Voinko jättää 4v lapsen nukkumaan
7v ja 10v sisarten valvoessa illalla kun haen mieheni iltavuorosta 21 kotiin? Olen poissa noin puoli tuntia.
Kommentit (31)
Keskimmäinen on säikky olemaan yksin. Tarrautuu isoimpaan. Pienin ei osaa pelätä.
No huh huh, kydytäänkö tätä oikeasti! Mitä ihmettä voisi tapahtua? Puolessa tunnissa? Itse olisin omat lapseni kyllä uskaltanut jättää , olen myös 10- vuotiaana vahtinut yhden kesän kahta 4vuotiasta sisarustani. Autoon ottaisin kuitenkin lapun, jossa mainitsisin asiasta, koska suurin pelkoni olisi että ajaisin itse kolarin, eikä kukaan sitten tietäisi ketä kotona odottaa. Muuten tuntuu kyllä käsittämättömältä tämä holhous, ettei lapset voi olla hetkeäkään keskenään .
Entä jos ajat kolarin tai jotain odottamatonta sattuu? Osaavatko toimia? Epäilen.En uskaltais jättää.
Vierailija kirjoitti:
Liian pieniä kaikki vahtimaan toisiaan. Koko porukka mukaan, ei tuo ole edes myöhä vielä.
Olimme 7, 5 ja 3 vuotiaita, kun vanhempamme rakensivat taloa ja olimme päivät keskenämme joen rannalla olevassa kodissa ja naapurin eläkeläismummo tarjosi meille ruuan, mutta ei muuten vahtinut.
Äiti sanoi, että saatte selkäänne, jos hukutatte itsenne. Olemme tälle asialle aikuisina monesti naureskelleet,
Itse en näin pieniä jättäisi, mutta ap voi ihan hyvin jättää puoleksi tunniksi 4 v nukkumaan, kun nykyään on kännykät keksitty, jos joku hätä tulee.
Kyllä voit! Mulla on 4- ja 11-vuotiaat lapset (vanhempi kohta 12) ja olen jättänyt heidän pari kertaa noin tunniksi keskenään kun olen itse käynyt pakollisella nopealla asialla, maksimissaan tunnin pois kotoa. Yhteensä ehkä kolme kertaa näin on tapahtunut, eli ei mitenkään säännöllistä toimintaa. Lapset ovat esim. katsoneet yhdessä pikku kakkosta tai jotain pelanneet lautapeliä tms.
Itse tiedät parhaiten. Heräileekö pienin yleensä ja onko peloissaan, jos et ole paikalla? Onko isoin sellainen että asiat hoituu? Ja puhelin on keksitty.
Epävarmuutta havaitsen, et siis ole varma pärjäävät.