Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Mua on jäänyt vaivaamaan ihan suhteettoman paljon seuraava kohtaus Helsingin Aleksanterinkadulla, tapahtui parisen vuotta sitten ruuhka-aikaan töiden jälkeen.
35-40-vuotias mies kiiruhti todella ison matkalaukun kanssa poispäin Tuomiokirkolta, kintereillään ehkä viisi-kuusivuotias pikkupoika lentokoneen pienoismalli sylissään. Kiinnitin ensin huomiota heihin kun olivat molemmat oikein poikkeuksellisen hyvännäköisiä ja kalliissa vaatteissa. He tulivat minua ensi vastaan, mies ylitti tien ja poika yritti parhaansa mukaan pysyä perässä.
Tien toisella puolella mies kiihdytti (siis ruuhkassa, ison matkalaukun kanssa) nopeaan juoksuun, ja poika jäi jälkeen. Poika hätääntyi välimatkan kasvaessa, juoksi minkä pääsi ja valitti. Mies huusi ja karjui vihaisena ja suorastaan paniikissa keuhkojensa pohjasta TULE TULE, TULE NYT!!! monta kertaa. Koko Aleksanterinkatu kaikui miehen huudosta. Poika itki ja juoksi minkä pääsi. Pelästyin itse sitä helvetinmoista karjuntaa, ja olin järkyttynyt raukan pikkupojan takia :"(
He viilettivät jonnekin Stockmannille päin aivan hirveällä kiireellä.
Jotenkin tuosta tilanteesta teki mieleenpainuvan se, miten tilanteen nähneet kymmenet ihmiset olivat varmasti yhtä hämillään ja monet varmasti pahoillaan pienoismallia rutistavan, isänsä perässä epätoivoisesti juoksevan ja itkevän pikkupojan puolesta kuin minäkin, mutta ihan avuttomia. Oli niin tuli perseen alla miehellä ja huuto niin hurjaa, ettei tullut mieleenkään mitenkään puuttua. En kyllä edes tiedä että miten. Ehkä joku olisi voinut huutaa miehelle ohi juostessa että älä saatana karju kuin hullu.
Ja mihin heillä edes oli niin kiire? He juoksivat yliopiston/tuomiokirkon edessä olevan taksitolpan ohi, mikseivät ottaneet kyytiä rautatieasemalle tai Kamppiin tai lentokentälle, kun miehen äänen perusteella ehtiminen oli elämän ja kuoleman kysymys...
Pysäköitiin auto kadun varteen, puiston viereen. Puskan juuressa oli mies vääntämässä hirveetä ripulikasaa, ei varmaan tajunnut että perse on kadulle päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Mun 9 vuotias voisi puhua juuri noin. On tökerö puhuessaan, oppi puhumaan vasta 5 vuotiaana. On sosiaalisesti aika kömpelö, hakee sanoja pitkään, puhe puurouuu ja on tasapaksua. Diagnoosi löytyy.
varmaan periytyvää kun sulla näköjään kirjoutuu puuroutus häh :D :D :D
Voi sua, ressua. Iltalääkkeen aika!
Vierailija kirjoitti:
Mua on jäänyt vaivaamaan ihan suhteettoman paljon seuraava kohtaus Helsingin Aleksanterinkadulla, tapahtui parisen vuotta sitten ruuhka-aikaan töiden jälkeen.
35-40-vuotias mies kiiruhti todella ison matkalaukun kanssa poispäin Tuomiokirkolta, kintereillään ehkä viisi-kuusivuotias pikkupoika lentokoneen pienoismalli sylissään. Kiinnitin ensin huomiota heihin kun olivat molemmat oikein poikkeuksellisen hyvännäköisiä ja kalliissa vaatteissa. He tulivat minua ensi vastaan, mies ylitti tien ja poika yritti parhaansa mukaan pysyä perässä.
Tien toisella puolella mies kiihdytti (siis ruuhkassa, ison matkalaukun kanssa) nopeaan juoksuun, ja poika jäi jälkeen. Poika hätääntyi välimatkan kasvaessa, juoksi minkä pääsi ja valitti. Mies huusi ja karjui vihaisena ja suorastaan paniikissa keuhkojensa pohjasta TULE TULE, TULE NYT!!! monta kertaa. Koko Aleksanterinkatu kaikui miehen huudosta. Poika itki ja juoksi minkä pääsi. Pelästyin itse sitä helvetinmoista karjuntaa, ja olin järkyttynyt raukan pikkupojan takia :"(
He viilettivät jonnekin Stockmannille päin aivan hirveällä kiireellä.Jotenkin tuosta tilanteesta teki mieleenpainuvan se, miten tilanteen nähneet kymmenet ihmiset olivat varmasti yhtä hämillään ja monet varmasti pahoillaan pienoismallia rutistavan, isänsä perässä epätoivoisesti juoksevan ja itkevän pikkupojan puolesta kuin minäkin, mutta ihan avuttomia. Oli niin tuli perseen alla miehellä ja huuto niin hurjaa, ettei tullut mieleenkään mitenkään puuttua. En kyllä edes tiedä että miten. Ehkä joku olisi voinut huutaa miehelle ohi juostessa että älä saatana karju kuin hullu.
Ja mihin heillä edes oli niin kiire? He juoksivat yliopiston/tuomiokirkon edessä olevan taksitolpan ohi, mikseivät ottaneet kyytiä rautatieasemalle tai Kamppiin tai lentokentälle, kun miehen äänen perusteella ehtiminen oli elämän ja kuoleman kysymys...
Ehkä perheen äiti oli siinä laukussa.
Jonakin sateisena torstaina näin Turun kauppatorilla miehen syövän makkaraperunoita märästä ropposesta, aivasten niihin oikein kunnon limat ja jatkaen tyytyväisenä syömistä. Ei se nyt kerrottuna kuulosta hauskalta, mutta siinä tilanteessa oli jotain niin perisuomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten Aleksanterinkadulla ajoi se hullu ihmisten joukkoon. Ettei olisi ollut samana päivänä? Muistan, että se oli perjantai, koska oltiin menossa Kauppatorille Helmi-risteilylle, ja just missattiin tämä hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten Aleksanterinkadulla ajoi se hullu ihmisten joukkoon. Ettei olisi ollut samana päivänä? Muistan, että se oli perjantai, koska oltiin menossa Kauppatorille Helmi-risteilylle, ja just missattiin tämä hullu.
Oli sanoihin aikoihin, en nyt muista oliko just sama päivä. En tiedä miten olisivat toisiinsa liittyneet?
Kerran kylässä eräs tuttavan lapsi sanoi yhdelle aikuiselle näin=olen tässä (ja käsiä jotenkin pyöritti samaa aikaan, että huomaa hänet) sitten se aikuinen sanoi lapselle näin kanssa=minäkin olen tässä. En tiedä oliko lapsen saada tarkoitus huomiota noin vai mikä oli tarkoitus. En nyt tiedä ja osaa ajatella onko tämä juttu hauska, outo vai mikä sitten..
Olin teininä Joensuu-Vaasa linja-autossa. Edessäni istui parhaat päivänsä nähnyt n 50v herrasmies, huonosti istuva ja halpa puku päällä, tukka kammattu vesikampaukselle. Puhui 300 km puhelimessa, eri naisille. Juttu kulki aina suunnilleen niin, että hän on tässä uudella ässämersullaan ajamassa Vaasaan liikematkalla, että olisi voitaisko tavata, hän kyllä tarjoaa juhla-illallisen. Soitti siis vähintään kymmenelle naiselle, kaikille sama stoori. Ilmeisesti joku lopulta sanoi kyllä. Se on jäänyt ehkä mieleen, oli enemmän surullista kuin huvittavaa. Äijä näytti siltä, että koko omaisuus oli matkalaukussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä Joensuu-Vaasa linja-autossa. Edessäni istui parhaat päivänsä nähnyt n 50v herrasmies, huonosti istuva ja halpa puku päällä, tukka kammattu vesikampaukselle. Puhui 300 km puhelimessa, eri naisille. Juttu kulki aina suunnilleen niin, että hän on tässä uudella ässämersullaan ajamassa Vaasaan liikematkalla, että olisi voitaisko tavata, hän kyllä tarjoaa juhla-illallisen. Soitti siis vähintään kymmenelle naiselle, kaikille sama stoori. Ilmeisesti joku lopulta sanoi kyllä. Se on jäänyt ehkä mieleen, oli enemmän surullista kuin huvittavaa. Äijä näytti siltä, että koko omaisuus oli matkalaukussa mukana.
Tuo tarina pitää myydä Kaurismäelle tms. Ehkä Matti Ijäkselle!
Kerran torilla yks vanha pervo mies kysyi mummelilta että missä asennossa tämä katsoo televisiota. Siis miksi joku kysyy tuollaista ? Aivan ihme hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Jonakin sateisena torstaina näin Turun kauppatorilla miehen syövän makkaraperunoita märästä ropposesta, aivasten niihin oikein kunnon limat ja jatkaen tyytyväisenä syömistä. Ei se nyt kerrottuna kuulosta hauskalta, mutta siinä tilanteessa oli jotain niin perisuomalaista.
Minä olen nähnyt, kun Turun linja-autoasemalla siisti- ja selvän oloinen - puliukko joi Lasolin loppuun ja pisti pullon kiltisti roskiin.
Kuvotti.
Pyykkituvassa oli naapurin pyykkivuoro ohi ja oli mun vuoro alkamassa. Noh, oli pakko siirtää naapurin (miehen) pyykit koneesta pois. Huomasin, että miehen kaikki pyykit koneessa oli alusvaatteita, Huom kaikki. Koneesta tuli ummehtunut haju. Onneksi haju lähti pois koneesta. Huomasin, että parin tunnin päästä naapurin alkkaripyykki odotti edelleen hakijaansa, kun itse hain viimeisen pyykkieräni. Taisi paljon myöhemmin naapuri hakea alkkarinsa.
Viipurissa oli muutamia nuoria miehiä, jotka yhtäkkiä ottivat toisissn kädestä ja tanssivat auton ympäri.
No antaa tulla miinusääniä tänne sitten vain, mutta minä olen sitten nähvästi sellainen julkisille paikoille kuseskelija, joita muut kauhistelevat. :D nainen +25v, normaali töissä käyvä enkä mikään sekopää. Kesäisin pikku hiprakassa tulee usein kustua puskaan niin, että joku saattaa nähdä, mutta ihan suoraan sanottuna, mitä sitten? Kaikki on perseen ennenkin nähneet, ja jos joku random lenkkeilijä näkee vilahdukselta paljaan pyllyni, niin eipä kyllä kiinnosta sitten pätkääkään. Hän voi sitten kauhistella sitä vaikka internetissä myöhemmin, jos meni t uk nteisiin :D Toki koitan etsiä mahdollusimmam syrjäisen paikan enkä todellakaan laskettele pitkin jalkakäytäviä tai tahallaan näkyvästi, mutta ei se ole niin nuukaa. Kun hätä iskee niin se iskee.
Vierailija kirjoitti:
Joskus junassa monta vuotta sitten eräs mies kailotti useampaan otteeseen puhelimeen aina saman jutun, joka koostui siitä, että hänen lisäkseen junassa on kuulemma vain opiskelijoita tai kommunisteja, ja hänen hyvä ystävänsä on poliitikko Kimmo Sasi. En tiedä soittiko oikeasti joillekin tätä kailottaessaan, mutta puhelinta piti korvalla ja soitti useamman tällaisen puhelun. Alussa nauratti, mutta suunnilleen Pasilan kohdilla alkoi jo tympiä, matkaa oli Tampereelle asti.
Oliko pitkä, laiha, vaaleahko?
Naapuri köhisee ja räkii kokoajan kovaa (tiedän, tupakoivat ihmiset noin tekee), mutta jotenkin tuntuu, että se on on jo liioteltua ja tekaistua. Välillä tuntuu, että eikö naapuri muuta teekkään kuin räkii ja köhise. (milloin siis olen kotona paikalla kuulemassa ja se köhinäräkiminen kuuluu suht selvästi, kun on parvekkeella varsinkin ja myös toisinaan sisältäkin kuuluu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus junassa monta vuotta sitten eräs mies kailotti useampaan otteeseen puhelimeen aina saman jutun, joka koostui siitä, että hänen lisäkseen junassa on kuulemma vain opiskelijoita tai kommunisteja, ja hänen hyvä ystävänsä on poliitikko Kimmo Sasi. En tiedä soittiko oikeasti joillekin tätä kailottaessaan, mutta puhelinta piti korvalla ja soitti useamman tällaisen puhelun. Alussa nauratti, mutta suunnilleen Pasilan kohdilla alkoi jo tympiä, matkaa oli Tampereelle asti.
Oliko pitkä, laiha, vaaleahko?
Siis Kenopolvi-Kimmo?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri köhisee ja räkii kokoajan kovaa (tiedän, tupakoivat ihmiset noin tekee), mutta jotenkin tuntuu, että se on on jo liioteltua ja tekaistua. Välillä tuntuu, että eikö naapuri muuta teekkään kuin räkii ja köhise. (milloin siis olen kotona paikalla kuulemassa ja se köhinäräkiminen kuuluu suht selvästi, kun on parvekkeella varsinkin ja myös toisinaan sisältäkin kuuluu)
Siis toisinaan tuntuu, että onko se räkiminen ja köhiminen liioteltua ja tekaistua.
Jaa, vai sattui naapurissa tämä. Olet sitten kotoisin Venäjältä, jossa tämä vanha youtube -on kuvattu.