¤¤**ENSIKOT vko 9**¤¤
En löytänyt tän viikon pinoa joten aloitin sen itse... Kai se passaa??
Kommentit (74)
Neuvolan reissu meni hyvin! " Täti" oli oikein mukava! Hänelle sain kyllä selittää lapsettomuushoidoista ummet ja lammet, ei siis tiennyt mitä inseminaatio tai keinohedelmöitys meinaa! Niistä taidetaan aikas vähän puhua th:n koulutuksen aikana?? Hb oli 135, pissa puhdas, RR jotain 100/70 jne. Paino oli tippunut jonkin verran! Täälläpäin on vain np-ultra ja sit se jokin veritesti rv 16? Np-ultraan varaan ajan parin viikon päästä! Laskettu aika muuttui vähän, eli se on nyt 27.9 ja rv 10+1 (th halusi laskea viim. kk mukaan)!!
Tervetuloa annanapa mukaan!
Ja Ull-Maj:lle! Koitahan toipua!! Tiedän todellakin miltä tuntuu oksentaa ympäriämpäri vuorokauden!!!
MiaMik rv 10+1
Nopee kirjotus;eli inssi meni läpi ;) ;)Ihanaaaaaa!!!!!!!!!Mites Miille kävi?
No niin, siis onnea tuoreesta ajokortista pepsille, nyt kelpaa huristella!
Mä oon ollut täällä taustalla hiljaksiin viime päivät, kun tuntuu ettei mulle mitään uutta kuulu :) Kiva kumminkin lukea muiden kuulumisia! Mulla vaan oireet on kuten ennenkin, eli viluttaa ja väsyttää ja pahaolo, mutta kun näitä ihan samoja " oireita" mulla on vaihtelevassa määrin normaalistikin ihan ilman mitään raskautta joka viikko... Mutta kai siellä sisällä sit on joku, kun ei se ole poiskaan tullut ;) Ekan neuvolankin sain aikaseks varata, parin viikon päästä sinne sitten. Tunnin käskivät varata, mitähän siellä niin pitkään toimitetaan...
Senkin sitten " opiskelin" eilen jostain, että aika yleisesti on miehetkin olleet ihmisillä mukana ekallakin käynnillä. Meillä ei saavuttanut suurta riemunkiljahduksten saattelemaa vastaanottoa, kun ehdotin moista. Itekin aattelin aluksi, etei kai nyt vielä heti tarvii, mutta katotaan nyt. On jotenkin ihan omituinen ajatus koko homma! Mites muilla Enskoilla, ootteko olleet eka neuvolassa yksin vai kaksin? Jotenkin mustakin tuntuu, että mitä se mies siellä tekis, mutta toisaalta, yhteinen projekti... No, pitää katsella nyt, onhan tässä vielä aikaa :)
Pepsille onnea ajokortista! Nopsaanpa sä sen sitten suoritit. Kyllä nyt kelpaa kyydittää pikkuista :)
Ja Queen, ihanaa, sulla on tuntunut ekat liikeet!!! Milläs viikolla se tarkalleen ottaen oli? Eikös sulla oo noin kuukausi mua ennen laskettua aika? Mulla on nyt 15+3 ja ihan intopiukeena odottelen, että koska pikkuinen alkaa muksautella kunnon potkuja masuun :)
Olis niin ihana tuntea liikeet, niin voisi ikään kuin kommunikoida vauvan kanssa ja tietäisi aina milloin hän on hereillä jne. :)
Ull-maijlle jaksamista heikotukseen! Tiedän mistä puhut, mun sisko joutui myös tiputukseen, kun pahoinvointi oli niin hurjaa. Mutta kaikki kääntyi lopulta hyväksi! Toivottavasti sinäkin pääset pian nauttimaan raskaudesta!
Tervetuloa joukkoon anninapa!
NapNap, joko joko???? Eikö yhtään tunnu siltä, että vaavi haluaisi jo syntyä? :)
pikku-millille toivotan onnea muuttoon, palaathan pian taas linjoille!
Ihanalta kuulostaa Niameyn päivät, voi kun saisi itsekin vaan ommella verhoja ja hoitaa kotia, mutta ei! Jatkuvasti kauhea kiire töissä, joten pakko vaan paahtaa eteenpäin.
MiaMik, meillä on ihan sama juttu, eli neuvolantäti ei tunnu oikein tietävän, mitä se käytännössä tarkoittaa, että mulle on tehty inseminaatio ja mitä kaikkea ollaan käyty läpi. Itse voidaan puhua asiasta ihan luontevasti, mutta täti raukka on jotenkin aina ihan
vaikeana eikä oikein tiedä, onko siitä soveliasta puhua tai siis että onko se meille kova pala. Hän myös luuli, että meitä pitää jotenkin inssin vuoksi tarkkailla erityisesti vielä Väestöliitossa, mutta me ainakin sanottiin, että tämä on ihan normaali raskaus, eikä mitään
erikoistarkkailua siis tarvita. Me käydään ihan normaalit neuvola yms niinkuin muutkin.
Ykkösope, meillä mies halusi ehdottomasti mukaan neuvolaan ekalla kerralla ja aikoo tulla jatkossakin jos vain pääsee. Jotenkin meistä se on luontevaa, kun yhteinen juttuhan tämä meille on! Mutta jokainen tavallaan, ja jos sun mies ei halua mukaan, niin kyllä hän silti
varmasti on ihan yhtä onnellinen tulevasta vaavistanne!
Ihanaa 24h alkaa kohta! Katson sen ja painun pehkuihin, tää on ollut kauhee viikko...
-Q-
Pepsille onnittelut!!
Toivottavasti Miille on käyny yhtä hyvin:)?
Ykkösope: meillä mies on ollu joka kerta mukana neuvolassa ja molemmissa ultrissa ja ihan omasta tahdostaan..en ois sitä sinne varmaan väkisin raahannu mutta tykkään kyllä kovasti että on mukana..ja " neuvolantäti" tuntuu olevan kovin mielissään, viime kerralla oikein mainitsi miten ihanalta hänestä tuntuu kun on tapaa noin aktiivisen isän joka kyselee raskausjuttuja ym.:) Ainakin meillä neuvolantäti anto ekalla kerralla isillekin jotain esitteitä, mutta en tiedä onko näin muualla?
Mun mielestä jokainen tehköön niinkuin hyvältä tuntuu, eihän siinä oo oikeeta ja väärää tapaa:)
Viimeks kyllä koko mammalauma odotus huoneessa keskitty töllöttämään meitä jostain kumman syystä..no ens kerralla mies ei luultavasti pääse mukaan töiden takia ja on raukka siitä aika surkeena, laittaa varmaan mulle videokameran mukaan;)
Me kyllä ollaan muutenki oltu jo teini-ikäisistä asti paita ja peppu;)
Jee,viikonloppu lähestyy jo hurjaa vauhtia!!
Minkälaisia viikonloppu suunnitelmia teillä on?
Mulla on lauantaina kampaaja (ihanaa!) ja täällä ois salppurin kisat,mutta taidan käydä kattomassa vaan ilotuksen ku nuo mäkihypyt ei oikeen nappaa..siinäpä se, varsin hurrrrrja vkloppu siis tulossa;)
Queen ja edelleenki nimetön maha rv 17+1
..niin tänään on siis rv17+1 ja toissa päivänä tunsin ekan kerran selvästi jotain, eilenki tuntu vähän illalla makoillessa ja äskön siellä oli selvästo joku jumppa menossa..tosi hentoja ne tuntemukset vielä on, en ehkä tuntis jos esim.kävelisin mutta paikoillaan ollessa kyllä erottaa:) ihan ku ois hiiri masussa,ihanaa:)
...yritän jotain raapustaa ruudulle :)
Everwood ja Lost ohi ja tässä pitäisi laskuja alkaa maksamaan kun napsahti jo ensimmäiset äitiyspäivärahat tilille. Minä kun jäin varhennetulle 50vrk ennen LA:ta. Koirilla iltapainit menossa, ihme murinaa ja vinkunaa kuuluu tuosta vierestä, suloiset.
Eilen käytiin tutustumassa synnärillä ja käynnistä jäi ihan kiva maku. Kätilö oli jotenkin vähän pihalla että mitähän kertois mutta ehkä ei ollut kovin montaa " esittelyä" pitänyt. Yhdessä synnytyssalissa oli oikein hieno amme ja tähtitaivas valot, toivottavasti on vapaana kun mennään ja jos ehditään ammeilemaan. :)
Tänään olikin sitten synnytystapa-arvio. Lantio normaali joten normaalia synnytystä yritellään. Tilanne oli taas hieman edennyt, pehmeä, kanavaa 2cm jäljellä ja 1 sormelle auki mutta saa nähdä meneekö kuinka kauan vielä. Supistuksia tai muita tuntemuksia ei ole ollut vielä ainuttakaan. Kovasti toivottelivat tervetulleeksi synnyttämään piakkoin. :)
Vauvan kokoarvio oli 3300g, lääkärin mielestä päältä tunnustellen hieman pienempi mutta siis oikein mukavan kokoinen silti! Nätisti pää alaspäin, selkäranka tuossa vasemmalla ja pylly vas. rinnan alla, potkistelee oikealle. Tai ei pahemmin mahdu enää potkimaan mutta työntelee koivillaan kylkiluita niin että menevät kohta poikki. :)
Huomenna on vielä neuvola. Sen siitä saa kun näillä viikoilla on 2 viikkoa reissussa niin sitten saakin juosta monta päivää peräkkäin erinäisissä tarkastuksissa. :D Mutta ei noita käyntejä enää montaa voi olla yhtään missään..
Meillä tuo ukko ei ole kertaakaan ollut mukana neuvolassa, mä koin sen jotenkin turhaksi kun terkkari opiskelijana tiesin mitä siellä tapahtuu. Ultrissa yms. on ollut mukana, peräti 4 kertaa onkin päästy pikkuista jo kurkistamaan ja sydänkäyrilläkin makoilin toissa kerralla 20min eli mies kuuli sydänäänetkin ekaa kertaa. :) Yhdessä on vauva kirjaa luettu viikottain jotta mieskin pysyy perässä mitä masussa tapahtuu missäkin vaiheessa.
Mutta nyt pitää alkaa maksaa laskuja ja ilmotella koiria näyttelyihin ym. rahanmenoa. Sinne ne äitiysrahat sitten meneekin. :)
SEV rv 37+1
[color=pink4] Mä olen nukkunut viime yönä tunnin! Klo 2-3 nukuin, muuten pyörin vaan sängyssä ja ravasin vähän väliä vessassa. Mulla on ilmeisesti limatulppa ruvennut irtoamaan jo jokunen päivä sitten, eilen illalla tuli sitten sellaista hieman veristä limaa vessassa käydessä. Josko se enteilisi jotain...? Ja menkkakipuja oli koko viime yön, ihan varma en ole, oliko supistuksia. Kun mä en tosiaan erota pierua supistuksesta=) Että ehkä tässä jotain tapahtuu, pikkuhiljaa...
Onnea Pepsille ajokortista!
Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet Ensikot!
NapNap rv39+2 [/color]
Tää pino kuulostaa tosi mukavalta :)
Jännää seurata, miten pidemmällä olevien päivät etenee..Vitsi kun olis itekin jo rv 39 :) Näin viime yönä unta, että vauva tuli mahan läpi ja iso poika tuli. Mä käskin sen mennä takaisin mahaan, kun on vielä aikaa paljon jäljellä ja sinne se sitten meni takaisin ja parempi pysytellä siellä..
Meillä mies tuli ekaan neuvolaan, mutta oli just ollut muistaakseni firman pikkujouluissa tai muualla ja hirveessä kankkusessa joutui sinne raahautuun. Neuvolan huoneessa ei ollut kuin mulle tuoli ja mies joutui istuun pikkulasten jakkaralla ja sitten siltä vielä tippui toinen piilari maahan..Sen jälkeen työt menny päällekäin, eikä mies ole päässyt mukaan,mutta ihan ok. Kaikki ultrat ollaan oltu yhdessä ja sehän on kivointa. Ens kerralla otan sen mukaan kuunteleen sydänääniä.
kaikista ihanin vaihe tähän asti on ollut se, kun on alkanut tunteen vauvan potkut. Se on joka kerta yhtä ihanaaa. Tunsin ekan kerran varmaan vkolla 19.
kivaa päivää kaikille ! a rv 23+1
Aamulla rustasin viestiä tänne, mutta sitten lakkasikin hetkeksi netti toimimasta kotona. Että sinne jäi se viesti sitten.
Raportoidaan nyt, että ajokoe meni onneksi mullakin läpi, vaikka parit ihan kivat mokat sinne sainkin tehtyä. Huh! Nyt on sitten omalla autolla ajelemaan opetteleminen edessä. Ei oikein vielä uskalla sillä yksikseen paljon mihinkään huristella, ja se mitä eilen kokeilin, niin parkkeeraaminen on tietysti ihan erilaista kuin autokoulun autolla on ollut. Ei kauheasti kehtaa lähteä kauppaan, jos ei saa sitä mihinkään ruutuun käännettyä oikein :D
Ykkösopelle, täällä meillä ainakin toivottiin, että isukki olisi mukana ekassa neuvolassa. Siellä kun puhellaan (tosin vähän ja pitkästyttävästi) myös hänen asioistaan siihen vauvahommaan liittyen. Joidenkin lomakkeiden täyttäminen voi sujua paremmin, jos on toinenkin osapuoli vastailemassa kysymyksiin. Ja jos eka neuvola sattuu semmoiselle viikolle (rv 10 jälkeen), että sydänäänet mahdollista kuulla, niin sehän on isästäkin kiva juttu. Eli ihan hyvä isän on sinne mukaan lähteä ja on tervetullut varmasti neuvolan puolesta, mutta ei kai se mikään pakkokaan ole. Itse otin miehen mukaan sinne ja ekaan ultraan, sen jälkeen olen käynyt lääkärineuvolassa yksikseni, mutta nyt seuraavalla kerralla ajattelin pyytää häntä mukaan. Ihan vain siksi, että pysyy kärryillä hommassa ja tulee sitten hänellekin sitä ramppaamista sinne laitokseen ainakin välillä. Ja mun mies ainakin oli tosi innoissaan niistä sydänäänistä ja ultrassa, joten ehkä siinä jo on sopivasti houkutinta tulla taas mukaan neuvolaan tuonne seuraavalle kerralle. Mä luulen, että hänellä olisi neuvolan täteille jopa enemmän kysymyksiä kuin minulla, joka taas aina möllötän ihan tuppisuuna, enkä keksi oikein mitään sanottavaa :D
Hyvää viikonlopun alkua enskat!
Mii- ja rv taitaa olla tasan 18 jo!
Onnea ajokortin ansainneille! Nyt vielä ehtii harjoitella hyvät reitit kaupoille ym ennen vauvan syntymää :)
Ja uusille tervetuloa! Kivaa että joukkomme kasvaa, samalla kun pisimmällä olevat hiljalleen siirtyvät vauvapuolelle. Tykkään lukea tätä listaa paljon enemmän kuin tuota meidän heinäkuisten omaa, kun siellä kaikki tuntuvat menevän paljon pidemmällä (meillä LA loppukuusta) ja toisekseen lähes kaikilla on lapsi / lapsia jo ennestään. Eli kaikille vanhoille myös kiitos tähänastisesta :)
Pikku-Millille voimia muuttohommiin! Me ollaan menossa maanantaina esittelyyn unelmakämppään, mutta niin on menossa moni muukin. Mietin täällä, että uskaltaisiko sitä soittaa välittäjälle ja kysyä, että voisiko sen jo näkemättä varata näin etukäteen ja vahvistaa sopimuksen, jos näytön aikana ei ilmene mitään yllätyksiä.
Meillä kans mies on toistaiseksi ollut mukana alkuraskauden- ja nt-ultrissa sekä tokalla neuvolakäynnillä (silloin kuunneltiin sydänäänet). Ei ne ekan kerran kysymykset nyt niin hankalia ollut, hyvin pärjäsin itsekseni :) Ens viikolla onkin rakenneultra ja pian sen jäkeen kolmas neuvola. Ultraan mies tulee, neuvolaan tuskin kun ei siellä pitäisi mitään ihmeellisempää asiaa olla. Yhdessä ollaan vauvakirjoja kyllä välillä lueskeltu ja neuvolsta saadusta " Vauvan odotus" -opuksesta mies aina uuden viikon alkaessa haluaa katsoa minkä kokoinen Empun jalka on. Herttaista. Eilen illalla hän kyllä kysyi, että näkisikö jostain millainen vauva tässä vaiheessa on muuten, mutta en löytänyt muita tietoja kuin painoa ja pituutta.
Liikkeitä oon tuntenut pari-kolme viikkoa, mutta edelleen hyvin harvoin. Kyllä joka päivä jotain, mutta ei suinkaan niin, että aina tietäisi jos mahassa ollaan hereillä.
Jep, mutta nyt lämmittämään ruokaa ja sitten töiden kimppuun.
Aurinkoisin terkuin Suippo ja Emppu 20+1
Ja palailinpa ennemmin kuin arvasittekaan =D Tulin käymään vanhemmillani netissä kun oli pankkiasioita hoidettavana.
anninnapa, tervetuloa mukaan porukkaan!
mii ja pepsi, onnittelut ajokorteista!! =)
ykkösope, meillä mies on ollut vaan ultrissa mukana. Ei oo ollut neuvolassa enkä mäkään oo sitä sinne kaivannut. Nyt loppuajasta tosin tulee varmaankin kerran mukaan.
NapNap, hui kun sullakin on viikkoja jo paljon!!! =)
Muutto saatiin onnellisesti tehtyä. Tsoin viime yönä jalkoja särki sitten niin paljon ettei nukkumisesta meinannut tulla mitään, mutta melkein kaikki tavaratkin on jo paikallaan. Vähän vielä järjestelyä ja pientä siivousta ja sitten saakin alkaa keskittyä täysillä odotukseen. Ihana oli päästä ekaks yöks jo uuteen kotiin. =) Tänään mä ajattelin testata saunan siellä kun mies lähti kaverin koko viikonlopun kestäviin polttareihin. Mulle tulee sitten kaveri kylään. Ja huomenna mäkin menen sitten polttareihin. Ei oo mitkään rymyjuhlat tiedossa kun meitä on siellä kolme raskaana olevaa =D Ja kaikki odottaa esikoistaan. =)
Tänään oli eka käynti uuden alueen neuvolassa. Mukava kätilö oli siellä. Tunnin sain siellä aikaakin kulumaan kun kätilö oli niin kova puhumaan =) Ja päivän strategiset mitat:
rv 32+0
painon muutos viikossa: 700g
painoa alusta tullut yhteensä: 9,7kg (kymppi häämöttää...)
RR 102/72
sf-mitta: 29,5cm
pissa puhdas
ja vauva mahdollisesti perätilassa. Ei osannut kätilö varmaksi sanoa, mutta hyvinpä se ehtii vielä kääntyä jos istuskeleekin.
Nyt lähden kauppaan ja kotiin. Palailen varmaankin sitten ensi viikon puolella.
[color=red]pikku-milli & paco 32+0[/color]
Pepsille ja Miille kovasti ONNEA ajokortista!!!! Nyt se vasta kamaluus alkaakin, kun pitää ilman opea ja varapolkimia ajella... =)
Queen: Varmasti ihanaa, kun on ekat liikkeet tuntenu!! =) kumpa mullakin jo... mutta ei vielä moneen aikaan... =0)
Ull-Maij: Kurjaa, että joudut tiputukseen asti. =/ Toivottavasti olo siitä kohenee, eikä tarvi toiste sinne mennä.
Anninnapa: Tervetuloa joukkoon munkin puolesta.
MiaMik & Q: Meille sattu nyt sellanen neuvolantäti joka on aikasemmin ollu Ava-klinikalla töissä, niin se tietää lapsettomuusjutuista.. mut saa nähdä sitten, ku joudutaan vaihtaa neuvolaa kun muutetaan, että millanen täti siellä on. Me saatiin vielä sitten Väestöliitosta lappu neuvolaan vietäväksi lääkäriltä, missä oli hoito + la + että on ihan normaaliraskaus jne.
Oma napa: Ei ny mitään kauheen erityistä tänne... illalla simahdan klo 20. Huonoo oloo ja yökkimistä on vaihtelevasti. Mieli on edelleen vähän maassa, mutta eiköhän se tästä.
2,5 vkon päästä pitäis alottaa muutto ja tasan yhen laatikon oon pakannu---> lelut. =) Pitäis kai ryhdistäytyä jossain työvuorojen ja nukkumisen ohessa ja alottaa pakkaaminen ihan oikeesti.
Äiskä... tuleva mummeli.. postitti tänään 2 vauvamusa levyä ja oon niitä tässä kuunnellu. =) Ihania lauluja.
Syyskeijuissa yks laitto tän runon linkin... musta aivan ihana runo ja ihan herkkiksenä tippa linssissä luin sitä.. aattelin laittaa sen teillekin.
http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/kertoisitko.htm
Burde rv 9+5
...yks neuvolakäynti takana ja kyllä mies oli mukana. Mä oon toivonu, että tulis niin moneen ku pääsee... mutta saa nyt sitten nähdä.
Jep, viimeiset neuvolakäynnit käsillä ilman vaavelia. :)
rv 37+2
painonmuutos 170g/vko (viimeksi olikin 1100g/vko)
Painoa tullut yht. 14,1kg
turvotus -
pissa puhdas
rr 102/60
hb ei otettu (100 paikkeilla pyörii fe-tabl. huolimatta)
liikkeet ++
syke +
sf-mitta 32cm
Mutta nyt siivoamaan kun jaksaa. Palailen taas.
MiaMik ja Q: Ihmeen pihalla on nuo teiän neuvolantädit, mä oon vaan lähihoitaja ja jopa meilläkin käytiin kaikki nuo asiat ihan kunnolla läpi pakollisilla äitiyshuollon tunneilla.
Mias oli ostanu kaveriltaan hirveen määrän vauvatarvikkeita, vaatteita, pinnasängyn suojan, katosverhon ym. Eikä ollu mokoma mulle sanonu mitään:) Tuohon sängylle se oli ne levittäny ennen töihin lähtöä ja mä tietty olin ihan hölmistyny ku tulin kotii:) Niitä oon sitte hurmoksessa hypistelly iltapäivän;)
Juustosämpylöitä leipomaan--->
Queen rv 17+2
Tänään on tullut taas takapakkia oksentelun kanssa. Luulin jo että se helpottaa, kun olen viimeisen viikon aikana oksennellut vain aamulla ja aamupäivällä. Tänään ei meinaa taas mikään pysyä sisällä!
Meillä ei kyllä käyty lähihoitajan opinnoissa mitään lapsettomuuteen liittyvää, mutta minua itseäni on aina kiinnostanut lapset kaikella tavalla, niin olen yläasteelta asti lukenut myös lapsettomuudesta aikasta paljon! Mutta kuitenkin terveydenhoitajien pitäisi tietää jotain!!!! On se kyllä kumma juttu jos ei edes työharjoitteluissa ole tullut vastaan??? No, eipä se mua nyt niin hirveästi haittaa... Pitäisiköhän minun pitää vähän koulutusta niille ;)
Nyt takaisin sohvalle löffimään :) Voi kun minäkin pystyisin sämpylöitä leipoa, ne on tuoreena niin hyviä, lurps :)
MiaMik rv 10+2
Onnittelut Miille ja Pepsille!
Koitahan UllMaij jaksaa, eiköhän se pahin oo kohta ohi..kaveri oli tosin aikoinaan esikoisesta oksentanu huikeat 6 kk, tiputuksessa sitten maannut suurimman osan ajasta=/ Mutta tuskin tuo nyt kovin yleistä on.
Vieläkö NapNap on maisemissa? Aattelin kun siitä limatulpasta kirjoittelit...täällä supisteli illalla usein ja kipeästi mutta yötä vasten hellitti, tuskinpa tää pieni nyt ihan vielä haluaa tullakaan.
Saunaan ja nukkumaan, mies menee huomenna aamuvuoroon ja mulla ois se shoppailukierros tiedossa..voimat on kyllä niin vähissä että saa nähdä miten jaksaa.Älytön väsymys yllätti tänäänkin kesken ruokaostosten,ois tehnyt mieli vaan pistää siihen lattialle maate..oiskohan nuo heittäneet pihalle?!
Neuvolakäynneistä: meillä on mies ollu mukana paria kertaa lukuunottamatta. On se tosi ihanaa kuitenkin että se siellä on henkisenä tukena, varsinkin lääkärissä!
Mutta nyt menoksi. Hauskaa viikonloppua kaikille!!
-Ankka & 35+6-
Heipsan Enska-toverit!
Onnittelut Pepsille ja Miille ajokortista!
Ihana tuo Queenin mies, kun oli ostanut oikein aarteen!!! Toispa meillekin mies jotain noin ihanaa, kun en malta odottaa, että saisin alkaa sisustaa kotia " vauvakuntooon" .
Munkin mielestä tää pino on mukavempi kuin Elohiirten pino, kun tuntuu, että kaikilla muilla on siellä jo iso liuta lapsia ja hurjasti kokemusta kaikesta. Ja sitten kun olen vielä loppukuulainen, niin olen kaikessa siinäkin mielessä aina jäljessä...
Suippo, tässä on sun miehelle hieman juttua Empusta:
Vko21: " Olen saanut lisää painoa ja se auttaa minua pysymään lämpimänä sitten, kun olen syntynyt. Nielen paljon lapsivettä; se on hyvää harjoitusta ruoansulatusjärjestelmälleni, joka imee itseensä veden. Vaikka munuaiseni kykenevät siirtämään hieman kuona-aineita, istukka kuljettaa loput niistä äitini verenkiertoon ja sieltä hänen munuaisiinsa. Kieleeni ovat muodostuneet makunystyrät ja tunneaistini kehittyy aivojen ja hermopäittenni kehityksen johdosta. Minut voidaan nähdä ultraäänikuvassa usein sivelemässä kasvojani, imemässä peukaloani tai leikkimässä napanuorallani." (Campbell: Näin kehityn kohdussa)
Mulla alkaa olla kuumottavat paikat töissä, kun kukaan muu kuin pomo ei vielä tiedä raskaudesta. Jotenkin jäi sellainen olo, että pomo toivoisi, että ihan vielä ei muille kerrottaisi, kun meillä on pieni murroskausi meneillään, mutta enhän mä voi tätä kohta enää salatakaan. Nytkin on ikävä, kun joudun pukeutumaan ihan kamaliin säkkeihin, vaikka oliskin ihana laittaa omia kivoja vaatteita ja esitellä masua kaikille :) Jos vielä viikon vaikka sinnittelisi ja sitten vaan yks kaks yllättäen ilmestyisi töihin tiukan paidan ja ison masun kanssa... Onneksi nyt on taas viikonloppu, niin saa pukeutua miten haluaa!
Ostin tänään Bebesistä nätin mekon yksiin häihin, joissa olen kaasona parin kuukauden päästä. Silloin mulla onkin jo varmaan aika nätti masukumpu. Mekko on onneksi niin venyvä, että se käy varmaan vielä kesäkuussakin, kun on siskon vauvan ristiäiset.
Jännä, kun kaikilla konkareilla täällä vauvapalstalla tuntuu olevan kova kiire saada vauvat maailmaan. Itse olen niin onnellinen siitä, että tulin kuin tulinkin lopulta raskaaksi, joten mulla ei ole mitään kiirettä tän raskauden suhteen. Nautin joka hetkestä ja silittelen masua ja puhun sille :) Musta on ihanaa saada käydä äitiysliikkeissä ja ihastella ja hypistellä niitä tavaroita ja vaatteita. Tunnen todella olevani etuoikeutettu, kun saan kokea tän äitiyden ja odotuksen!
Huomenna me mennään kertomaan uutiset tulevalle isoisomummulle! Hän voi joko olla tyrmistynyt tai sitten hullaantua ihan täysin, joten jännityksellä odottelen reaktiota. Tämä mummu on aika vanhoillinen, mutta eiköhän me jo siunaus vauvoillekin saada, kun ollaan sentään oltu naimisissakin jo 1,5 vuotta.
Samalla käydään tiirailemassa maalla aitassa olevaa vanhaa pinnasänkyä, joka on ollut appiukon, miehen ja miehen siskon käytössä. Me aiotaan hioa ja maalata se uudelleen ja ostaa vain uusi patja. Kyllä siinä kelpaa vauvan makoilla, kun on jo monen sukupolven aikana todettu hyväksi sängyksi. Pitää vain lisätä siihen yksi pinna, joka on poistettu siinä vaiheessa, kun mun mies halusi itse ryömiä pois sängystä :)
Pikkuisen aarteen liikkeitä odotellessa,
-Q-
[color=IndianRed]Heissan!
mitenkäs meidän inssiajajat - onkos kortit taskussa?
Kuullostaapa Niameyn reissu lämpöön kovin houkuttelevalta... Rentouttavaa lomaa teille!
Vai joutui Ull-maij hakemaan nesteytystä oikein hiihtäjien malliin tipasta... (Okei, huono vitsi) Toivottvasti olosi kohenee!!!
Tervetuloa anninapa! Tää on mukava pino. Ja kiva kun on ihmisiä eri raskauden vaiheissa, mutta esikoisen odotuksen jännitys kaikilla. Yhdessä opitaa kaikenlaista tässä matkan varrella.
Itse kävin tänään astrologilla. Olen käynyt kerran aiemminkin muutama vuosi sitten ja siihen elämän tilanteeseen se sopi hyvin: selvitteli ajatuksia ja antoi uutta pohdittavaa. Tämän ajan varasin silloin kun en vielä tiennyt raskaudestani. Olinkin ajatellut kysellä, että mitähän tähtikartta sanoo meidän vauva-ajatuksille. Astrologi lueskeli kartalta, että selkeästi tyttö olis tulossa. Jää nähtäväks, osuiko oikeaan... Muuta kummempaa ei omaan napaan kuulukaan. Räkätauti vaivaa edelleen ja paheneekin, mutta pahoinvointia ei vieläkään.
Näin muuten tänään tuttuni, joka odottaa esikoistaan. Heillä tänään 40+1 eikä merkkiäkään, että pikkuinen haluaisi tulla ulos. Aika kypsänä oli tuleva äippä.
Mutta nyt taas kaikille hyviä vointeja ja huomenna onkin jo perjantai! Jes!!!! =)
-Amy ja EkaVekara 6+0 (Jibii myös tuosta ü )[/color]