¤¤**ENSIKOT vko 9**¤¤
En löytänyt tän viikon pinoa joten aloitin sen itse... Kai se passaa??
Kommentit (74)
Moi vaan!
Ekat äippähousut on hommattu nyt ja mukaan tarttui myös Lindexiltä ruskeaa vaatetta vauville. Tykkäisin kovasti, jos löytyis noita tummempia vaatteita enemmänkin kaupoista vauvaikäisille.
Eilen aamulla nukuttiin myöhään ja siinä onnessani kuvittelin jo mielessäni, miten mukavaa on joskus ensi syksynä vauvan kanssa perheenä köllötellä sunnuntaiaamuisin sängyllä pitkään (siis sen jälkeen, kun on syötetty ja vaihdettu vaippaa ja pesty pyllyä ja röyhtäisty ja puklattu ja.. mitä siihen kuvioon nyt kuuluukaan). Auvoisia kuvitelmia.. :D Kuitenkin se nyytti jostain syystä huutaa ja parkuu kaikki aamuyöt ja aamut, että se niistä leppoisista aamupäivän hetkistä. Tai mistä sitä tietää.. olisipa tulokas yhtä rauhallinen ja terve kuin minä tai mieheni on vauvana ollut.
Voi kun on vielä pitkä aika seuraavaan neuvolakäyntiin. Ja vasta samalle päivälle sai ajan rakenneultraan. Vielä 3 viikkoa jaksettava odotella. Plääh.
Hyvää tämän viikon alkua kaikille!
Mii- ja mynkerö rv 17+3
Olen pitänyt vähän hiljaiseloa tämän huonon olon kanssa ja näin ollen muutamat jutut on tainneet jäädä väliin :) Mutta onnea kaikille vauvansa saaneille ja teretulemast uusille!!!!
Viime viikolla joku kyseli että ollaanko sitä töissä vai koulussa vai mitä? Minä olen ollut syksystä asti työttömänä ihan omasta halusta! Kaikkihan nyt tietää että lähihoitajille riittää töitä, mutta mulla paloi totaalisesti hermo huonoon palkkaan jne! Mutta, mutta. Nyt haikailen takaisin hoitotyöhön ja työt alkaakin Hesassa maaliskuussa! Eli 7 yötä ja 7 vapaata. Tämä tarkoittaa myös reissaamista kun täällä Ylöjärvellä asustelen :)
Omaan napaan nyt ei kuulu mitään kummosta, uutta! Oksentelen yhä edelleen pitkin päivää. Kaikki on kotosalla hyvin, mutta ovesta en voi lähteä mihinkään kun huimaa ja heikottaa niin! Onneksi mies passaa hyvin ja anoppikin käy täällä hoivaamassa ja kyselemässä vointia! Tulevat mummut ovat kyllä todella innoissaan!! Torstaina on neuvola ja sitä odottelen, mieskin haluaa tulla mukaan :)
MiaMik rv 9+2
Viime viikolla taas jäi kirjoittaminen listalle, kun en sitten enää loppuviikosta mukamas viittinyt enää tuppautua. Joitakin teidän muiden viestejä olen lukenut, mutta asiat pakkaa menemään sekaisin pienessä päässä.
Olo on kuin turvonneella norsulla (tai mistäs mä niiden olon tuntisin). Lauantaina tein viimeisen työvuoroni ja mammaloma alkaa virallisesti keskiviikkona. Opintoja koitan jatkaa tappiin saakka... tai ainakin niin kauan kuin kykenen. Tarkoituksena on, että enää jäisi sitten yksi harjoittelu ja päättötyö odottamaan mammikselta paluuta. Opettajille lupailin, että tällä vuosikymmenellä vielä otan paperit ulos =) Opiskelen siis kolmatta vuotta restonomiksi.
Perheeseeni kuuluu minä ja työtä tekevä/opiskeleva mies sekä 9 kuukautinen seropi. Asustellaan pankin kerrostalokolmiota täällä Turussa. Kavereilla ei ole oikein vielä vauvoja, joten olen sosiaalisesta luonteestani huolimatta jotenkin erakoitunut (omasta mielestäni).
Raskaus on sujunut melkein kuin tanssi. Ongelmia on vasta viime viikkoina ilmennyt. Edes pahoinvointia ei ole ollut. Aino vakava riippakivi on raskausdiabetes, mikä sekään ei minussa ole mielestäni mitenkään häirinnyt. Hieman olen koittanut terveellisemmin syödä.
Enpä enempää häiritse. Koitan päästä mukaan juttuun.
Iglu ja Kepa rv33+5
Täällä tosi ¿ahkerana¿¿ pitäis pakkailla tavaroita, mutta ei saa aikaseks =D
Burdelle onnittelut uudesta asunnosta. Meillä kanssa on tällä viikolla tuo muutto edessä¿ pojat saa hoitaa kantamisen ja mä komennan =D tosin kyllä mä nyt jotain kevyttä ja pientä tietysti voin kantaa, mutta siihen se sitten lääkärin määräyksestä jääkin. Kauppakassin kantaminenkin aiheuttaa vähän kipeämpiä suppareita =/
Mulla kanssa vaihtui neuvola nyt ton muuton takia. Tai siis sain itse valita käynkö äippäneuvolan vielä vanhassa paikassa loppuun vai vaihdanko. Fyysisesti vanha ja uusi neuvola on samassa paikassa joten sen puolesta on ihan sama¿ mutta päädyin sitten vaihtamaan kuitenkin sen takia, että mun vanhan neuvolan terkka jää sairaslomalle huhtikuun puoleen väliin asti ja sinne tulisi kuitenkin taas joku sijainen niin on sitten ihan sama vaikka uuteen vaihtaisikin. Perjantaina sitten pääsen katsastamaan uuden neuvolan.
Ai niin.. tänään on äippäloman ensimmäinen päivä virallisesti!!!! =) Vaikka eipä tässä mitään muutosta nyt arkeen tule kun kotona oon jo ollut kuukauden¿
Iglu, tervetuloa sakkiin mukaan! Vähiin alkaa sullakin käydä =)
[color=red]pikku-milli & paco 31+3[/color]
Maanantaita täältäkin! Aika on vähän käyny pitkäksi tänään (kotona siis oon minäkin),kiitos noiden kivuliaiden supistusten jotka estää tarttumasta edes imuriin vaikka se raukka tuolla huutaa...ei tainnu tehdä eilinen kovin hyvää,kun innostuin siirtelemään noita pikkuankan huonekaluja ukon apuna. Jotenkin sille ei vaan malttanu sanoa vaikka ikävältä tuntui,ois kuitenki määränny vuodelepoon ja pitihän mun tietysti päästä järjestelemään kaikki valmiiksi mahdollisimman pian!!! Kärsivällisyyttä kai tässä pitäis alkaa opettelemaan,varsinkin kun kanniskeluapua ois kyllä tullu jos oisin vaan malttanu odottaa. Mutta eipä tässä nyt mitään suurempaa vahinkoa tunnu tulleen, on toi alamaha viimesen viikon jo muutenki vihlonut. Ja on tää meidän makkari nyt niin herttasen näkönen=)=)=)
Iglulle welcome myös,sinähän alat kans olla lähellä loppusuoraa!
Samoin tervehdys Burdelle!Jouduitko läpikäymään monta hoitokertaa ennen kuin onnistui? Onnittelut joka tapauksessa=)
Mii,täälläkin oltiin marraskuussa samassa tilanteessa=) Mulle tuli vielä neuvolakäynneille väliä melkein 5 viikkoa kun mies halus välttämättä mukaan eikä ois koulun takia päässy,niin meillä osu sit neuvola ja rakenneultra samalle päivälle. Eikä ois millään malttanu odottaa että pääsee näkemään taas pienen! Vaikka odotus oli sen arvosta, oli hienoa että murukin pääsi mukaan. Siitä tuli melkosen vauvantäyteinen aamupäivä=)
Onnittelut vielä teille jotka pääsette muuttamaan*suorastaan kateellisena* Mitenkäs muuten viikko lähtenyt käyntiin?
-Ankka & 35+2-
Burdelle onnea uudesta kodista! Ihanaa varmasti päästä tulokkaalle sisustamaan omaa huonetta. Meillä näillä näkymin vaavi asustaa alkuun samassa huoneessa, sillä asumme kaksiossa. Mutta aika näyttää, josko tässä ennättäisi uutta kotiakin hankkia jo tänä vuonna...
Hempeitä nuo Mii-n kuvitelmat. =) Itse olen vielä niin alussa, etten ole tuolle asteelle päässyt. Vain tänä aamuna kun heräsin viiden aikaan mietin, että ihanaa kun äippälomalla voisi saada vielä nukuttua tuonkin jälkeen. Nyt kun tietää, että kello soittaa tunnin päästä, niin siihen se uni jääkin.
Iglulle voimia opiskeluihin. Kannattanee tosiaan tehdä mahdollisimman paljon pois alta.
Eläkä sinä pikku-milli sitten stressaa sen muuton kanssa! Hoida vain itseäsi ja vaavia, kyllä miehet hoitaa muut.
Itse soitin tänään neuvolaan ja sain ajan kahden viikon päähän. Silloin kasassa viikkoja 7+4. Ultrat täällä rv12-13 ja 19-21. Itse taidan kuitenkin käydä yksityisellä tarkistuttamassa, että masussa todella on elämää. Tällä hetkellä kun tuntuu, että noinkohan, kun oireet eivät ole vielä lisääntyneet tai pahentuneet. Ja tosiaan vaikka tiesin tuosta omasta pidemmästä kierrostani, eivät sitä noteeranneet. Sanoivat vain, että saattaa viikot ja la siirtyä ultran jälkeen. Eli laskenpa itsekin sitten sen mukaan.
Joten pirteää alkanutta viikkoa toivottelee Amy ja EkaVekara 5+4
Se on sitte taas maanantai..plääh! Viikonloppu meni tosi nopsaan, lauantaina haettiin uudet pyykinpesu- ja astianpesukoneet, uusien kanssa sählätessä ja vanhoja pois viedessä se päivä sitte meniki.
Burde: Joo,tai mä oon sen vaimon avustaja..nyt kyllä ei tosissaan nappaa tuohon työhön meno enää äippäloman jälkeen, minkälaiset sätkyt mahtaa ukko sitte saada jos jään esim.sairaan lapsen kans kotiin päiväks..ei varmasti suhtautuis kovin hyvin. Meillä on kaks perheyritystä ja kovasti houkuttelis mennä jompaan kumpaan sitte aikanaan, nuorempana en ois mistään hinnasta menny kumpaankaan töihin ku piti saada tehdä just oman alan hommia, mutta routa taitaa mun tapauksessa ajaa porsaan kotiin:) Siellä ei ainakaan kukaan urputa lapsen sairasteluista ja työtkin sais tehä omaan tahtiin..
Monella tulee muutto ajankohtaseks:) Me ajateltiin sinnitellä kaksiossa aluks kun kohta toivon mukaan saadaan ihan oma koti hankittua. Muuttamisessa on aina oma hommansa mut on se vaan niin ihanaa kun pääsee laittamaan paikkoja kuntoon, ottakaa nyt raskaudestanne täysi hyöty irti ja jättäkää muille raskaat hommat, kannatte ite vaikka kukkaruukun;)
Mä en tunne oloani kovin hehkeeks, naama kukkii ihan kamalasti ja kainalot hikoaa tosi paljon..kumpikaan vitsaus ei kuulu mun normi olotilaan,yäk..Muuten kyllä pyörii kaikki ihanat vauvajutut koko ajan mielessä..samoja ovat kun Miillä:)
Nyt päikkäreille.. meillä on vakavasti sydänsairas koira ja pitää öisin herätä antamaan sille lääkkeet ja lähteä pissattamaan papparaista..tekee vähän tiukkaa kun muutenki on väsyny, mutta joka päivästä oon kuitenki kiitollinen kun saan tuon ihanan koirani pitää, heräisin vaikka kymmenen kertaa yössä jos se sen vaatis:)
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
Queen rv 16+5 (raasu on vieläkin nimetön)
MiaMikiltä piti vielä kysyä tuosta uudesta työpaikastasi että miten sulla sitten tulee hoitumaan matkat ym.? Onko vuorotyö? Toivottavasti jaksat hyvin:) En missään tapauksessa yritä mitenkään maalailla piruja seinille kunhan kyselen ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani, lähihoitaja minäkin:) ..ja onnea tietenkin uuden työn johdosta!
Samaa minäkin olen välillä miettinyt, kuin Mii. Yhteisiä pötköttely hetkiä vauvelin ja miehen kanssa.. =) Ja kaikki aatokset missä mies ja vauva kaksin touhuilee ja sylittelee, saa ihan <3 <3 =D.
MiaMik: Onnea minunkin puolesta uuden työpaikan johdosta! Aika sissi olet jos jaksat 7 yötä putkeen! =) Mä oon parhaillaan yövuorossa ja on onneks tää ainoo yö valvottavana, ni voi jee kun on kamalaa.. Mulla ainakin raskausaikana yövuorot on ollu yhtä tuskaa. Toivottavasti jaksat uudessa työssäsi!
Iglu: tervetuloa joukkoon! ihan kateellinen olen, kun sinäkin olet jo niin pitkällä raskaudessa... =) mulla on viikkoja 9+2 ja kovin on vielä epävarma olo!
Pikku-milli: Onnea äippäloman johdosta!!! Taas yksi askel raskaudessa mennyt eteenpäin. =)
WcAnkka: Oi voi... olis ihana päästä ihastelemaan pikkusen huonekaluja ja muita juttuja... =) Mä vaan odotan, että ittekin pääsis laittelee penniennille huonetta valmiiksi. =0)
Amy75: se alkuraskauden ultra on kyllä hyvä juttu... saa mielen rauhan ainakin vähäksi aikaa =) Kaksi viikkoa menee onneksi nopeesti, vaikka se ei siltä tuntuis.
QueenBzz: Voimia koirulin hoitoon. Meijän koiralla on vaan silmätulehdus, ei onneksi sen vakavampaa. Muutaman kerran olen miettinyt, että mitäs jos simballe sattuis jotain ja kuolis, ni kyllä se olis ihan hirveetä. Toivottavasti se elää vielä pitkään. =) Kuten myös teidänkin koira!
).( Kiitos asunto-onnitteluista! Hieman kyllä hirvittää se tilan määrä... muutetaan kaksin, tai siis kaksin + masuasukki, asuntoon jossa on asunut 5 henkinen perhe! =) Pikku makkarit on sillain, että toisessa on vaal.sin. tapetit ja toisessa vaal.pun. =) Saa sitten valita tarpeen mukaan, että kumpaan penni-enni majotetaan. =) Tosin pinnasänky tulee meijän huoneeseen...
Tänään on ollu sellanen lievästi hysteerinen päivä, että oon pelänny, että tulee tai on tullu keskenmeno. Syyskeijuista kaksi sai keskenmenon rv 12 ja heti tuli ittelle paniikki. =) Tekis mieli mennä ultraan tarkistuttaa tilannetta, mutta kun KUITENKIN oireita on niin... taidan hätiköidä!? Toivottavasti. Kyllähän se helpottais taas pitkälle, kun tietäis että kaikki on hyvin. =) Tai niin sitä nyt ittelleen uskottelee... kuitenki heti taas seur. päivänä tulis jotain paniikin aihetta. =D
Noh kai tää tästä. Pitää mennä jakamaan huomiseksi asiakkaiden ilta- ja yölääkkeet... nyt kun vielä on jonkin verran tajuissaan... =)
Yökyöpeli Burde & Penni-Enni rv 9+2
[color=pink4] Pitkät pätkät äsken kirjoitin, mutta sitten meidän langaton netti pätki taas, yllätys... joten en jaksa enää koko tekstiä kirjoittaa...
Monella muuttohommat edessä. Me muutettiin viime syksynä, ostettiin oma asunto. Ja se muuttaminen on kyllä raskasta hommaa, minäkin painavia laatikoita kantelin. Ihmiset oli ihan kauhuissaan, sitten kyllä piti lopettaa, ettei vaan vauvalle mitään tapahtuisi...
Päivät menee eteenpäin odotellessa... tylsää on. Kaikki hommat rupee olee jo tehty. Kyllä vauvan sopisi jo syntyä.
NapNap rv38+6 [/color]
Kiitoksia onnitteluista uuden työpaikkani johdosta! Tosiaan yötyötähän se pelkästään on! Ja hyvä puoli on siis se, että saan asua nuo viikot aina mummulla ja sit matkustan viikoksi kotiin kullan kainaloon! Rankkaa varmaan tulee olemaan, mutta haluan sen tehdä koska vaavin kanssa sitä ei enää mennäkään toiselle paikkakunnalle töihin! Olen siis ollut kesät 2002 ja 2003 tuolla samassa paikassa töissä ja tykännyt kovasti! Ja jos en jaksa työtä tehdä niin ajattelin sopia osastonhoitajan kanssa, että aikaistetaan työsopimuksen päättymistä ja palailen töihin Tampereelle! Sielläkin minua töihin odotellaan kovasti ja lupasinkin tehdä keikkaa aina " vapaaviikoilla" jaksamisen mukaan!
Napnapillakin jo päivät vähenee! Hyvä että kaikki on valmiina, mutta taitaa aika käydä välillä pitkäksi ;) Kohta ei enää käy :)
Täällä senkus oksentelu jatkuu! Koskahan tämäkin loppuu??? Miksei vain ole sellaista sääntöä, että kaikilla raskaanaolevilla loppuu oksentelu vaikka viikolla 10 ;) Olisi jotain mitä odottaa, mutta kun ei yhtään tiedä :) Ylihuomenna onkin neuvola, niin ne päivät kuluu...
Mitäs tykkäätte tuosta uudesta äitiyspakkauksesta? Minä tykkään! Vaikkakin aika paljon siellä on pojan värisiä vaatteita, mutta kyllähän ne tytöllekin sopii kun laittaa jotain punaista tai vaaleanpunaista sekaan :)
[color=darkblue] Tämä ensikko on ollut vähän väsy, eikä ole paljon jaksanut kirjoitella. Luin kyllä loppuviikon jutut ja tämänkin pinon innolla!
Iglulle tervetuloa joukkoon! Sulla alkaa jo loppusuora häämöttää!
Burdelle onnittelut uudesta asunnosta! Ja MiaMikille uudesta työstä, jaksamista!
Pikku-milli: Onnea äippäloman johdosta! Ja ota extra-iisisti kaikkien kantamusten kanssa! Leiki kuningatarta, jota " alamaiset" saa passata!
QueenBzz:lle voimia koiran hoivaamiseen! Varmasti sitä on kiitollinen joka päivästä, kun koiran kanssakin sitä yhteistä taivalta tulee yleensä useita vuosia! Mekin muuten ajatellaan sinnitellä kaksiossa ainakin aluksi, joten kohtalotovereita löytyy...
Varmaan taas unohdin puolet, mutta jatkan sitten myöhemmin...
Omaa napaa sen verran, että olen iloinen, että viime yönä nukuin hyvin ja sikeästi. Vessassa ravaaminen on vähän rasittanut noita unia ja kunnon unet tuntuu tekevän ihmeitä... Muuten olo on aika ennallaan, pahoinvointi jatkuu aamuisin ja olisin siitä jo aika valmis luopumaan.
Äitiyspakkauksesta tykkäsin! Tai ainakin enemmän kuin viime vuotisesta. Aika vaaleansinipainoitteista, kuten joku jo kirjoitti, mutta meidän vauvalla tulee kyllä muutenkin olemaan sekä tyttöjen että poikien värejä sukupuolesta riippumatta.
Voikaa hyvin!
Sippu ja pikku-tikru 10+3[/color]
[/quote]
Kyllä se täytyy nyt rohjeta jo tänne kurkkimaan vaikka eilen vasta plussasin... Ensikoissa vaikutin tuolla toisellakin puolella (ja meinaan kyllä vieläkin vierailla :-) joten kiva että on Enskat täälläkin puolella!
Kurkkasin myös tota äitiyspakkausta, en oo nähny niitä aikasempia joten en voi verrata mut ihan kivalta näytti, ja tosiaan aika sinispainotteista, mut sehän on ihan kiva väri :-)
Mulla tosiaan menossa vasta rv 4+5 joten vähän pihalla täs ollaan... Vatsassa silloin tällöin tuntemuksia ja välillä jotkut ruuat tökkii, mut se voi mun kohalla helposti olla ihan kuviteltua juttua. Alkaahan tää aika kulkee kohta nopeemmin, alkaahan?!?
JoJo
MiaMikille tosiaan onnittelut uuden työpaikan johdosta! Kyllä hattua nostan kun jaksat lähteä tuollaiseen rumbaan =)
Burde, ihanan isoon kämppään pääsette muuttamaan! Mehän muutetaan vaan kaksiosta toiseen, mutta vähän toimivampaan¿ kun on haaveissa parin vuoden päästä omakotitalon rakennus =)
NapNapille tsempit, alkaa loppu häämöttää!!!
MiaMikille ja Sippuliinille jaksuja oksentelun kanssa! Toivottavasti pääsette siitä ajoissa eroon. Miehen veljen vaimo kun juuri syksyllä oksuili 18 viikolle asti =/ Meinasin kirjoittaa vahingossa miehen vaimo¿ =D minäköhän olisitte meidän perhettä pitäneet =D
Uus äippäpakkaus oli ihan kivan näköinen, mutta ihan yhtä paljon tykkäsin vanhastakin. =)
Jojo, tervetuloa ja paljon onnea plussasta!!! =)
Ja omaan iiisooon napaan¿
Viime yönä tuli taas valvoskeltua neljään asti ja aloinpa siinä miettiä, että mistä mä tiedän koska mun täytyy tässä vaiheessa raskautta alkaa keskellä yötä soittelemaan supistusten takia jonnekin??? Sitä en epäile, etteikö sitten synnytyssuppareiden ollessa ymmärtäisi lähteä, mutta mitenkä tässä vaiheessa¿??? Viime yönä tuli tiuhaan melko kipeiden kuukautiskipujen kaltaisia kramppeja jotka tulkitsin kipeämmiksi suppareiksi. =/
No, onpa tässä tänään saanut jo nauraakin¿ mies kävi lääkärissä kun on sen reilun viikon takaisen turpaan saannin jäljiltä ollut korva lukossa ja nyt siitä on alkanut vuotaa kellertävää nestettä. Mä jo vähän epäilinkin josko tärykalvossa olisi reikä ja tänään lääkäri sen epäilyn sitten vahvisti. Tärykalvossa reikä ja tulehdus siihen päälle. Eipä tuossa muuten mitään hauskaa ole, mutta mies sai suun kautta otettavat antibiootit ja lisäksi kolmasti päivässä laitettavat korvatipat ja on lähdossä perjantaista sunnuntaihin kestäviin polttareihin¿ mä voin vaan kuvitella kun känninen äijälauma söheltää kimpassa korvatippoja siellä ¿ =D
Eilen saatiin ihan kivasti pakkailtua tavaroita ja huomenna saadaan avaimet. Mä ajattelin huomisen roudailla sellaisia kevyitä kantamuksia mitkä saan laitettua suoraan paikalleen siellä (tyyliin keittiön kippoja) =) Kun muuttomatkaa on tosiaan varmaan sen kilometrin verran niin ei viitsi jokaista kippoa ja kuppoa alkaa pahvilaatikoihin pakkaamaan. Torstaina on sitten varsinainen muutto.
Ja tänään olisi sitten synnäriin tutustuminen. Me kun ei mennä sinne valmennukseen ollenkaan niin on kiva kun TAYS järjestää tuollaisia tutustumiskäyntejä joka tiistai ja torstai samaan aikaan ja sinne ei tarvitse edes ilmoittautua. Paikkoihin tutustumisen lisäksi siellä käsitellään mm. synnytyksen kulkua, kivunlievitystä ja imetystä.
Ai niin¿ jos olen poissaolevana täältä muutaman päivän niin se johtuu siitä, että en tiedä kuinka nopeasti netti aukeaa uudessa kämpässä. Eli en ole synnyttämässä¿ ;)
[color=red]pikku-milli & paco 31+4[/color]
Olen odottanut tosi paljon tätä päivää, että pääsee näkemään meille tulevan pakkauksen. Hih! :D Olen ihan onnessani, että siellä on noita vaaleansinisiä vaatteita - ne sopii tosi nätisti minun mielestä pikkuisille tyttönyyteillekin. Ja olihan siellä monta keltaistakin (ihanan vahvaakin keltaista) ja sitä minttua.. Ehkä nuo 60 cm ja 70 cm pitkähih.potkupuvut on vähiten mieluisen näköiset.. mutta varmaan oikein kivat sitten vauvan päällä.
JoJo: kyllä se lähtee siitä nopeammin menemään. Minustakin tuntuu, että vasta olin jossain 10. viikolla ja nyt jo kuitenkin 18. menossa. Eli pari kuukautta hujahtanut ihan tuosta vaan. Nyt ei edes ole koko ajan mielessä, että masussa elää joku tyyppi, vaikka aluksi tuntui ettei sitä voi olla ajattelematta joka minuutti :) Vaikka surffailee näitä odotuspalstoja monta tuntia päivässä, niin silti aina välillä unohtuu (ihan hyväkin niin), että tosiaan onhan se vauveli tulossa myös meille ihan oikeasti. Onnellista odotuksen alkua vaan, toivottavasti ei tule kovin rajuja pahoinvointeja. Itse selvisin melko vähällä ja nyt on monta viikkoa jo ihmetellyt, kuinka normaali olo voikaan olla, vaikka masussa elää 200 grammainen " loinen" ;)
QueenBzz: Tsemppiä ja jaksamista sinne koirankin kanssa. Onhan se kurjaa, kun eläin sairastaa... Kun ei voi itse tietää, miltä siitä oikeasti tuntuu. Jos pystyy auttamaan ja hoitamaan, niin saa ainakin paremman olon ja tunteen, että on yrittänyt ainakin. Kyllä noiden elukoidenkin edestä yöheräilyt kestää. Itse olen joskus istunut olohuoneessa tunteja kissa sylissä keskellä yötä, kun toinen noista meidän kateista kärsi mahavaivoista ilmeisesti tonnikalan takia. Se oli niin levoton, eikä nukkunut koko yönä ja meinasi laittaa koko kämpän remonttiin ihan vaan ilmavaivojen ym. takia. Ei niin vakava vaiva kuin teidän koiralla, mutta eipä siinäkään oikein muuta voinut kuin pitää kissaa makuulla ja yrittää siitä silitellä masuvaivaa pois, kun muuten toinen oli ihan onnettomana olotilastaan ja ihan selvästi kipeä. No, onpahan treenattu tässä sitten vauvan mahavaivoja varten kissalla... :D
Hitsi, mulla piti olla tänään inssiajo, mutta eilen selvisi, että se siirtyi jonkun mokailun vuoksi. Sain onneksi korvauksena vähän lisää ajamista ja parin päivän päästä ajokokeeseen. Taisi olla Pepsilläkin samana päivänä se?
Mii-
Mietinkin NapNap,vieläkö oot maisemissa..koitahan jaksaa,enää ei tarvi kauaa odotella! Sitten ei varmaan aika käykään enää pitkäksi=) Tiedätkös muuten,kumpi on tulossa..?
Pitipä sitten kysyä joltain muultakin jotain,mutta en nyt muista. Miten sitä tuntuukin että on muuttunut hirveän itsekeskeiseksi - oma napa päällimmäisenä mielessä ja kaikki muu unohtuu. Jee.
Tuleva isukki on taas iltavuorossa joten täällä taas pitkä päivä yksin! Hommaa ois kyllä,mutta kaappien järjestelyn on pakko odottaa..oli tuo hoitopöytä nimittäin pikkasen hajalla eikä sitä pääse vielä laittamaan joten kaappitila kortilla edelleen,siihen asti että nuo laatikot on korjattu.
Ulkoilemaan vois kyllä lähteä,aurinko paistaa kivasti=)
-Ankka*tylsänä* ja 35+3-
Heti kun appelsiini on pysynyt vartin sisällä niin olo kohenee!!!! :)
Jojolle ei muutakuin teretulemast tähän poppooseen! Täällä on mukavata porukkaa!!!
Miille ja Pepsille onnea inssiin!! Itsekin ajoin ajokortin " vasta" paria viikkoa ennen 20-vuotissynttäreitä ja pakosta silloinkin! Joskus vannoin etten ajokorttia halua, mutta työmatkan takia oli pakko :) Ja päivääkään en ole katunut, nyt en osaisi ilman autoa olla! Ja inssistä sen verran et jos se arvioitsija kysyy ennen inssiä että tuleeko heidän antaa sinulle kortti niin ei muutakuin sanotte että iliman muuta, vaikka ette itse omiin taitoihinne uskokaan ;) Kerron omasta inssikokemuksesta sen verran, että ensinnäkin se aloitettiin niin että minun piti peruttaa sellaiselle isolle alueella ja eihän se tietenkään onnistunut ;) Ajoin siis lumihankeen! No, sitten siirryimme mäkilähtöön. Olimme sattumoisin juuri harjoitelleet siinä samassa mäessä 20 min. ja se ei onnistunut. No, inssissä se onnistui ekalla yrittämällä, arvioitsija pyöritteli päätään ja totesi et aikas hyvin, lähdit sit kakkosella liikkeelle ylämäessä. Voi että mua nauratti :) Ja läpi meni!
Me asutaan myös tällä hetkellä kaksiossa ja muuten ei mitään vikaa, mutta täällä on todella pieni vaatekaappi. Jouduimme ostaa pari vuotta sitten vaatekomeron ja tilaa ei ole yhtään ylimääräistä. Jahka vain selviän tästä oksentelusta niin alamme etsiä uutta kämppää, ehkä omaa ehkä vuokrasellaista. Että tsemppiä vaan muuttoon pikku-milli ja burde. Se on kivaa puuhaa!!!
Toivotaan ettei pikku-millin mies tule polttareista kotiin toinen silmä mustana ;)
MiaMik rv 9+3
Kerrankin on kunnolla lunta täällä länsi-rannikollakin =)
Uteliaisuudesta kyselen, että miksi te ette pikku-milli miehesi kanssa osallistu synnytysvalmennukseen?
Äitiyspakkauksesta täälläkin kommentoitiin ja siitä näyttää olevan muutama omakin pinonsa palstalla, mutta jostain kumman syystä mä en saa sitä kelan sivua auki niin, että näyttäisi kuvat =0 Ei sen puoleen, mulla on tuolla laatikoissa 2005 pakkaus odottamassa huhtivaavia.
Me muuten varattiin maistraatti tänään =) Häät ovat kyllä vasta ensi tammikuussa, mutta kun halutaan juhlia kunnolla, niin aikataulu saa toimia kuten kirkkohäidenkin suhteen eli ajoissa oltava liikkeellä. Hääpaikka pitäs varata ens viikolla. Sen hankin kaverin kautta niin saadaan 20% alennusta... Toivottavasti.
Omaa (.) Viime yönä kävin, kuten tavallisesti, vessassa. Takasin maate mennessä tuntui kuin tuolla alhaalla olisi joku paikka revennyt, teki tosi kipeää. Se oli vaan hetkellistä ja aamullakin Kepa voimisteli oikein olan takaa kuten on tehnyt oikeastaan koko päivän. Nyt on kuitenkin ollu sellaista lievää juoksua enteilevää jomotusta... Täytyy seurata tilannetta, kun jossain ketjussa juuri lähiaikoina juteltiin, että juoksumainen jomotus enteilisi synnytystä. Ei kyllä tarvis ihan vielä tulla, jos pari viikkoa kestäisi talvipesässään =)
Iglu ja Kepa rv33+6
Oon ihan pihalla viime viikon tapahtumista, vaikka koitin niitä tossa lueskella läpi. Oon ollu niin väsynyt ja paljon töissä, että en yksinkertasesti oo jaksanu olla netissä varmaan puoleen toista viikkoon..
Anne-Marialle ja Naperolle ONNEA vauvojen syntymän johdosta!! Nauttikaa rauhassa.. vauva-aika menee nopeesti ohi vaikka se ei nyt siltä tuntuiskaan. =)
Espree ja Amy75 -> tervetuloa munkin puolesta ensikoihin! Ja amy kyselit, että koska kerrottiin.... no äitelle kerroin heti ku raskaustestissä oli +. Ja muille lapsettomuushoidoista tienneille samana tai seuraavana päivänä. Alkuraskauden ultran jälkeen ollaan sitten kerrottu pikku hiljaa vähän joka suuntaan. Mitä sitä ihanaa perhe" tapahtumaa" salailemaan!! =)
QueenBzz: Olipa tyly se sun työukkeli. Oliko se nyt niin, että se on sun henk.koht avustettava? Jos sitä vaan harmittaa hirveesti, että kun joutuu susta luopuu, mutta ei osannut muuten sitä tuoda ilmi kun tollain raivoomalla...
WcAnkka: sullapa alkaa olla jännittävät hetket käsillä... =) Ihanaa.
pikku-milli: ihanat vauvakutsut oli anoppi teille järjestäny. =) Oo onnellinen ku sulla on noin huippu anoppi! Mun anoppi ei varmasti sais ittestään mitään ton kaltaista irti. =)
Omasta navasta sen verran, että oireita on vähän kaikenlaisia riippuen päivästä ja kellon ajasta. Hengissä kuitenkin ollaan ja raskaus on ihanaa. =) Heh. Välillä tulee paniikki, että apua oireita ei oo ollu esim. päivään tai pariin päivään jne.. että onko kaikki hyvin, mutta onneks kuiteski Penni-enni sitten ilmottaa ittestään jollain tapaa. =)
Me saadaan uus vuokrakämppä huhtikuun alussa... tosin muutto on jo kai maaliskuun lopussa. Sit saa penni-ennille oman huoneen ja vielä ns. vierashuoneen. =) Onneks päästään muuttamaan hyvissä ajoin ennen kun alkaa mahaa olla ja nostaminen kiellettyä. Ja saa kaikki paikat laittaa rauhassa kuntoon... Se tietty hirvittää, että jos tuleekin vielä keskenmeno, niin ollaan sitten kaksin isossa asunnossa. Mutta ei kait.. pidetään peukkuja.
Mulla on seuraava neuvola 20.3. ja sillon on myös lääkäri. Ja sillon varmaan ekaa kertaa pääsee kuuntelee sydänääniä!! Sen käynnin jälkeen mulla vaihtuukin neuvola muuton takia.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille... Jospa tällä viikolla pystyisin osallistumaan paremmin ensikoiden juttuihin. =)
Burde rv 9+1