Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pannaas heinäkuun kunniaksi kesän vastenmielisimmät ötökät järjestykseen

Vierailija
01.07.2016 |

Eli siis mikä on mielestäsi kesän vastenmielisin ötökkä?

Amppareihin kaikki kimalaiset mehiläiset jne. Hyttysiin kaikki sääsket, eli myös mäkäräiset jne. Muurahaisiin kaikki murkut, eli keltiäiset, kusiaiset jne.

Perusteluita toki voi myös laittaa ja jos vastaus on joku muu, niin sitten luonnollisesti voi kertoa mikä se on.

Omaksi ykköseksi nousee hirvikärpänen, niukasti ohi paarman ja punkin, vaikka niiden aika ei vielä olekaan onneksi alkanut ja toisaalta taas tänään nurmikkoa leikatessa paarmat oli herhiläisinä kimpussa.

Pannaas heinäkuun kunniaksi kesän vastenmielisimmät ötökät järjestykseen

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki tietysti sikäli, että on kaikkein vaarallisin, mutta toisaalta niitä ei taas näe missään. Itse en kyllä heinikossa shortseissa liiku ja aina kun liikun, niin sen jälkeen punkkitarkastus

Vierailija
2/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hämähäkki väärinpäin, ikkähämäh??

No punkki joo, ja ampiainen koska voi pistää, mutta takapihalla puutarhatöitä tehdessäni törmään lähes joka kerta sellaisiin kamaliin läpikuultaviin tuhatjalkaisiin. Ja saan slaagin joka kerta. Hyi helvetti ja oksennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkille ääni täältäkin. Paarma ja hyttynen kakkosena, koska niiltä vihulaisilta on vaikea päästä karkuun, hyttysiä on vielä niin paljonkin.

Vierailija
4/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki heinikossa ja paarma mattolaiturilla.

Vierailija
5/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näin monen kesän jälkeen ja lapsuuden kesien jälkeen tuntuu että itikoiden valtakausi on kesäkuussa ja heinäkuussa vallassa on paarmat.

Vierailija
6/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään muusta otuksista ei ole ollut harmia kuin paarmoista. Ne pilaa kesän kuin kesän.

Vierailija
7/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paarma, koska ne on evil ja jahtaavat laumoina ihmisiä ja purevat ja tunkevat nokkareikiinkin.

Vierailija
8/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin näin monen kesän jälkeen ja lapsuuden kesien jälkeen tuntuu että itikoiden valtakausi on kesäkuussa ja heinäkuussa vallassa on paarmat.

Niin ja elokuussa hirvikärpäset. Kupunkilaiset, jotka ei liiku metsissä, ei tästä kammotuksesta tiedä mitään. Marjastajien riesa.

Vierailija
9/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenajasta riippumatta, sokeritoukka. En ole koskaan säikkynyt ötököitä mutta niin kovat traumat on noista että oikeasti oksettaa kun edes miettii niitä...

Vierailija
10/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki tietysti. Hassua, että joku ei "koskaan näe niitä". Itse olen pidellyt kädessä varmaan 20 yksilöä tänä kesänä.

Vierailija
11/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hämähäkki väärinpäin, ikkähämäh??

Kyllähän se melkoinen öttiäinen on, mutta kummasti se vaan näin miehen näkövinkkelistä jaksaa kiinnostaa. Vastenmielinen ei siis missään nimessä :)

Vierailija
12/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlaajuisesti hyttynen on vaarallisin eläin ikinä... Mutta täällä levittää vain harvoja tauteja. :) Malariaa tosin oli Suomessakkin vielä muutama sata vuotta sitten.

Eli punkki on pahin.

Hirvikärpänen hyvänä kakkosena. Hirvikärpäsiä kun ei meinaa saada edes hengiltä siellä metsässä, ja siipensä tiputettuaan möyrivät ilkeästi iholla ja etenkin hiusten seassa. Hirveen tarttuvia kavereita. Brrr...

Vierailija
13/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAAKSIAINEN, ehdottomasti vaaksiainen!

Vierailija
14/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

;inulle punkki ykkönen, hirvikärpänen kakkonen. Muut eivät ole mitenkään erityisen vastenmielisiä.

Vierailija
15/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpänen on ihan hirveä, mutta viluitikka, sellainen iso itikan näköinen ja varjoisissa nurkissa vaappuva ötökkä, on kyllä toinen kylmiä väreitä aiheuttava. Hyi hemmetti.

Vierailija
16/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhatjalkainen puuttuu listalta.. vai onko niitä Suomessa?

Vierailija
17/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkki tietysti. Hassua, että joku ei "koskaan näe niitä". Itse olen pidellyt kädessä varmaan 20 yksilöä tänä kesänä.

Ei välttämättä näe, jos ei pitkissä heinikoissa liiku, kun punkit majailevat pääosin siellä, eikä punkeillakaan ole luontaista tarvetta liikkumiseen sieltä.

Vierailija
18/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä tarvitsisi edes kysyä! Suomen vaarallisin elukka on punkki ja kaikin puolin muutenkin niin iljettävä otus. Hämähäkki joka poraa ihoon syvälle....hyiih... monet koiraihmiset varsinkin tietävät kuinka kuvottava näkykin on täyteen kupannut punkki. Puhumattakaan, kun kerran löysin lattialta hernettäkin isomman palleron ja tajusin että se on punkki. Vaikka joka päivä tarkistan koiran.

Vierailija
19/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki aika suvereenissa johdossa. Dominointiin syynä varmasti sekin, että ollut kovasti tapetilla mediassa erityisesti tänä kesänä. Harvan riesa kuitenkin, mutta jos taudin saa, niin luonnollisesti erittäin vaarallinen.

20/38 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hirvittävä punkkikammo! Hassua sinänsä, koska minua ei ole ikinä edes purrut punkki. 

Miehelle tarjottiin ihanaa rantatonttia yhdeltä Hawaiin saarelta ja rakastuin kuviin välittömästi. Hyvä, etten ollut jo arkkitehtia etsimässä, kun tajusin katsoa mitä ötököitä siellä on. Vieläkin tekee mieli kirkua... niitä tuhatjalkaisia, joiden purema on hirvittävän kivulias ja joka paikassa lentäviä torakoita yyh... Needless to say, emme ostaneet. 

Luulisi, että tuon jälkeen Suomen punkit, paarmat ja hyttyset olisi helppo kestää, mutta ei. Ilmeisesti olen vahingossa altistanut lapseni ötökkäkammolleni, koska kesti päivä saada lapset nurmikolle mökillä (siellä on tulimulkkuja ja kusiaisia, ja nokkosia). Sain hiukan ahoja katseita äidiltäni ja sisaruksiltani :D

Hyttyset ovat inhottavia, koska syövät aina minua. Siksi olen täällä mökilläkin viettänyt aikaa lähinnä sisätiloissa muiden pörrätessä ulkona :/ Lisäksi mikään ei ole kamalampaa kuin se ärsyttävä ininä korvanjuuressa juuri kun olet nukahtamassa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän