Couperosa-iho
Onko joku päässyt eroon siitä tai saanut rajoitettua ihon oireilua huomattavasti? Kuinka?
Kommentit (5)
Eri voiteita voi kokeilla jos auttaisi. Googlaa vaikka
Couperosa on ja pysyy. Ihonhoidossa käytän herkän vielä tuotteita, vaikka ihoni kaipaisi aknen vuoksi tujumpaa käsittelyä.
Mineraalimeikkipohja on minulle ehdoton ja niin helppo tapa peittää punoitusta luonnollisen näköisesti.
Todella hellävaraiset tuotteet, kuorinnan (ainakin mekaanisen, helmet ym.) välttäminen herkistyneillä alueilla. Kasvojen huuhteleminen pesun lopuksi kylmällä vedellä ja todella kosteuttavat tuotteet punoittaville alueille, vaikka ne eivät kuivilta vaikuttaisikaan. Sopivien tuotteiden löytäminen, tai siis sopimattomien karsiminen, omissa tuotteissani olen huomannut, että jos glyseriini on liian korkealla ainesosalistan alkupäässä, iho räjähtää. Listan loppuosassa se ei näytä juuri haittaavan.
Runsas vedenjuonti ja edes jokin hengästyttävä liikuntasuoritus päivän mittaan, vaikka sitten portaiden juokseminen kotiin tullessa tai muutama punnerrus - tuulettaa keuhkoja, parantaa verenkiertoa, pieni hikoilu puskee epäpuhtaudet huokosista ulos etteivät jää sinne muhimaan. Stressin vähentäminen ja tupakoinnin lopettaminen, jos poltat. Lopettaminen vähentää ihmeellisesti myös stressiä, vaikka siltä ei alkuvaiheessa tosiaankaan tunnu!
Ehdin kokeilla useita apteekin suosittelemia couperosa-ihonhoitosarjoja, joista suurin osa ärsytti ihoa entisestään ja punoitin kasvoista kauttaaltani... Kokeilemalla selviää, jotkut ovat saaneet avun niistäkin. Dermalogican UltraCalming-sarjaa (voi tilata netistä tai ostaa tietyiltä kosmetologeilta) olen paljon kuullut suositeltavan, ainakin sitä sarjan seerumia, joka ilmeisesti laitetaan kosteusvoiteen alle. Kalliita tuotteita kyllä ovat, siksi en ole vielä itse kokeillut, mutta monta kertaa olen Dermalogican nettikaupassa ollut jo klikkaamassa sitä aloituspakkausta, jossa on pikkukoot sarjan tuotteita...
Itselläni merkittävän paranemisen sai aikaan jo mainitsemani tupakoinnin lopettaminen, selvä ero ilmeni siinä kuukauden-kahden savuttomuuden jälkeen.
Couperosaa ei voi hoitaa pois. Kärsi.