Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutiset: Lasten AMPUMAleiri! Opetellaan ampumaan haulikolla, kiväärillä. Lapsi:"oon jo 6 vuotta ampunut". Sillä lailla!

Vierailija
02.07.2016 |

Siis mitä minä just katsoin uutisista? LASTEN oma AMPUMALEIRI!! M-I-T-Ä?? Pikkulapsille annetaan kiväärit ja haulikot käteen ja opetellaan ampumaan, ja tappamista. Isukki ja äitykki on nyt keksineet oivan harrastuksen perheen pienimmille. Ja kyseessä EI OLE jotkut teinit. vaan ihan pieniä lapsia!! Jousiammunnan hyväksyn ja sitä voi harrastaa, koska sillä ei pysty ampumaan isoa määrää puolustuskyvyttömiä koulukavereita tai perhettään vihan puuskassa kuoliaaksi, aikakaan samalla tavalla kuin kivääreillä.
mukava tulevaisuus meillä edessä!! Samaan aikaan maailmalla joukkomurha tapaukset rajussa nousussa! Pariisi, Bryssel, Turkki, .....Jokela, Kauhavaara

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aseita vastaan, enkä suostuisi aseiden kanssa samassa talossa asumaan.

Lapsena kotona ei ollut aseita onneksi, isä olisi kyllä koko porukan ottanut hengiltä jos olisi ollut. Tyytyi siten vain puukkoon.

Joo ja voitte sanoa vapaasti että wt porukan ongelma. Joo.. ei ollut, vaan töistä ja veloista stressaantunut alkoholisti isä ja armeijan käynyt tietty.

Aseita (laillisia) ei olekkaan roskaväkirpeheissä, vaan ainoastaan paremmalla väellä.

Vierailija
42/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluammunta ja metsästys on hyvä laji lapsillekkin. Oppivat aseen käsittelyä, ryhmähenkeä, joukkuelajeja.. Lisäksi meidän jokaisen kannattaisi oppia ja sisäistää mistä se liha meidän lautaselle päätyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n logiikka tuntuu olevan että aseharrastus lapsena on yhtä kuin tuleva kouluampuja. Ei ole. Jos olisi niin kouluissa ammuskeltaisiin harva se päivä ja tsägällä ehkä puolet oppilaista selviäisi hengissä valmistujaisiinsa asti.

Eipä ole tainnut näistä kouluampujista kukaan olla metsästäjä tai kilpa-ampuja.

Vierailija
44/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jo lapsena opeteaan oikeanlainen ja järkevä aseiden käyttö, niillä tulee vähemmän sohlattua aikuisena.

Vierailija
45/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, sait suuttumaan. On niin kaunis päivä ja kesälomakin alkoi että en jaksa odottaa syksyn hirvijahteja.

Käyn hakemassa aseet ja lähdenkin tästä massamurhaamaan, heippa :)

http://dome.fi/wp-content/uploads/images/domefi/elokuvat/ajankohtaista/…

Sori, mutta jos sulla on oikeasti aseenkantolupa, niin tämä oli huono vitsi. Mulla itselläni on ja suvussa harrastetaan metsästystä ja jos joku alkaisi tuollaisia juttuja puhumaan, niin katsottaisiin kyllä todella kieroon. Aseen mukana tulee vastuu ja tappamisesta ei vitsailla. Vaikka olisi kuinka elokuvaa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ase pitäisi ottaa heti takavarikkoon jos uhkaa tappamisella. Tuollaisilla jutuilla ei saada mitään hyvää aikaan.

Vierailija
46/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just :D taitaa olla ekat muistikuvat että oon impparilla räiskiny kaljatölkkiin isän sylistä n. 4-5 v. Enkä ole kyllä tähän päivään mennessä ketään tappanu :D olen sellanen tyyppi, etten edes lyö ketään. Että nih. Mutta hyvä yritys 😂

Metsästyskortti on ollut melekeen 10v ja metillä oon ollu mukana (tosin en ase kädessä pienenä) varmaan siittä asti ku oon osannu kävellä.

Mun pojat tulevat opettelemaan ampumisen jalon taidon kans heti kun pystyvät. Aseet taas, ne kuuluu olla lukollisessa asekaapissa purettuna, ei lapsi sitä ihan heti läjään saa vaikka jotenki pääsis käsiksikin. Ja ampuma-aseiden lupaprosessi on sen verran veemäinen, että helpompi ostaa mora ja lähteä sen kanssa sinne kouluun riehumaan. Kiellä nyt veihekki, niitä saa sentään ruokakaupoistaki.. :D

Vierailija
47/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, sait suuttumaan. On niin kaunis päivä ja kesälomakin alkoi että en jaksa odottaa syksyn hirvijahteja.

Käyn hakemassa aseet ja lähdenkin tästä massamurhaamaan, heippa :)

http://dome.fi/wp-content/uploads/images/domefi/elokuvat/ajankohtaista/…

Sori, mutta jos sulla on oikeasti aseenkantolupa, niin tämä oli huono vitsi. Mulla itselläni on ja suvussa harrastetaan metsästystä ja jos joku alkaisi tuollaisia juttuja puhumaan, niin katsottaisiin kyllä todella kieroon. Aseen mukana tulee vastuu ja tappamisesta ei vitsailla. Vaikka olisi kuinka elokuvaa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ase pitäisi ottaa heti takavarikkoon jos uhkaa tappamisella. Tuollaisilla jutuilla ei saada mitään hyvää aikaan.

Jos sinulla oikeasti olisi "aseenkantolupa" niin tietäisit että Suomessa ei myönnetä aseenkantolupia.

Vierailija
48/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa ne lääkkeet ap.

Just noilla leireillä ja ohjatussa harrastuksessa opetellaan suhtautumaan aseisiin järkevästi. Yksikään ase ei ole tappanut ketään, kyllä se on ihminen aseen takana. Ap:lle tekis hyvää myös mennä tuollaiselle leirille. Vois vähän tuo omassa korvienvälissä oleva ahdistus helpottaa.

Maailmassa tulee aina olemaan kaheleita ihmisiä. Aseiden kieltäminen ei niitä poista. Maailmassa tulee aina olemaan juoppoja ja narkkareita. Viinan ja aineiden kieltäminen ei sitä poista. Maailmassa tulee aina olemaan lihavia ihmisiä. Mitkään rasva- ja makeisverot tms. ei sitä poista.

Minun serkkuni kuoli Myyrmannissa. Suru ja järkytys oli ihan kamala. Ikävä on vieläkin. Mutta en minä silti niitä luoteja enkä pommia syytä. Vaan Petri Gerdtiä. Tai loppujen lopuksi en edes häntä, ehkä olosuhteita jotka hänestä muovasivat ihmisen joka teki pommin. Olisiko tilanne ollut toinen, jos hän olisi ollut ampumaleireillä tai muussa vastaavassa. Olisiko porukan tuki ja luotettava aikuinen joka rauhallisesti puhuu asioista, saanut hänen mielensä toisenlaiseksi?

Välittäkää lapsista, rakastakaa heitä, kuunnelkaa, kunnioittakaa. Se on keino jolla kouluampujat vältetään.

Ajattelen samalla tavalla. Minusta kaikkiin sellaisiin tilanteisiin joissa joku yksittäinen ihminen on pimahtanut ja tehnyt karmean teon, on lukuisia muitakin syyllisiä kuin se syrjäytynyt maahan poljettu rassukka.

Ihmiset ovat välinpitämättömiä ja julmia. Ihan jokainen joka on syrjinyt tai osallistunut syrjimiseen ja kiusaamiseen joko aktiivisena tai passiivisena on syyllinen.

Se on kauhean vaikea myöntää ihmisille.

Yhteiskuntaa on turha syyttää, koska yhteiskuntaa ei ole olemassa. On vain me ihmiset.

Koko sana yhteiskunta on vain sellainen millä yritetään etäännyttää omaa vastuutaan johonkin tuntemattomaan ja epämääräiseen.

Se taakka mikä kouluampujilla ja muilla on niskassaan ja sydämmellään, koostuu monista pienistä ja viattomanoloisista nälvimisistä, vähättelyistä ja tölväisyistä.

Kun niitä pikkuruisia kiusaamisen osasia alkaa olla satojatuhansia, niin sitten se ihminen siellä niiden alla taipuu ja ei enää jaksa sitä paskaa.