Mille alalle kannattais kouluttautua (työtön maisteri)?
Menee hermot kun en löydä töitä. Eikö työkkäri voi parin vuoden ajan tukea opintoja? Mulla kolmannen asteen opintotuki kokonaan loppu. Kannattaiskohan mennä amikseen? Kolmivuorotyö on ehdoton ei.. Onko kukaan muu uudelleenkouluttautunut yliopiston jälkeen amiksessa? Amista mietin siksi, että se kai ois mahdollista käydä jos työkkäri tukis. Amk kestää liian kauan, eikä huvittais olla täysin tuloton ja miehen rahoilla. Mikä ala työllistää hyvin ja ei ole kolmivuorotyö?
Kommentit (33)
Lastenhoitajaksi on aina kelpoisuusvaatimus? Myös sijaisuuksien kohdalla näyttäisi olevan.
Ap
Sähköasentaja ja verkonrakennustyöt! Perustyö ma-pe 8-16 tai ma-to 8-18. Välillä myrsky- ja vikapäivystyksiä. Itse juuri yritän rekrytoida meille +10 pätevää asentajaa vakkarisopimuksilla eikä tahdo löytyä!
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on.. kirjoitti:
Jos olisit maisteriopintojen sijaan päntännyt itsesi amk-insinööriksi, olisit tienannut tähän päivään mennessä jo jonkinlaisen varallisuuden ja hyväpalkkaista työtä etuineen riittäisi varsinkin rakennusalalla.
Ihan eri asia on tietysti se olisiko mielenkiintosi riittänyt insinööriopintojen vaatimalle tasolle asti puhumattakaan amk:n pakkotahtisesta opiskelusta.
Elämä on valintoja.
Huutonaurua "insinööriopintojen vaatimalle tasolle" ja "amk:n pakkotahtiselle opiskelulle"
T. DI
Itsekin ensin AMK:ssa aloittaneena (vuoden verran) ja sitten DI:ksi opiskelleena ensimmäinen kohta aiheuttaa huutonaurua myös täällä :D toinen puolestaan pitää siinä mielessä paikkaansa, että meillä amk-opinnoissa oli järjettömästi (aivan turhaa) läsnäolopakkoa verrattuna yliopistoon. Tämä söi ihan hirveästi, kun olen tottunut asioita itse kotona oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kauhistuttaa, koulu ei ole työympäristönä sellainen mitä haluan. Pidän enemmänkin pienistä lapsista, siis alle kouluikäisistä. Onko lähihoitajille paljon hommaa päiväkodeissa? Mikähän on palkkaus? Tykkään hoitaa lapsia niin oon tuota miettinyt.
Oon yleisen ja aikuiskasvatustieteen maisteri. En siis opettaja eikä ole opettajan pedagogisia, enkä niitä aio tehdä kun opettaminen ei kiinnosta.
Ap
Päiväkodissa on juurikin lähihoitajia. On lastenhoitajia ja sitten lastentarhanopettajia. Pienellä muuntokoulutuksella voisit sijoittua jälkimmäiseen.
Ilman koulutustakin pääsee tuuraamaan ja harjoittelemaan. Olen laitoshuotaja ja ollut paljonkin apuna hoitamisessa.
Kyllä minä tiedän useita maistereita lähihoitajan työtehtävissä, mm. ranskankielen opettajan ja kuvaamataidon opettajan.
Käyt armeijan ja pyrit sen jälkeen kadikseen tai päällystöopistoon. Kyllä armeijasta aina töitä löytyy, tai sitten rajavartiolaitoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Käyt armeijan ja pyrit sen jälkeen kadikseen tai päällystöopistoon. Kyllä armeijasta aina töitä löytyy, tai sitten rajavartiolaitoksesta.
Saako näihin jotain rahallista tukea?
Sosiaalityöntekijäksi opiskelu yliopistossa varmaan tässä vaiheessa se varmin arpa. Sivuaineet saat varmaan jo pois sekä metodit entisestä tutkinnosta. Jäljelle jää vaan pääaineen opinnot ja käytännössä kandin jälkeen saa jo töitä.
Etkös sä halunnut tehdä töitä lasten kanssa. Lastensuojeluun sossuksi?
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kauhistuttaa, koulu ei ole työympäristönä sellainen mitä haluan. Pidän enemmänkin pienistä lapsista, siis alle kouluikäisistä. Onko lähihoitajille paljon hommaa päiväkodeissa? Mikähän on palkkaus? Tykkään hoitaa lapsia niin oon tuota miettinyt.
Oon yleisen ja aikuiskasvatustieteen maisteri. En siis opettaja eikä ole opettajan pedagogisia, enkä niitä aio tehdä kun opettaminen ei kiinnosta.
Ap
LTO:ksi?
Tuolla koulutuksella ystäväni työskentelevät yritysten HR puolella tai amk:ssa hallinnollisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kouluttautua enää. Odota eläkkeelle pääsyä.
Näinhän se homma menee eli vastavalmistunut nelikymppinen ihan alasta riippumatta voi ruveta odottamaan eläkepäiviä kun duunia ei löydy vaikka päällään seisoisi.
Entä jos kuitenkin suorittaisit ne opettajan opinnot? Pääsisit jonnekin toisen asteen oppilaitokseen opettajaksi. Talon sisällä on helpompi edetä tehtäviin, jotka eivät sisällä opettamista.
Olipa taas kommentti, hyi sinua.
Joku ehdottikin sosiaalityöntekijäksi opiskelemista. Heillä olisi töitä. Samoin lastentarhanopettajista on pulaa ainakin pk-seudulla. Luulisi, että ne opinnot saisit tutkintosi päälle suoritettua nopeasti. Ja oletko hakenut tällä tutkinnolla päiväkotiin töihin? Luulisi, että saisit sijaisuuksia ainakin. Tiedän ihmisiä, joilla ei ole ollut muuta kuin ylioppilastutkinto ja ovat olleet päiväkodissa töissä.