Suositelkaa matkakohdetta minulle ja siskolleni (19v ja 18v)
Ollaan käyty aika monessa Euroopan maassa, mutta vain perheen kesken. Elokuun lopulla/alku syksystä oli suunnitelmissa lähteä kahdestaan jonnekin. Ei perusteta bilettämisestä paljoakaan, lähinnä kulttuuri ja paikallisten tapaaminen mielessä. Mietittiin pidempää reissua ruotsiin, mutta onkohan se vähän tylsä? Lontoo (liverpoolin ja Manchesterin ohella) houkuttelisi itseä, mutta siskoa pelottaa suurkaupungit ilman vanhemman turvaa. Puolassakin olisi kiva käydä, mulla tulee mieleen siitä vaan joku kehittymätön maa, vaikka tiedän ettei niin ole. Muita ehdotuksia?
Kommentit (27)
Brno saa oman ääneni. Oikein mukava kaupunki.
Budapest on tosiaan ihana, täynnä kulttuuria ja katsottavaa eikä samalla tavalla "pelottava" kuin jotkut suurkaupungit. Kööpenhamina on myös ihana pieni iso kaupunki, paratiisi kahvilaelämästä nauttiville.
Jos tykkäätte rantalomasta yhdistettynä vaellusmahdollisuuksiin, Teneriffa on hyvä. Upeaa luontoa Teidellä, rantaa, aina hyvä sää. Pohjoispuolella on kauniita vanhoja kaupunkeja, etelässä lähinnä turistikeskuksia.
Mites olisi Kanadan Dildo? Hieno kaupunki.
Itse olen ihastunut Ranskaan. Suosikkikaupunkini Condom sekä Pussy.
Dublin on varsin turvallinen ja helppo niin sanotusti ottaa haltuun. Englannilla pärjää mainiosti, joskin joidenkin paikallisten sanoista ei saa selvää. Pubeissa kannattaa käydä, monasti livemusiikkia (irkkumusiikki on iloista ja reipasta) ja mahtava tunnelma.
Trinity Collegessa on muuten näytillä Book of Kells, munkkien kuvittama uusi testamentti. Tai oikeastaan vain evankeliumit, mutta ne kuvituksen on upeita. Se on tehty vuoden 800 paikkeilla.
Viron Kullimaassa on tullut vietettyä useampi kesä tyttöporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Gambia tai Turkki?
APUA...
Valamon luostariin pitämään retriittiä siitä!
Gambia sopii teille kuin nyrkki silmään (ja vähän muuallekin)
Vierailija kirjoitti:
Pärjäätte toki Lontoossa, hyvinkin. Puolasta ehdottaisin Krakovaa, kaunis pienempi kaupunki.
Tai miten olisi Amsterdam, viehättävä erityislaatuinen kaupunki, jossa paljon nähtävää ja keskusta helposti kävellen hallittavissa. Praha on myös upea, suosittelen,
Praha on tosiaan kuva kaupunki.:) Itsekin oon siellä kerran käynyt ja uuestaan haluun mennä.:)
Bergen, norja
Split, kroatia
Kiova, unraina
Rooma?
Siis kiva kaupunki.:) Anteeksi kirjoitusvirhe.:)
T: Se äskeinen tyyppi
Tulkaa mun omakotitaloon panolomalle viikoksi. Saatte ilmaisen ylläpidon ja kivaa seuraa.
Ayia, ayia, ayia fucking napa.
Todella rauhallista.
Menkää Muncheniin :) ensin osa lomasta kaupungissa kaupunkilomalla ja sitten Alpeille vaeltamaan vuorille.
Pärjäätte toki Lontoossa, hyvinkin. Puolasta ehdottaisin Krakovaa, kaunis pienempi kaupunki.
Tai miten olisi Amsterdam, viehättävä erityislaatuinen kaupunki, jossa paljon nähtävää ja keskusta helposti kävellen hallittavissa. Praha on myös upea, suosittelen,