Naapurihelvetti rivitaloyhtiössä - lapsiperhe terrorisoi!
Ostimme puolisen vuotta sitten unelmiemme rivitaloasunnon; loistava sijainti, uudehko asunto, ihana iso terassi takapihalla. Kaikki vaikutti niin täydelliseltä ja uskoin, että tässä kodissa vietämme mieheni kanssa onnellisia vuosi.
Nyt olemme harkitsemassa muuttoa, sillä naapurin lapsiperhe tekee rauhallisesta elämästämme yhtä helvettiä. Lapset huutavat (rääkyvät) päivisin, tömistävät, möykkäävät ja itkevät sekä seinän takana että ulkona. Rauhalliset kesäillat terassilla nauttien ystävien seurasta ovat ihan poissuljettua riehuvien ja kiljuvien kakaroiden takia.
Meillä kun ei lapsia ole niin on minusta kohtuutonta, että joudumme näin kärsimään toisten perhehelvetistä. Vanhemmat vaikuttavat täydellisen välinpitämättömiltä pikkutyranniensa möykästä, olemme asiallisesti kyllä huomauttaneet siitä. Onko todella nyt niin, että muutto on ainoa ratkaisu?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän lapsenvastaista sakkia Vauvalla :(
Kyllä mä lähtökohtaisesti olen aikuisvastainen. Häiriöt rivarissa ja lähiöissä johtuvat AINA vanhemmista, joita ei huvita opettaa lapsiaan yhteisöllisyyteen. Kun sitten kaikki paikat on täynnä näitä pikku induvidualisteja joilla on oikeus toteuttaa itseään kun siltä tuntuu, seuraa kaaos. Esimerkiksi nainen joka vaatii naapurustoa hiljentymään vauvansa päiväunien ajaksi on syypää naapurisovun menetykseen, ei se vauva. Kun pihalla saa kirkua ja huutaa lapset päiväkaudet ilman vanhempien siihen puuttumista, vika on vanhemmissa.
En todellakaan vihaa lapsia, päinvastoin, ottaa päähän aikuiset joilla ei ole mielenkiintoa kasvattaa lapsia osaksi yhteisöään vaan antavat lasten mellastaa kuin maaseudulla aikanaan, vaikka eletään kaupungissa.
Nykyajan aikuiset ihmiset ovat ihan hemmetin tyhmiä oman navan tuijottajia, senhän näkee kaikkialla missä liikkuu. Roskataan, metelöidään, ollaan niin ylpeitä ja nenät pystyssä "meidän talossa", "meidän mailla" ja "meillä kotona" viis siitä, miltä muista ihmisistä tuntuu.
Muutamia käytännön esimerkkejä tämän päivän itsekkyydestä: Appivanhempien mökki sijaitsee pienen lammen rannalla missä kaikki on tunteneet kaikki. Hyvä naapuri-sopimus on kieltänyt vesijetit yms. kovaääniset laitteet ja bileet, että kaikilla on mökkirauha. Nyt yksi mökki on kokenut sukupolvenvaihdoksen ja ne aikuiset teinit terrorisoivat koko yhteisöä "koska nää on meidän maita". Ei enää välitetä muista.
Lapsivapaiden hotellien yleistyminen kiihtyy. Ei niitä ennen tarvittu, miksiköhän? Koska nykyisin lomamatkoilla jos haluat varmistua siitä, että saat makoilla altaalla ilman korvatulppia ja syödä buffetissa ilman pöydän ympärillä juoksevia taaperoita, vaaditaan siihen K16 hotelli. Koska lapsia ei enää kielletä, lomallahan sitä ollaan joten voidaan porsastella. Muistan 90-luvulla Kanarialla perheen kanssa kun oltiin, altaan ympärillä oli useita aikuisia jotka vuorotellen komensivat lapsia. Joka kerta tutustuttiin perheisiin joissa aikuiset vuorottelivat vahtivuoroja. Itse muistan tulleeni ojennetuksi usein, olin kovaääninen ja temperamenttinen. En kärsinyt yhtään, vaikka minua komennettiin, sehän on aikuisen tehtävä. Nykyisin vaan et saa tai uskalla, koska aggressiiviset vanhemmat vaikka kuvaavat sinua ilman lupaa ja pistävät naamasi nettiin ja soittavat Iltalehteen. Ja ne ihan totta julkaisevat näitä ilmapalloisien paskakertomuksia ja pysäkillejäämisiä, koska jonkun lapsen oikeutta on kovasti loukattu. Oikeesti, hävettää nykyaikuisten puolesta.
Minun mielestäni on ihan yhtä itsekästä kieltää lasten leikkiminen ulkona päivällä. Tässä ei selkeästi ole kyse siitä, että lapset hilluisivat ap:n pihalla, tai edes omallaan muuten kuin päiväsaikaan, joten yhtälailla omaan napaan tuijottamista on vaatia lapsia olemaan sisällä, jotta itse saa terasseilla ystäviensä kanssa ulkona hiljaisuudessa.
Kun tilannetta ei itse ole näkemässä, ei voi tietää kuinka paljon lapset todellisuudessa meluavat. Normaalista leikkimisestäkin lähtee ääntä, etenkin jos lapsia on enemmän kuin yksi. Itse kyllä kyselisin äänieristeiden perään, jos tömistelykin rivitalossa kuuluu. Itse asuimme ennen uudehkossa (2004) rivarissa ja naapurin miehen kuorsauskin kuului yöllä makuuhuoneeseen. Siinä olisi lasten ollut mahdoton leikkiä ilman, ettei mitään ääntä kantaudu naapuriin.
Minkäs teet, jos seinät ovat pahvia.
Omakotitaloja on myös kaupungeissa lähellä keskustaa. Ei tarvitse mihinkään metsään muuttaa.
55) Ihanaa että sanoit sen ääneen! Kyllä kyse on häiriköinnistä tai jopa ihan terrorista, mutta minkäs teet. Tämä on muuten eliittialueena pidettyä seutua. Vanhemmat poissa kaikki päivät, iltaan myöhään asti ja lapsoset yksinään. Lapsosia ei kielletä koska ovat niin hyvistä perheistä, että osaavat ilman opastusta käyttäytyä oikein, parempaa väkeä kun ovat. Rajat ovat rahvaille.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloja on myös kaupungeissa lähellä keskustaa. Ei tarvitse mihinkään metsään muuttaa.
Ap:lla on kesämökki ja kaupungissa tykkää helposta asumisesta mainittiin ketjun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte omaa rauhaa ja täydellistä hiljaisuutta, niin paras vaihtoehto teille lienee omakotitalo maaseudulta. Rivitalossa ja kerrostalossa on luonnollisestikin enemmän meteliä.
Meillä on kesämökki, joten rivitalossa arvostamme asumisen helppoutta. Itse asunto ja asuinalue ovat meistä todella ihanat eikä siksi muutto houkuttele. Auttaisiko, jos lapsista tekisi lasun? Ei ole ihan normaalia, ettei lapsia kasvateta ollenkaan eikä vanhempiin tehoa asiallinen puhe. Pienin lapsi myös itkee paljon öisin (kuuluu korvatulppien läpi). Ap
Mitä te olette lasten vanhemmille sitten sanoneet? Pienet lapset ja varsinkin vaivat itkevät usein ja se on ihan normaalia. Meillä itki kaikki yöt 10 kk kunnes todettiin maitoallergia. Neuvolassa ei lotkautettu korvia tälle, mutta onneksi siinä vaiheessa löytyi sattumien kautta oikea ylsityislääkäri. Me vanhemmat olimme siinä vaiheessa jo aivan puhki. Viimeinen pisara olisi ollut, että rivarinaapurimme lapseton pariskunta olisi valittanut öisistä itkuista. Lasi on ihan väärä toimenpide. Mitä ne vanhemmat lapset tarkasti ottaen tekevät? Meidänkin rivariyhtiössä yksi toinen lapseton pari vaati, että lapsilta kielletään pihaleikit siksi, että hän voi paremmin rentoutua terassillaan töiden jälkeen ja ääniä ei kuuluisi. Lasten leikeistä ja peleistä kuuluva möykkä on ihan normaalia.
Eikö sille kakaralle voi hommata jotain unilääkettä, niin ei häiritsis naapureita yöllä huutamalla?
Ap:n mielestä kaikkien pitäisi kuunnella heidän terassibileitään yöllä. Omituinen olet, vie se juopporemmisi jonnekin muualle: oksentelevat bailaajat, pensaskusijat ja kimakkaääniset horatsut.
Ei helvetti mitä mä juuri luin. Me lapsena yllyttiin kiusaamaan yhtä pariskuntaa, kun jatkuvasti meitä lapsia haukkuivat ja huutelivat syyttä. Lapsena sitä helposti ärsyyntyi ja tottahan me tehtiinkin sen jälkeen jäynää! Ei kyllä rikottu omaisuutta. Kyllä se niin menee, että jos et kestä elämisen ääniä, niin se oot sinä joka pois muutat. Lapset metelöi se on totuus, mutta ei se ihan tervettä ole, että siihen kiinnittää huomiota! Keskity omaan elämääs, omassa asunnossas ja elä sinäkin kuinka parhaaksi näet. Taidan olla epänormaali, kun ei pätkääkään kiinnosta naapureiden huutavat mukulat.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestä kaikkien pitäisi kuunnella heidän terassibileitään yöllä. Omituinen olet, vie se juopporemmisi jonnekin muualle: oksentelevat bailaajat, pensaskusijat ja kimakkaääniset horatsut.
Ai yöllä? Klo 22 lähtevät jatkoille kun allaa hiljaisuus. Kerran pari kesässä, joo varsinaista terrorisointia :D Sääli ellei sulla ole ystäviä joiden kanssa noin tehdä.
Ainoa vaihto on muutto tai sitten valmistua henkisesti 15v. helvettiin, jos lapset saavat elää kuin pellossa.
Kokemuksesta tiedän vain pahenevan, kun lapset kasvavat ja heidän reviiriinsä kasvaa, eikä pelkästään äänet, rikotaan paikkoja, tehdään kaikenlaista kiusaa jne.
Ja vanhemmat levittelevät vain käsiään, kuinka heidän kullannuppunsa sitä sun tätä ja kuinka naapurien pitäisi vain ymmärtää, kun lapset koettelevat äärimmyyksiin asti.
Ja enkä ole lapsivihaaja, vaan kolmen lapsen äiti, jonka perhe haluaa viettää normaalia perhe-elämää näiltä riiviöiltä.
Mun lapsilla on isot äänet. Huutamiseen ja turhaan mökään puutun, mutta en voi koko ajan olla kieltämässä puhumista. Pihalla leikeissä juttelevat niin kovaa, et kuulen aina missä meidän lapset leikkii. Ollaan varmaan naapuruston kauhu, mut asumme isossa rivarissa lapsiperheiden keskellä. Muut voivat muuttaa pois. Ja yöllä on yörauha. Silloin lapset ovat hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte omaa rauhaa ja täydellistä hiljaisuutta, niin paras vaihtoehto teille lienee omakotitalo maaseudulta. Rivitalossa ja kerrostalossa on luonnollisestikin enemmän meteliä.
Meillä on kesämökki, joten rivitalossa arvostamme asumisen helppoutta. Itse asunto ja asuinalue ovat meistä todella ihanat eikä siksi muutto houkuttele. Auttaisiko, jos lapsista tekisi lasun? Ei ole ihan normaalia, ettei lapsia kasvateta ollenkaan eikä vanhempiin tehoa asiallinen puhe. Pienin lapsi myös itkee paljon öisin (kuuluu korvatulppien läpi). Ap
Mistä ajattelit sen lasun tehdä? On ihan normaalia että vauva itsee öisin tai lapset huutavat päivisin (toki naapureille epämukavaa).
Ymmärrän itkun, mutta jotakin on pahasti pielessä, jos lapsen ainut kommutointi on huutaminen. Normaali lapsi leikkii ulkona tai sisällä ilman huutamista ja käyttää normaalia puhetta.
Tietysti jos vanhemmat antavat huutamisesta omalla käytöksellään huutamisesta esimerkin, niin totta kait lapsi käyttää samaa tai ratkaisee ongelmatilanteet huutamalla, ihan samalla tavalla kuin vanhemmat.
Miten luulet päiväkodissa ja koulussa tapahtuvan, jos kaikki vain huutaisivat, hoitajat mukaan lukien. Mahtaisi olla aikamoinen kaaos.
Kyllä mä lähtökohtaisesti olen aikuisvastainen. Häiriöt rivarissa ja lähiöissä johtuvat AINA vanhemmista, joita ei huvita opettaa lapsiaan yhteisöllisyyteen. Kun sitten kaikki paikat on täynnä näitä pikku induvidualisteja joilla on oikeus toteuttaa itseään kun siltä tuntuu, seuraa kaaos. Esimerkiksi nainen joka vaatii naapurustoa hiljentymään vauvansa päiväunien ajaksi on syypää naapurisovun menetykseen, ei se vauva. Kun pihalla saa kirkua ja huutaa lapset päiväkaudet ilman vanhempien siihen puuttumista, vika on vanhemmissa.
En todellakaan vihaa lapsia, päinvastoin, ottaa päähän aikuiset joilla ei ole mielenkiintoa kasvattaa lapsia osaksi yhteisöään vaan antavat lasten mellastaa kuin maaseudulla aikanaan, vaikka eletään kaupungissa.
Nykyajan aikuiset ihmiset ovat ihan hemmetin tyhmiä oman navan tuijottajia, senhän näkee kaikkialla missä liikkuu. Roskataan, metelöidään, ollaan niin ylpeitä ja nenät pystyssä "meidän talossa", "meidän mailla" ja "meillä kotona" viis siitä, miltä muista ihmisistä tuntuu.
Muutamia käytännön esimerkkejä tämän päivän itsekkyydestä: Appivanhempien mökki sijaitsee pienen lammen rannalla missä kaikki on tunteneet kaikki. Hyvä naapuri-sopimus on kieltänyt vesijetit yms. kovaääniset laitteet ja bileet, että kaikilla on mökkirauha. Nyt yksi mökki on kokenut sukupolvenvaihdoksen ja ne aikuiset teinit terrorisoivat koko yhteisöä "koska nää on meidän maita". Ei enää välitetä muista.
Lapsivapaiden hotellien yleistyminen kiihtyy. Ei niitä ennen tarvittu, miksiköhän? Koska nykyisin lomamatkoilla jos haluat varmistua siitä, että saat makoilla altaalla ilman korvatulppia ja syödä buffetissa ilman pöydän ympärillä juoksevia taaperoita, vaaditaan siihen K16 hotelli. Koska lapsia ei enää kielletä, lomallahan sitä ollaan joten voidaan porsastella. Muistan 90-luvulla Kanarialla perheen kanssa kun oltiin, altaan ympärillä oli useita aikuisia jotka vuorotellen komensivat lapsia. Joka kerta tutustuttiin perheisiin joissa aikuiset vuorottelivat vahtivuoroja. Itse muistan tulleeni ojennetuksi usein, olin kovaääninen ja temperamenttinen. En kärsinyt yhtään, vaikka minua komennettiin, sehän on aikuisen tehtävä. Nykyisin vaan et saa tai uskalla, koska aggressiiviset vanhemmat vaikka kuvaavat sinua ilman lupaa ja pistävät naamasi nettiin ja soittavat Iltalehteen. Ja ne ihan totta julkaisevat näitä ilmapalloisien paskakertomuksia ja pysäkillejäämisiä, koska jonkun lapsen oikeutta on kovasti loukattu. Oikeesti, hävettää nykyaikuisten puolesta.