Uutiset: Lasten AMPUMAleiri! Opetellaan ampumaan haulikolla, kiväärillä. Lapsi:"oon jo 6 vuotta ampunut". Sillä lailla!
Siis mitä minä just katsoin uutisista? LASTEN oma AMPUMALEIRI!! M-I-T-Ä?? Pikkulapsille annetaan kiväärit ja haulikot käteen ja opetellaan ampumaan, ja tappamista. Isukki ja äitykki on nyt keksineet oivan harrastuksen perheen pienimmille. Ja kyseessä EI OLE jotkut teinit. vaan ihan pieniä lapsia!! Jousiammunnan hyväksyn ja sitä voi harrastaa, koska sillä ei pysty ampumaan isoa määrää puolustuskyvyttömiä koulukavereita tai perhettään vihan puuskassa kuoliaaksi, aikakaan samalla tavalla kuin kivääreillä.
mukava tulevaisuus meillä edessä!! Samaan aikaan maailmalla joukkomurha tapaukset rajussa nousussa! Pariisi, Bryssel, Turkki, .....Jokela, Kauhavaara
Kommentit (48)
Kyllähän ala-astelaisen pitää jo haulikolla osata ampua. Jokaisen tulisi osata tappamisen taidot, vaikkei metsästystä koskaan harrastaisikaan niin seuraava sota on vain ajan kysymys.
Mikä onkaan yksi suomalaisten menestyslajeista olympialaisissa?
Oliko tuossa kyse todella pelkästä ampumisesta eikä metsästyksestä? Maalaislapset ovat iät kaiket metsästelleen jo kymmenvuotiaina ja aikaisemminkin ... Nyt varsinkin hirvikoe on niin helppo, että käytännössä lukutaito ja metsästyskokeen suoritus on rajana lailliselle metsästykselle.
Monella metsästävällä lapsella on tosin ennemmin oma koira kuin metsästyslupa, ja ovat taapertaneet metsällä kun ovat kävelemään oppineet.
Ap:n logiikka tuntuu olevan että aseharrastus lapsena on yhtä kuin tuleva kouluampuja. Ei ole. Jos olisi niin kouluissa ammuskeltaisiin harva se päivä ja tsägällä ehkä puolet oppilaista selviäisi hengissä valmistujaisiinsa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että niille annetaan aseisiin oikeat luodit? :D Sen taas näkee kun ei tiedä harrastuksesta mitään.
KYLLÄ! paukkui vaan kun ampuivat. Skeet ammuntaa kai tai sen sellaista.
Paukahtaa se ase vaikka sillä ampuisi kumiluoteja... news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Meillä ammuttiin kovilla jo alokasaikana. Missä armeijassa ammutaan kovilla vasta lopussa?
Ihmeellistä hysteriaa Ap:lla. Turvallista aaseenkäsittelyä voi aivan hyvin opettaa pienestä pitäen. Ammunta on hyvä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että niille annetaan aseisiin oikeat luodit? :D Sen taas näkee kun ei tiedä harrastuksesta mitään.
Paukahtaa se ase vaikka sillä ampuisi kumiluoteja... news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Miten niin ei ammuta heti kovilla? Varmaan toisella viikolla päästiin ampumaan kovilla.
Niin ap. Kyllähän ne aseet on tosi vaarallisia. Jos ne otetaan kaikilta pois, aletaan sitten toisia surmaamaan vaikka puukolla. Haetaanko sitten sultakin kaikki keittiöveitset takavarikkoon, koska kaikki teräaseet on vaarallisia? Maailmassa on varmaan tuhansia tapoja saada ihmiseltä henki pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles, lapset harrastavat myös ampumahiihtoa!
en tunne yhtäkään.
jos menestyy hiihdossa niin ei ase touhut kiinnosta,
En minäkään henkilökohtaisesti tunne yhtäkään ampumahiihtoa harrastavaa lasta, mutta tiedän heitä silti olevan. Olen jopa nähnytkin, satuin olemaan hiihtolenkillä samaan aikaan kun ampumahiihtoseuran lapset olivat harjoituksissa.
Hauska provo, mutta kun aihe on näin tärkeä niin sanompa sanasen. Ei ole olemassa mitään ampumaleirejä. Ap onsekoittanut amerikkalaiset hullutukset ja esim metsästäjäliiton nuorisokoulutuksen. Näillä leireillä opetellaan käsittelemään harrastuksessa tärkeitä ampuma-aseita ja saatetaan saada kipinä kilpaurallekkin.
Leirillä toiminta on todella fiksua ja osallistujat järejstään tolkun nuoria. Jos jostain pitäisi olla huolissaan, niin vaikka 5-10 h päivässä väkivltapelejä ja muuta roskakidutusviihdettä kuluttavista nuorista tai kyvyttömistä vanhemmista.
Mutta koska aloitus oli provo ja aika hyvä sellainen, niin pisteitä 4/5!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Ööh, ampumaan pääsee jo peruskoulutuskaudella n. 2-3 viikon kuluttua siitä kun on astunut palvelukseen. Myöhemmin aselupaa hakiessa esim. metsästykseen tai urheiluammuntaan on ensimmäinen suositus se että henkilö on käynyt armeijan eli käsitellyt siellä asetta ja ei ole kilahtanut 6 - 11 kk aikana.
Asun itse Helsingissä ja harrastan ammuntaa, 2 kivääriä ja 5 käsiasetta, omat ja sukulaisten lapset ovat olleet oikein innostuneita kun ovat päässeet kokeilemaan ammuntaa. Ihmiset ovat vaan tästä lajista nykyisin niin hysteerisiä etten yleensä viitsi mainita kenellekään jos tulee harrastuksista puhetta.
Niin, ampumaan pääsee kyllä mutta ei heti kovilla panoksilla.
Mitä vittua sinä sössötät?
Loistavaa, taidan laittaa omatkin lapset ampumaleireille niin osaavat sitten zombeja ampua kun kuolleet nousee haudoistaan.
Vierailija kirjoitti:
korjaus: Kauhajoki.
mitä vikaa perinteisessä : uinnissa, juoksussa, hiihdossa, tms? kehittää jotai muuta taitoa kuin tappamista?
Kaikki perinteiset urheilulajit, juurikin nuo luettelemasi, ovat alunperin tappamisen treenaamiseksi ja tappamistaitojen mittaamiseksi kehitetty.
Vierailija kirjoitti:
Kiva harrastus, tappamisen opettelu on tärkeää pienestä pitäen.
Käytkö myös pitämässä mielenosoituksia teurastamojen ulkopuolella? Siellähän ihan oikeasti oppii tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen harrastanut lapsena urheiluammuntaa, sekä ilma- että oikeilla aseilla. En ole tappanut ketään.
Sama täällä. Ammuntaa olen harrastanut suunnilleen koulunaloitusiästä ja metsästyskortin hankin 12 vuotiaana. Olen ns. kilttimies.
Itse olen aseita vastaan, enkä suostuisi aseiden kanssa samassa talossa asumaan.
Lapsena kotona ei ollut aseita onneksi, isä olisi kyllä koko porukan ottanut hengiltä jos olisi ollut. Tyytyi siten vain puukkoon.
Joo ja voitte sanoa vapaasti että wt porukan ongelma. Joo.. ei ollut, vaan töistä ja veloista stressaantunut alkoholisti isä ja armeijan käynyt tietty.
Aseen omistaminen tulisi olla pakollista ja RK-ammunnat pitäisi saada osaksi koululiikuntaa. Jenkeissä on sentään tolkkua asian tiimoilta, ja siellä juuri sääsivätkin lain, että jos sinuun käydään käsiksi "gun free zonella", niin tästä asevapaasta alueesta päättänyt on sinulle korvausvelvollinen vietyään perustuslaillisen oikeutesi puolustaa iteäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Kumiluoteja ei käytetä muut kuin viranomaiset mellakoitsijoiden ampumiseen. Eikä intissä tarvi olla montakaan päivää kun ammuttaan kovilla ja käydään kohdistamassa henkilökohtaiset aseet.
Okei, sait suuttumaan. On niin kaunis päivä ja kesälomakin alkoi että en jaksa odottaa syksyn hirvijahteja.
Käyn hakemassa aseet ja lähdenkin tästä massamurhaamaan, heippa :)
http://dome.fi/wp-content/uploads/images/domefi/elokuvat/ajankohtaista/…