Uutiset: Lasten AMPUMAleiri! Opetellaan ampumaan haulikolla, kiväärillä. Lapsi:"oon jo 6 vuotta ampunut". Sillä lailla!
Siis mitä minä just katsoin uutisista? LASTEN oma AMPUMALEIRI!! M-I-T-Ä?? Pikkulapsille annetaan kiväärit ja haulikot käteen ja opetellaan ampumaan, ja tappamista. Isukki ja äitykki on nyt keksineet oivan harrastuksen perheen pienimmille. Ja kyseessä EI OLE jotkut teinit. vaan ihan pieniä lapsia!! Jousiammunnan hyväksyn ja sitä voi harrastaa, koska sillä ei pysty ampumaan isoa määrää puolustuskyvyttömiä koulukavereita tai perhettään vihan puuskassa kuoliaaksi, aikakaan samalla tavalla kuin kivääreillä.
mukava tulevaisuus meillä edessä!! Samaan aikaan maailmalla joukkomurha tapaukset rajussa nousussa! Pariisi, Bryssel, Turkki, .....Jokela, Kauhavaara
Kommentit (48)
korjaus: Kauhajoki.
mitä vikaa perinteisessä : uinnissa, juoksussa, hiihdossa, tms? kehittää jotai muuta taitoa kuin tappamista?
No se taito voi tulla tarpeeseen tulevaisuuden monikulttuurisessa Suomessa.
Sitäpaitsi ruutiaseella ampuminen ei nyt niin kovin erilaista ole ilmakivääriin verrattuna, paukahtaa vain kovemmin. Ja pojat pääsevät muutenkin ampumaan armeijassa niin hyvä jos on vähän harjoitellut etukäteen. Eli ota happea ja ole ihan rauhassa, hysteerikko.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että niille annetaan aseisiin oikeat luodit? :D Sen taas näkee kun ei tiedä harrastuksesta mitään.
KYLLÄ! paukkui vaan kun ampuivat. Skeet ammuntaa kai tai sen sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että niille annetaan aseisiin oikeat luodit? :D Sen taas näkee kun ei tiedä harrastuksesta mitään.
KYLLÄ! paukkui vaan kun ampuivat. Skeet ammuntaa kai tai sen sellaista.
Paukahtaa se ase vaikka sillä ampuisi kumiluoteja... news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Tuollaisilla leireillä on juurikin mahdollisuus ohjata oikeanlaiseen aseenkäsittelyyn. Ammunta on ihan hyvä harrastus, samoin metsästys.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi ruutiaseella ampuminen ei nyt niin kovin erilaista ole ilmakivääriin verrattuna, paukahtaa vain kovemmin. Ja pojat pääsevät muutenkin ampumaan armeijassa niin hyvä jos on vähän harjoitellut etukäteen. Eli ota happea ja ole ihan rauhassa, hysteerikko.
armeijaan on pääsykriteerit! iso osa soveltumattomia, mt-potilaita karsitaan ennen kun ase annetaan käteen. Ja tämä joukko kasvaa vuosi vuodelta. Vähänkin jos on epäilyä ääriajattelusta, niin passitetaan kotiin.
Eri asia jos harrastajalla on kotona kivärikokoelma, kuka sitä tulee pois ottamaan? Taidot on jo valmiina!
Olenko ainut kenen mielestä ampuminen (juurikin esim.skeet) on harrastus muiden joukossa?
Täh?
Mikä vika aseissa, itselläni on kotona 5kivääriä eikä tule mieleenkään että ne ovat vaarallisia. Kannattaa perehtyä lupaprosessiin.
Eiköhän omasta lapsesta tiedä että kannattaako sille asetta antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Ööh, ampumaan pääsee jo peruskoulutuskaudella n. 2-3 viikon kuluttua siitä kun on astunut palvelukseen. Myöhemmin aselupaa hakiessa esim. metsästykseen tai urheiluammuntaan on ensimmäinen suositus se että henkilö on käynyt armeijan eli käsitellyt siellä asetta ja ei ole kilahtanut 6 - 11 kk aikana.
Asun itse Helsingissä ja harrastan ammuntaa, 2 kivääriä ja 5 käsiasetta, omat ja sukulaisten lapset ovat olleet oikein innostuneita kun ovat päässeet kokeilemaan ammuntaa. Ihmiset ovat vaan tästä lajista nykyisin niin hysteerisiä etten yleensä viitsi mainita kenellekään jos tulee harrastuksista puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
news flash, edes armeijassa ei anneta ampua kovilla ennenkuin aikalailla lopussa.
Ööh, ampumaan pääsee jo peruskoulutuskaudella n. 2-3 viikon kuluttua siitä kun on astunut palvelukseen. Myöhemmin aselupaa hakiessa esim. metsästykseen tai urheiluammuntaan on ensimmäinen suositus se että henkilö on käynyt armeijan eli käsitellyt siellä asetta ja ei ole kilahtanut 6 - 11 kk aikana.
Asun itse Helsingissä ja harrastan ammuntaa, 2 kivääriä ja 5 käsiasetta, omat ja sukulaisten lapset ovat olleet oikein innostuneita kun ovat päässeet kokeilemaan ammuntaa. Ihmiset ovat vaan tästä lajista nykyisin niin hysteerisiä etten yleensä viitsi mainita kenellekään jos tulee harrastuksista puhetta.
Niin, ampumaan pääsee kyllä mutta ei heti kovilla panoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla leireillä on juurikin mahdollisuus ohjata oikeanlaiseen aseenkäsittelyyn. Ammunta on ihan hyvä harrastus, samoin metsästys.
AIVAN! tätä JUURI tarkoitin! Etä varmasti sitten nuori ONNISTUU kun lähtee raivostuneena toteuttamaan joukkosurmaa! on taidot hyvin hanskassa kun on koko ikä harjoiteltu tarkkuusammuntaa ja kotona on valmiina käden ulottuvilla aseet ja luodit! Tietää mikä osa menee minnekkin! Ei mene luoti ohi ihmiskohteen! mukavaa varmaan laittaa lapsenne samaan koululuokkaan asehullun teinin kanssa?
suomessa EI tule tilannetta että tarviisit siviilissä rauhan aikana asetta.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles, lapset harrastavat myös ampumahiihtoa!
en tunne yhtäkään.
jos menestyy hiihdossa niin ei ase touhut kiinnosta,
Vierailija kirjoitti:
vai hysteerikko? Oliko sinun lapsesi uhrien joukossa Jokelassa, tai Hyvinkäällä? Ei olleet. Jos olisi olleet , olisit tainnnut olla silloin hysteerikko sinäkin?
Mä olen harrastanut lapsena urheiluammuntaa, sekä ilma- että oikeilla aseilla. En ole tappanut ketään.
Ihan hyvä harrastus se on.
Minulla on useita serkkuja jotka harrastivat lapsena ampumahiihtoa tai metsästystä, itse ammuin pelkästään huvikseni maalitauluun, kaikki ollaan nyt aikuisia eikä kukaan meistä ole vieläkään tappanut ketään ja ainoastaan metsästäjäserkut omistaa nykyään aseita.
Otapa ne lääkkeet ap.
Just noilla leireillä ja ohjatussa harrastuksessa opetellaan suhtautumaan aseisiin järkevästi. Yksikään ase ei ole tappanut ketään, kyllä se on ihminen aseen takana. Ap:lle tekis hyvää myös mennä tuollaiselle leirille. Vois vähän tuo omassa korvienvälissä oleva ahdistus helpottaa.
Maailmassa tulee aina olemaan kaheleita ihmisiä. Aseiden kieltäminen ei niitä poista. Maailmassa tulee aina olemaan juoppoja ja narkkareita. Viinan ja aineiden kieltäminen ei sitä poista. Maailmassa tulee aina olemaan lihavia ihmisiä. Mitkään rasva- ja makeisverot tms. ei sitä poista.
Minun serkkuni kuoli Myyrmannissa. Suru ja järkytys oli ihan kamala. Ikävä on vieläkin. Mutta en minä silti niitä luoteja enkä pommia syytä. Vaan Petri Gerdtiä. Tai loppujen lopuksi en edes häntä, ehkä olosuhteita jotka hänestä muovasivat ihmisen joka teki pommin. Olisiko tilanne ollut toinen, jos hän olisi ollut ampumaleireillä tai muussa vastaavassa. Olisiko porukan tuki ja luotettava aikuinen joka rauhallisesti puhuu asioista, saanut hänen mielensä toisenlaiseksi?
Välittäkää lapsista, rakastakaa heitä, kuunnelkaa, kunnioittakaa. Se on keino jolla kouluampujat vältetään.