Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöllä oli tullut androidiin tietojenkalastelu "tekstari"! Mammat varokaa!

Vierailija
02.07.2016 |

Puhelimeen oli tullut yön aikana "00 message", joka kalasteli typerästi tietojani "your mobilenumber has won $20,0000 in eurojotainjotain..." klikkaa linkkiä ja lähetä tietosi. :D Englanniksi tietysti!
Viesti ei ollut siis normaali tekstari, sitä ei edes näy tekstareissa. Vaihtoehtoina viestissä oli klikata sitä perkeleen linkkiä, "cancel" ja "save". Klikkasin tietysti cancel. Millään muulla sitä ei todellakaan saanut pois ruudulta. Scannasin vielä laitten virusohjelmalla :D Tuli sillekin käyttöä ekaa kertaa kolmeen vuoteen!

Onko muut saaneet tämmöstä shaibaa puhelimelleen? Voisiko näitä blockata niin, että laittaa tekstiviestien spamfiltterin estämään viestit tuntemattomilta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit voittanu hölmö, itekki just tollasesta viestillä tulleesta voitosta korjasin 20 000e potin.

Vierailija
22/32 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit voittanu hölmö, itekki just tollasesta viestillä tulleesta voitosta korjasin 20 000e potin.

Kyllä kyllä. Olisin nyt miljoonia rikkaampi! Tottakai :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli yöllä tullut normaali tekstari, jossa kerrottiin, että olen voittanut 2milj.dollaria. Olisi vaan pitänyt klikata jotain linkkiä ja antaa lisätietoja... Poistin viestin.

(puhelin Samsung)

Mikä samsung, s4..5..6 vaiko mikä? Androidin versio? Kysyn, koska yritän selvittää miksi itselle tuli tuo kalasteluviesti  ei-tekstarina :) ap

Ehkä jonkun aplikaation takia?

Vierailija
24/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sama vanhanaikaiseen kännykkäänkin pari päivää sitten. Nyt on joku huijariporukka saanut todella laajasti suomalaisia puhelinnumeroita haltuunsa.

Vierailija
25/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tiesit, että oli tullut tekstari, jos sitä ei näkynyt?

ap:"Viesti ei ollut siis normaali tekstari, sitä ei edes näy tekstareissa".

Miten löysit sen?

Se viesti voi olla ns. push viesti. Eli:

http://mobiilikehitys.fi/push-viestit-ja-push-palvelin/

Varmaan oot ittekin saanut sellasia.

Vierailija
26/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joku tämmöinen tekstiviestinä. 

Vierailija
27/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä helvatasta ne saa numeron noihin

Eihän sitä tarvitse kuin arvata numero, tyyliin 050 xxx xxxx eli eiköhän 050 343 4472 ole jonkun numero, vaikka sen ihan arvalla näpytinkin.

Mitä sinä täällä minun veljeni numeroa levität!?  Kuka olet?

Vierailija
28/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tuli iphoneen. Mitä tehdä? google kertoo vain androideista...

Vierailija
29/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikille tullut tuo viesti :O

Mikä sivusto on vuotanut numerot?

Vierailija
30/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit huoletta avata viestin ja klikata linkkiä. Täällähän kaikki it-asiantuntijat aina kertovat, että Appleen ei ole olemassa viruksia.

Vierailija
31/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit huoletta avata viestin ja klikata linkkiä. Täällähän kaikki it-asiantuntijat aina kertovat, että Appleen ei ole olemassa viruksia.

Siinä ei ollut linkkiä eikä se tullut viestinä jonka voisi jotenkin valita avaavansa, vaan kun puhelin oli lukittuna, siihen ilmestyi pop-up ikkuna tekstillä "olet voittanut plaaplaa" jossa kehotettiin lähettämään tietoja itsestä sähköpostiosoitteeseen. Viestin sai suljettua vain painamalla OK, mikään puhelimen nappi ei toiminut ennen kuin painoi OK, ei saanut puhelinta edes sammutettua väkisin. Pop up -ikkuna ei näyttänyt ollenkaan applen omilta ikkunoilta vaan ihan kummalliselta.

Vierailija
32/32 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kaksi SMS-viestiä, joissa 2 miljoonan voitto ja pitäis sähköpostia muka lähettää. Osallistuin Sonerapisteellä TeleFinlandin arvontaan juuri pari päivää sitten ja piti antaa numero niille, liekö noi myyneet epämääräisille tahoille keräämänsä numerot eteenpäin. Sama kun kävi kaverille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme