Isäni esti minua ajattelemasta omia tarpeitani
Ja äitini myös, mutta äiti lähinnä sitä kautta, että "siunasi" sen, mitä isä minulle aiheutti, eikä nähnyt isän itsekkyyden läpi eikä oman lapsensa tarpeita. Nyt isä on jo vanha (ja varakas) ja hänen vaimonsa hakee hänelle edunvalvontaa. Vaadin yleistä edunvalvojaa, koska en luota vaimoon. Isä kysyi onko se siksi kun vaadin yleistä, että olen itsekäs? Ehei "isä", se on siksi, ettei sinun vaimosi pääse kusettamaan (enää) minua. Hyvää loppuelämää, "isi". Onneksi omaisten mielipidettä tässä kysytään, toisin kuin isä ja vaimo koskaan tekivät tehdessään päätöksiä, joilla oli vaikutusta minunkin elämääni.
Kommentit (29)
Mene ap terapiaan. Näytät olevan niin kiinni asiassa, että tuskin pääset selville vesille itseksesi.
Kuinka monta sataa viestiä jaksat tänään kirjoittaa marina-ketjuusi?
Tunge ne vanhemmat perseeseesi. Nelikymppinen akka marisee kuin neljätoistavuotias.
Minusta on pelottava ajatella, että äitihullu saisi jonain päivänä ison perinnön. Hoitoon hänen pitäisi joutua.
Pelottavaa ajatella, että Äitihullu ajattelisi enemmän omia tarpeitaan
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa ajatella, että Äitihullu ajattelisi enemmän omia tarpeitaan
No jos omat tarpeet tulevat täytetyksi niin sitä jaksaa ja kykenee ottamaan huomioon muidenkin tarpeet paremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta on pelottava ajatella, että äitihullu saisi jonain päivänä ison perinnön. Hoitoon hänen pitäisi joutua.
Sinulla ei ole yhtäkään kriteeriä miksi minut pitäisi panna hoitoon. Tai sano edes yksi. Nonni, et tullut sanomaan, tiesinhän mä sen, koska niitä ei ole. En ole koskaan "päässyt" hoitoon, vaikka on ollut aikoja, kun olisin halunnut. Ne ajat olivat kuitenkin yli 10 vuotta sitten, enkä ole enää kokenut niin. Lähinnä olin silloin niin väsynyt, että halusin siksi hoitoon, kun mistään ei tullut ikinä mitään. Mutta eihän se ole Suomessa tai missään päin maailmaa hoitoon ottamisen syy. Ihmisen annetaan mieluummin vaikka syrjäytyä.
Ap
Enkä minä ole oikeudelle mitään tekstiä suoltanut, vaan asianajajalle, joka laati sen pohjalta kanssani vastineen. Täysin asiallinen teksti.
Ap