Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?

Vierailija
30.06.2016 |

Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.

Kommentit (1318)

Vierailija
741/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuntematon nainen sattui näkemään kun kirjoitin allekirjoitusta ja samaan aikaan virkamies tarkisti ajokorttiani. Nainen kurottautui oikein katsomaan mitä kirjoitin ja sitten mitä luki ajokortissa ja sitten alkoi tivaamaan, että minkäs takia kirjoitan allekirjoitukseeni ihan eri nimen kuin ajokortissa. Oli kummallista selventää täysin ulkopuoliselle puhtaan uteliaalle ihmiselle mikä on kutsumanimen ja ajokortissa olevan nimen ero, että ne saattavat poiketa. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt vaan ehdotti, että muutan nimeni vastaamaan ajokorttia tai allekirjoitustani. Ok. :D

Virallinen allekirjoitus, esim. passiin tai viisumiin, tai todistajaksi johonkin, kirjoitetaan aina omalla virallisella nimellä. Lempinimellä kirjoitettu allekirjoitus ei ole lainvoimainen eikä oikeudessa pätevä.

Tämän nyt luulisi tietävän jokaisen aikuisen ihmisen.

Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan tätä case’a. Eihän allekirjoituksissa saa yleensä mistään nimistä edes selvää. Esim. mun omastani ei varmaan erota edes yhtään kirjainta kunnolla... mutta ihan täysin samanlainen ja siis tunnistettavissa on aina. 😀

Ei tässä mitään järkeä olekaan. Lomakkeissa ja asiakirjoissa on käytettävä virallista nimeä tai sen lyhennettä, mutta allekirjoituksessa voi lukea vaika hvittu kunhan sitä aina allekirjoituksenaan käyttää.

Tuo länkyttäjä ei tajua lukemaansa.

Vierailija
742/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

taka laatikkoon piiloon kirjoitti:

kun iso sika soini perusti sinisiä. kiiluvin silmin harhaan johdetut uskoivat häneen

Paitsi että tämä tapahtui jo silloin kun perusti perssuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama päivä sitten olin pikkupitäjämme aukiolla ensin yhdessä liikkeessä asioimassa, sitten astelin siitä aukion yli kohti kylän ainoaa pankkiautomaattia. Ihmisiähän siinä oli, kaksi nuorta, arvioilta 15 - 20 vuotiasta nojaili siihen automaattiin ja toisiinsa, kädet toistensa ympärillä ja toistensa silmiin uppoutuneina. Suudelmia vaihdettiin ja jotain he siinä puhuikin. Koska en ihan tiennyt oliko siinä mahdollisesti nostotapahtuma menossa ja ennen sitä keskustelu esim. kumman tililtä nostetaan, asetuin muutaman metrin päähän jonottamaan vuoroani. Katselin siinä nuortaparia, he nostivat pian katseensa ja katsoivat minua närkästyneenä. Minä tuijotin takaisin, koska muutakaan automaattia ei ollut, ja seuraavaksi halusin ostaa mansikoita (jotka piti ostaa käteisellä). Hetken he vielä suuteloitsivat, mutta kun jatkoin tuijottamista, ilmeisesti viimein ymmärsivät missä seisoivat. Alkoivat siitä sitten halausasennossa kävellä poispäin... mitään pahoittelematta, luonnollisesti. Mut mahdettiin olla kaikki kolme tyhmän näköisiä siin automaatin edessä.

Niin jykevää on rakkaus.

Suomalainen tampio ei saa suutaan auki ja sitten haukkuu nuortaparia joka ei pahoittele. Miksi seisoit kahden metrin päässä automaatista? Ei siitä tajua että olit jonottamassa.

Siksi että jos menet yhtään lähemmäksi aletaan syyttää karjuen että urkit tunnuslukua, minulle on käynyt kolme kertaa niin. Parempi seistä viiden metrin etäisyydellä.

Koronaohjeet ovat vaoimassa myös pankkiautomaatilla.

Ja v. 2017 ei vielä ollut koronaa. Nyt on ja tosiaan myös automaatilla pysytään kaukana.

Vierailija
744/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin onnibussissa pidemmällä matkalla. Käytävän toisella puolella istuvalle naiselle tuli nälkä ja hän kaivoi esiin matkaeväät. Siinä sitten sain katsella kun hän söi raakaa pekonia suoraan paketista.

Oisko ollut jotain parmankinkkua kuitenkin?

Vierailija
745/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran kesällä puistossa nurmikolla parin nussiskelemassa. Sitten kun tämä mies sai asiansa toimitettua olikin jo toisen miehen vuoro heti perään. Palkaksi patjana olosta nainen näytti saavan viinapullon. Että kyllä sitä voi ihminen alas vajota...

Miehet on kyllä oksettavia. Käyttää alkoholistia hyväksi. Apua tuo nainen olisi tarvinnut, ei viinaa. En itse kyllä nussisi ketään kuka ei minua halua, vain palkan.

Naiset on kyllä oksettavia kun antavat viinapullosta. Toivottavasti oli Alkon halvin pullo.

Vierailija
746/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein poikani aamulla autolla kouluun ja käväisin sitten lähikaupassa. Pullonpalautusautomaatilla oli poikani lk-kaverin isä palauttamassa kahta olutpulloa. Kassalla tavattiin ja kaveri oli ostanut yhden olutpullon. Oli hieman vaikeaa keksiä puheenaihetta..."on ilmoja pidellyt".

Mikä siitä teki vaikeaa? Mä olisin ehkä sanonut "Hyvästi selvä päivä" hyvin tietoisena siitä, ettei yksi tai kaksikaan kaljaa päivässä tee kenestäkään juoppoa.

Eri juttu jos olisi palauttanut 40 pulloa ja ostanut lavallisen. Mutta körtille tämä ei vissiin ole selvää.

Vierailija
747/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusharmaan Corollan omistajana on hauskaa. Ainakin kerran on ollut. 

Odottelin vaimoani marketin pihassa, jotta lähtisimme yhdessä ostoksille.  Kuuntelin radioa ja yritin viihtyä katselemalla ohikulkevia ihmisiä. 

Auton oven aukaisu herätti transsista. Viereeni istui täysin vieras nainen, joka heitti ostoskassin jalkatilaan paukautti oven kiinni.  Kovaan ääneen hän suorastaan huusi, että nyt ukkoseni lähdeppäs ajaamaan kesämökille, tekee jo mieli saunaan ja siideriä.

Minä katselin suu auki, kunnes tajusin sanoa, että kenenkäs mökille tässä ollaan menossa. 

En ole toistaiseksi yhtä nopeaa lähtöä autosta ole ollut todistamassa. Kassikin jäi autoon, mutta kipaisin perään ja ojensin kassin. 

Rouvaa nolotti aivan törkeästi ja hän alkoi itkeä. Lohdutin häntä toteamalla, että eihän tässä mitään vahinkoa tullut. Kerrankos sitä autoissa erehtyy, kun ne on aivan saman näköisiä kaikki. 

Pian rouvaa jo naurattikin, kun huomasi, että en halua pilkata. Tosiasia oli, että heillä on täsmälleen samanlainen harmaa Corolla. Nainen vain erehtyi autossa. 

Vierailija
748/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen yritti ostaa aasialaiselta turistilta seksiä pizzalla.

Vierailija
749/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kunpa joku uskova kysyisi minulta mitä mieltä olen Jeesuksesta, vois mun sielu pelastua, ehkä.

750/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama päivä sitten olin pikkupitäjämme aukiolla ensin yhdessä liikkeessä asioimassa, sitten astelin siitä aukion yli kohti kylän ainoaa pankkiautomaattia. Ihmisiähän siinä oli, kaksi nuorta, arvioilta 15 - 20 vuotiasta nojaili siihen automaattiin ja toisiinsa, kädet toistensa ympärillä ja toistensa silmiin uppoutuneina. Suudelmia vaihdettiin ja jotain he siinä puhuikin. Koska en ihan tiennyt oliko siinä mahdollisesti nostotapahtuma menossa ja ennen sitä keskustelu esim. kumman tililtä nostetaan, asetuin muutaman metrin päähän jonottamaan vuoroani. Katselin siinä nuortaparia, he nostivat pian katseensa ja katsoivat minua närkästyneenä. Minä tuijotin takaisin, koska muutakaan automaattia ei ollut, ja seuraavaksi halusin ostaa mansikoita (jotka piti ostaa käteisellä). Hetken he vielä suuteloitsivat, mutta kun jatkoin tuijottamista, ilmeisesti viimein ymmärsivät missä seisoivat. Alkoivat siitä sitten halausasennossa kävellä poispäin... mitään pahoittelematta, luonnollisesti. Mut mahdettiin olla kaikki kolme tyhmän näköisiä siin automaatin edessä.

Niin jykevää on rakkaus.

Panoautomaatti se on ollut.

Vierailija
751/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten olin menossa bussilla Helsingistä kotikuntaani, parin tunnin matka. Viereeni istui nainen, joka alkoi lukemaan jotain pokkaria. Nainen luki muutaman minuutin.. ja repi pois lukemansa sivun. Luki taas muutaman minuutin.. ja repi pois lukemansa sivun.

Muutaman revityn sivun jälkeen oli pakko kysyä että mitä hän oikein tekee ja miksi. Kuulemma on aina helppo löytää oikea paikka kirjassa, kun tuhoaa jo luetut sivut. Lisäksi hän ei koskaan halua lukea samaa kirjaa kahteen kertaan. Eikä ilmeisesti kukaan muukaan saa lukea niitä hänen kirjojaan, vaan ne on tuhottava.

Mä vaan mietin, että mitä jos kirjan puolivälissä haluaisi tarkistaa alkupuolelta jonkun nimen tai vuosiluvun. No ei voisi, ei.

Avohoitopotilas. Ilmeisen vaaraton.

Valokuvamuisti.

Sulla on niukasti tajua siitä, miten edes pääsee hoitoon tai millainen on mielenterveyspotilas. Ympärilläsi olevista suurin osa on käyttänyt mielenterveyspalveluja, vaikket sinä tietenkään, mutta he ovat normaalimpia kuin sinä tuossa tyhmälle ominaisessa loukkaamis- ja leimaamishalussasi.

Onko kirjojen sivujen repiminen normaalia?

Ei. Joten arvaus siitä, että kyseinen ihminen on mt-potilas on perusteltua eikä mitenkään loukkaavaa. Tiedän sen, koska itse olen sellainen.

Vierailija
752/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa, mutta on jäänyt mieleen, koska oli niin absurdi tilanne. Olin töistä kotiin menossa yöllä paikallisjunalla Helsingin keskustasta. Oli Vappuaaton yö. Nousen viimeiseen junaan ja jään vaunun ovelle katsomaan:

Yhdessä penkkivälissä pariskunta härkkii sammuvaa ventovierasta miestä kiusallaan. Tällä sammuneella on puukko tanassa mahan edessä ja aina, kun pariskunta koski mieheen, hän sohaisi puukolla eteenpäin ja sammui taas. Se nauratti pariskuntaa kovasti.

Yhdessä penkkivälissä istui meikit levinneenä, itkevä nuori nainen, joka huusi isoon ääneen sitä, kuinka 5 mustaa miestä oli hänet raiskannut. Hänen ympärillään oli kolme hänelle tuntematonta mieshenkilöä, jotka aina röhähtivät nauramaan, kun nainen huudahti raiskauksesta. Pointti ilmeisesti oli, että naisella kerrasta toiseen vaihteli se, kuinka moni hänet oli raiskannut ja aina nämä miehet röhähtivät nauramaan.

Samaan aikaan punkkari (kirkkaan värinen tukka ja paljon heliseviä ketjuja) keinui penkkien päätytolppien välissä kuin keinussa ja huusi: "Lihaa! Lihaa!"

Oli siellä jotain muutakin, nyt en muista. Menin kuitenkin vaunuun istumaan ja ihmettelemään menoa, joka jatkui matkani ajan (10 min).

Vierailija
753/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mä rakasta suaa,ulla ei oo ketään muutaaah!, nyt sitten iedät..!" +juioksut +pillitykset +kamppi run tapahtuma?

Tiedätkö olevasi yksi inhotuimmista palstahulluista?

Vierailija
754/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuntematon nainen sattui näkemään kun kirjoitin allekirjoitusta ja samaan aikaan virkamies tarkisti ajokorttiani. Nainen kurottautui oikein katsomaan mitä kirjoitin ja sitten mitä luki ajokortissa ja sitten alkoi tivaamaan, että minkäs takia kirjoitan allekirjoitukseeni ihan eri nimen kuin ajokortissa. Oli kummallista selventää täysin ulkopuoliselle puhtaan uteliaalle ihmiselle mikä on kutsumanimen ja ajokortissa olevan nimen ero, että ne saattavat poiketa. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt vaan ehdotti, että muutan nimeni vastaamaan ajokorttia tai allekirjoitustani. Ok. :D

Miksi pitäis selventää? Mä oisin käskeä painum...siirtymään taaemmas.

Vierailija
755/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nähny kerran aikuisen miehen vetävän käteen keskellä kaupunkia päiväsaikaan. Tiedä sitten, miten erikoista sellanen enää nykyään on.

Kouluaamuna näin tämän saman Helsingin keskustassa Töölössä. Oli kyllä 90-luku, toivottavasti ovat vähentyneet nämä itsensäpaljastajat.

Nyt kun kesä taas tulee, niin iltapäivälehdissä lukee isoilla otsikoilla "pariskunta lemmiskeli keskellä puistoa" ja jotain muuta "hauskaa". En ymmärrä, mitä eroa on sillä, että vetää julkisesti käteen tai että panee julkisesti toista henkilöä? Minusta kumpikaan ei ole hauskaa lasten nähden. Miksi julkinen sooloseksi on paheksuttavaa, mutta jos saman tekee kaksi henkilöä, niin se on "ihanaa lemmiskelyä" ja sitä pitäisi niin kovasti ymmärtää.

***uttaa jo etukäteen se kaksinaismoralismi.

Kumpikin on törkeää. Mistä vedit väitteen, että julkinen lemmiskely olisi ok? Seksissä tuskin toisaalta ketään hyväksikäytetään, ellei sitten tahattomia katsojia.

Itse paheksun kyllä enemmän julkista tappelemista ja toki yksityistäkin väkivaltaa.

Vierailija
756/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen allekirjoitus, esim. passiin tai viisumiin, tai todistajaksi johonkin, kirjoitetaan aina omalla virallisella nimellä. Lempinimellä kirjoitettu allekirjoitus ei ole lainvoimainen eikä oikeudessa pätevä.

Tämän nyt luulisi tietävän jokaisen aikuisen ihmisen.

Et tainnut ymmärtää.

On olemassa asetus jonka mukaan kutsumanimi (siis eri kuin ensimmäinen etunimi) on pätevä virallisissa tilanteissa. Itselläkin on ollut aina käytössä toinen etunimi.

Vierailija
757/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtyä ja kuultua kirjoitti:

Mies alasti pihalla ulkona eikä sillä ollut avainta.Toinen mies musta iho Afrikasta sukupuolielin kädessä ovella kerrostalossa ulkona. Maantien vieressä pariskunta harrasti seksiä hento puska ja nurmikkoa päivällä.Kioskissa nuoria miehiä varasti hyllyistä tavaraa ja myyjä asetteli kylmäkaappia sanoen ei hän ehdi varkaita katsomaan.Alepan myyjä laittoi setelin kaula aukosta sisään.Joku mies varasti rahat kädestä sanoen suomalaiset saa maksaa.Nähty kun varkaat ottaa naulakosta takkeja mukaansa vievät joko Venäjälle tai Viroon.Busseissa ja koneissa menee.Autoissa.

Lääkkeet

Vierailija
758/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan kertonut täällä ennenkin seur. jutun.

Olin 60-luvulla Stadissa kävelyllä Kalevankatua tai Lönkkaa pitkin.

Vastaan tuli hienosti pukeutunut keski-ikäinen mies. Hän pysähtyi eteeni, nosti hattua ja kysyi:" Lähteekö neiti nu...ssi.maan?"

Sanoin, ettei lähde ja hän jatkoi reippaasti matkaansa.

Itse olin 16 v ja ihmettelin maalaisena näitä pääkaupungin tapoja.

Minulta alkoivat autolla vieteen pysähtyneet miesporukat kysellä sama maalla kun olin iltalenkillä. Olin 14.

Että en nyt väittäisi mihinkään paikkaan sidotuksi tavaksi, vaan miessukupuolen typerimpien tavaksi ihan kaikkialla.

Vierailija
759/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehko mies ilmehti ja lällätteli ohikulkijoille. Minulle hän pyllisti mölisten ja takapuoltaan heiluttaen. Varmaan katsoi tehneensä hyvinkin rankan solvauksen tällä, mutta minä purskahdin nauruun. Ei tuo nyt sinänsä naurun asia tietysti ole, kyllähän tuollainen tyyppi voi olla vaarallinenkin.

Vierailija
760/1318 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kun tulin paikallisesta K-Marketista ulos, oven edessä maassa istui joku spuge joka söi raakana suoraan rasiasta kanan siipiä. Hyi hitto kun teki pahaa!

Siitähän saa ruokamyrkytyksen!!!

No ei saa, ellei kanassa ole salmonellaa tai se ole muutoin pilalla. Raaka kana toki on hyvä kasvualusta vaikka mille, joten paras syödä nopsasti.