Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Kommentit (1318)
Hienostokaupunkiosa Kontulassa oli pultsarilla housussa viilto haarojen välissä. Kävi kyykkyyn ja sieltähän se jöötti tuli. Eipä tarvinnut riisua pöksyjä. Mukavaa ja käytännöllistä. Ajettiin äkkiä naapuriostarille, jotta ei lapset takapenkillä ihmettele mitä se setä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
Joo, joku 4v. vertailisi johonkin pieneen purjelaivaan tai moottoriveneeseen.
LOPETTAKAA TÄÄ VENEJANKUTUS! KETÄÄN EI KIINNOSTA!
Joku mainitsi kohtaamisestaan rotan kanssa, niin minulle tuli mieleen tämä. Olin joitain vuosia sitten bileissä Helsingin keskustassa, ja sellaisten jälkeen minulla oli aina tapana hakea pizza mukaan kotiinviemisiksi. Jäin sitten pois bussista ja jatkoin kotimatkaa jalkaisin. Pikkutunneilla ei tuolla alueella ollut ketään muita liikkeellä, mutta yhtäkkiä viereeni ilmestyi kipittämään kettu, joka kantoi suussaan valtavaa rottaa. Se jatkoi siinä jonkin aikaa, kunnes meni viistosti edestäni ja katosi pusikkoon. Totesin, että siinähän me oltiin samalla asialla, kumpikin kuljettamassa herkkuruokaa kotiinsa.
Lähikaupassa eräs oikein lihava mies huusi yhtäkkiä kovaan ääneen: TUH TUH, PUH PUH. VIIS KERTAA VIIS ON KAKSKYTVIIS!!!
Vierailija kirjoitti:
Hienostokaupunkiosa Kontulassa oli pultsarilla housussa viilto haarojen välissä. Kävi kyykkyyn ja sieltähän se jöötti tuli. Eipä tarvinnut riisua pöksyjä. Mukavaa ja käytännöllistä. Ajettiin äkkiä naapuriostarille, jotta ei lapset takapenkillä ihmettele mitä se setä tekee.
Kiinassa pikkulapsilla on näitä pöksyjä. Ei vaippaa vaan ainoastaan takapuolesta aukinaisia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalon hississä usein törmättiin aamuisin töihin lähtevä hyvin kammattu pukumies. Kysessä siis meidän naapuri. Tyttö nojautui hissin seinään ja tuijotteli tuota naapuria päästä varpaisiin. Joka kertaa toistui sama kaava hississä törmätessämme. Naapuri tietty huomasi tytön tuijottelua, muttei reagoinut mitenkään. Eräs aamu mieheni oli myös hississä ja tyttö tuijotteli tutulla tavalla naapuria kunnes totesi isälleen " iskä toi on rumin ihminen, jonka olen nähnyt". Olisin voinut kadota vaikka ulkoavaruuteen noloudesta...
Sitten metrossa tytön kanssa menossa johonkin ja meidän vastapäätä istui todella karvainen mies. Tyttö tietenkin tuijotteli häntä ja välillä katsoi minua. Mä yritin sanoa sille, ettei tarvitse komentoida mitään, mutta liian myöhään. Tyttö sanoi " äiti toi mies näyttää apinalta"
Tyttö sanoi myös mun ystävän miehelle, että haisee viinalle ja että hänella on keltaiset ja vinot hampaat...
Tyttöni oli 5-6 vuotias silloin.
En ole ikinä ymmärtänyt mitä hauskaa on lapsissa, jotka kommentoivat mitä sylki suuhun tuo ja vanhemmat irvistelevät tyhmänä vieressä. Tuon ikäinen lapsi ymmärtää jo, jos kotona opetetaan ja keskustellaan mitä on sopivaa sanoa toisista ihmisistä ja missä tilanteissa. Jos ei ymmärrä, niin selkeästi kasvamassa se kusipää-kiusaaja, joka katsoo oikeudekseen kommentoida mitä huvittaa perustellen tölväisynsä, kun ovat vaan rehellisiä. Epämiellyttävä kakara.
Noissa tilanteissa ei siis mitään outoa tai hassua, kunhan vaan lapsi oli moukka ja huonokäytöksinen ja vanhemmat myös.
En sanonut missään vaiheessa, että tyttömme kommentit olisi ollut hassua/hauskaa. Ja tiedoksi, noi oli vain täsmälleen ainut kerrat, että tyttö käytäytty noin. Hän ymmärsi, ettei saa kommentoida koskaan mitään ihmisistä. Ja meistä vanhemmistä tyttömme kommentit ei ollut yhtään hauskaa eikä irvistelty tyhminä vieressä kuten väität. Turhaan sun on syyttää kun et ollut paikalla. Tiedoksi myös, että tyttömme ei ollut kiusaaja vaan kiusattu. Kyllä häntä kiusattiin ja syrjättiin eka luokasta ala-asteen loppuun. Oletko nyt tyyttyväinen?
Milanossa eräällä metroasemalla oli vanhempi mies, joka oli ilmeisesti tehnyt tuotoksensa aseman lattialle. Kaiken lisäksi hän näytti juttelevan oman ulosteensa kanssa. Mahtoi olla antoisa keskustelu.
Mies käveli kadulla eteenpäin. Yhtäkkiä pysähtyi, laski housunsa, meni kyykkyyn ja kakkasi.
Satamassa huomasin kun keski-ikäinen pariskunta lastasi tuliais juomiaan vanhaan mondeoon,takaboksi japenkit kattoon asti täyttyi,mutta kaks lootaa ei enää mahtunut.ukko komensi muijan autoon ja laatikot syliin, tässävaiheessa morsion pää jo rupes punottaa.liikkeelle pääsivät iskarit aivan pohjassa ja eka hidasteeseen sitten tippuikin pakoputki,en olis uskonut kuinka kauas ne sylissä olleet laatikot voi lentää hentoisen naisen kädestä.
Kerran ajoimme perheeni kanssa eräässä Helsingin ihan hyvämaineisessa kaupunginosassa johonkin. Oli ehkä maalis-huhtikuu, ulkona ehkä juuri ja juuri plusasteita, alle 10. Lapsemme olivat pieniä, alle kouluikäisiä, toinen vielä vauva.
Yhtäkkiä näin kun katua pitkin kulki puolijuoksua n. parikymppinen nainen, jolla oli päällään pelkkää pyyhe tai lakana, ja hän itki mennessään ja oli selvästi hätääntyneen näköinen. Sanoin tästä miehelleni, joka ajoi autoa, mutta hän ei ehtinyt nähdä naista, koska olimme hänet jo ohittaneet eikä voinut siinä ratissa alkaa vilkuilla taakseen.
Jouduimme käymään kääntymässä vähän matkan päässä kun vihdoin tajusin hämmästykseltäni, että naisella oli varmasti joku hätä ja tarvitsee apua. Emme enää löytäneet häntä. 😢
Minulle on muutaman kerran sanottu, että pitäisi ulkomaalaisena häipyä Suomesta. Olen täysin suomalainen ja suomenkielinen sukujuuriltani ainakin 1400-luvulta saakka. Hiukset ovat kyllä tummat, mikä ilmeisesti toi näille ihmisille mieleen, että olisin ulkomaalainen. Tulkitsin heidät mielisairaiksi.
Olin kaupassa ja luokseni tuli nainen, joka alkoi osoittelemaan kärryissäni olevia tuotteita kysellen ihmetellen, että miksi ostan niitä, kun hän ei pidä niistä. Mikä sanoin rehellisesti, että ostan niitä, koska minä itse pidän niistä ja haluan syödä niitä. Hän oli todella ihmeissään aivan kuin hänelle olisi ollut täysin käsittämätöntä, että joku haluaa ostaa ja syödä tuotteita mitä hän itse ei halua syödä. Ihan kuin koko maailmassa olisi pyörinyt vain hänen ympärillään ja kaikki tekevät juuri niin kuin hän. Siis vaikka syövät samoja ruokia kuin hän. Niin hän selvästi ajatteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
Joo, joku 4v. vertailisi johonkin pieneen purjelaivaan tai moottoriveneeseen.
LOPETTAKAA TÄÄ VENEJANKUTUS! KETÄÄN EI KIINNOSTA!
MUA KIINNOSTAA. mä oon jo vuosia käyny aina välillä tarkastamassa et vieläkö siitä jankataan.
Odotin bussia aamupäivällä, pysäkin penkillä täysi ruokakassi. Joku sekopää pupillit lautasen kokoisena, housuun kusseena, puolikas pizza kädessä. Alkoi höpöttää salaliittoteorioista häntä vastaan. Bussikuskeilla kuulemma on näitä. Kun olin menossa bussiin ja nostin kassin penkiltä, tämä mies otti minua ranteesta kiinni ja alkoi raivota "älä v*ttu mee sinne, ne ei päästä sinne jos on ruokaa mukana, jos ne päästää sut niin sitten päästää mutkin"
No joku kauppakassi on ehkä vähän eri asia kun rasvaa, kastiketta ja ties mitä töhnää valuttava irtopizza. Onneksi kuski tuli auttamaan ja pääsin kyytiin suht vähin vammoin, pari mustelmaa ranteessa. Kuulin vielä kun tämä ukkeli huusi perään, kuinka kuskit asentavat ihmisiin mikrosiruja. Sinänsä jäi kyllä surullinen olo, koska apuahan tämä ihminen olisi tarvinnut, mutta poliisit hänet todennäköisesti sieltä korjasivat. Elettiin aikaa ennen kun monilla oli kännykkää. Esim. minulla ei ollut.
Varmasti yksi erikoisimmista näkemistäni jutuista on, kun kaupungissa oli tivoli ja joku mies tasapainoili maailmanpyörän päällä joku pitkä keppi poikittain käsissään. Siis ihan laitteen yläpuolella.
Oli joukko ihmisiä katsomassa ja kauhistelemassa miten se mies uskaltaa tuommoista tehdä. Ei näkynyt mitään valjaita.
Samaa sitten olen nähnyt useampana vuonnakin, kun tivoli oli kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Mies käveli kadulla eteenpäin. Yhtäkkiä pysähtyi, laski housunsa, meni kyykkyyn ja kakkasi.
Jos joku kunnon salmonella iskee niin ei vaan pysty..
Tosin jotlut sydänlääkkket saattavat yllättää tortumattoman pissahädällä. Näin kerran kun fiinistinpukeutunut senioiri-ikäinen rouvashenkilö poikkesi keskllä kaupunkia puiston pikku pensaan taakse, kuitenkln vielä kaikkien nähtävissä, nosti nopeasti mekon vyötäisille ja sukkahousut ja pikkuhousut polviin ja kyykkäsi. Lorotteli siinä sitten hyvön tovin kuutamo kaikille näytillä, sitten koki vähän pensaan lehdillä pyyhkäistä ja ei kun vaatteet kuosiin ja menoksi. Ei näyttänyt mielenvikaiselta eikä laitapuolen kulkijalta.
Laitapuolen kulkijoita toki noissa tilanteissa näkee.
Vierailija kirjoitti:
On se kummaa, kun näkemiään lapsi aiheisia hassuja juttuja raivokkaasti alapeukutetaan yms, sitten kaiken maailman lasten kiroiluille ja toistensa kiusaamista pidetään hauskana.. Outoo. Ap
Sun lapsijutuille on alapeukutettu, koska ne on lapsia loukkaavia. Ajattele vähän.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti yksi erikoisimmista näkemistäni jutuista on, kun kaupungissa oli tivoli ja joku mies tasapainoili maailmanpyörän päällä joku pitkä keppi poikittain käsissään. Siis ihan laitteen yläpuolella.
Oli joukko ihmisiä katsomassa ja kauhistelemassa miten se mies uskaltaa tuommoista tehdä. Ei näkynyt mitään valjaita.
Samaa sitten olen nähnyt useampana vuonnakin, kun tivoli oli kaupungissa.
Näin tuota joskus 1990-luvulla, tasapainoilija korkealla ilman mitää turvaverkkoa, valjaita tai edes kypärää.
Järjetöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Yks kaunis viikonloppukesäyö kävelin kaupungilla. Keskellä tietä vastaan kävelee silminnähden humalainen ehkä keski-ikäinen mies, löysät farkut ja paita päällä. Kun se oli menny ohi, niin oli aistittavissa sellainen selkeä paskanhaju ilmassa. Vähän matkaa eteenpäin kun mentiin, niin tiellä on pökäle. Siis en nyt oo aivan varma, mutta siinä tilanteessa se kyllä vaikutti siltä, että se olis tippunu kyseisen kulkijan lahkeesta.
Ei enää näitä juttuja, kiitos
Kalliossa Alepan edessä nainen, joka oli ostanut kolme puolentoistalitran tölkkiä olutta kesäaamuna istui kahden päälle ja joi kolmannen. Selfmade terassi.