Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten te 45+ naiset pukeudutte nyt kesällä?

Vierailija
01.07.2016 |

Itsestäni tuntuu, etten ikinä löydä kivoja vaatteita itselleni. Vaatekaupoissa pyöriessäni löydän itseni lopulta aina lastenvaate osastolta ostamassa pojalle vaatteita, vaikkei hän niitä tarvitsisikaan.
Töissä minulla virkapuku käytössä, joten mitään siistiä toimistovaatetta en tarvitse, vaan lähinnä vapaa-ajan vaatteita hakusessa. Olen normaalipainioinen ja kokoinen, joten ei luulisi olevan vaikea löytää kivoja vaatteita.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukat trikoot ja stringit alle, et kaikile näkyy MUN hyvä Peba!!!!  N 44v

nyt jonne nukkumaan sieltä

Vierailija
42/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten käytän yksinkertaisia mekkoja, yleensä aika värikkäitä, vähän retrokuosisia, kevyesti vartaloa myötäileviä, suunnillen polvipituisia. Viileämmällä säällä samantyylisiä tunikoita, kietaisumallia + capreja. Jalassa sandaalit. Tarvittaessa neuletakki lisäksi ja jalkaan tennarityyliset eccot (sopii mun jalalle) tai sieviläiset.

Koska kaupoista on lähes mahdotonta löytää hyvälaatuisia ja just sopivia vaatteita, teen suurimman osan itse. Ja en todellakaan ole mikään käsityötaituri, vaan olen kantapään kautta opetellut ja mallit on todella helppoja. Lisäksi mulla on vaan muutamat kaavat joita käytän, mutta kun tekee erilaisista kankaista ja käyttää esim. nappeja somisteena, niin ei sitä kukaan huomaa. Vaatevarastoni on aika pieni myöskin ja näitä kesävaatteitahan tarvii kaikkein vähiten.

Vartaloni on kai aika normaali, 170 cm, 63 kg, aika kapealanteinen olen ja ehkä vähän sironpuoleinen. N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nepalskan ja Gudrun Sjöden-vaatteisiin. Ihania värejä ja kuvioita :)

Voi jeesus mitä tanttavaatteita.

No mullakin on nepalskaa. S-koko ei monelle tantalle mahdu. Eikä ne kuositkaan mitään tanttoja ole mutta makunsa kullakin.

Nyt kai kysyttiin mihin tietynikäiset pukeutuu, aiheena ei ollut arvostele ja kritisoi muiden pukeutuminen?

Ja Gudrunmallit, suurin osa heistä on kaikkea muuta kuin tanttoja, miten ne vaatteet samankokoisetn tavisten päällä tantoiksi muuttuu?

Ja vielä, miksi kookkaammat tai rehevämmät tai ikänsä puolesta tantat eivät saisi pukeutua iloisiin (ja kauniisiin ;) ) vaatteisiin?

Vierailija
44/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nepalskan ja Gudrun Sjöden-vaatteisiin. Ihania värejä ja kuvioita :)

Voi jeesus mitä tanttavaatteita.

Ja silti niistä moni tykkää, harmittaako :D

Vierailija
45/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia toppeja (tykkään hihattomista) joissa on nätit leikkaukset, ei mitään nuoriso-osaston tavaraa. Tykkään farkuista, joten minulla on farkkucaprit, sekä kangascapreja. Olen hoikka,mutta en tykkää esitellä sääriäni lyhyissä shortseissa. Mekkoja on jonkin verran, mutta käytän harvemmin. Olen aina tykännyt mukavista istuvista vaatteista. Tunikoista en tykkää, eikä muodottomat jättiyläosat sovi vartalooni muutenkaan, koska olen leveäharteinen ja kapealanteinen (muutoin Kate Middleton vartalo, mutta 10-15 kiloa enemmän painoa ja iso kuppikoko). Ehkä sunkin pitäisi miettiä kysymystä omasta vartalostasi lähtien? Ei mulle istuvista vaatteista ole sinulle vinkeiksi, jos et sitten sattumalta edusta samaa vartalotyyppiä.

Tunikoita on myös tyylikkäitä, suoria jne. malleja. Eivät kaikki näytä lyhyiltä muumuilta tai paituleilta. Tässä mielestäni erittäin kivan näköinen kaikin puolin.

https://cdnc.lystit.com/photos/2013/08/19/akris-punto-yak-silk-mandarin…

Vierailija
46/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla shortseihin (puolireiteen) ja hihattomaan toppiin jossa on liehuhelma. Illemmalla tykkään leveälahkeisista ylipitkistä housuista kapean, usein hihattoman topin kanssa. 

Minulla on pitkät raajat, hyvät olkapäät ja käsivarret mutta vyötäröllä ikäkeskittymää. En tykkää mekoista. Liehuvahelmaiset topit ovat parhaita, paljastavat kauniisti parempia puoliani ja vievät huomion pois keskivartalon muotojen puutteesta. 

Maltilliskorkoisia sandaaleita käytän paljon. 

Kapeat farkut ovat myös luottoasuste sen edellämainitun liehuvan yläosan kanssa. 

46v

Vierailija
47/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia pellavamekkoja, pitkiä (nilkkapituus) vähän leveähelmaisia (maksimekkoja?). Yksivärisiä ohuita tai vähän paksumpia. Tai pellavahameita (nilkkapituus) neuleen kanssa.

Olen varmaan vähän tylsä, kun aina sama "trendi" joka kesä, pitkiä hameenliepukkeita heti kun vaan tarkenee :) Mutta ei ole pukeutumisongelmia. Nahkaisten varvastossujen tai espadrillosten (tms?) kanssa.

Farkkuja/capreja/tms en edes omista. Shortsit ovat puutarhatöitä varten.

Hoikka N48

Vierailija
48/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, tunika , leggarit, caprit, toppi, t-paita, neuletakki, pellavahousut. Minusta kesä ja kesävaatteet on ihania.

Vierailija
49/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu capri-housuista: saavathan niitä käyttää kaikki, mutta ne näyttävät hyvältä vain hoikilla ja hyvänmuotoisilla vartaloilla. Lyhyt nainenkin voi näyttää hyvältä capri-mitan housuissa, jos naisen mittasuhteet ovat kohdallaan.

No jaa. Itse olen leggareiden ja kesäaikaan varsinkin caprilegginssien suurkuluttaja. 165cm ja 42 kokoinen, en omasta mielestä mitenkään hyvien mittasuhteiden omaava. Koen että kivojen matalien avokkaiden ja kauniin tunikan kanssa caprileggingsit toimivat kesäkeleillä hyvin ja näyttääkin hyvältä. Löysin Googlen kautta toimivat caprit nettikaupasta, noita uskallan suositella muillekin https://www.leeloo.fi/bas-bleu-sandra-mustat-caprilegginsit

Ellokselta tilasin joskus aikoinaan perus caprileggingsejä mutta ei löytynyt enää samanlaisia. Mistähän löytäisi farkun tapaisia capreja, joissa ei olisi vetoketjua? Ja mustana farkkumateriaalina.

Vierailija
50/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä trikoisia maksimekkoja ja -hameita, kapeita polvihameita hihattoman puseron kanssa, kotelomekkoja, farkkutakkeja, jakkuja. Vapaa-ajalla shortseja, t-paitoja jne.

Vierailija
51/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton pellavamekko

Vierailija
52/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään polyesterikuraa vaan luonnonmateriaaleja, sekä kesällä että talvella. T. 51

Vierailija
53/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia toppeja (tykkään hihattomista) joissa on nätit leikkaukset, ei mitään nuoriso-osaston tavaraa. Tykkään farkuista, joten minulla on farkkucaprit, sekä kangascapreja. Olen hoikka,mutta en tykkää esitellä sääriäni lyhyissä shortseissa. Mekkoja on jonkin verran, mutta käytän harvemmin. Olen aina tykännyt mukavista istuvista vaatteista. Tunikoista en tykkää, eikä muodottomat jättiyläosat sovi vartalooni muutenkaan, koska olen leveäharteinen ja kapealanteinen (muutoin Kate Middleton vartalo, mutta 10-15 kiloa enemmän painoa ja iso kuppikoko). Ehkä sunkin pitäisi miettiä kysymystä omasta vartalostasi lähtien? Ei mulle istuvista vaatteista ole sinulle vinkeiksi, jos et sitten sattumalta edusta samaa vartalotyyppiä.

mulla tosiaan leveähköt hartiat, kapea lantio ja olematon ja litteähkö perä ahkerasta salitreenistä ja lenkkeilystä huolimatta...myöskään vyötäröä ei löydy, eli olen suora pötkylä:(

Ohis, anteeksi, mutta onko sinulla ylipainoa? Jos ei, niin muistathan, että lenkkeily polttaa lihaksia, jos et muista syödä tarpeeksi (lue: PALJON..) Eli pylly kyllä kasvaa, kunhan osaat antaa sille oikeanlaista ärsytystä salilla, sekä syöt oikein ja paljon. Kirjoitit että ahkerasta salitreenistä huolimatta, tarkoitus ei ole arvostella, vaan kysyä että teetkö jotain väärin. Lihakset tuovat muutenkin sopusuhtaisuutta kroppaan, jos se mielestäsi alunperin on "pötkylä" 😊

Vierailija
54/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän valkoisia ja mustia capreja, lyhyttä kauluksellista paitapuseroa, hiatonta toppia. Sävy sävyyn.Valkoista rakastan, sitä siis. Lisänä hopeakoruja, rannerenkaita. Kevyet sandaalit. Pukeudun kuin pukeuduin kolmekymppisenä. Muodottomia t-paitoja inhoan, materiaali tulee olla napakka, ei Nanson retku.

Vierailija
55/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään: musta polvipituinen trikoomekko, jonka jujuna avoin selkaosa, jossa hapsut. Korvissa punaiset emalikorvikset, ranteessa punainen ja valkoinen puurannekoru, jalassa Gaborin sandaalit 7 sentin koroilla, laukku Love Moschino puna-valkea-musta. Ranteessa kuten aina Seikon kaksivarirannekkeella kello, valkokultaiset kihla- ja timanttivihkisormukset nimettomassa, pikkusormessa kultasormus Tammen Kullan designia.

Vierailija
56/56 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 jatkaa: Tanaan sininen farkkuhame polvipituutta, musta olkain-t-paita, kullanväriset riippuvat korvikset, kullanvärinen rannekoru, siniset sandaalit noin 3 cm kiilakorolla, laukku ja muut sormukset kuten yllä.  Lämpöä on yli 30.