Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni esti minua ajattelemasta omia tarpeitani

Vierailija
02.07.2016 |

Ja äitini myös, mutta äiti lähinnä sitä kautta, että "siunasi" sen, mitä isä minulle aiheutti, eikä nähnyt isän itsekkyyden läpi eikä oman lapsensa tarpeita. Nyt isä on jo vanha (ja varakas) ja hänen vaimonsa hakee hänelle edunvalvontaa. Vaadin yleistä edunvalvojaa, koska en luota vaimoon. Isä kysyi onko se siksi kun vaadin yleistä, että olen itsekäs? Ehei "isä", se on siksi, ettei sinun vaimosi pääse kusettamaan (enää) minua. Hyvää loppuelämää, "isi". Onneksi omaisten mielipidettä tässä kysytään, toisin kuin isä ja vaimo koskaan tekivät tehdessään päätöksiä, joilla oli vaikutusta minunkin elämääni.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä eräässä rikkaan lapsettoman mummon edunvalvojatapauksessa mummo itse oli hakenut renkiään edunvalvojaksi. Myöhemmin oikeus kumosi omaisten puututtua asiaan rengin edunvalvojuuden, koska se katsoi, että rengin ja mummon edut olivat jonkiverran ristiriidassa. Vaikka periaatteessa rengin pitäisi tulla katsotuksi ulkopuolisena (oma mielipiteeni). Isäni vaimo ei ainakaan ole ulkopuolinen. Olisin erittäin hämmästynyt, jos hänelle määrättäisiin edunvalvojuus, varsinkin kun hän itse oli hakijana, eikä isäni. Aion nyt pitää puoliani tässä keississä ja sen jälkeen opettelen oman etuni ajattelemista lisää ja otan takaisin kaikki ne omienpuolieni pitämättömyydestä aiheutuneet menetykset, joista syistä olen katkeroitunut.

Ap

Vierailija
2/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toinen voi ylipäätään estää ajattelun?

Vierailija
4/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on jatkoa siihen "isä joutuu laitokseen, vaikka on siellä jo" juttuun.

Vierailija
5/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että isäni olisi kiitollinen siitä miten paljon olen hänestä välittänyt eli siirtänyt omat tarpeeni syrjään hänen takiaan, jotta hänellä olisi hyvä elämä ja nyt vaikuttaakin siltä, ettei hän ole anntanut sille juuri mitään arvoa tai ei ole tajunnut edes, että olen joutunut hänen takiaan niin toimimaan ja ETTÄ MINÄ OLEN KÄRSINYT SIITÄ. En enää uhraa omista tarpeistani häneen milliäkään, saati sitten todellakaan hänen vaimonsa tarpeisiin. He tulkoot toimeen sillä mitä heillä on (ihmisten tuki, tai sitten ei), minä tulen sillä, mitä minulla on, (ihmisten tuki, joka minulla on). Jo se nyt on hemmetti että lapsen pitäisi laittaa omat tarpeensa syrjään, jotta vanhempi voi perseillä elämänsä kyllyydestä ja sen PÄÄLLE vanhempi vielä pieraisee sinun, lapsensa, naamalle, niin juu ei todellakaan käy. Sen, että lapsi joutuu vanhemman vuoksi työntämään omat arpeet sivuun olisin vielä jotenkin ymmärtänyt, mutta en sitä, ettei siitä tule helvetin isoa kiitosta.

Ap

Vierailija
6/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toinen voi ylipäätään estää ajattelun?

Siis omien tarpeiden huomaamisen. Kun vaan tuodaan ne omat (isän) tarpeet itsekkäästi siihen esille ja sanotaan, että älä tee niin tai näin etten mä kärsi, niin ei siinä lapsi edes "älyä" ajatella omia tarpeitaan kun niitä ei ehdi oppia näkemäänkään, tunnistamaankaan.

Ap

Vierailija
7/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisaalta tiedä onko oikein katsoa läpi sormien kenenkään perseilyä ja olla luvattuna siitä palkinto, sitten joskus. Tai vaikka heti. Sehän on lahjus. Ja opettaa varsinkin lapselle, että elämässä voi tehdä mitä vaan ja selvitä siitä ottamalla valtaansa, tukijoikseen ja hännystelijöikseen ihmisiä, jotka tarvitsevat sinulta jotakin. Vääryys on vääryys on vääryys ja sen jälkipuinti pitäisi hoitaa jotenkin muuten kuin lahjuksin. Rakkaus olisi paras, mutta sitä niin harvalla on. Aina moititaan ja tuomitaan. Joidenkin meistä on tosin vaikeaa ottaa (väärintehneinä) rakkautta vastaan. Mietin tätä vain siinä valossa, että olenhan minä itsekin varmaan tehnyt väärin lapsilleni tästä syystä, mitä minulle on tehty.

Ap

Vierailija
8/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Edunvalvonta-asiassa vain *kysytään mielipidettä* omaisilta eli pyydetään lausunto asiassa. Se ei mitenkään velvoita maistraatissa ja  päätös voi olla myös toisenlainen. Varsinkin, jos et ole ainoa omainen.

Vierailija
9/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin täällä av:llä aina moititaan ja tuomitaan. Jotenkin mielekiintoinen paikka. Miten paljon kaikilla tavoilla voikaan syytää vihaa jonkun tuntemattoman tilannetta kohtaan sitä täysin tuntematta? Mielenkiintoista.

Ap

Vierailija
10/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelua ei voi estää kuin huumaavilla aineilla, joten ap on siis ollut lääketokkurassa koko elämänsä ajan?

Vierailija
11/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on kirjoitti:

Huom! Edunvalvonta-asiassa vain *kysytään mielipidettä* omaisilta eli pyydetään lausunto asiassa. Se ei mitenkään velvoita maistraatissa ja  päätös voi olla myös toisenlainen. Varsinkin, jos et ole ainoa omainen.

No joo, tiedän kyllä tämän. Mutta minä ja vain minä voin valottaa heille asioita, joita ei muuten tulisi esille, esim. sen että tilanne vaimon ja tyttären välillä on riitainen ja maistraatti ei niin mielellään laita silloin jompaa kumpaa edunvalvojaksi, koska he tietävät että se on riitojen loputon jatkumo ja suo.

Samoin en tiedä olisiko se, että isällä on perinnönjako kesken (on siis kuolinpesän osakas) tullut ilmi ilman minua, koska maistraatti ei ainakaan alkuvaiheessa tiennyt tätä kun soitin sinne. No, olisi ehkä. Ja se on sen tason kuolinpesä arvoltaan, että maallikon taitojen ei (toivottavasti) katsota riittävän.

Ap

Vierailija
12/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa äitihullu

Vierailija
13/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelua ei voi estää kuin huumaavilla aineilla, joten ap on siis ollut lääketokkurassa koko elämänsä ajan?

No okei, ehkä otsikossa voisi lukea: "isäni esti minua oppimasta ajattelemaan omia tarpeitani".

Mutta nythän voin opetella. Ja siihen kuuluu se, että tarvitsen isälle yleisen edunvalvojan, en hänen vaimoaan, niinpä vaadin sellaista. He niin eivät tykkää siitä! Että olen edes omaa mieltä, luulisin! Vaikka tiedän, etten minä tätä ratkaise, niin kuitnkin. Ai että miten mä hykertelen kun he näkevät, etten ole enää samaa mieltä kuin he kaikesta.

Ap

Vierailija
14/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä jankutusta heti aamusta. Mene siivoamaan ja huolehtimaan lapsistasi, niin teet edes yhtenä päivänä elämässäsi jotain hyödyllistä.

Vierailija
15/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun siis kuulukaan olla, mutta isäni mielestä mun kuului. Tai olen huono tytär. Enkä halunnut olla :(

Mutta nyt minusta tuntuu, että vain olen, jos se on sitä, että ajattelee mikä minulle on tässä tilanteessa hyvin, eikä sinun vaimollesi!!!!!!!!!! Isän kannaltahan ei pitäisi isoa eroa olla sillä, kumpi on edunvalvoja, vaimo vai yleinen, jos kumpikin hoitaa asiat mallikkaasti. Mutta koska itse luotan yleiseen enemmän, niin siksi minä haluan yleisen.

Ap

Vierailija
16/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä jankutusta heti aamusta. Mene siivoamaan ja huolehtimaan lapsistasi, niin teet edes yhtenä päivänä elämässäsi jotain hyödyllistä.

Tää edeltää sitä, tää, että nämä mielenkoukerot tulevat selvitetyiksi, niin sitten pystyn noihin sinunkin mainitsemiisi asioihin taas ilolla.

Ap

Vierailija
17/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä vasta asia (edunvalvonta) ratkeaa. Tai riippuu siitä miten pitkät jonot käräjäoikeudessa on eli kauanko siellä menee. Siihen asti tämä lienee hedelmällinen prosessi minulle oman menneisyyteni setvimiseen. Asioita nousee ihan väkisinkin mieleen kun homma etenee. Maistraattikin saattaa olla vielä minuun yhteydessä näin lausuntoni laittamisen jälkeen ja kysyä jotain. Näin he sanoivat, että saattavat olla. En kyllä yhtään osaa arvata, että millaisen asian kanssa. Ja vaimolle kertovat mitä minä sanoin (eivät yksityiskohtaisesti). Se vasta jännittääkin.

Ap

Vierailija
18/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset aidon lainaa? jos kyllä me pikalainat valmiit tarjoamaan sinulle

laina siitä määrästä erittäin halpa korko 3%, joten nyt jos olet kiinnostunut

saada lainaa meiltä yksinkertaisesti email: fastloans70@gmail.com aidolle

lainata...

Vierailija
19/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hullulle tuskin edunvalvontaa voidaan antaa. Suoltamasi tekstit kertonevat myös oikeudelle selkeää kieltään sinun pääkopastasi ja "mielenkoukeroistasi". Jos edunvalvontaa tarvitsevan omaiset vaikuttavat liian kahjuilta, hänelle määrätään edunvalvoja viran puolesta.

Vierailija
20/29 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin hullulle tuskin edunvalvontaa voidaan antaa. Suoltamasi tekstit kertonevat myös oikeudelle selkeää kieltään sinun pääkopastasi ja "mielenkoukeroistasi". Jos edunvalvontaa tarvitsevan omaiset vaikuttavat liian kahjuilta, hänelle määrätään edunvalvoja viran puolesta.

No en sanonutkaan, että olisin hakemassa edunvalvontaa itselleni. Olen ihan täysjärkinen, eli sen puolesta se voitaisiin minulle kyllä antaa, mutta syy miksi tuskin annettaisiin on se, että vaimon ja minun välit ovat riitaiset. Ja koska minulla ei ole erityisosaamista omaisuuden hoitoon liittyen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi