Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset on niin helvetin tyhmiä!?

Vierailija
03.07.2016 |

Esim. Parikymppinen nainen, joka ei osaa käyttää nettipankkia tai pankkikorttia, vaan nostaa aina käteistä. On muutenkin niin yksinkertainen kaikissa päivittäisissä asioissa (paitsi itsensä meikkaaminen). Ei tajua yksinkertaisia laskutoimituksia, ei tiedä yhtään mitä maailmalla tapahtuu (kysyi mm. onko Putin Saksan presidentti!?), mitä tämä on?? Joo, en minäkään mikään nero ole, mutta normaalit asiat on kyllä hallussa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleensä tapana kommentoida keskustelupalstoille, mutta itse olen sitä mieltä että nuori sukupolvi tyhmenee koska maailma on tahallaan viety siihen. Joka tuutista tulee mainosta uusista vaatteista, teknologiasta ja muusta materiasta. Ihmisistä on helppoa tehdä lampaita kun materiaa on tarjolla loputtomiin.

Oletpa juurikin asian ytimessä! Olen seurannut nuorten keskusteluja ja tekemisiä jo pitkään. Takuuvarmasti loogisen ajattelun taso on nuorison keskuudessa laskenut koko ajan huimasti.  Television paska-ohjelmien ja videopelien vaikutus alkaa nyt näkyä nuorison käytöksessä. Lopullinen tyhmyyden läpimurto oli näiden "älypuhelimien" lanseeraus jo alakouluikäisille. 

Lainaan ylipäällikön viimeistä päiväkäskyä:

"Mieheni Kannaksen, Äänisen, Kollaan. Päiväkäskyni viimeinen: "Kusessa ollaan"

Vierailija
42/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ihmisistä nyt vaan on keskimääräistä tyhmempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistyksen puute antaa ihmisestä tyhmän kuvan. Mikä sitten on yleissivistystä? Kaikkea ei voi tietää mutta sellaisia perusasioita pitäisi osata hahmottaa. Jos luulee, että Suomi on itsenäistynyt vuonna 1918, ei se ole lainkaan niin paha kuin että luulee Suomen itsenäistyneen 1952. Jos luulee, että Niinistö on ensimmäisellä kaudella, on se tavallaan pieni kömmähdys kuin että kuvittelee, että Rinne on nyt Suomen presidentti.

Kaikesta ei voi osata kaikkea. Mutta jos ei kykene keskustelemaan lainkaan ajankohtaisista asioita, niin sitten ollaan jo vähän vaikeammalla polulla. Olen nolannut itseni totaalisesti kollegani silmissä, kun selitin ummet ja lammet Seitsemästä veljeksestä Kalevalan päivänä. En tiedä, mikä aivopieru tai muistihäiriö aivoihini tuli. Ja kyllä nolotti... Mutta loppupeleissä kaikki me erehdymme joistakin asioista, jopa niistä, joiden pitäisi olla aivan itsestään selvää. Ongelmaksi se muodostuu, jos ei pysty puhumaan mistään ilman että on aivan pihalla koko ajan.

Peruskoulun oppimäärä ei ole hyvä yleissivistyksen mittari. Olen joutunut tosissani miettimään viidesluokkalaisen matematiikan tehtäviä (en ole hyvä matematiikassa) ja vaikka taas olen aina ollut loistava kielissä, niin viidesluokkalaisen kirjoissa on tullut vastaan sanoja, joita en ole tuntenut. Toisaalta pystyn nämä asiat omaksumaan ja opettajaan lapselleni pienen hetken jälkeen, ja se kai on sitä yleissivistystä: että ei jää sormi suuhun ihmettelemään vaan pystyy kirjojen ohjeista tai lauseyhteyksistä ymmärtämään, mistä on kyse ja selittämään sen sitten lapselle.

Toisin sanoen hyvä yleissivistys ei tarkoita, että osaa läjäpäin vaikeita vuosilukuja ja erikoisia englannin sanoja vaan sitä, että pystyy tarvittaessa nopeasti etsimään tietoa eli pystyy käyttämään googlea ja löytämään vastauksen sieltä. Tyhmä ihminen ei tiedä, mistä tiedon voisi löytää eikä se häntä edes kiinnosta.

Vierailija
44/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sellaiset ihmiset ovat suoraan sanottuna raivostuttavan vastenmielisiä, keitä ei kiinnosta mikään.

Vain oma hyvin suppea elämä kiinnostaa. Ei koskaan katsota uutisia, ei lueta yhtään mitään. Mitään kieliä ei osata, ei edes yhtä sanaa englantia.

Inhottavaa kun tuollainen henkisesti laiska ihminen kysyy jotakin ja vaatii että hänelle pitää selittää joku asia.

Se on raivostuttavaa kun tietää ettei hän voi sillä käsityskyvyllään tajuta sitä, vaan pitäisi pohjustaa ja pohjustaa ja pohjustaa. Täytyisi pikapakettina valmiiksi pureskella peruskoulun oppimäärä sille laiskiaiselle, joka on ylpeä siitä ettei yhtään kirjaa ole koskaan lukenut.

Tuota en juuri ymmärrä, miten jotkut voivat leuhkia sillä etteivät koskaan ole yhtäkään kirjaa lukeneet!? Siis peruskoulussahan piti pitää ties kuinka monta esitelmää luettujen kirjojen pohjalta, miten ovat sen läpäisseet!?

Vierailija
45/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein juttelette? Mä muuten pesin tänään VARPAANI!!!!

Vierailija
46/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osa noista viettäneet suuren osan elämästään lukittuna huoneisiin jossain lastenkodeissa eikä vaan ollu muita ärsykkeitä kuin seinät. Eivät osaa muuta kuin äidinkielen, öaskutaito hakusessa, eivät ymmärrä laskujen maksua yms asioita joiden pitäisi olla selviä jokeiselle joka edes nyrkin alla eläny melkein normaalissa kodissa.

Ihan vaan kaikki oleellinen jääny oppimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi