Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te 45+ naiset pukeudutte nyt kesällä?

Vierailija
01.07.2016 |

Itsestäni tuntuu, etten ikinä löydä kivoja vaatteita itselleni. Vaatekaupoissa pyöriessäni löydän itseni lopulta aina lastenvaate osastolta ostamassa pojalle vaatteita, vaikkei hän niitä tarvitsisikaan.
Töissä minulla virkapuku käytössä, joten mitään siistiä toimistovaatetta en tarvitse, vaan lähinnä vapaa-ajan vaatteita hakusessa. Olen normaalipainioinen ja kokoinen, joten ei luulisi olevan vaikea löytää kivoja vaatteita.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi capreja pitäisi välttää? Edelleen esim. Roomassa kesäisin paikallisten suosiossa, hameiden ja mekkojen ohella. Mikäs päähänpisto tämä on? T. Ulkosuomalainen

Kyse ei ole siitä käytetäänkö capreja nyt ja tulevaisuudessa Roomassa/ Pariisissa/ San Fransiscossa/ Ulan Batorissa vai ei, vaan vartalosta. Kannattaa googlata kuvia Audrey Hepburnista capreissa, niin näkee millaista vartaloa ne ihanteellisimmin pukee. Ennenkaikkea pitää olla pitkät sääret ja hyvät pohkeet, sirot nilkat, varsinkin jos housut yhdistää ballerinoihin. Caprit on aivan ajaton kesävaate, mutta kaikki vaatteet eivät ole kaikille vartalotyypeille. Paras ratkaisu on, että hyväksyy vartalonsa, kehittää oman tyylin ja hylkää pintamuodin. 

Vierailija
22/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari perushametta, farkku ja musta. Hihattomia toppeja, joissa on joku "juttu", ei mitään trikoojuttuja. Pikkuinen kevyt neuletakki, niitä on useita. Baltsut tai korkkarisandaalit. Farkut ja ohut silkkisekoitepaitis, joka liehuu ilmavasti. Landella tai lenkillä trikootoppeja, sortseja sun muuta. Mekkoja en löydä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalskan ja Gudrun Sjöden-vaatteisiin. Ihania värejä ja kuvioita :)

Vierailija
24/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvipituiset shortsit ja lyhythihainen paitapusero tai muunlainen paita. Tai polvipituinen hame ja yläosa samaa kuin aiemmin. Farkut sitten viileämpinä päivinä.

Vierailija
25/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kesällä aina mekossa. Suosin kapeahkolinjaisia mekkoja, ei kuitenkaan kireitä. Jalassa yleensä kesäiset kiilakorkosandaalit tai jos en halua käyttää korkoja, valitsen jotkut matalammat, koristeelliset sandaalit. Merkkiaurinkolasit, nyt käytössä Pradat sekä tietty kokonaisuuteen sopiva, laadukas laukku. Tosi helppoa ja naisellista!

Vierailija
26/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipihalla sortsit ja toppi, muuten capreja, toppeja, ohutta neuletta, mekkoja, en käytä hameita :)

Vierailija
27/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprit korostavat keskivartalolihavuutta, jos sellainen sattuu olemaan. Aika monella on niin siksi välttäisin niitä. Pahin on omenavartaloisella caprit, jotka leveät ylhäältä ja kapeat alhaalta ja loppuvat kesken. Ja sama yläsuuntaan, hihaton toppi, joka on sois kaventava ylhäältä ja kaikki kangas keskellä... lopputulos lyhyt ja pallomainen. Just näitä näkee telkkarin Matkaoppaat-sarjassa.

Vierailija
28/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä käytän tosi paljon mekkoja ja hameita, mm Sandwitch, Part Two, Betty Barclay, Esprit merkkeinä.

Yleensä matalat kengät, tykkään kangaskengistä, kuten Tom's.

Hameiden kanssa usein joku kiva t-paita ja tarv. villatakki.

Vierailija
29/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toppi teille se hihaton ja olkaimeton malli vai se paita jossa ohuet olkaimet nk.hihaton malli?

Vierailija
30/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä jakelee ohjeita miten minkäkin vartalon pitäisi pukeutua. Minua ei ainakaan kiinnosta muuttaa itseäni, olen mikä olen ja vaatteiden pitää olla mukavat, puhtaat ja minua miellyttävät. Ihan sama mitä joku muu ajattelee esim. siitä, mihin kohtaan leggarin lahje päättyy...

Vierailija
31/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä jakelee ohjeita miten minkäkin vartalon pitäisi pukeutua. Minua ei ainakaan kiinnosta muuttaa itseäni, olen mikä olen ja vaatteiden pitää olla mukavat, puhtaat ja minua miellyttävät. Ihan sama mitä joku muu ajattelee esim. siitä, mihin kohtaan leggarin lahje päättyy...

Tottakai voit pukeutua niinkuin tykkäät. Minusta on kiva lukea noita näkemyksiä, useinhan on tosi pienestä kiinni miltä joku asu näyttää. Mittasuhteista, tai just esim. mihin joku kohta päättyy. Sitä ei itse aina huomaa, mistä on kyse.

Vierailija
32/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä joudun pukeutumaan auringolta peittävästi (ihosairaus). Kuumaa on. Viskoosi- ja pellavamekot ovat hyviä. Ikä ei ole este pukeutua miten hyvänsä, vaan terveys. Suojatkaa ihonne auringolta. Tyylikäs aurinkohattu on päivittäin käytössä. Leggareita inhoan, mutta pakko käyttää, peittää jalat auringolta.

Näin tänään ehkä 60-70+ naisen, jolla oli valkoinen leveä hae, näytti pellavalta, mustavalkoinen paita (ei t-) ja musta lierihattu. Oli todella kaunis asu. Tuli hattukuume 😵 .

Vierailija
33/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuukauden päästä 40+ ja aion pitää noita samoja rytkyjä kuin nyt. Ei ole mekon voittanutta vaatetta! Kaikki pituudet, kaikki mallit, kaikki värit - fiiliksen, lämpötilan ja tilaisuuden mukaan 👗 .

Vierailija
34/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeuden samoin kuin 10 v sitten, koska hellevaatteeni ovat jo vanhoja. Eivät ehdi kulua...

Jos on lämmin, niin pilvipituinen hame ja t-paita. Takkina on farkkutakki.

N47

Oikeasti ihana typo, nauratti, mutta ei ilkeästi. Kiitos, piristystä aina kaipaa.=)

Vierailija
35/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pidemmät caprit, 6/7 pituiset. Kiva t-paita, vaikka kukikas näin kesällä ja pitkä neuletakki tai pellavajakku. Yritän välttää varsinkin yläosassa pelkkää mustaa. Hameet ja mekot ei ole mun juttu lääkkeistä polvista johtuen.

Vierailija
36/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepalskan ja Gudrun Sjöden-vaatteisiin. Ihania värejä ja kuvioita :)

Voi jeesus mitä tanttavaatteita.

Vierailija
37/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi capreja pitäisi välttää? Edelleen esim. Roomassa kesäisin paikallisten suosiossa, hameiden ja mekkojen ohella. Mikäs päähänpisto tämä on? T. Ulkosuomalainen

Ne tekee pohkeista entistä paksumman näköiset. Mulla on hoikat sääret suomalaiseksi, mutta silti. Keski-eurooppalaiseen sirompaan kroppaan capri varmaan meneekin.

Vierailija
38/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pari vuotta sitten mulla oli tosi nasta pellavainen "liivihamme": väljähkö, kauniisti leikattu mekko, joka toimi erilaisten lisukkeiden kanssa suunnilleen rannasta iltajuhliin. Käytin sen loppuun (vuosikausia), enkä ole löytänyt uutta samanlaista. 

Olisit teettänyt ompelijalla samanlaisen ennen kuin mekko hajosi. Joskus sitä löytää  itselleen täydellisesti istuvan vaatteen ja kyllä harmittaa, kun siitä joutuu luopumaan.

Täällä on puhuttu capri-housuista: saavathan niitä käyttää kaikki, mutta ne näyttävät hyvältä vain hoikilla ja hyvänmuotoisilla vartaloilla. Lyhyt nainenkin voi näyttää hyvältä capri-mitan housuissa, jos naisen mittasuhteet ovat kohdallaan.

Maksimekot ovat oma suosikkini. Ilmettä saa muutettua alle laitettavalla topilla tai paidalla ja erilaisilla vöillä ja huiveilla. Maksimekko sopii mielestäni parhaiten naiselle, joka ei ole kovin lyhyt eikä huomattavan ylipainoinen, vaikka vartalo olisikin hieman "runsas". Eli muotojen pitää erottua kuitenkin. Nettikaupoissa on valtava valikoima maksimekkoja ja kaikki omani olen löytänyt sieltä. Maksimitta peittää armeliaasti jalat, joten ei tarvitse häpeillä katkenneita verisuonia, rumia polvia tai mitä kauneusvirheitä nyt kelläkin on.

Vierailija
39/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän hameita, capreja, legginsejä ja pitkiä housuja. Ja on mulla parit shortsitkin. Mulla on myös paljon erityyppisiä kesämekkoja. Yläosia on yhtä monenlaisia kuin alaosiakin eli on toppeja, t-paitoja, erilaisia kangaspaitoja, tunikoita, kesäneuleita jne. Ja mallit vaihtelee tosi paljon. Yleensä mä ostan luonnonmateriaaleja ja kesällä hyviä on puuvilla, pellava ja silkki.

Mulla on paljon erilaisia neuletakkeja ja jakkuja, jotka on helppo vetäistä päälle, jos kylmenee.

Kengät mulla on matalia eli korkkareista en tykkää.

Ikää on vähän yli 50, olen ylipainoinen tiimalasi ja vaatteita on vuosien mittaan kertynyt ihan hirveesti. Tykkään pukeutua hyvin ja vaihtelevasti - ja myös ne rennot kotivaatteet on kivan näköisiä ja hyvälaatuisia. Lempivaatteet mä käytän itse loppuun ja muita lahjoitan aina vuosittain isot kasat pois.

Vierailija
40/56 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut/Caprit, tunika tms.

t. läski