6 vuotias pissailee housuun jos nauraa tai on kavereiden kanssa
Mä en tiedä mitä tekisin tuon 6 vuotiaan kanssa joka on alkanut pissailemaan housuunsa.
Tätä tapahtuu aina kun hän on kavereiden kanssa ulkona ja yleensä siihen liittyy että on hauskaa ja hän nauraa tosi paljon.
Kotona muistaa käydä vessassa aina, pyytämättäkin tietää milloin on hätä. Lapsi pääsi vaipoista 2,5 vuotiaana eroon eikä yövahinkojakaan tapahdu kotona. Myöskään päivävahinkoja ei pääse kotona.
Ongelma on vain tuo ulkona tai kavereiden luona tapahtuva kastelu. Pyydän lasta aina käymään pissalla ennen kuin lähtee ulos ja muistutan että käy kavereilla jos tulee hätä tai tulee kotiin kun lähistöllä kuitenkin on. Joka ikinen kerta nyt viimeset pari kuukautta kun on ollut kavereitten kanssa on pissat housussa, viimeksi tänään. Olen kysynyt miksi ei ole mennyt vessaan niin on sanonut että ei ole ehtinyt tai että nauratti liikaa niin ei ehtinyt tai sitten en halunnut keskeyttää leikkiä. On yritetty sanoa että käy pissalla niin pääsee sitten takasin leikkimään mutta ei. Mua kiukuttaa tää jo tosi paljon kun tuntuu että lapsi tahalleen pissaa housuun. Tulehduksia ei ole, on katsottu. Sen verran on selvinnyt että jos joku häntä kutittaa niin pissat saattaa tulla housuun mutta nyt pissaa tulee jo jos naurattaa liikaa tai sitten pidättää liian pitkään. Neuvolasta tähän ei osattu mitään sanoa kun että muistuttaa pissalla käymisestä. Mä en kohta enää halua päästää tota kavereiden kanssa kun alkavat kiusaamaan kun yhdellä on aina pissat housussa. Onko kellään ollut tällaista?
Kommentit (3)
Kikatusinkontenssi. Loppuu, kun lapsi täyttää 10.
Itsellä oli 10-14 vuotiaana samankaltainen ongelma ei tosin käynyt noin usein mutta varmaan noin kerran kahdessa-neljässä viikossa tuli pissa housuun juuri ja juuri sen verran että kukaan ei huomannut nuorenpana Joskus tuli ihan kokonaan housuun aina se kuitenkin hävetti sillä kaverit oli aina paikalla ei sitä muuten tapahtunut eikä todellakaan ollut tahallista
Mulla on omakohtaista kokemusta. Eli muistan itse, kun olin pieni niin pissasin useasti housuihini päiväkodissa ja ollessani kavereideni kanssa ulkona/sisällä. Saatoin pissailla housuihini jopa kotimatkallani koulusta :D .. yksinkertaisesti ongelma oli vain siinä etten viitsinyt käydä vessassa pienen hädän iskiessä ja näin ollen pienestä hädästä tuli iso hätä ja kun vessaa ei ollut lähettyvillä niin siinä sitten kiemurrellen ja kaarrellen yritin pidättää pissaa, mutta en pystynytkään pidättämään ja tuli housuihin. Ja sama syy minullakin oli, kuin pojallasi etten viitsinyt keskeyttää esim.leikkejä ja juosta vessaan.. apua tuohon en oiken osaa keksiä, kuin sen että yritä puhua lapsellesi, että se on ok keskeyttää leikit ja käydä ripeästi vessassa ettei tule housuihin... sen voin sanoa, että ei toi mun lapsuuden ongelma ole aikuis iällä tai teini iällä jatkunut :D