Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pannaas heinäkuun kunniaksi kesän vastenmielisimmät ötökät järjestykseen

Vierailija
01.07.2016 |

Eli siis mikä on mielestäsi kesän vastenmielisin ötökkä?

Amppareihin kaikki kimalaiset mehiläiset jne. Hyttysiin kaikki sääsket, eli myös mäkäräiset jne. Muurahaisiin kaikki murkut, eli keltiäiset, kusiaiset jne.

Perusteluita toki voi myös laittaa ja jos vastaus on joku muu, niin sitten luonnollisesti voi kertoa mikä se on.

Omaksi ykköseksi nousee hirvikärpänen, niukasti ohi paarman ja punkin, vaikka niiden aika ei vielä olekaan onneksi alkanut ja toisaalta taas tänään nurmikkoa leikatessa paarmat oli herhiläisinä kimpussa.

Pannaas heinäkuun kunniaksi kesän vastenmielisimmät ötökät järjestykseen

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänesti hämähäkkejä. Minulla on hämähäkkikammo. En tiedä mistä se on tullut.

Kerron esimerkin. Eräänkin kerran oltiin miehen kanssa menty autoon, mies siinä kuskin ja minä apukuskin puolella. Huomasin siinä apukuskin ikkunassa 20 cm pituisessa langassa roikkuvan sellaisen 1-2 mm hämähäkin. Salamana pakenin mieheni syliin, vähän ylipainoinenkin olen, mutta kepeästi kävi!

Pelkään myös ampiaisia. Tämä pohjaa siitä, kun äiti lapsuudessa aina varoitteli ampiaisista ja mehiläistä. Koskaan ei sellainen ole minua pistänyt.

Vierailija
22/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki ainoa vaarallinen, joten se :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hazaa kirjoitti:

Punkki ainoa vaarallinen, joten se :D

Kolme tuntemani ihmistä on kuollut ampiasenpistoihin. Kai sekin voidaan jollain tapaa vaaralliseksi laskea?

Vierailija
24/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkin jälkeen mäkäräinen. Ei välitä myrkyistä ja paukamat kutiavat monta viikkoa, minulla ainakin.

Vierailija
25/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride-kulkue

Vierailija
26/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäytiäinen ja porilainen.

Vierailija
27/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAAKSIAINEN, ehdottomasti vaaksiainen!

Miksi? Ne on harmittomia, ei pistä tai pure, juovat kukista mettä. Lentävät kömpelösti ja siipien räpinä paljastaa ne heti.

Vierailija
28/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paarma. Meidän mökillä on niitä aivan älyttömästi, ja mökkeillessä yleensä viimeistään kolmantena päivänä alkaa olemaan ihan hermoheikko ja säpsähtelee jatkuvasti jos pörinää kuuluu (eli liki tauotta). Ne pirun murhanhimoiset ötökät seuraavat kuin hai laivaa, ei pääse karkuun millään ja purema sattuukin aivan pirusti. 

Ehdottomasti inhokkiötökkäni.

Vierailija
29/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta puuttuu listasta mäkäräiset, suurina laumoina käyvät mm. lehmien kimppuun laitumilla. Pohjoisessa taitavat olla kesäisin suurempi riesa kuin hyttyset.

Mutta listassa esitetyistä vaihtoehdoista ääni menee punkille. Australiassa on löydetty punkki, jonka pureman jälkeen ihminen herkistyy lihan proteiineille, jopa niin että voi saada anafylaktisen shokin.

Vierailija
30/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta puuttuu listasta mäkäräiset, suurina laumoina käyvät mm. lehmien kimppuun laitumilla. Pohjoisessa taitavat olla kesäisin suurempi riesa kuin hyttyset.

Mutta listassa esitetyistä vaihtoehdoista ääni menee punkille. Australiassa on löydetty punkki, jonka pureman jälkeen ihminen herkistyy lihan proteiineille, jopa niin että voi saada anafylaktisen shokin.

Ap sisällyttää mäkärät sääskiin, joihin ne eläintieteellisesti kuuluvatkin.

Vierailija
31/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisia pelkään, siis ihan oikeasti pelkään. En uskalla avata ikkunaa kesällä, sillä olen täysin toimintakyvytön jos ampiainen eksyy sisälle asuntoon.

Toki myös punkit on yäk, mutta en niitä koskaan näe. Hyttyset ärsyttää, mutta niitäkään ei täällä kaupungissa ole. Hirvikärpästäkään en ole koskaan nähnyt. Pienet hämähäkit ei pelota, mutta muuten inhoan kaikkia ötököitä.

Vierailija
32/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkki tietysti. Hassua, että joku ei "koskaan näe niitä". Itse olen pidellyt kädessä varmaan 20 yksilöä tänä kesänä.

Ei välttämättä näe, jos ei pitkissä heinikoissa liiku, kun punkit majailevat pääosin siellä, eikä punkeillakaan ole luontaista tarvetta liikkumiseen sieltä.

En minäkään koskaan liiku heinikossa! Täältä niitä saa ihan metsästä ja saaristosta. Ymmärrän kyllä, että kaikkialla niitä ei ole, mutta tuntuu vaan niin oudolta kun täällä missä asun, ne ovat lähes jokapäiväinen riesa ja vielä erittäin vaarallisia (aivokuumealuetta).

Vierailija
33/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveria puri marjareissulla käteen sellanen otus kuin suokirjolyhytsiipi, paederus riparus. Ihan kammottavat vesirakot isolle alalle ja paraneminen kesti kauan. Pankaas googlen kuvahaulla hakuun tuo tieteellinen nimi niin löytyy puremista kuvia.

Itse olen kerran tavannut keisarilyhytsiiven. Ei edes yrittänyt pakoon kun kuvasin. Tarjotteli vaan leukojaan uhmakkaasti että tuuppas lähelle niin täältä pesee. Luotti vankasti varoitusväreihin ja leukoihinsa. Puremat ja kyljistä erittyvä myrkky yhtä pahoja kuin yllä mainitulla serkullaan.

Onneksi ovat harvinaisia, sillä noiden puremien rinnalla ampiaisen pisto ja hirvikärpäset eivät tunnu missään.

Vierailija
34/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puutu. Aloitusviestissä kyllä kerrotaan sekeästi mihin sarakkeeseen mäkäräiset. Viestissä voi sitten tarkentaa mitä tarkoitti. Eli mäkäräiset ja muut sääsket hyttysiin. Jos tänne olisi jokaikisen ötökän listannut, mitä täälläkin jo mainittu olisi vaihtoehtoja ollut kymmeniä. En edes tiedä, kuinka monta vaihtoehtoa kyselyyn saa laittaa. Toki mäkäräiselle olisi omankin sarakkeen voinut laittaa, tai sitten jättää hyttyset pois ja laittaa sääsket sen tilalle, mutta kun ihmiset mieltää se hyttysen paremmin, niin tällä kertaa näin. Ihmeen vähän valitusta kaikenkaikkiaan kuitenkin ja ensimmäinen asiatonkin vasta 25 viestin kohdalla. Olen positiivisesti yllättynyt :)

Vierailija
35/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne isot, lentävät, hämähäkin näköiset kakkiaiset.. hyi!

Vierailija
36/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAAKSIAINEN, ehdottomasti vaaksiainen!

Miksi? Ne on harmittomia, ei pistä tai pure, juovat kukista mettä. Lentävät kömpelösti ja siipien räpinä paljastaa ne heti.

JUURI tuon kuvailusi takia. Harmittomia, mutta pirun yököttäviä. Lentää kömpelösti kohti ja tarttuu kiinni. Kuvottavan näköisiä otuksia. Otsikossahan kysyttiin vastenmielisintä ötökkää omasta mielestään, ei vaarallisuuden perusteella. :D

Vierailija
37/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖKKÖNEN!

Vierailija
38/38 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkäräiset tai mitä lie ne neulanpäänkokoiset kärpäsennäköset lie jotka puree lujaa... hyttyset ei haittaa eikä punkit oo purru, samoin ampiaiset jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi