Suositelkaa matkakohdetta minulle ja siskolleni (19v ja 18v)
Ollaan käyty aika monessa Euroopan maassa, mutta vain perheen kesken. Elokuun lopulla/alku syksystä oli suunnitelmissa lähteä kahdestaan jonnekin. Ei perusteta bilettämisestä paljoakaan, lähinnä kulttuuri ja paikallisten tapaaminen mielessä. Mietittiin pidempää reissua ruotsiin, mutta onkohan se vähän tylsä? Lontoo (liverpoolin ja Manchesterin ohella) houkuttelisi itseä, mutta siskoa pelottaa suurkaupungit ilman vanhemman turvaa. Puolassakin olisi kiva käydä, mulla tulee mieleen siitä vaan joku kehittymätön maa, vaikka tiedän ettei niin ole. Muita ehdotuksia?
Kommentit (27)
Mogadishu on rauhallinen pikkukaupunki ja Afganistan on mukava perhekohde.
Edinburgh, viehättävä kaupunki, eikä liian iso paikka. Kulttuuria ja historiaa, kivoja pubeja ja kahviloita. Edinburghin linna ja kuninkaallinen palatsi, Royal Mile. Arthur's Seat, josta kiva näköala yli kaupungin. Eläintarha, Royal Yacht of Britannia, kummituskierrokset ilta-aikaan. Tunnelmallinen paikka. Voin suositella.
Mun sänky on kans aika hyvä matkakohde ;)
Juu, Puola ei ole kehittymätön tosiaankaan. :) Päinvastoin joskus tuntuu että isoissa kaupungeissa Suomea edellä... Krakova on kiva pieni paikka ja lähistölläkin paljon nähtävää, esim. Auschwitz ja entinen suolakaivos joihin saa kumpaankin päivän uppoamaan. Gdansk, Gdynia ja Sopot -rypäs Itämeren rannalla on mielenkiintoinen alue historiallisine kaupunkeineen ja hiekkadyynikansallispuistoineen (googlaa Slowinski national park). Gdanskin alue tosin on täynnä turisteja kesällä. Puolan etu on ehdottomasti myös hintataso ja suht edulliset ja lyhyet lennot.
Praha on ihana myös, mutta sitä samoin kesäsesongin aikana välttäisin.
Mies44 kirjoitti:
Tulkaa mun omakotitaloon panolomalle viikoksi. Saatte ilmaisen ylläpidon ja kivaa seuraa.
Ahmed 14
Mun sänky on kans aika hyvä matkakohde ;)
Sulkeutukaa te sedät omakotitaloon panolomalle vaan keskenänne.
Ahvenanmaalle pyöräilemään ja sukkuloimaan lautoilla saaristoon Suomen ja Ruotsin puolelle. Islanti ja Kroatia on kuulemma kans käymisen arvoisia.