Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kukaan muu ihastuksensa kanssa näin Whatsappissa?

Vierailija
02.07.2016 |

Meillä on tapana ihastukseni kanssa mennä aina illalla viimeisenä Whatsappiin ja olla siellä yhtäaikaa paikalla muutama minuutti, ilman että kumpikaan kirjottaa mitään. Emme siis ole puhuneet tunteitamme toisillemme vaan kyseessä on salainen ihastus. Tekeekö kukaan muu näin vai onko tämä jotain teinien touhua? Olemme siis yli kolmekymppisiä molemmat..

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla kyllä tottakin, mutta eihän sitä oikeasti voi tietää, mitä varten tämä tyyppi whatsappissa on. Enkä oikein ymmärrä, miksi ette sitten viestittele silloin illalla, jos sitten muuten viestittelette. Kai siinä olisi ihan hyvä lähettää jotkut hyvänyön viestit, jos oikeasti toisianne miettisitte ja teillä jokin "yhteys" siinä on.

Vierailija
22/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus !! :"D...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutta minua jotenkin kammottaa, miten tavanomaisesta seuraamisesta tai kuikuilusta käytetään termiä stalkkaaminen. Stalkkaaminenhan on laitonta. WhatsAppissa ihastuksen seuraaminen ei ole. Mikähän olisi parempi sana tuolle stalkkaamiselle tässä yhteydessä...ehkä seuraaminen, katselu?

No ei tosiaankaan stalkkaaminen ole välttämättä laitonta. Se on juuri tuota seuraamista, katselua ja kyttäämistä.

Vierailija
24/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelee varmaan jollekin kaverilleen. Ja sen sun paikallaolon näkee siitä että jos sulla on teidän keskustelu auki (kun kerran tarkkailet että koska paikalla) ja kursori siellä kirjoitusosiossa, niin se näkyy hänelle että "X kirjoittaa".

Vierailija
25/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhoja much?

Vierailija
26/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelee varmaan jollekin kaverilleen. Ja sen sun paikallaolon näkee siitä että jos sulla on teidän keskustelu auki (kun kerran tarkkailet että koska paikalla) ja kursori siellä kirjoitusosiossa, niin se näkyy hänelle että "X kirjoittaa".

Mitenköhän tuo muuten menee? Riittääkö, että kursori on siellä vai pitääkö oikeasti olla näppäilemässä viestiä.

Vierailija
27/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Jätkä odottaa iltaisin, että mitähän se ap kirjoittelee. Ihmekään, että ovat yhtä aikaa, yhtä kauan paikalla... :)

Voi ap, multakin saat lämpimän viltin ja kupillisen teetä. *halaus*

Vierailija
28/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutta minua jotenkin kammottaa, miten tavanomaisesta seuraamisesta tai kuikuilusta käytetään termiä stalkkaaminen. Stalkkaaminenhan on laitonta. WhatsAppissa ihastuksen seuraaminen ei ole. Mikähän olisi parempi sana tuolle stalkkaamiselle tässä yhteydessä...ehkä seuraaminen, katselu?

Ei Suomen laki kyllä tunne termiä stalkkaaminen, sehän on lainasana englannista ja täysin puhekieltä :D Vainoaminen on kyllä ollut rikollista vuodesta 2014 lähtien.

Juuri rangaistavaan ja sairaalloiseen vainoamiseen stalkkaamisella viitataan, tai on alunperin viitattu. Huomautuksen Suomen laista on hieman pätemistä - luultavasti tunnen rikoslain paremmin kuin kukaan muu tässä ketjussa.

Minusta on vastenmielistä, että monenlaista normaaliakin Facebook-uteliaisuutta tai muuta vastaavaa nimitetään niin innokkaasti stalkkaamiseksi. Jos on oikeasti joutunut vainoamisen kohteeksi, ei tunnu mukavalta, että ihmiset tuomitsevat toisensa tai itsensä jostain täysin viattomasta seurailusta verkossa, ja käyttävät samaa sanaa toiminnastaan kuin minkä kohteeksi on itse joutunut ja lähestymiskieltoa hakenut.

Jatkossa termi menettääkin merkityksensä, kun sitä viljellään niin innokkasti tavanomaisen käytöksen kuvailussa.

Vierailija
29/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi olla tyhmä ihminen.

Vierailija
30/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ens kerralla viesti " hyvää yötä!". Se että tyyppi poistuu välillä ja tulee takas on merkki siitä, että kirjoittaa jollekin.

Vierailija
31/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on ihanan romanttista ja herkkää.

Paljon parempaa kuin tyhjänpäiväisten ja typerien viestien kirjoittelu.

Vierailija
32/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä typerintä mitä olen tältä palstalta vähään aikaan lukenut.

Vierailija
33/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä väriset silmät sulla on?

Vierailija
34/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tuon vastasinko nyt väärin -ketjun alkua, en tiedä, mitä siihen nyt kuuluuu, mutta olenko ainoa, jolle tulee mieleen ap:sta sen ketjun ap? "mä vain TIEDÄN" :D 

mutta mistä sä tiedät, että tyyppi lähtee whatsappista juuri samalla hetkellä kuin sinä? eihän niitä enää sen jälkeen näe kun on itse lähtenyt. kyllä mä nyt sanoisin, että eeih. ei siellä whatsappissa kukaan roiku tuollaisen harrastuksen kanssa. tässäkin haistaa provoa, millaista hulluutta ihmiset olisi valmiita uskomaan :D

Vierailija
35/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oot hölmö... ://

Vierailija
36/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomen laki kyllä tunne termiä stalkkaaminen, sehän on lainasana englannista ja täysin puhekieltä :D Vainoaminen on kyllä ollut rikollista vuodesta 2014 lähtien.

Juuri rangaistavaan ja sairaalloiseen vainoamiseen stalkkaamisella viitataan, tai on alunperin viitattu. Huomautuksen Suomen laista on hieman pätemistä - luultavasti tunnen rikoslain paremmin kuin kukaan muu tässä ketjussa.

Minusta on vastenmielistä, että monenlaista normaaliakin Facebook-uteliaisuutta tai muuta vastaavaa nimitetään niin innokkaasti stalkkaamiseksi. Jos on oikeasti joutunut vainoamisen kohteeksi, ei tunnu mukavalta, että ihmiset tuomitsevat toisensa tai itsensä jostain täysin viattomasta seurailusta verkossa, ja käyttävät samaa sanaa toiminnastaan kuin minkä kohteeksi on itse joutunut ja lähestymiskieltoa hakenut.

Jatkossa termi menettääkin merkityksensä, kun sitä viljellään niin innokkasti tavanomaisen käytöksen kuvailussa.

mä taidan antaa haastajan sulle rikoslain tuntemuksesta. ellet sitten satu olemaan vaikkapa rikosoikeuden proffa :)

jos stalkkaamisella ei yleisesti tarkoiteta rangaistavaa menettelyä, niin miksi sen sun olettaman merkityksen säilymistä pitäisi varjella? voi puhua ihan vaan vainoamisesta kun tarkoittaa sitä rangaistavaa ja rikollista toimintaa.

Vierailija
37/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä oot itse keksinyt että stalkkaus=rankaistavaa tai sairaanloista vainoamista. Kyllä ihan termiä käytetään nimenomaan kyttäilystäkin yms kuten itsekin hyvin tiedät. Ja se on ihan ok. Kukaan ei ole missään ikinä "alkujaan" määritellyt sanaa ja sitä voi käyttää ihan kummassa tilanteessa tahansa. Ehkä laiton stalkkaus olis enempi toi mitä sä haet?

Vierailija
38/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin käy aika monille sanoille puhekielessä. Koska kyseessä on epävirallinen lainasana, minusta se on ihan ok tässä tapauksessa. Ne, jotka oikeasti ovat joutuneet vainoamisen kohteeksi, käyttävät varmaan mieluummin näitä virallisia sanoja vainoaminen, häirintä jne.

Vierailija
39/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkää sitten uskoko 😄. Luulin oikeasti, että joku muukin tekee noin..

Ap

Vierailija
40/91 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä väriset silmät sulla on?

Kuinka niin, ootko sä se toinen meistä 😄?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme