Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v kaverinsa mökille kolmeksi päiväksi, laittaisitteko ruokarahaa mukaan?

Vierailija
01.07.2016 |

lapsen parhaan ystävän perhe kutsui hänet mukaansa muutamaksi päiväksi mökilleen.
Kuuluuko laittaa ruokarahaa mukaan pojan syömisistä?
Isoveljensä mökkeillessä kaverinsa perheen kanssa, ollaan annettu rahaa ruokaa varten mukaan, mutta hän useita vuosia vanhempi ja syö huomattavasti enemmän kuin pieniruokainen veljensä.
Käyttörahaa tietenkin annetaan, jotta saa maksettua omat kulunsa, jos käyvät jossain muualla kuin mökillä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin usein lasten kavereita mukana, että en myöskään haluaisi mitään "mökkituliaisia". Niitä olisi melkoinen läjä jo, jos kaikki olisivat tuoneet jonkin saunatuoksun ja laudeliinan... Pitkä pellavainen laudeliinakin maksaa sitä paitsi jo niin paljon, että tuskin joku lapsi niin paljon syö mökillä.

Vierailija
22/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi lastani kolmeksi päiväksi kenenkään mökille, jos tuollaista asiaa pitää miettiä. Minulle on tärkeää se, että tiedän ja tunnen ihmiset ainakin kohtuullisen hyvin, joiden luo menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin usein lasten kavereita mukana, että en myöskään haluaisi mitään "mökkituliaisia". Niitä olisi melkoinen läjä jo, jos kaikki olisivat tuoneet jonkin saunatuoksun ja laudeliinan... Pitkä pellavainen laudeliinakin maksaa sitä paitsi jo niin paljon, että tuskin joku lapsi niin paljon syö mökillä.

:D valtaosa on ehdottanut herkkukoria, ei laudeliinaa. Yksi vain kertoi omasta ilahtumisestaan, kun sellaisen sai.

Vierailija
24/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menemme mökiltä jonnekin ja ostamme jätskit niin totta hemmetissä ostan sen jätskin myös vieraana olevalle lapselle enkä odota että lapsi maksaa itse! En kaipaa ruokarahaa enkä tuliaisia. Yhden lapsen syömiset yhden viikonlopun aikana eivät paljoakaan tee.

En myöskään koe että lasten kavereista olisi meille vaivaa, päinvastoin, on kiva että tulevat mukaan. Olen erittäin tyytyväinen, että esimerkiksi teini tuli kavereineen mukaamme mökille koulun pääättäjäisviikonloppuna mieluummin kuin lähtivät pyörimään kaupungille.

Vierailija
25/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai laitatte. Ihan sama kuinka paljon syö kun sinne haitolle menee. Se raha ei ole pelkästään ruuasta vaan myös siitä vaivasta.

Kertokaa. Aina oon miettinyt, että onko nää tämmöset ihan tosissaan täällä kirjoitettu? Samantyylisiä on tiheään, vaikuttavat niin jonkun pöljän kirjoittamilta, tai sit laitettu huvikseen ärsyttämään.

Tainut sitten asiat muuttua viime aikoina kun kautta aikain on ollut tapana ainakin sieltä mistä minä olen kotoa ja missä lapseni kasvatin laittaa lapselle rahaa mukaan eikä mitään herkkukoreja. Lapsi tarjoaa rahaa mennessään ja isäntä väki päättää ottaako vastaan. Idioottia minusta on esim aikaisemmin mainittu löylypakkaus. Jokaisella mökillä nuo tuotteet varmasti jo löytyy ja tuollekin paketillaöe hintaa tulee helposti 50-100e. Mielummin antaa rahana niin että menee raha siihen mihin tarvii eikä jää turhaa roinaa jalkoihin pyörimään.

Vierailija
26/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan kysyisin ihan kohteliaasti. Tavallaan sillä varjolla, että mitä tarvitsee ottaa mukaan, eli tuoko omat liinavaatteet/makuupussin, pyyhkeen ja millaisia jalkineita. Mökkejä on niin erilaisia, esim. meillä pesukone ja mukavuudet, eli liinavaatteita ei tarvita, appivanhemmilla taas vanha saarimökki, johon vesi viedään ja on kohtuullista tuoda omat liinavaatteet. Samoin vaatetarve sen mukaan, mitä mökillä tehdään.

Samassa yhteydessä voit kohteliaasti kysyä, että annanko teille suoraan ruokarahan vai miten tehdään (eli vähän kautta rantain)? Näin isäntäväelle jää mahdollisuus sanoa, että ei tietenkään tarvita mitään ruokarahaa, voi halutessaan tuoda jotain herkkuja hänelle ja xx:lle. TAI voivat sanoa, että setvitään jälkikäteen paljonko meni ja sovitaan sitten.

ITSE en ikipäivänä ole pyytänyt mitään ruokarahoja, ei ole tullut edes mieleen. Mutta pienetkin tuliaiset ilahduttavat, herkkukori olisi jo aivan hulvatonta.

Vierailija
27/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menemme mökiltä jonnekin ja ostamme jätskit niin totta hemmetissä ostan sen jätskin myös vieraana olevalle lapselle enkä odota että lapsi maksaa itse! En kaipaa ruokarahaa enkä tuliaisia. Yhden lapsen syömiset yhden viikonlopun aikana eivät paljoakaan tee.

En myöskään koe että lasten kavereista olisi meille vaivaa, päinvastoin, on kiva että tulevat mukaan. Olen erittäin tyytyväinen, että esimerkiksi teini tuli kavereineen mukaamme mökille koulun pääättäjäisviikonloppuna mieluummin kuin lähtivät pyörimään kaupungille.

100 yläpeukkua tälle! Itsekin olen iloinen, että teinin kaverit tulevat mielellään mökille vieraksemme.

Pienestä saakka on kavereita saanut käydä, ruokaraha ei ole vaihtanut omistajaa. Ovat tottuneet mökkeilemään meidän mökillä ja tykkäävät yhä tulla. Hyvien kavereiden kesken on siten aina toiminut vastavuoroisuuskin, jos ei mökkiä ole ollut, niin ovat tehneet jotain muuta sen kaveriperheen kanssa, esim. menneet joskus vaikka huvipuistoon

Vierailija
28/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai laitatte. Ihan sama kuinka paljon syö kun sinne haitolle menee. Se raha ei ole pelkästään ruuasta vaan myös siitä vaivasta.

Kertokaa. Aina oon miettinyt, että onko nää tämmöset ihan tosissaan täällä kirjoitettu? Samantyylisiä on tiheään, vaikuttavat niin jonkun pöljän kirjoittamilta, tai sit laitettu huvikseen ärsyttämään.

Tainut sitten asiat muuttua viime aikoina kun kautta aikain on ollut tapana ainakin sieltä mistä minä olen kotoa ja missä lapseni kasvatin laittaa lapselle rahaa mukaan eikä mitään herkkukoreja. Lapsi tarjoaa rahaa mennessään ja isäntä väki päättää ottaako vastaan. Idioottia minusta on esim aikaisemmin mainittu löylypakkaus. Jokaisella mökillä nuo tuotteet varmasti jo löytyy ja tuollekin paketillaöe hintaa tulee helposti 50-100e. Mielummin antaa rahana niin että menee raha siihen mihin tarvii eikä jää turhaa roinaa jalkoihin pyörimään.

Typerää on kutsua ketään, jos on niin rahasta kiinni. Eikä semmoiset yleensä kutsukaan, joille rahan laskeminen on mieliharrastus, elleivät siitä jotenkin rahallisesti hyödy. Sellaisten ihmisten luo en lastani lähettäisi kolmeksikaan päiväksi. Varmasti joutuis nälkää näkemään. 

Vierailija
29/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just teinin ystäviä täällä. En odota rahaa tai tuomisia. Nämä toi herkkuja teinien jaettaviksi ja kun kävimme yhtenä päivänä ravintolassa, maksoivat sen oman ruokansa. Teinit kun maksavat jo aikuisen verran. Eli tuo on minusta kohtuullista.

Vierailija
30/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sälää eikä herkkukoreja! Meillä on aina auto täynnä muutenkin kun mökille mennään joten en haluaisi mitään ylimääräistä tavaraa. Kaikenmaailman saunatuoksuja mökillä on jo vaikka muille jakaa. En myöskään muutenkaan ota rahaa vierailtani, joten miksi lasten kavereiltakaan.

Vierailija
31/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan että lasten kaverit kokevat olevansa tänne tervetulleita ja että ayntyy perinne ja muistoja.

Vierailija
32/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää on kutsua ketään, jos on niin rahasta kiinni. Eikä semmoiset yleensä kutsukaan, joille rahan laskeminen on mieliharrastus, elleivät siitä jotenkin rahallisesti hyödy. Sellaisten ihmisten luo en lastani lähettäisi kolmeksikaan päiväksi. Varmasti joutuis nälkää näkemään. 

Kyse ei ole siitä että olisi rahasta tiukkaa vaan siitä että on moukkamaista vanhemmilta laittaa lapsensa täyshuoltoon muualle. Kaverin vanhemmat ovat sielä vastuussa lapsesi turvallisuudesta ja ruokkimisesta jne ja vähintään mitä voi tehdä on antaa ruokaan rahaa

Vierailija
33/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään mökille niin miksi silloin juuri täytyisi lähteä jonnekin ravintolaan syömään? Viitaten tuohon, että vieraana olevan tulisi silloin maksaa omat kulunsa. En ihan ensimmäisenä oleta, että yhtäkkiä lähdetäänkin jonnekin syömään jos mennään mökille, joten en kyllä välttämättä tajuaisi laittaa lapselle noin paljon rahaa mukaan.

Itse ainakin pidän mieluiten erillään ravintolareissut ja mökkeilyn. Ihan jo siksikin että ravintolaan en todellakaan mene mökkitamineissa.

Vierailija
34/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä että olisi rahasta tiukkaa vaan siitä että on moukkamaista vanhemmilta laittaa lapsensa täyshuoltoon muualle. Kaverin vanhemmat ovat sielä vastuussa lapsesi turvallisuudesta ja ruokkimisesta jne ja vähintään mitä voi tehdä on antaa ruokaan rahaa

Meillä ne lasten kaverit on täällä vieraina, ei täysihoidossa. Ja kyllä, vaivaa on ja sotkua tulee, mutta silti.

Vierailija
35/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mukaan voisi laittaa vaikka jotain herkkuja lapsille,jos sellaisia on tapana joskus syödä. Makeisia, sipsejä ja limua vaikka... Aikuisille vaikka jotain juustoja tms. Ei lapsi varsinaista ruokaa niin paljon kuitenkaan syö! Eniten nuo herkut ja välipalat siellä ruokakorissa kuitenkin maksaa.

Vierailija
36/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mennään mökille niin miksi silloin juuri täytyisi lähteä jonnekin ravintolaan syömään? Viitaten tuohon, että vieraana olevan tulisi silloin maksaa omat kulunsa. En ihan ensimmäisenä oleta, että yhtäkkiä lähdetäänkin jonnekin syömään jos mennään mökille, joten en kyllä välttämättä tajuaisi laittaa lapselle noin paljon rahaa mukaan.

Itse ainakin pidän mieluiten erillään ravintolareissut ja mökkeilyn. Ihan jo siksikin että ravintolaan en todellakaan mene mökkitamineissa.

Heh, kaikkien mökit ei ole korvessa. Me käytiin mökkikaupungissa uimarannalla ja syömässä, myös noiden vieraiden kanssa. Eikä meillä ole "mökkivaatteita" eli ihan normikesävaatteissa ollaan mökilläkin. Pihatöihin vaihdan työvaatteet.

Vierailija
37/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kutsut aikuisia vieraaksesi, peritkö heiltä ruokamaksun? Jos teille tulee vaikka tuttavapariskunta mökille kylään yöksi, maksavatko sinulle ruoasta?

Vierailija
38/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään herkkukoria mökille jossa (kylmä-)säilytystilat on rajalliset. Autokin on jo piukassa ylimääräisestä matkustajasta kasseineen.

Mutta ilman muuta kysyisin asiaa ihan suoraan, miten haluavat tehtävän.

Vierailija
39/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne lasten kaverit on täällä vieraina, ei täysihoidossa. Ja kyllä, vaivaa on ja sotkua tulee, mutta silti.

Meillä päin on tapana aikuis vieraillakin tuoda omat ruuat ja juomat. Onhan tälläkin palstalla koko kesän näkynyt kun vieraita haukutaan moukiksi kun tulevat tyhjin käsin paikalle ja syövät kaikki ruuat ja ei tee mitään muuta kun istuu. Tämän takia kukaan ei tällä alueella tule koskaan tyhjin käsin ja hyvät tavat opetetaan jo lapsille.

Vierailija
40/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöraha on ok. mutta rahaa en laittaisi, jos kutsu on tullut vanhemmilta, tarjoilu kuuluu vieraanvaraisuus.

Mutta, hyviin tapoihin kuuluu huomioida isäntäperhe ja täällä jo meneen kertaan ehdotettu herkkukori, on mitä mainioin idea mökille viemiseksi, kunhan ne koostuvat hyvin säilyvistä tuotteista.

Ja shampoota, saippuaa, rasvoja ei koskaan ole liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan