Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulkeeko postiautot enää?

Vierailija
03.07.2016 |

Muistan kun vielä 80- ja ehkä 90-luvullakin minut lykättiin aina postiautoon, että pääsin mummolaan tai sieltä takaisin kotiin. Kyseessä siis ihan normaalin näköinen linja-auto, joka lähti Matkahuollon edestä, mutta sitä sanottiin postiautoksi.

Nyt olisi tarvinnut taas käydä maalla. Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa, viime vuosina olen yleensä sukulaisten kyydillä sinne matkannut. Nyt ei sitä mahdollisuutta ollut, joten aloin selvitellä linja-autovuoroja. Ei sinne mummulan lähelle mene enää mitään bussia tai postiautoa. Milläs se posti sitten kulkee? Vai jaetaanko postia maalla enää päivittäin ollenkaan?

Kertokaa, maaseudulla asuvat! Onko postiautovuorot loppuneet kokonaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne kerkee postia ajaan, täytyy leikata nurtsit.

Vierailija
2/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on kadonnut historiaan, tuli sen sijaan Itella ja Gold linen autot. Normaali posti jaetaan pikkuautoilla , joissa ratti vasemmalla puolella, ja postilaatikot tyhjennetään samaan kuorma-autoon, joka kuljettaa paketit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti - eikö pikkupaikkakunnille pääse enää millään julkisilla? Tein haun Matkahuollon sivuilta ja ei näköjään pääse :( Miten ne siellä asuvat mummelit pääsee sieltä naapurikaupungin lääkäriin ja terveyskeskukseen?

Missä kohtaa Suomi muuttui tällaiseksi?

Vierailija
4/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun postiautoja tuli käytettyä joka kesä penskana :D

Mut kokeiles tätä sivua: http://www.reittihaku.net/

Vierailija
5/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot käyttävät palveluliikennettä, joka kulkee kerran viikossa. Tai ajavat omalla autolla tai kulkevat jonkun naapurin mukana.

Vierailija
6/6 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, pääsin kotoa mummolaan kahdella eri bussilla noin 2 tunnissa (matkaa vähän yli 100 km). Nyt samasta matkasta pitäisi tehdä taksilla ensin 15 km, sitten pääsisi bussilla 50 km ja loppumatka taas taksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän