Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on jäänyt vaivaamaan ihan suhteettoman paljon seuraava kohtaus Helsingin Aleksanterinkadulla, tapahtui parisen vuotta sitten ruuhka-aikaan töiden jälkeen.
Ja mihin heillä edes oli niin kiire? He juoksivat yliopiston/tuomiokirkon edessä olevan taksitolpan ohi, mikseivät ottaneet kyytiä rautatieasemalle tai Kamppiin tai lentokentälle, kun miehen äänen perusteella ehtiminen oli elämän ja kuoleman kysymys...
Pari vuotta sitten Aleksanterinkadulla ajoi se hullu ihmisten joukkoon. Ettei olisi ollut samana päivänä? Muistan, että se oli perjantai, koska oltiin menossa Kauppatorille Helmi-risteilylle, ja just missattiin tämä hullu.
Oli sanoihin aikoihin, en nyt muista oliko just sama päivä. En tiedä miten olisivat toisiinsa liittyneet?
Oli nähnyt, sokissa?
Tunkeutui asuntoon ja parvekkeella sanoi tyhmää kantaa parvekkeelle multaa ( nainen venäjä). Muistakaa nyt tämä karman laki Mooses laki kukkalaatikko kukkalaatikosta kukkaset kukkasista ja herja herjasta.
Pari vuotta sitten kesällä olin koiran kanssa rannassa lenkillä. Pusikossa oli alaston mies, joka ajeli karvoitusta alapäästä. Meinasin saada slaagin! Mies jatkoi tyynen rauhallisesti sheivaamista ja tarkisti käsipeilistä miltä näyttää. Semmoinen vanhempi papparainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu se on mitä nykyään näkee: ryhmä ihmisiä kulkee luurit päässä, pysähtyvät ja hetken päästä jatkavat matkaa?
Joku kännykän paikannukseen perustuva turistiappi? Pokemon-jahti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti imetti lastaan, joka käytti samalla älypuhelinta. Kyseessä ei todellakaan ollut enää vauva, vaan sen ikäinen jota ei normaalisti enää imetetä, ainakaan julkisesti.
?? Lapsen imetys on normaalia, Who suosittaa 2v. asti.
Ei tarvitse olla mikään salaimettäjä. Jos ei onnistu kuin 2kk niin se on oma ongelmasi. Itse imetin 2v 2kk.
Miksi olisin lopettanut kun lapsi sitä halusi?
Tuli mieleen se Pikku-Britannian sketsi, jossa 60-vuotias mamma imettää 40-vuotiasta lastaan. Bitty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tännekin muistaakseni. Vastaantuli noin 2 metriä pitkä mies, joka yhtäkkiä käveli kohti ja sylkäisi päin naamaani. En tajua syytä. Olen tavallinen ja kävelin rauhallisesti töistä kotiin. Lähin "pöpiläkin" on 7 km päässä, eikä se taida olla avolaitos.
Kalliossa/Alppilassa liikuskelee tällainen sylkijä. Poliisi etsii yhä, 2021.
Tämä Alppilan sylkijä on todella vaarallinen. Tästä oli uutisissa pari vuotta sitten, hyökkää nimenomaan naisten kimppuun, paitsi sylkee, myös potkii, lyö, lähtee ajamaan takaa. Hirveää jos tuota ei ole vielä saatu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaipanvaihtaminen oikeesti missä tahansa sallittua? Onko kellään tietoa?
Kakkaa nyt ei saa käsitellä ravintolan pöydässä kuitenkaan. Terveysriski.
Vierailija kirjoitti:
siis 15 -20 minuuttia hengasin sen kiven kanssa
Oot kunnon kansalainen 😂 Respect näin liki 1,5 vuotta myöhemmin.
Sairaanlan ovenpielessä tupakilla nuori nainen sairaalan vaatteissa tupakilla. Puhuen puhelimeen: "No oliko se nyt toissapäivänä se synnytys, emmää muista", "Sanokohan ne että se oli poika, tais olla..", "No emmää sitä meinaa pitää..", "No olihan Make siitä ihan innoissaan.." " Mut emmää haluu.."
Kaikenlaista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran kesällä puistossa nurmikolla parin nussiskelemassa. Sitten kun tämä mies sai asiansa toimitettua olikin jo toisen miehen vuoro heti perään. Palkaksi patjana olosta nainen näytti saavan viinapullon. Että kyllä sitä voi ihminen alas vajota...
Miehet on kyllä oksettavia. Käyttää alkoholistia hyväksi. Apua tuo nainen olisi tarvinnut, ei viinaa. En itse kyllä nussisi ketään kuka ei minua halua, vain palkan.
Kaikki miehet. Just joo. Sanopa jotain samanlaista naisista. Somehuuto olisi hirmuinen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanlan ovenpielessä tupakilla nuori nainen sairaalan vaatteissa tupakilla. Puhuen puhelimeen: "No oliko se nyt toissapäivänä se synnytys, emmää muista", "Sanokohan ne että se oli poika, tais olla..", "No emmää sitä meinaa pitää..", "No olihan Make siitä ihan innoissaan.." " Mut emmää haluu.."
Kaikenlaista..
Surullista. Voi lapsi ressua...
Tapahtui yliopiston ravintolassa, jossa oli tarjolla pääruokavaihtoehtoina kanafileitä kastikkeessa lisukkeen riisiä/perunoita tai vaihtoehtoisesti hernekeittoa. Edelläni afrikkalaisen näköinen nainen otti kanafileitä sekä riisiä ja perunoita ja sitten vielä hernekeittoa siihen päälle. Matalalle lautaselle. Lisäksi hän tuntui ymmärtävän, että kyseessä on kaksi eri ateriavaihtoehtoa kun kuulin henkilökunnan häntä tästä huomauttavan. Täällä on kerrottu erikoisempia tapauksia, mutta tämä oli kyllä sellainen näky, että alko tekemään pahaa. Melkein oksennus tuli, kun haistoin raa'an sipulin mennessäni linjastossa eteenpäin. Ystäväni kertoi nähneensä aasialaisten laittaneen pannukakun päälle sinappia ja ketsuppia samaisessa ravintolassa.
Ala-asteella erään tytön äiti, joka oli paikallinen doku. Otti huulihölkkää puliukolta puiston penkillä keskellä päivää..
Samassa kunnassa ala-aste ikäinen kun olin, niin pulimummo pummas 2e bussia varten. Toosaa ois tarjonnu vaihdossa
Ehkä toi aasialainen ei ymmärtänyt että ne oli sinappi ja ketsuppi, vaan luuli että tyyliin ketsuppi jotain hilloa ja sinappi marmeladia tai siirappia.. tai sitten kulttuuri erosta johtuen luuli että ne kuuluu pannukakun päälle☝️
Tulin reilu kymmenisen vuotta sitten metrolla kotiin jatkoilta aikaisin lauantaiaamuna. Itiksen metroasemalla wc:n ovi yhtäkkiä avautui sellaisella tyyyyyyyt-äänellä ja oven auetessa kuului epätoivoinen huuto: "VOI PERKELEEN PERKELEEN PERKELE!" Ukko istui paskalla housut kintuissa ja ilmeisesti WC:n aikalukko oli päättänyt lopettaa istunnon kesken kaiken. Olin vielä pienessä laitamyötäisessä ja kikatin hillittömästi odottaessani bussia Roihuvuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä bussissa, tuli nuori mies pysäkiltä kyytiin ja tuli istumaan viereeni. Istui pari minuuttia hiljaa ja sitten kysyi: "Mitä mieltä olet Jeesuksesta?". Hämmentävä kysymys noin aamuruuhkassa. Onneksi jäinkin seuraavalla pysäkillä pois, niin ei tarvinnut alkaa sen suuremmin analysoimaan asiaa.
Erään kerran taas Helsingin keskustassa kävellessä, jäin liikennevaloihin odottelemaan tien yli pääsyä. Yhtäkkiä tunsin kunnon läpsäyksen takapuolessani, kun katsoin, että mitä ihmettä, niin siinä nuorehko mies seisoi eteensä katsellen, mutta hihitys paljasti, että taisi olla hän. Sitten kun jatkoimme kävelyä eteenpäin, mies käveli jonkun matkaa edelläni, niin huomasin, että läpsäytti kaikkia, jotka ohitti takapuolelle (niin miehiä kuin naisiakin). Hassun näköistä, kun ihmiset hätkähtivät vuorotellen, alkoi kyllä itseänikin hihityttää.
Jos hän leikki? Yhdessä sarjassa mies ja,nainen määräsivät päivittäin toisilleen tehtäviä: kävele koko päivä takaperin/tule pyjama päällä töihin/kun joku puhuu sinulle, vastaa kaikkeen kysymyksellä jne.
Minusta idea oli hyvä ja varmaan viihdytti niitäkin, jotka eivät tienneet leikistä mitään. Saivat tämmöisiä kummalliskokemuksia tavallisen tylsyyden sijaan.
Tulipa vain mieleen. Ihmiset on joskus ilahduttaviakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten olin menossa bussilla Helsingistä kotikuntaani, parin tunnin matka. Viereeni istui nainen, joka alkoi lukemaan jotain pokkaria. Nainen luki muutaman minuutin.. ja repi pois lukemansa sivun. Luki taas muutaman minuutin.. ja repi pois lukemansa sivun.
Muutaman revityn sivun jälkeen oli pakko kysyä että mitä hän oikein tekee ja miksi. Kuulemma on aina helppo löytää oikea paikka kirjassa, kun tuhoaa jo luetut sivut. Lisäksi hän ei koskaan halua lukea samaa kirjaa kahteen kertaan. Eikä ilmeisesti kukaan muukaan saa lukea niitä hänen kirjojaan, vaan ne on tuhottava.Mä vaan mietin, että mitä jos kirjan puolivälissä haluaisi tarkistaa alkupuolelta jonkun nimen tai vuosiluvun. No ei voisi, ei.
Avohoitopotilas. Ilmeisen vaaraton.
Valokuvamuisti.
Sulla on niukasti tajua siitä, miten edes pääsee hoitoon tai millainen on mielenterveyspotilas. Ympärilläsi olevista suurin osa on käyttänyt mielenterveyspalveluja, vaikket sinä tietenkään, mutta he ovat normaalimpia kuin sinä tuossa tyhmälle ominaisessa loukkaamis- ja leimaamishalussasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista tullut nähtyä. Kerran kaupungilla autossa istui apukuskin paikalla luuranko. Kävelin ohi, katsoin, pysähdyin ja katsoin toisen kerran, ja kyllä siinä sellainen ilmeisesti opetuskäyttöön tarkoitettu täydellinen luuranko istui - ja vielä luu niin sanotusti pokalla. Se elävämpi osapuoli ei ollut näkyvissä sillä hetkellä, siis se kuski.
Hahaha, sain vinkin. Se kuski olen minä! 😄 Luuranko on edelleen omistuksessani. Ajelin sen kanssa toisinaan ihan huvin vuoksi, koska kaikille ohikulkijoille tuntui tulevan siitä hyvä mieli ja niin sitten minullekin.
Hauskaa, että se on jäänyt mieleen.
Mä tein vastaavan mutta,pienemmän jutun joskus 1989-1990 talvella. Työkaveri heitti mut kotiin pitkäkeulaisella vanhalla Toyotallaan, oli satanut paljon nuoskalunta. Kun hän herrasmies harjasi autoaan puhtaaksi, askartelin keulakoristeeksi pienen lumiukon.
Se pysyi hyvin paikallaan koko matkan kun hiljaa ajeltiin Eltsun monikaistaisessa ruuhkassa ja paljon näin hymyileviä ihmisiä viereisissä autoissa.
Jyväskylän AMK:hon ajelee (ajeli ennen koronaa) joku Nalle Puh kuplavolkkarin kattotelineellä kolmipyörään kiinnitettynä.
Ilahduttaminen on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokentällä ulkomailla eräs nainen kaatui/heittäytyi ihan yllättäen kyljelleen lattialle ja alkoi kiskoa housuja jalastaan sikiöasentoon käpertyneenä. Kasvoilla outo puoliksi maaninen puoliksi kauhistunut jähmettynyt ilme. Poistuin tilanteesta kun housut olivat polvissa ja kädet jalkovälissä.
Lenkkipolun varrella seisoskeli mies naiseksi pukeutuneena. Toppi, minihame, verkkosukkikset ja korkkarit, ei mitään peruukkia tai meikkiä tmv. Hymyili iloisesti kun menin ohi. Mun veikkaus on että kyseessä oli joku polttarijuttu. Kaverit keksineet nolata vähän sulhasen, mutta vieneet syrjäiseen paikkaan ettei kukaan tuttu sentään näe tai jotain vastaavaa. :D
Lisäksi mäkin olen nähnyt tuollaisen liukuporrasempijän. Vaalea keski-ikäinen nainen otti lähtöjä kohti liukuportaiden yläpäätä mutta kaarsi aina sivuun viime hetkellä. Näytti siltä että ahdisti kovasti, seisoi joka yrityksen jälkeen pari sekuntia hieman sivummalla silmät kiinni huohottamassa.
Ohis. Jos kärsii huimauksesta niin jotkut liukuportaat on saatanasta. Esim Kampin kauppakeskuksessa/bussiterminaalissa on yhdet aivan ihanat matalat liukuportaat joissa ei huimaa lainkaan💚. Kun taas metroon menevät Kampissa on helvetistä seuraavat, ne on niinkorkeat että pelkkä korkeusero pyörryttää.
Suomen korkeimmat liukuportaat
Käytöstavat täysin hukassa noilla nuorilla miehillä! Osa on niin lellittyjä lapsena ja saaneet aina tahtonsa läpi, että kuvittelevat olevansa arvokkaampia kuin muut ihmiset ja kuvittelevat saavansa tehdä, mitä haluavat. Tässä tapauksessa saivat päähänsä, että lattialla makaava mies on "sammunut" ja häntä voi siksi käyttää jalkakorokkeena, koska heillä oli omasta mielestään puhtaat kengät. Jos olisivat kysyneet, että haittaako jos istutaan tähän ja mies olisi antanut luvan, niin sitten asia olisi ollut OK.