Mulla on ongelma lahjaksi saadun teen kanssa...
Saan usein lahjaksi teetä. Tykkään teestä, arvostan hyvää teetä. Mutta. Saan usein (liian usein) lahjaksi maustettuja, ja mikä vielä pahempaa, keinotekoisilla aromeilla maustettuja Nordqvistin teelaatuja. Nuo maustetut kyllä vielä menee (esim. joku mansikalla maustettu tee, ei oo mun lempparia, mutta se kuitenkin maistuu rehellisesti ainesosiltaan), mutta Nordqvistin teet on vaan niin imeliä ja keinotekoisen makuisia, että ei!!! Mä laitoin eilen roskiin teepusseja, joita olin yrittänyt juoda, mutta ei vain mennyt millään alas. Turha niitä on säilöä kaappia täyttämässä. Musta on ihan hirveää laittaa käypiä elintarvikkeita roskiin, mutta kun en tunne ketään, jolle voisin niitä antaakaan.
-
Jos nyt ihmettelette, miksi tein tämän avauksen, kerron: siksi, etten kehtaa valittaa kenellekään. En esim. miehelleni, jonka sukulaisilta tulee usein teetä lahjaksi tai tuliaisiksi. Enkä tietenkään voi huomauttaa lahjan antajille, koska hehän ovat ostaneet lahjan, jolla haluavat ilahduttaa mua, ja se on kaunis ajatus! Ääh...
Kommentit (81)
Putata kenkiä?
Eiku putsata!!! :DDD
/ my bad
Vierailija kirjoitti:
Tuoksusaippuat ovat loistavia raikastajia liinavaatelaatikossa, autossa, vessan kaapissa jne. Äitini laittaa aina pakatessa matkalaukkuihin ensimmäiseksi tuoksusaippuan, niin perille tullessa vaatteissa on hyvä tuoksu.
Jos ei kestä voimakkaita hajusteita, niin kotona ei voi säilyttää missään tuoksusaippuoita, öljyjä, kynttilöitä. Ne löyhkää niin valtavasti. Missään tapauksessa en laittaisi niitä vaatteiden sekaan. Roskiin menee.
Onpa tuossa ongelma. Ei kannata todellakaan tuon takia stressata. Heitä roskiin jos ei ole kelle sitä lahjoittaa. Tee on muutenkin niin kamalaa kuraa, suorastaan voisin sanoa että pannunhuuhdevettä. Kahvi voittaa sen mennen tullen, menenpäkin nyt laittamaan kupposen tippumaan ;)
Ap, ymmärrän sinua hyvin. Juon itsekin teetä. Pidän haudutetusta teestä, mutta kotona usein teen itselleni pussiteetä. Meille ei nyt kovin usein tule lahjaksi mitään teepaketteja, mutta yksi vitsaus ovat jouluteet. Siis oikeasti? Kuka haluaa juoda jouluteetä? Ok, yksi kupillinen on ihan kiva, tulee vähän appelsiinin tai mausteiden tuoksua, mutta se koko paketillinen on kyllä liioittelua. Ja se ei kyllä kulu missään töissäkään. Yleensä ne lahjaksi saadut paketit jäävät kaappiin, ja vuoden, parin kuluttua heitän ne roskiin. Vien kyllä itsekin joskus teetä lahjaksi, mutta yritän ostaa jotakin neutraalia. Ja jos en tiedä varmaksi, ostan ennemmin pussiteetä. Ne tulee helpommin kulutettua. Ja niitäkin myydään ihan hyviä ja kivoissa paketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja käly kyseessä? Mulla samat ihmiset, terveisin saippuapostaaja. Ihania ihmisiä enkä ikimaailmassa pystyisi sanomaan heille että ei kiitos en tykkää näistä. Molemmat rakastaa kaiken maailman crème bruleen tuoksuisia glitterpalloja ja kalliita kynttilöitä, joten saan näitä aina lahjaksi... anopin kylpyhuone on kuin kävelisi Lushin kauppaan sisälle :D
Kaikki sympatiat sinne, kuten myös ap:lle :) minä olen hulluna tuoksuviin saippuoihin ja maustettuun teehen, mutta olen niiden suhteen varsinainen nihilisti. Ne ovat ne kaksi asiaa, joissa olen tarkka, muu maailma saa maata miten makaa. Haluan saippuani ilman sulfaatteja ja alkoholeja ja teeni ilman keinotekoisia aromeja. Luulen kuitenkin, että harva ymmärtää intohimoni, enkä ole jakanut sitä muiden kuin aviomieheni kanssa (joka suhtautuu lempeän hyväksyvästi, "taas sillä on kiikarissa joku kokeilu"), joten olen välttynyt lahjaongelmilta. Mikäli sellaisia olisi, en missään nimessä haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä nirsoilullani, joten tarjoaisin vääränlaisia saippuoita ja teitä varmaankin ensin teinityttärelle, jolla on omat kotkotuksensa, mutta joka ei ole juuri näissä asioissa tarkka :)
En lukenut ekaa sivua pidemmälle, joten tätä on varmaan jo ehdotettu. Eli ystäväsi/puolisosi jos sellainen on, voisivat viedä omille työpaikoilleen. Kai joku sellaisessakin kiskassa on töissä missä työkavereita ja kahvihuone löytyy :)
Laita fb: kaupunginosaryhmään, että annat teet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja käly kyseessä? Mulla samat ihmiset, terveisin saippuapostaaja. Ihania ihmisiä enkä ikimaailmassa pystyisi sanomaan heille että ei kiitos en tykkää näistä. Molemmat rakastaa kaiken maailman crème bruleen tuoksuisia glitterpalloja ja kalliita kynttilöitä, joten saan näitä aina lahjaksi... anopin kylpyhuone on kuin kävelisi Lushin kauppaan sisälle :D
Kaikki sympatiat sinne, kuten myös ap:lle :) minä olen hulluna tuoksuviin saippuoihin ja maustettuun teehen, mutta olen niiden suhteen varsinainen nihilisti. Ne ovat ne kaksi asiaa, joissa olen tarkka, muu maailma saa maata miten makaa. Haluan saippuani ilman sulfaatteja ja alkoholeja ja teeni ilman keinotekoisia aromeja. Luulen kuitenkin, että harva ymmärtää intohimoni, enkä ole jakanut sitä muiden kuin aviomieheni kanssa (joka suhtautuu lempeän hyväksyvästi, "taas sillä on kiikarissa joku kokeilu"), joten olen välttynyt lahjaongelmilta. Mikäli sellaisia olisi, en missään nimessä haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä nirsoilullani, joten tarjoaisin vääränlaisia saippuoita ja teitä varmaankin ensin teinityttärelle, jolla on omat kotkotuksensa, mutta joka ei ole juuri näissä asioissa tarkka :)
Saippuoiden ja teen suhteen nihilisti? Just joo.
"Nihilismi (lat. nihil, ei mitään) on vallitsevat arvot ja käsitykset kieltävä ajatussuunta.[1] Tietoteoreettinen nihilismi kieltää totuuden tietämisen mahdollisuudenkin, arvoteoreettinen nihilismi eli arvonihilismi kieltää moraalisten arvojen, arvostusten tai normien pätevyyden tai mahdollisuuden. Poliittinen nihilismi torjuu vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen täydellisesti."
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä avasit tämän keskustelun. Olit jo ennalta päättänyt että mikään ehdotus ei kelpaa, arvasit varmaan että ehdotuksia tulee vaikket niitä pyytänyt.
Luulen ettei sinulla ole oikeita ongelmia jos nämä teet on kipein kohtasi.
Oletko työtön vai lomalla?
Et ole ainakaan sosiaalinen ihminen, ilmeisesti elät eristyskammiossa muusta maailmasta kun ei löydy yhden yhtä kaveria ja ystävää jolle voisi antaa teet. Jos kaveritkaan ei niistä pidä he voivat kenties antaa ne edelleen omille sukulaisille tai tutuille.
Toden totta olet aika mielikuvitukseton ihminen.
Mä tein tämän avauksen, jotta saan purkaa sydäntäni. On ikävää, että joku haluaa ilahduttaa mua lahjalla, josta tuleekin taakka. En kysynyt neuvoa. Olen kertonut jo moneen kertaan, että mulla ei ole tuttuja, jotka tykkäisivät tuollaisesta teestä. Suurin osa juo kahvia, ja ne, jotka teetä juovat, eivät tykkää esanssiteestä. Mä inhoan itse sitä, että mulle annetaan tavaraa, jota en kaipaa ja jolla en mitään tee, enkä todellakaan aio sälyttää kellekään tavaraa periaatteella "no yritä tyrkyttää eteenpäin". Älkää ihmiset oikeasti tehkö tuollaista toisille, elleivät ihmiset itse ehdota ryhtymistä tavaran eteenpäin tyrkyttäjiksi.
-
Mulla on työ ja pienet lapset. Mä en aio ryhtyä kulkemaan ympäri kyliä kyselemässä erilaisista työyhteisöistä, voisivatko nämä ottaa jonkun teepaketin. Mä en oikein usko, että kukaan muukaan tekee niin. Mä luulen, että ongelma on nyt teillä loukkaantujilla. Kuvittelette, että omat neuvot ovat tosi hyviä ja korvaamattomia, ja sitten loukkaannutaan, kun ne eivät käy, vaikka tilanne on se, että neuvoa ei ole edes pyydetty. Olihan tässä muutamakin, joka ymmärsi, mistä on kyse, ja ymmärtää myös sen, ettei lahjoista kiukutella, vaan kiitetään kauniisti. En edes omalle miehelleni kerro, että hänen sukulaistensa antamat lahjat ovat epämieluisia, koska lahjan antaminen on aika herkkää puuhaa. Monihan loukkaantuu jopa siitä, että lahja ei ole lapselle mieleen, saati sitten siitä, että aikuinen alkaa kiukutella lahjan sisällöstä.
-
Yrittäkää nyt pärjätä loppupäivä tämän avauksen aiheuttaman tunnekuohun kanssa. Mutta miettikää tosiaan sitä, että jos pyytämättä annetuista neuvoista syntyy tuollainen mielipaha, mikä mielipaha teille syntyisi, jos joku lähettäisi teille takaisin antamanne lahjan...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nihilismi (lat. nihil, ei mitään) on vallitsevat arvot ja käsitykset kieltävä ajatussuunta.[1] Tietoteoreettinen nihilismi kieltää totuuden tietämisen mahdollisuudenkin, arvoteoreettinen nihilismi eli arvonihilismi kieltää moraalisten arvojen, arvostusten tai normien pätevyyden tai mahdollisuuden. Poliittinen nihilismi torjuu vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen täydellisesti."
Elä teinin kanssa, niin opit käyttämään sanoja iloisesti väärin. Myös saippua-autisti käy. -ed
Pussiteetäkö sulle tuodaan tuliaisiksi ja lahjoiksi? Herra hyväst siunakkoon! Kuka niitä värivesiä edes kehtaa litkiä. En ole suuri teen ystävä (yhdistän teen lapsuuden mahatauteihin), mutta jos on tulossa teenystäviä kylään, niin kyllä minä näen sen verran vaivaa, että haudutan ihan kunnollista teetä teelehdistä. Siinä juomassa on sentään makuakin!
Tooodella omituinen tulkinta tuo apn 70.
Onko lainkaan todellista ?
:/
Oikeassahan tuo ap on siinä, että lahjan antaminen/saaminen on herkkää touhua.
Jokaiselahan on oikeus vuodattaa.
Ja pahoittaa mielensä.
Tämä on ihan hyvä ketju minusta.
Kai aiheen ympärillä keskustella saa?
Muiden sanomisiahan ei kukaan voi hallita, ei ap, eikä pa!! :D
Jos et halua facebookkiin niin tee edes joku kirppisprofiili ja sit vaan kuva sinne, että lahjoitetaan. Siellä pääsee helposti eroon vaikka mistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Pussiteetäkö sulle tuodaan tuliaisiksi ja lahjoiksi? Herra hyväst siunakkoon! Kuka niitä värivesiä edes kehtaa litkiä. En ole suuri teen ystävä (yhdistän teen lapsuuden mahatauteihin), mutta jos on tulossa teenystäviä kylään, niin kyllä minä näen sen verran vaivaa, että haudutan ihan kunnollista teetä teelehdistä. Siinä juomassa on sentään makuakin!
Vesiväri!!!
Kiitos
Oi totuus, joka näyttäydyit minulle vihdoin, pesukoneen muotoisena!
Alahan aapee värjäämään kankaita teellä!
Tai lankoja!
Sitten myyt kovan hintaan: luonnoväristä aitoa kamaa tarjolla.
Kuinka monta pakettia teetä sulla lojuu kaapissa ylimääräsenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten tän kommentin kirjoittaja on itse se nihilisti.
Tai ainakin matkalla sellaiseksi :).
Itse olen lahjoittanut mm kahvipaketteja ja muita lahjaksi saatuja elintarvikkeita joista en itse pitäisi opiskelijoille. Jos et tunne ketään naapuria tms niin laita fb kirppikselle että lahjoitat opiskelijalle ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ap itsestään vähän hienohelma-kuvan. Joku, joka ei ole täydellisen perehtynyt sinun harrastukseesi, antaa sinulle lahjan ilahduttamistarkoituksessa. Keitä näistä lahjatuotteista teetä lahjan antajille, kun käyvät kylässä.
No hienohelma tai ei, mutta kun en tykkää niistä, eikä niitä tule juotua. Jos nyt olet lukenut viestejäni, niin ehkä ymmärrät, että todellakin arvostan sitä, että halutaan ilahduttaa, mutta jos on kaappi täynnä teetä, ei kyllä tule juotua sellaista, josta en pidä. Tulisiko sinulla?
Ap
Mä voisin ihan hyvin kiikuttaa frendin antaman teelähetyksen meidän opehuoneen kahvipöydälle. Noin kahdessa viikossa kaikki tee olisi juotu. Ei tarvitsisi kuin kirjoittaa pakettien viereen "Hyvää työviikkoa! Saa ottaa!", ja katoaisivat sen siliän tien. Kahvihuoneista menee oikeasti kaikki ruuat. Ellei ole kyse jostain todella eksoottisesta ja ällöttävästä.
Pakko tähän nyt sanoa, että ne tuoksut - ainakin öljyt - voi olla vaarallisiakin.
Saippuoilla vois ehkä kenkiä putata, tai pikkupyykkiä.
Vaatekaapissa vaarattomampaa ois eteerinen öljy, voi auttaa ötököihinkin.