Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voin auttaa tytärtäni laihdutuksessa?

Vierailija
01.07.2016 |

Hän on 13-vuotias ja ylipainoa on reippaasti. Hänen pitäisi siis alkaa laihduttaa, enkä tiedä, miten auttaisin siinä häntä, koska muu perhe on normaalipainoinen.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille salikortti

Vierailija
2/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut pois ja joka ilta lenkille. Tuohon ei ihmeitä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laihdutusidea lähtenyt tytöltä iteltä? Tuon ikäisen kans saa olla tarkkana ettei laihdutus lähde lapasesta. Menkää yhdessä uimaan, kuntosalille tai/lenkille, saatte yhteistä tekemistäkin :)

Vierailija
4/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka salaattia ja lähde lenkille hänen kanssaan tai vaikka uimaan.

Vierailija
5/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tuohon ehdottomasti jotain kunnollista apua. Lapsen ylipainoon puuttumisesta on seurannut niin paljon häpeää ja niin monta syömishäiriötä, että tässä kohdassa ei kannata lähteä huiskimaan mitä sattuu (ei edes palstamammojen loputtoman tietämyksen avulla). Lähestymistavan lapsen pyöreyteen pitää olla aivan erityisen hienovarainen.

Vierailija
6/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini ☺ eikä mitään laihdutuspuhetta siihen liittyen.

Vierailija
7/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti teidän koko perheen ruokailua, ei yksin tytön.  Syökää normaalirasvaista ruokaa ruoka-aikoina. Paljon kasviksia ja marjoja.

Vierailija
8/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta salista se tyttö olisi kiinnostunut itsekin. Juu, ihan itse haluaa laihduttaa koska pelkää sairastuvansa diabetekseen.

Voisin kyllä itsekin reipastua ja lähteä kaveriksi salille :)

Ap

Vierailija
9/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuiset ei saa salilla käydä

Vierailija
10/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö itse tietää olevansa lihava eikä kyse ole mistään pienestä pyöreydestä. Hän itse on puhunut laihdutuksesta ja tietää miten se voi karata käsistä, luvannut pitää järjen päässä eikä ruveta miksikään anorektikoksi.

Ap

Vierailija
11/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyyden kautta! Ottakaa selvää terveellisestä ruokavaliosta sekä liikunnasta. Elämäntapa eikä dieettiä ☺

Vierailija
12/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jo ihan aikuisen mitoissa, murrosikä alkoi aikaisin.

Ap

Vierailija
13/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön mitat?

Vierailija
14/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut jo kasvupyrähdys, onko menkat alkaneet? Paino saattaa tasaantua sen jälkeen. Älä missään nimessä ala syyllistämään tyttöä painostaan tai puhumaan siitä negatiiviseen sävyyn, tai ylipäätään ei kannata ottaa itse asiaa juurikaan puheeksi ellei tyttö tee itse aloitetta. Aika varpaillaan saa olla tuon ikäisten tyttöjen kanssa painokysymyksissä. 

Mistä ajattelet että ylipaino johtuu? Jos muu perhe on kuitenkin normaalipainoisia, niin mitä tyttö tekee eri tavalla? Syökö paljon herkkuja, liikkuuko vähemmän kuin muut? Koita kannustaa, että aloittaisi jonkun kivan liikuntaharrastuksen nyt syksyllä, vaikka joku tanssi tai jokin missä tykkäisi käydä.

Pakottaa ei kannata vaan olla mieluummin positiivinen ja kannustava. Ja nimenomaan lähteä itse liikkumaan hänen kanssaan ja tehdä terveellisempää ruokaa tekemättä siitä mitään numeroa. Lopettaa herkkujen ostaminen kotiin tai vaihtaa ne terveellisempään, mutta siitä ei tarvitse ilmoittaa hänelle, että "minä ostan nyt jatkossa vain terveellistä ruokaa ja herkut pois että sinä laihtuisit" tms. Ei huomauttelua eikä arvostelua.

T: nimim. ylipainoinen lapsi ja sittemmin syömishäiriöinen aikuinen

Vierailija
15/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tytölle, että olet tosi huonossa kunnossa etkä kehtaa mennä yksin salille ja pyydät häntä mukaan.

Vierailija
16/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyttö syö eri tavalla kuin te muut? Muut perheenjäsenet on normaalipainoisia, joten tytön täytyy jostain saada lihottavaa ruokaa/rahaa sen ostamiseen ja paljon. Liikunta on erittäin hyvä kaikenikäisille, mutta muista, että vain ruoan vähentäminen laihduttaa.

Vierailija
17/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset ei saa salilla käydä

Höpö höpö. Koskee lähinnä voimaharjoittelua raskailla painoilla, normaalista lihaskuntotreenistä ei ole mitään haittaa. Lähtekää yhdessä salille ja pyytäkää henkilökuntaa tekemään kunnollinen ohjelma. 

Vierailija
18/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siellä salilla käydä 13-vuotiaatkin, kyllä siellä teinejäkin käy :) Rohkeesti mukaan vaan!

Vierailija
19/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö itse tietää olevansa lihava eikä kyse ole mistään pienestä pyöreydestä. Hän itse on puhunut laihdutuksesta ja tietää miten se voi karata käsistä, luvannut pitää järjen päässä eikä ruveta miksikään anorektikoksi.

Ap

Omalla motivaatiolla on varmaan merkitystä - joskus tosin tuon ikäisenä väärällä tavalla, kun halutaan laihtua äkkiä. Edelleen: hankkikaa apua tytölle. Ottakaa selvää, miten kannattaa edetä. Mikä on oikea tahti, mistä tietää, että menee liian lujaa jne. Valitettavasti syömishäiriön riski on aina olemassa, kun kuka tahansa alkaa laihduttaa ja erityisen suuri se on teini-ikäisillä tytöillä. Ota hyvä ihminen se vakavasti.

Vierailija
20/59 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syö enemmän ruokaa kuin muut eikä niinkään välitä salaateista. Herkkupäivä on kerran viikossa, silloin saa karkkia ja sipsejä koska katsomme elokuvan samalla.

Ihan normaalilla ruoalla on siis lihonut. Juo kyllä paljon limppareita kun ostaa välkällä, lupasi lopettaa ja säästää rahat järkevämpään.

Ap