Miksi jotkut ihmiset on niin helvetin tyhmiä!?
Esim. Parikymppinen nainen, joka ei osaa käyttää nettipankkia tai pankkikorttia, vaan nostaa aina käteistä. On muutenkin niin yksinkertainen kaikissa päivittäisissä asioissa (paitsi itsensä meikkaaminen). Ei tajua yksinkertaisia laskutoimituksia, ei tiedä yhtään mitä maailmalla tapahtuu (kysyi mm. onko Putin Saksan presidentti!?), mitä tämä on?? Joo, en minäkään mikään nero ole, mutta normaalit asiat on kyllä hallussa.
Kommentit (46)
Mitäs ihmeellistä tuossa on. Tiedän monta jolla ei ole pankkikorttia lainkaan saati tietokonettakaan tai kännykkää... En niin itsekkään seuraa uutisia, nytkin taitaa olla joskus ennen juhannusta kun uutiset katsoin, muutoin lähinnä otsikoita ohimennen vaikka helposti saattaa mennä viikko etten katso esim minkäänlaisia nettilehtiäkään iltalehdet jne. En ole koskaan lukenut kirjaa enkä osaa englantia kuin muutaman sanan, yhtään sanaa en ymmärrä esim mitä tv:stä tulee tai musiikki jne. Miksi minun pitäisi opetella asioita mihin ei ole minkäänlaista kiinnostusta? Kuuntelen radioa, mutta en osaa yhdistää juuri ketään edes nykyisin pinnallaolevaa artistia mihinkään kappaleeseen, ei ole kiinnostava aihe, joten miksi pitäisi? Olen kuitenkin yli 30v
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihmeellistä tuossa on. Tiedän monta jolla ei ole pankkikorttia lainkaan saati tietokonettakaan tai kännykkää... En niin itsekkään seuraa uutisia, nytkin taitaa olla joskus ennen juhannusta kun uutiset katsoin, muutoin lähinnä otsikoita ohimennen vaikka helposti saattaa mennä viikko etten katso esim minkäänlaisia nettilehtiäkään iltalehdet jne. En ole koskaan lukenut kirjaa enkä osaa englantia kuin muutaman sanan, yhtään sanaa en ymmärrä esim mitä tv:stä tulee tai musiikki jne. Miksi minun pitäisi opetella asioita mihin ei ole minkäänlaista kiinnostusta? Kuuntelen radioa, mutta en osaa yhdistää juuri ketään edes nykyisin pinnallaolevaa artistia mihinkään kappaleeseen, ei ole kiinnostava aihe, joten miksi pitäisi? Olen kuitenkin yli 30v
Mikä sinua sitten kiinnostaa?
Oletko ollenkaan kartalla mistään muusta kuin oman tuppukyläsi tapahtumista?
Käytkö äänestämässä?
Pystytkö keskustelemaan ihmisten kanssa mistään muusta kuin tarjouksista tai siitä mitä joku ihminen kylällänne/suvussanne sanoi, teki tai väitetään/juorutaan sanoneen/tehneen
Eihän sinun tietenkään ole pakko seurata uutisia, lukea tai osata mitään. Kukaan ei voi pakottaa.
Sinun seurasi saattaa vain olla joillekin ihmisille inhottavaa.
Samanmoisten seurassa varmaan on mukavaa. Siinä on vain sekin että joukko sivistymättömiä ihmisiä juoruineen ei voi oikein kehittää toisiaan mitenkään.
Ei ole yleensä tapana kommentoida keskustelupalstoille, mutta itse olen sitä mieltä että nuori sukupolvi tyhmenee koska maailma on tahallaan viety siihen. Joka tuutista tulee mainosta uusista vaatteista, teknologiasta ja muusta materiasta. Ihmisistä on helppoa tehdä lampaita kun materiaa on tarjolla loputtomiin.
Olen itsekin vähän putkiaivoinen ja huono laskemaan päässä. Ikävää jos se jotakuta ärsyttää. Luen paljon kirjoja eri kielillä, mutta en osaa keskustella niistä, en osaa tuottaa omaa sisältöä muuten kuin kirjoittamalla. Elikkäs toistelen paljon muiden sanomisia tai sitten sitä, mitä olen jo valmiiksi joskus ajatellut. Spontaanius puuttuu. En tiedä, mikä minussa on vialla.
Mulla on älyttömän huono yleistieto, mutta olen matikassa tosi hyvä. Eikä mullakaan ole mitään diagnoosia. Koulussa matikka 10, historia, maantieto yms. 6-7. Psykologia jostain syystä oli 9-10 lukiossa. Mulla on tajuttoman huono muisti. Jouduin lukemaan tärppejä ja opettelemaan asiat tarkkaan ulkoa. Mutta sitä en tiedä, miksi mulla on loistava numeromuisti. Muistan syntymäpäivät, en ikinä unohda mitään tunnuslukuja, muistan omat tilinumeroni..mutta kun kysytään jotain sodan vuosilukua, hyvä jos menee tarkistamatta edes sinne päin. Historia on erityisen vaikeaa Olen visailupelissä mm. pistänyt Napoleonin ja Eva Brownin naimisiin keskenään ja joutunut miettimään, oliko Jeesus vai Caesar ensin. Enkä tiedä mitä kirjoja joku kuuluisa kirjailija on kirjoittanut, en vain muista. Jos joku sanoo mulle jonkin asian nyt, huomenna en enää sitä muista.
Mulla on taas kaveri, jolle matikka on tajuttoman vaikeaa. Jotenkin se kyllä on ehkä asenteessakin. Vaikka kuinka koetan selittää ja rautalangasta, ei mene jakeluun. Eikä kyse ole minun taidoistani, vaan se on sama kenen kanssa tahansa. Kielissä hän muistaa sanat hyvin, mutta ei pysty muodostamaan lauseita. Oma kielitaitoni on keskinkertainen, opin hyvin jos opettelen, lahjakas en ole. Mutta tämä sama kaveri virkkaa monimutkaisia pitsiliinoja ja niissähän pitää laskea tarkkaan, sehän on yhtä lukua ja laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Parikymppinen nainen, joka ei osaa käyttää nettipankkia tai pankkikorttia, vaan nostaa aina käteistä. On muutenkin niin yksinkertainen kaikissa päivittäisissä asioissa (paitsi itsensä meikkaaminen). Ei tajua yksinkertaisia laskutoimituksia, ei tiedä yhtään mitä maailmalla tapahtuu (kysyi mm. onko Putin Saksan presidentti!?), mitä tämä on?? Joo, en minäkään mikään nero ole, mutta normaalit asiat on kyllä hallussa.
Et ole tarpeeksi älykäs, koska häiriinnyt muiden harmittomasta hölmöydestä.
Kehitä itseäsi siihen suuntaan ettei sinua tuollaiset haittaa.
On ihan okei inhota vihaajia ja pahoja ihmisiä, mutta harmittomat hölmöt pitäisi jättää rauhaan.
Muista rakastaa lähimmäistäsi. Opetelkaa suvaitsevaisuutta.
Ja miksihän mun kommentti poistettiin...?
Yleistietoa ei pidä yhdistää älykkyyteen.
Näkeehän sen täälläkin. Moni provo on aivan sekopäinen, mutta peukkua tulee ja kauhistelevia kommentteja riittää.
En mää usko että ihmiiset ovat tyhmiä vaaan pitäisi ehkä kuitenkin kaikesta huolimatta pyrkiää tekemään entistä tietoisemmmiksi ja ennenkaikkea pyrkiä saaamaan osallistumaan.
En ole koskaan tavannut todella viisasta ihmistä, joka haukkuisi muita tyhmäksi.
Tyhmä ei tajua ihmisenä olon moninaisuutta. Jokainen on tyhmä jossakin asiassa.
Minä olen niitä, jotka kerron ihmisille puolitotuuksia koittaessani suojella heitä omalta itsrötään. Annan itsestäni hieman tyhmän kuvan jaaritellessani asioista, joita kysytään, mutta joista en halua kertoa.
Minulle on ihan sama seuraako joku maailman menoa ja mistä tuutista kunhan sitä niin kutsuttua maalaisjärkeä löytyy! Se kuka ei tiedä mitä se tarkoittaa niin on hyvä ja googlettaa jos osaa.
Ap kaikki on suhteellista. Osaat käyttää nettipankkia. Hienoa. Mutta joku pitää sinua tyhmänä jos et osaa ratkaista DNA-kaavaa.
Oliko se Newton vai Einstein joka ei osannut solmia kengän nauhojaan.
Varmaan olisit Ap huutanut häntä tyhmäksi. Miksi sinun mittarisi olisi tärkeä älykkyyden osoitus?
Se on vain sinun mittarisi sinun omassa päässäsi.
En sano että olet tyhmä, sanon että olet tietämätön.
=D
Yleensä tyhmyys käsitetään aina tietämättömyydeksi, mutta minusta suuremman luokan tyhmyyttä on tietoinen epärehellisyys. Jos on paatunut, puolueellinen eikä välitä todisteista, se on pahempaa kuin tietämättömyys.
En tiedä. Nyt kesälomalla olen ollut normaalia enemmän hömppäsomessa ja voi luoja, millaista sakkia tulee vastaan. Iltalehden turhien julkkisten uutiseen on pakko mennä kommentoimaan, että minua ei tämä uutinen kiinnosta. Ei osata yksinkertaista laskutoimitusta 3 + 3 x 2 + 3. Ihmetellään, miten 0,33 litran pullo ei olekaan litra vai voisiko se sittenkin olla. "Golddigger"-video, jossa nainen ei olekaan rahan perässä saa tuhansia kommentteja, miten upea ja harvinaislaatuinen nainen. Persupoliitikon populistimeuhkausvideo, jossa vääristellään asiat ihan miten sattuu, kerää satoja kannustuskommentteja. Voi elämä..
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tyhmyys käsitetään aina tietämättömyydeksi, mutta minusta suuremman luokan tyhmyyttä on tietoinen epärehellisyys. Jos on paatunut, puolueellinen eikä välitä todisteista, se on pahempaa kuin tietämättömyys.
Mitenköhän tämä liittyi aiheeseen? Juu raisk*uskin on varmasti pahempaa kuin tietämättömyys, mutta tämä ei ole mikään kilpailu eivätkä nämä asiat sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sellaiset ihmiset ovat suoraan sanottuna raivostuttavan vastenmielisiä, keitä ei kiinnosta mikään.
Vain oma hyvin suppea elämä kiinnostaa. Ei koskaan katsota uutisia, ei lueta yhtään mitään. Mitään kieliä ei osata, ei edes yhtä sanaa englantia.
Inhottavaa kun tuollainen henkisesti laiska ihminen kysyy jotakin ja vaatii että hänelle pitää selittää joku asia.
Se on raivostuttavaa kun tietää ettei hän voi sillä käsityskyvyllään tajuta sitä, vaan pitäisi pohjustaa ja pohjustaa ja pohjustaa. Täytyisi pikapakettina valmiiksi pureskella peruskoulun oppimäärä sille laiskiaiselle, joka on ylpeä siitä ettei yhtään kirjaa ole koskaan lukenut.
Olen samaa mieltä noin suurinpiirtein mutta esimerkiksi kielellinen lahjakkuus on sellainen asia että sitä joko on tai ei ole, ei sellaista voi väkisin pakottaa jos siihen ei ole luontaisia, syntyjään saatuja lahjoja. Toiset oppivat sujuvasti jopa useita eri vieraita kieliä, toiset eivät vuosien opettelun jälkeenkään. Kaikilla ei sellaiseen ole kapasiteettia mutta enpä lähtisi ketään tuollaisen asian perusteella tuomitsemaan.
Eli ei pysty yhden yhtä sanaa oppimaan vierasta kieltä? Minusta siinä on jo vähän asenneongelmaa mukana silloin.
Tuota selitystä en osta että joko on lahjakkuutta tai ei. Ei varmasti opi yhtään mitään jos päättää että minä en osaa, en voi oppia, olen lahjaton ei minun tarvitse opiskella.
Kyllähän niiden muka lahjakkaidenkin täytyy nähdä vaivaa sen oppimisensa eteen.
Aika monta unelmaa on Suomessa lytätty sillä, että jonkun asian joko osaa (heti) tai ei osaa ollenkaan. Minua raivostuttaa tällainen mustavalkoisuus ja myös se, että jos vaikka ihan kouluikäinen lapsi jotain harrastaa, hänen on oltava siinä hyvä jotta hommassa "olisi jotain järkeä". Aargh.
ai on vain kehitysvammaisia. Ei siis voi olla terve jos on henkisesti laiska?