Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Matinkylässä postia jakelee fillarilla mies, joka käyttää talvellakin shortseja ja t-paitaa. Siis pakkasillakin. Tuli kerran vastaan, kun menin töistä kotiin kylmässä viimassa ja lumisateessa. Hurja näky. Ehkä hän polveutuu hylkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää lapsi puhu kyllä normaalin oloisesti.. Olisin kyllä kuullut/tajunnut asian, jos puhe olisi ollut puuroutunut tms. Ap
Lapsi oli innoissaan ja ehkä ajatteli, etteivät muut ole käyneet laivalla. Halusi siis kertoa näkemäänsä. Ihan normaalia, kun kyseessä on lapsi.
Aikoinaan naapureina oli perhe, joka ei käynyt koskaan missään. Syynä rahan puute. Kerran sitten pääsivät pikapyrähdykselle Turusta ja perheen pojat puhuivat kokemuksestaan varmaan pari kuukautta. Säälitti hän oikeasti.
Jouduin sanomaan jo aiemmin omille lapsillemme, että eivät kovin pröystäilisi meidän lennoilla tai laivareissuilla.
En tuon ap:n kertomuksen lapsen ikää tiedä, mutta ap sanoi hänen olleen "selvästi jo alakouluikäinen" ja "ei mikään leikki-ikäinen enää", joten karkeasti arvioisin, että n 10v. En ole opettaja, tai muutenkaan kasvatuksen ammattilainen, mutta, jos kymmenvuotias jokeltaa näin: "Me oltii laivas! Siel oli sika kivaa! Siel oli ihan oikee kauppa josta mä ostin iha oikeesti karkkii, tai siis iskä osti mulle, ja sit me käveltii sellast käytävää pitki siel laivas, nii se käytävä oli TÄYNNÄ ovii ja ikkunoit ja sit siel oli katto ja perällä oli peili! Me nukuttii semmoses.. semmoses... hytissä!! Mä nukuin yläsängyssä!!!! Siinä oli ikkunaki vielä ja wc!" niin tälleen maallikkona en kyllä ainakaan ihailisi hänen havainnointi- tai ilmaisutaitojaan. Ei millään pahalla
Ääg ei ennää tota laivalapsi jauhaamista!
Odotin kerran illalla bussia Helsingissä. Paikalle ilmaantui täysin selvinpäin oleva mies joka nosti hattuaan ja sanoi hyvää iltaa. Vastasin iltaa. Mies alkoi laulaa jotakin laulua rakkauden kaipuusta. Hän lauloi hyvin, mutta olisi voinut tehdä sen paljon mieluummin jossain muualla. Hetken laulettuaan mies alkoi selostaa olevansa entinen tangolaulaja. En muista mitä sanoin siihen, ja onneksi silloin bussi saapui.
Tässä jokunen aika sitten nuorehko mies otti isänsä/kaverinsa tmv autosta (vanhempi mies istui ajajan paikalla) matkakassejaan tai jotain takapenkiltä ulkoapäin ja auton ovi auki, noh se ei ollut kummallista, mutta... kun nuorehko mies tonki niitä matkakassejaan, ja oli etukumarassa ja tietenkin siinä tulee pyllisteltyä väkisin, niin oli harmaat college housut ja jotkut alkkarit valuneet niin alas, että koko pylly näkyi, siis pakarat ja pyllyreikä näkyi kaikki. Ei näyttänyt miestä haittaavan näky tai tunsiko edes housunsa valuneen niin alas, mutta sen mitä itse menin ohi ja näin, niin ei housujaan nostellut. 😆
Monesti on tullut nähtyä ja kuultua, kun ihmiset puhuu yksinään ulkona, eikä näy kuulokkeita tai hands freetä korvilla. Ja se puhe on semmoista, että Ihankuin puhuisi ystävälle, joka oisi vieressä siinä.
Toppahousuista fanaattinen jankkaaminen
Jospa se oli sukellusvene. On niissäkin käytävä, ainakin jonkun.
Vihtiläiset sankarit Stadissa... Tillanen ja Huuhtanen, suusta tulee pelkkää käsittämätöntä skeidaa ja sitä pitää vielä suoltaa äänentoiston avulla. Tähän ei eläin pysty.
Mennessäni ysärillä pitkänlinjan bussilla Helsinkiin, edessäni puhui puhelimeen (juu oli kännyköitä) ihan normaalin näköinen nuorehko nainen. Selitti ainakin tunnin verran tosi tarkkaan, kuinka oli ulostanut pönttöön vaaleanpunaisen sormenpaksuisen kamalan madon. Oli vähän itkuinenkin tuosta, oli menossa johonkin tartuntatautien yksikköön.
Mä jouduin kuuntelemaan tota puhelua tyrmistyneenä. Vieläkin puistattaa vaikka asiasta on yli 20v aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Tilanne kaupungin keskustassa: kolmen hengen miesporukka seisoi ringissä, kun ohi kävelee kaksi nuorta naista. Toinen näistä naisista puristaa yhtä miehistä takamuksesta, ja käsittääkseni olivat tuntemattomia. Miehen reaktio oli vihainen "Mitä h*lvettiä?" ja naiset juoksivat nauraen karkuun.
Metoo-ainesta tämäkin.
Paikallisliikenteessä talviaikaan näin tämän.
Nuorehko äityli, viimeisen päälle laitettuna näplää tylsistyneen näköisenä puhelintaan, kun ikkunapenkillä, likaisiin vaaleanpunaisiin toppahaalareihin pukeutunut, noin 4-5-vuotias lapsi nuolee antaumuksella ikkunaa. Oli ilmeisesti nuollut jo pitkään, kun koko ikkunan alaosa oli liman peitossa. Yäks.
Lenkillä ollessani näin, kun joku nainen oli suorittamassa ilmeisesti jonkinlaista pakanarituaalia tai mitälie tai chi -sessiota keskellä metsää. Ensin olin ihan wtf, mutta oli se tavallaan kiehtova näky, kaunis auringonlaskukin taustalla. Vakoilin sitä touhua hetken ja sitten luikin pois paikalta.
Bussissa viereeni istahti mummeli, jonka kassissa alkoi hetken kuluttua piristä. Ajattelin, että hän kaivaa sieltä esiin vanhan nokialaisen, mutta ei.
Se oli pieni valkoinen herätyskello. Ja mummeli vastasi siihen kuin puhelimeen, juttelikin pitkät pätkät.