KULTAINEN 60-LUKU JA VIIKKO 9
Huomenta ja uutta viikkoa, kultsut!
Hiihtoloma-aamu valkeni kylmänä ja aurinkoisena, sisällä huushollissa erittäin hiljaisena, sillä mies lähti päiväksi jänismetsälle Merikarvialle ja vei lähteissään lapset kouluun. Mulla on ollut siis ruhtinaallinen onni nukkua niin pitkään kuin unta piisaa. Tosin tiedän, että iltapäivätorkut tulevat taas tarpeeseen, kun uni on ollut niin armottoman katkonaista.
Taidan tänään selvitellä tota pyykkivuorta (silittäminen ei to-del-la-kaan kuulu lempihommiini) ja josko vaikka menis vaatehuoneesta penkomaan jo vähän vauvanvaatteitakin esille, että katsois, mitä niistä alkais jo pestä valmiiksi. Katsotaan nyt.
Joo, katselin kanssa yks päivä tota meidän 60-lukulaisten listausta, ja olen ihan saletti siitä, että vaikka Jymyllä on LA vasta melkein viikko mun jälkeen, homma menee niin päin, että Jymy pääsee tositoimiin ennen mua. Meitsi on kaks edellistä raskautta elänyt vahvasti siinä toivossa, että muksu syntyisi vähän etuajassa, mutta ylihän se on mennyt. Taas mä tietysti toivon, että kunpa edes viikon etuajassa, mutta tällä kertaa tää toive on kyllä vahvasti realismin alaspommittamaa, kun kerran kokemukset on olleet toista. Eipä toi muksu kenellekään vatsaan oo loppuiäksi jäänyt, mutta mitä tukalampi olo masun kanssa alkaa olla, sitä kiihkeämmin sitä olis jo valmis lähtemään synnärille. Tää on kyllä selvästi luontoäidin kikka saada meidät äidit suostumaan siihen, mihin yksikään täyspäinen ihminen ei muuten vapaaehtoisesti haluaisi! :-D
t. Bonita 32+2
Kommentit (31)
niin, Juuliahan se neuvolaan menijä oli eikä Tuah, anteeksi että sotkin! Mutta hienoa, että kuului hyvät äänet. Kyllä ne liikkeetkin sieltä pikkuhiljaa alkaa tuntua säännöllisemmin.
Nyt täällä mietiskelen miten Äitimiia voi.... Pääsetkö koneen ääreen vai pysytkö ihan sängyn pohjalla (paras olisi varmaan niin)?
Oma vointi: supistelee aika paljon. Tuntui eilen että taitaa olla heppu laskeutunut, sen verran mukavasti alkaa taas painaa emättimeen. Apuva, kohta on pakko kömpiä taas vintille ja kaivaa vauvanvaatteet esiin & ruveta pyykille. Jos vaikka tässä ei näitä päiviä niin mahdottomasti enää oliskaan jäljellä...
Bonita: me aiotaan ostaa 2kpl Hemnes-lipastoja (6 laatikon), koska pitää saada kuopuksen ja tämän vauvan vaatteet johonkin, eikä meidän yläkertaan mahdu enää vaatekaappeja (liian matalat huoneet). Veljellä oli sellainen lipasto, ja se on ihan tukevatekoinen ja tilava. Muualta en oo ees löytänyt niin korkeaa, ainakaan jotenskaan kohtuuhinnalla.
Eli hop hop ukko kulta Ikeaan hakemaan ne lipastot, niin voin aloittaa sen vaatteidenpesun.........
terveisiä Jymy rv 32+0 ja ahdistusmaha
Hyvää viikonlopun odotusta kaikille!
Arvasin aivan oikein Bonita, että sillä Ikean reissulla onkin sittenkin se ostosten rinnalla aivan yhtätärkeä psykologinen merkitys; pääsee hömpöttelemään ilman miehiä. Minulla aina tahtoo mennä hermo miehen kanssa Ikeassa käydessä, kun huokailu ja poislähdön hoputus alkaa just kun pääsen hiplailun ja ostelemisen makuun:-)Ja Ikean must on aina käydä syömässä siellä ne lihapullat,miten voikin tavalliset lihapullat maistua niin hyville??. Minunpa täytyy kanssa tutustua tuohon Hemnes mallistoon, tosin minä en kyllä hoitopöytää ajatellut hankkia, kun meillä" uuteen" kodinhoitohuoneeseen tulee hyvät kaapit ja tasot pesupaikan lähelle, ajattelin " perustaa" hoitopöydän sinne" ,meidän makkariin pöytää ei edes mahdu ja " vauvanhuone" onkin sitten aivan yhtä kaukana kun kodinhoitohuonekin.
Juulia 66. Hyvä että neuvolassa kaikki ok.Se on kumma miten sitä tuntee " turhaan huolestuneensa" sitten, kun neuvolassa todetaan kaiken olevan ok,vaikka pitäisi vain olla huojentunut siitä ettei hätää ollutkaan.
Äitimiia ota nyt sinä rauhallisesti, että saisit viikkoja lisää ainakin muutamia.
Kevis,mitä ne on nuo homeopaattiset rakennelääkkeet? ja synnytyslääkkeet joista mainitsit? Ovatko ne jotain luonnontuotteita vai mitä? Onko neuvolassa olleet sitä mieltä, että niiden nauttiminen on ok,kun tuntuu että kaikkeen ylimääräiseen myös luonnotuotteisiin suhtautuvat siellä niin varauksella?
No nyt sitten minä " huolestuja" lähden nla lääkärille tarkistuttamaan onko kaikki viikon supistelujen ja nippailujen jälkeen ok, viikko on kyllä saikulla kulunut sukkelaan, niin että täytyy katsoa mitä lekuri mieltä joko huomenna palailen työpaikalle viikonlopun viettoon. Vielä pitäisi ensi viikko jaksaa töitä ennen talvilomaa.
t:Tuah rv 23+3
Tulin " väliaikatietoja" kirjoittelemaan - Jymy jo niitä oli tainnut kyselläkin. Eli täällä lepäilen ja tietysti murehdin ihan kiitettävästi. Tietokoneen (kannettava) olen saanut sillä lailla sohvan viereen, että makoilemalla pystyn lukemaan juttuja. On tietty ollut pakko lukea kaikkia rv 27 synnyttäneiden kertomuksia yms. ja saada itsensä huolestumiskierteille. Mutta olisin varmaan huolestunut kuitenkin vaikken mitään stooreja lukisikaan.
Vauvelin painoarvio oli tiistaina yli 1100 g, joten itseasiassa lohdutti tieto, että yli kiloisilla vauvoilla on asiat jo suht hyvin verrattuna ihan pikkiriikkisiin keskosiin.
No, voihan se olla että kaikki huoli on turhaa ja ähkyn täällä vielä yliaikaisena kuten viimeksikin. Mutta kuka sitä sanoikaan ylempänä tässä ketjussa, että huoli nyt vaan kuuluu kuvioon.
Just sopivaan saumaan sattui muuten esikoisen puolipäiväisen leikkikoulun aloitus. Eli se varmistaa mulle lisää lepoa. Se oli sovittu jo muutenkin, mutta tuli nyt tosi tarpeelliseen kohtaan.
Viikonloppua kultsut!
t äitimiia rv 26+6 ja pikkukaveri, joka taitaa olla isoveljeään hätäisempi tapaus....
Tuah, homeoppaattiset tuotteet ovat ns. uskomushömppää. Ne valmistetaan laimennusperiaatteella, niissä ei ole juurikaan mitään muuta kuin hippunen sokeria. Nämä rakennelääkkeet, joita sain ovat kooltaan ehkä noin viidennes nuppineulan pääpallerosta, joten tuskinpa ne määränsäkään puolesta vauvaa vahingoittavat.
En aio neuvolassa kertoa mitään, kun ei meidän lääkäri tiennyt edes teatree-öljystä hölkäsen pöläystä. Kerroin hänelle yrittäväni hoitaa hiivatulehdusta ensin maitohappobakteereilla suun kautta ja samaan aikaan alapäävaleluilla parilla tipalla teepuuöljyä, mutta lääkäri ei tiennyt mistä aineesta oli kyse. Lopulta päädyin kuitenkin Gyno-Daktariiniin, sillä nämä lempeämmät vaihtoehtohoidot eivät tuolla kertaa auttaneet.
Minulla on sellainen periaate, että yritän ensin jotain muuta, turvalliseksi tietämääni luonnonlääkettä kuin esim. antibioottia. Vasta sitten, jos en saa sitä tehoamaan, siirryn käyttämään ns. oikeita lääkkeitä. En ole myöskään kertonut neuvolassa, että reikitän itseäni ja vauvaa säännöllisesti. Olen käynyt reiki-energiakoulutusta 1- ja 2-kurssin verrran. Mutta koska tuo reiki-sana on varmaankin heille tuntematon ja saattaa aiheuttaa sekaannusta, voisivat he vaikka ymmärtää asian niin, että teen jotain reikiä tai viiltoja itseeni...
Olen tosi paksunahkainen näiden hörhöharrastuksieni suhteen, minulle saa nauraa ja voi kysyäkin jotain. En ole fanaatikko, enkä tuputa mitään oppeja muille.
Luonnontuotteista vielä sen verran, että joitain vuosia sitten joku synnyttänyt äiti sai luontaiskaupasta imetyksen käynnistämiseen muistaakseni sarviapilavalmistetta, joka tuhosi hänen maksaansa. Yritän olla vastuullinen näissä jutuissa, ja tutkin tarkkaan, mitä voi ja uskaltaa käyttää lisäravinteena vauvan ja itsenikin kannalta. Minä pidän esimerkiksi aspartaamia haitallisena vauvalle, joten sillä makeutettuja juomia en ole raskausaikana juonut. Jokainen kuitenkin tehköön valintansa siltäkin osin itse.
No, olipa pitkä purkautuminen, jaksoikohan kukaan edes lukea...
Äitimiialle voimia ja malttia lepäilyyn, kaikille muille ihanaa viikonloppua. Minullakin päättyi sairasloma eilen ja seuraava neuvola on keskiviikkona, töihin ei tarvitse kuitenkaan mennä, kun meillä on hiihtolomaviikko, vaikken tunnekaan sitä ansainneeni, kun olen ollut niin paljon jo kotona.
Ai niin, oletteko muut huomanneet suojata kasvojanne kevätauringossa? Muutaman auringonpaisteisen ulkoilunlenkin jälkeen havaitsin, että ylähuulen päälle on ehkä tulossa jotain pigmenttiviiksien tapaista maksaläikkää... Raskaushormonit ja auringonpaiste voivat aiheuttaa kummallisia länttejä naamaan, muutakin kuin niitä kivoja pisamia.
Kevis rv 27+4
Juu Kevis, minä ajattelin kans samaa että pitäis kaivaa aurinkovoide ja aurinkolasit jo esiin, kun häikäisee valkoinen hanki jo niin ettei eteensä näe. Tosin mikäs sen ihanampaa kuin lisääntyvä auringonvalo.
Aamulla kun heräsin niin ajattelin että miten hiivatin paljon se kello jo on kun on näin valoisaa, nousin ylös ja se oli vasta 7.00.
Ja myös noista homeopaattisista lääkkeistä sen verran että olen kuullut myös monen vaivan parantuneen kyseisillä aineilla. Esim. yksi äiti kertoi monen korvatulehduksen ja antibioottikuurin jälkeen kokeilleensa lapselleen homeopatiaa, niin siihen oli tulehduskierre loppunut. Samoin naapuruston yksi äiti kertoi aivan pikkuvauvalleen kokeilleensa, kun tällä oli jotakin koliikin tapaista ja oli myös homeopatiasta avun saanut.
Joten kun ei vain ihan omin päin mitään kokeile eikä summamutikassa luontaistuotekaupasta mitään osta niin eiköhän se aika turvallista ole.
Ostettiin muutes eilen ekat pääsiäismunat lapsille. Niiden sisältä tuli jotain ihme mopoukkoja. Muistelen vain kaiholla niitä lapsuuden pääsiäismunia. Muistatteko ne ihanat sormukset, käärittyinä värikkäisiin papereihin?
Ei tainneet silloin olla oikein poikien juttu, vai oliko silloin pojille jotain omia?
Muisteloissaan täällä Meriaani rv 20+6
Täällä oon ihan euforiassa, kun sain sen viimeisen esseen sellaiseen pisteeseen, että maanantaina on varmaan valmis!!! Iiks, sitten saa luvalla alkaa hoitaa kotia, lapsia ja vauva-asioita! :oD Nyt vaan hirvittää, kun jätehuolto ei ens viikolla toimi, ja mun piti just käydä vintinsiivoukseen. Sanomattakin on selvää että meidän roskis tyhjennettiin viimeksi 2 viikkoa sitten, eli on jo melkein ääriään myöten täynnä. Omakotiasujan iloja tämäkin. :(
Tuossa vieressä on yksi kakkapylly haisemassa, joten täytyy yrittää kirjoittaa tällä kertaa vaan ihan lyhyt tilitys....
Musta oli piristävää lukea Keviksen uskomushömppä-juttu; eli mä ainakin jaksoin hyvin lukea koko stoorin, vaikka epäilit. On nimittäin aika harvinaista nähdä kriittinen ja (mun mielestä ;-) järkevä kommentti vaihtoehtohoidoista sellaiselta, joka niitä käyttää. Vanhana koululääketiede-uskomustenvastaisuus-henkilönä mua hirvittää se, että joku tekee ihmisten avuntarpeella ja herkkäuskoisuudella bisnestä (ja myy kalliilla pikkupulloja vettä, niin kuin homeopaatit...). Kaikki on mielestäni ok niin kauan, kun hoidoista ei oo haittaa tai vaaraa kellekään. Kuten Kevis totesikin, niin tarkkana kuitenkin kannattaa olla, varsinkin lasten kohdalla ja raskaana ollessa.
Tiedän kyllä kokemuksesta, että esim. koliikkivauvan tai korvatulehduskierteisen kanssa on jossain vaiheessa valmis kokeilemaan vaikka päälläseisontaa, kunhan vain helpottaisi. Moniin vaivoihin taitaa kuitenkin tepsiä valitettavasti vain se flunssan hoidon periaate: hoitamattomana tauti kestää 14vrk ja hyvällä hoidolla voi selvitä 2 viikossa... eli aika taitaa parantaa jotkut sitkeät riesat kaikista parhaiten.
Tällaisin skeptikkoterveisin
Jymy rv 32+1 (joka taitaa hautautua hankeen, tulee lunta sen verran rutkasti taas)
Hyvää lauantai iltapäivää kultsit.
Ihan mielenkiintoista lukea juttua tuosta homeopatiasta, itse tällaisenä " koululääketieteen" edustajana ja kaikenlaista sairaanhoitajan työssä nähneenä, suhtautumiseni noihin luontaistuote hoitoihin on luvalla sanoen hiukan epäilevä, mutta tietyissä ei hengenvaaraa aiheuttavissa tilanteissa niiden käyttö on varmaankin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Mutta kliinisten sairauksien hoitamisessa niillä olen kyllä erittäin varauksellinen.
Tuo reikihoito anteeksi vaan, on minun mielestäni sellaista, jonka olen nähnyt aiheuttavan sen verran varsinkin psyykkisesti epätasapainossa oleville ihmiselle ongelmia, etten oikein jaksa suhtautua siihen positiivisesti. Mutta toisaalta olen myös sitä mieltä, että jokainen täysissä!! ruumiin ja sielunvoimissa oleva ihminen voi itse päättää miten itseään hoitaa, kunhan myös itse kantaa siitä seuraukset.
Toivottavasti en mielipiteilläni loukkaa Kevistä,koska se ei ole tarkoitus!
Meitä sairaslomalaisia näyttää olevan nyt useampi, lieneekö tämä vaivaisuus sidoksissa ikään??
Täällä sitten myös jatketaan saikulla, lääkäri kirjoitti jatkoa vielä 2viikkoa,itse en kyllä ollut ihan noin pitkään ajatellut saikkua tarvitsevani mutta siirtyihän se viikonpäästä siinnellyt talvilomakin sitten keväämmälle. Kaikki oli kuitenkin ok,supistelut eivät olleen aiheuttaneet mitään ja vauveli oli kovasti touhukas, somasti kyykötteli jalkaterät ristissä ultra kuvassa,silloin kuin malttoi pysyä paikallaan.
Painoakin arvioitiin jo olevan 666g.
Tänään vietetty siivouspäivää, sen onkin meillä lähes ainoita juttuja,jolloin saamme miehen kanssa riidan aikaiseksi:-))Hän ei kertakaikkiaan ole siivousihminen ja kun " naispakon" edessä siihen hommaan joutuu, tora on valmis...mutta olen sitä mieltä, että mukava edes joskus torailla,kun muutoin ei hänen kanssaan saa riitaa aikaiseksi ei sitten millään, vaikka minua välillä niin kovasti " riitelyttäisi" :-))No nyt sitten siivoilun jälkeen taas selkä alkoi antamaan merkkejä itsestään ja lonkatkin viiltelevät.
Jaah,mitähän lienee Bonita löytänyt sieltä Ikean reissultaan, toivottavasti oli riittävän tilavalla autolla liikenteessä..
kävin muuten minäkin Kelan sivuilla vilkuilemassa uutta ä-pakkausta, kun siitä niin kovasti riittänyt kommentoimista foorumilla, aika mukavan näköisiä vaateita oli, väreiltään huomattavasti lähempänä omaa makua kuin viimevuotinen pakkaus, saas nähdä kumman sitten tulee samaan..
Tuah rv 23+4
Tuah, en tietenkään loukkaantunut. Sinulla on ilmeisesti toinen näkökulma tähän reiki-asiaan, mahdollisesti ammattisi puolesta. Minä olen tavannut vain sellaisia jokseenkin tavallisia reiki-harrastajia, joten tuollaisesta ei minulla ole kokemuksia. Surulliselta tuntuu, että tasapainottomat ihmiset sitten hakeutuvat asioiden pariin, jotka saavat heidän elämäänsä vielä lisämyllerrystä aikaan.
Nyt en jaksa muuta kommentoida. Nukuin taas pitkät yöunet, sen minkä miehen kuorsaamiselta ja omilta vessakäynneiltä pystyin. Tässä pitäisi kehitellä kuopukselle aamupalaa ja käydä tarkastamassa, onko esikoinen vielä tajunnassa. Ihan kamalan flunssan oli saanut jostain maailmalta ja tietenkin tartuttaa sen meihin kaikkiin näin hiihtoloman kunniaksi. Mukava kuitenkin, että sosiaalinen 16-vuotiaskin on välillä näin pitkiä yhtäjaksoisia aikoja kotona, vaikkakin kurjasta syystä.
Kevis vielä aamutokkurassa
Olipahan reissu! Oltiin eilen 14 tuntia liikenteessä ja voitte vaan uskoa, että kupsahdin suoraan sänkyyn sieltä palattuani! :-D Tukisukkahousut varmaan auttoi sen verran, ettei jalkoja mielettömästi särkenyt.
Mä olin kerrankin Ikea-reissullani Järkevä Ostaja, eikä multa mennyt ylimääräiseen hömppään kuin 11 euroa (tulppaanimaljakko ja kaks pussia koristerakeita tuikkukynttilöille + 6 valkoviinilasia). Muuten kaikki oli sitä, mitä olin aikonutkin ostaa. Juholle lelulaatikoita, Julialle pari koristetyynyä sängylle, miehelle pyörillä kulkeva laatikosto kirjoituspöydän alle, lehtiteline, vaatepuita aikuisille ja lapsille. Tamaa varten ostin sen Hemnes-hoitopöydän, yhden pätkän Antonius-korijärjestelmää (meillä on sitä vaatehuoneessa jo entuudestaan), ruokalappuja ja Smila-lampun hoitopöydän päälle, sellasen tähdenmallisen, että näkee sitten syksynkin yöhämärissä vaihtaa vaippaa ym.
Mutta kyllä oli auto piukassa, kun meitä oli kolme naista matkassa ja kaikilla kamaa! Oltiin mun tuttavan autolla ja se ajoi, joten vältyin ajamasta, mutta tilan puolesta olis varmaan ollut sittenkin fiksumpaa lähteä tolla meidän Pösöllä, kun siitä olis voinut jo valmiiks kotosalla ottaa pari takapenkkiä irti. Hengissä ja terveinä silti perille päästiin, eikä jouduttu tavaroitakaan lopulta jättämään Ikean pihaan. :-D
Mulle on joku lentsunpoikanen iskemässä, nenä on ollut tukossa jo viikon ja oon nuhainen, toissailtana alkoi kurkkukipu. Nyt ei silti tartte surra kouluun ilmoittamista ja sairasloman pituutta eikä mitään, saa rauhassa toipua kotosalla.
Homeopatiasta sen verran, että mua hiukan alkanut kiinnostaa, kun just tää eilinen Ikea-kaverini vei joulun aikoihin tyttärensä homeopaatille, kun se oli jatkuvasti kipeä ja räkäinen ja tulehduksissa, ja kun hoito aloitettiin, vaivat hävisi. Pari viikkoa sitten tuttuni sanoi, että he ajatteli, että josko nyt oltais selvillä vesillä ja he lopetti sen homeopaattisen lääkityksen, ja eikun tyttö oli just kohta taas kipeä. Että kyllä ainakin vaikuttais hänen tapauksessaan homeopatian tehonneen, vaikka itekin olen kieltämättä älyttömän skeptinen kaikkea vaihtoehtolääketiedettä kohtaan.
t. Bonita 33+1
Taas taitaa tarttua taudit tän meidän palstan välityksellä. ;-) Mullakin on ollut kurkku kipeänä pari päivää ja nyt vuotaa nenä sitten ihan kunnolla. Ärsyttävää, kun just vasta päästiin siitä mahataudista, joka siis oli kuitenkin virus vaikka epäilin ruokamyrkytystä. Nimittäin lapsetkin sai sen sitten vuoronperään, tietysti.
Isoin poika on isänsä kanssa hiihtämässä. Hienot talvisäät on olleet, vaikka nyt pari päivää on ollut pilvisempää ja tänäänkin tuprutteli lunta oikein kunnolla. Iltapäivällä lähtee koko porukka (miinus kuopus) vielä uimaan, eli mukavan leppoisaa mulle! Varsinkin kun en meinaa tehdä tänään muuta kuin iänikuista pyykinpesua.
Koira oli perjantaina leikkauksessa, jokin kasvain poistettiin sen kupeesta. Tosi iso on haava, eikä vielä selvinnyt onko vakavaa vai ei, odotellaan vaan patologin lausuntoa. Nyt se parka sitten törmäilee tötterönsä kanssa kaikkiin huonekaluihin ja seiniin. Muuten näyttäis olevan suht hyvässä kunnossa, mitä nyt haava aamulla taas vähän vuosi. Mutta meillä sen sijaan on ollut sydän koetuksella, kun lääkärin lasku oli 509 euroa (ei oo vakuutusta enää kun on aika vanha hurtta)!!! Oltiin ajateltu, että varmaan parisataa menee. Ei auttanut kuin maksaa Visalla ja ruveta lottoamaan laskua odotellessa. ;-)
No, rahanmenoahan tää on koko elämä. Turha niitä on kauheasti murehtia, ei auta kuin pistää vyötä tiukemmalle (heh heh, mun kohdalla ei enää kyllä vyöt yllä ympäri eli tiukentamaankaan ei taida päästä. ;)
Kiva että Bonitan reissu meni hyvin ja oli tuloksekas! Mä oon käynyt kattomassa valmiiksi mistä noutovaraston hyllystä ja lokerosta se meidän lipasto löytyy, niin saa ukko käydä hakemassa sen pois jos vaan rahat tuon perjantaisen jälkeen riittää.
Hyvää vointia kaikille ja muistakaas sairaslomalaiset lepäillä myös!
t. Jymy rv 32+2
No, olipa Juulia hyvä, että kävit siellä neuvolassa niin sielu sai rauhan. Usein sitä hermoilee kyllä täysin turhaan, mutta ehkä meidät mammat on tarkoitettukin ylihermoileviksi, jotta antennit tunnustelee koko ajan, onko kaikki hyvin. Varmaan luonnon tapa suojella sitä pikkuista masukkia.
Mä olen viime yönä taas valvonut kolmesta viiteen puutuneiden jalkojen ja lihaskramppien kanssa. Yäk. Taitaa olla tänään ruuan jälkeen iltapäivätorkkujen paikka.
Menin aamuyhdeksäksi koululle briiffaamaan äitiyslomasijaistani, joka vaikutti ihan pirtsakalta tapaukselta. Ei ainakaan tullut sellaista oloa, että taivas varjele minkä nynnerön käsiin hommani jäävät. Avaimetkin jo jätin sille, nyt mun kontolla on enää se että korjaan noi ysin ennen hiihtolomaa pidetyt enkunkokeet loppuun. Oi autuutta, nekin on jo muuten kondiksessa mutta viimeinen tehtävä eli aineet on vielä korjaamatta.
Hammaslääkäri oli kans tänään, vihdoin toimeennuin senkin hoitamaan. Hammaskiveä poistettiin hiukan, muuten kaikki ok. Ihme sinänsä, sillä olin ihan varma sen jatkuvan yrjöilyni takia, että mulla olis jos jonkin sortin kiillevaurioita ja reikiä ja vaikka mitä.
Ja nyt ruuanlaittoon!
t. Bonita 32+6