Yöllä oli tullut androidiin tietojenkalastelu "tekstari"! Mammat varokaa!
Puhelimeen oli tullut yön aikana "00 message", joka kalasteli typerästi tietojani "your mobilenumber has won $20,0000 in eurojotainjotain..." klikkaa linkkiä ja lähetä tietosi. :D Englanniksi tietysti!
Viesti ei ollut siis normaali tekstari, sitä ei edes näy tekstareissa. Vaihtoehtoina viestissä oli klikata sitä perkeleen linkkiä, "cancel" ja "save". Klikkasin tietysti cancel. Millään muulla sitä ei todellakaan saanut pois ruudulta. Scannasin vielä laitten virusohjelmalla :D Tuli sillekin käyttöä ekaa kertaa kolmeen vuoteen!
Onko muut saaneet tämmöstä shaibaa puhelimelleen? Voisiko näitä blockata niin, että laittaa tekstiviestien spamfiltterin estämään viestit tuntemattomilta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Oisit voittanu hölmö, itekki just tollasesta viestillä tulleesta voitosta korjasin 20 000e potin.
Kyllä kyllä. Olisin nyt miljoonia rikkaampi! Tottakai :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli yöllä tullut normaali tekstari, jossa kerrottiin, että olen voittanut 2milj.dollaria. Olisi vaan pitänyt klikata jotain linkkiä ja antaa lisätietoja... Poistin viestin.
(puhelin Samsung)
Mikä samsung, s4..5..6 vaiko mikä? Androidin versio? Kysyn, koska yritän selvittää miksi itselle tuli tuo kalasteluviesti ei-tekstarina :) ap
Ehkä jonkun aplikaation takia?
Mulle tuli sama vanhanaikaiseen kännykkäänkin pari päivää sitten. Nyt on joku huijariporukka saanut todella laajasti suomalaisia puhelinnumeroita haltuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tiesit, että oli tullut tekstari, jos sitä ei näkynyt?
ap:"Viesti ei ollut siis normaali tekstari, sitä ei edes näy tekstareissa".
Miten löysit sen?
Se viesti voi olla ns. push viesti. Eli:
http://mobiilikehitys.fi/push-viestit-ja-push-palvelin/
Varmaan oot ittekin saanut sellasia.
Mulle tuli joku tämmöinen tekstiviestinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvatasta ne saa numeron noihin
Eihän sitä tarvitse kuin arvata numero, tyyliin 050 xxx xxxx eli eiköhän 050 343 4472 ole jonkun numero, vaikka sen ihan arvalla näpytinkin.
Mitä sinä täällä minun veljeni numeroa levität!? Kuka olet?
täällä tuli iphoneen. Mitä tehdä? google kertoo vain androideista...
Melkein kaikille tullut tuo viesti :O
Mikä sivusto on vuotanut numerot?
Vierailija kirjoitti:
Voit huoletta avata viestin ja klikata linkkiä. Täällähän kaikki it-asiantuntijat aina kertovat, että Appleen ei ole olemassa viruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit huoletta avata viestin ja klikata linkkiä. Täällähän kaikki it-asiantuntijat aina kertovat, että Appleen ei ole olemassa viruksia.
Siinä ei ollut linkkiä eikä se tullut viestinä jonka voisi jotenkin valita avaavansa, vaan kun puhelin oli lukittuna, siihen ilmestyi pop-up ikkuna tekstillä "olet voittanut plaaplaa" jossa kehotettiin lähettämään tietoja itsestä sähköpostiosoitteeseen. Viestin sai suljettua vain painamalla OK, mikään puhelimen nappi ei toiminut ennen kuin painoi OK, ei saanut puhelinta edes sammutettua väkisin. Pop up -ikkuna ei näyttänyt ollenkaan applen omilta ikkunoilta vaan ihan kummalliselta.
Mulle tuli kaksi SMS-viestiä, joissa 2 miljoonan voitto ja pitäis sähköpostia muka lähettää. Osallistuin Sonerapisteellä TeleFinlandin arvontaan juuri pari päivää sitten ja piti antaa numero niille, liekö noi myyneet epämääräisille tahoille keräämänsä numerot eteenpäin. Sama kun kävi kaverille.
Oisit voittanu hölmö, itekki just tollasesta viestillä tulleesta voitosta korjasin 20 000e potin.