Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3MARRASMURUT VKOON 32<3

04.08.2008 |

Hyvää viikon alkua kaikille! tulkaahan kertoilemaan kuulumisia:)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs hyvää huomena kaikille:Dtai päivähän tämä jo on..

Eilen kävin ä-polilla illalla mutkan, hyvä etten joutunu jäämään. Oikeen hulhtamalla tuli jotain nestettä päivällä ja jatko vuotamista niin soitin sinne ja pyysivät käymään, tipalla kokeiltiin onko lapsivettä mutta sitä se ei ollu joten siltä osin kaikki hyvin, kätilökään ei oikeen osannu sanoa että mikä se vuotaa mutta ei ilmeisesti mitään vakavaa,kanavaa sano olevan vähän jäljellä mutta ei enää kolmea senttiä ei oikeen osannu sanoa että kuin paljon, mulla niin takana se etä eivät meinaa oikeen käsin saada kokeiltua..Mutta käyrää ottivat tunnin verran ja kaikki hyvin, nyt vaan taas lisää lepoa ja soittaa heti jos rupeaa supistaan kipeesti ku oli imeisesti se kanava sen verran lyhkänen..

mutta vauva ainaki liikkuu hyvin ja muuten olotila oikeen hyvä niin en ala enää ressaamaan, sitte jos se tulee muutamanki viikon sisään niin mahikset on jo niin hyvät että kätilöki sano ettei kannata surra turhaan, Mutta paljosta lyödään vetoa että mie vielä marraskuun puolessa välissä odottelen:)toivottavasti en..

Eilen olin ennen sitä ä-polin käyntiä tunnin verran hoitamassa sellasta reilu 3vk:sta poikaa, esikon kans, harjoitellaan että millasta se sitte on ku meilläki vauva on:)hyvin meni, vauva oli niin rauhallinen ja esikko otti vauvan hyvin, kauheesti halus hoitaa, tuttia antaa ja naamaa pyyhkiä jne:D

Esikko komeesti lensi naamalleen lattialle ja nyt hirvee kuhmu ja mustelma otassa:)toisella tuli kauhee pipi..

'

yöt on menny vähän paremmin, vaikka tämä masuasukki onki aika vauhikas öisin, pissalla saan käydä useesti ja heräilen kylle ku sattuu selkään ja alavatsalle mutta tottapa nämä vaan on näitä viimisen kolmanneksen vaivoja:D

Mutta nyt lähen laittaa esikon nukkumaan ja menen itsekin lepäileen hetkeksi..

simppu rv 26+5

Vierailija
2/23 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulostaa, koetahan nyt lepäillä. Mutta tosiaan onneksi on jo meidä vauvat sen verran isoja, että selviytymismahdollisuudet ovat jo aikas hyvät ja paranevat päivä päivältä.

Meille ei kuulu kummempia, kaiken maailman pikkuvaivaa, illalla ei tule uni, kun kaikki asennot ovat huonoja, sitten heräilen monta kertaa pissalle ja ipana melskaa. On vissiin nyt pää alaspäin jo, koska potkii tonne ylävatsaan oikein kivuliaita potkuja. Ja aina illalla. Selvästi tunnistaa jo isosiskonsa koska aina yltyy liikehdintä kun murun ääniä kuulee. Eilen ja tänään on vaivannut nivuskivut, tuntuuu ettei pääse liikkeelle ollenkaan. Kiva kun alkavat jo nyt, kun tässä on vielä kolme kuukautta aikaa....

Torstaina on lääkärineuvola, sitä oottelen. Vaikka ei kai siellä ihmeempiä, mut hemoglobiinin ja muut arvot haluisin tietää.

Nyt en yhtään muista mitä edellisessä pinossa höpistiin, niin ei voi kommentoida. Hauskaa viikonalkua kaikille jokatapauksessa!

murunmamma ja vilpertti rv 26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin mm. verensokerin vuoksi. Vauva painoi 950g ultran mukaan ja tytöltä tuo näytti edelleen. =0)

Ihana uutinen oli se, että istukka on siirtynyt jo nyt pois kohdunsuulta! Ja kun vaan neiti vaihtais jo tutuksi tulleen istuma-asennon rt:hen niin tuleva synnytys näyttäisi jo huomattavasti valoisemmalta! Pääasia oli kuitenkin, että kaikki oli ok, istukan virtauksia myöten.

Verenpaine alhainen ja hemppakin noussut ihan kivoihin lukemiin ollen nyt jo 129.

Kohdunsuu oli *puolikiinteä* (?), mutta vielä 3cm ja kiinni.

Sisätutkimuksen myötä vissiin on tänään supistellut melkoisesti, mutta onneksi ei säännöllisesti.

Minäkään en ala ressata enään supisteluista, mutta toki jos säännöllisiä rupee tulemaan pidemmän aikaa niin sitten toki näytille, mutta muutoin seurailen kotona kans. Eli SIMPULLE terkkuja myös ja ymmärrän kyllä ettei sitä vaan jaksa panikoida yksi ihminen määräänsä enempää vaan yrittää luottaa tulevaan. Tsemppiä siis sinnekin! Juuri sanoi gyne minullekin, että uudelleensynnyttäjällä kun voi olla paikat täysin pehmeät ja auki, vaikka kuinka aikaisin ja silti vauva syntyy ihan täysiaikaisena. =)

Nyt jos uskaltautuisi ostamaan vauvalle jotakin suloista tyttömäistä kangasta petivaatteita varten. ;))) Kun ajattelin ne tehdä itse.

MURUNMAMMA: Minullakin nuita kipuja ja Issiasta epäilen. Jos on paljon päivän mittaan seisonut ja kävellyt niin auta armias kun hetken istahtaa niin ei meinaa enään tolpillaan pysyä! Ei kai tässä auta kun toivoa ettei kovin pahenisi enään ja lepäillä aina kun mahdollista. Huojentavaa on, että yleinsä moinen menee ohi synnytyksen jälkeen.

Jahas... jos menis tekeen iltapalaa vanhimmalle pojalle niin sais passitettua Simpsoneiden jälkeen kans unille.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Hope4 ja Mimmi

Vierailija
4/23 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Hope4 että istukka on noussu.. kyllä mieki olen sitä mieletä että kun en ite voi mitenkään enempää vaikuttaa siihen että koska vauva tulee niin ei se ressi ainakaan auta asiaa, parempi vaan luottaa ja jatkaa elämää normaalisti, joskin kyllä rauhallisemmin..enkä mieti enempää vasta ku sitte jos näyttää että sisäsuu alkaa aukeamaan, sen näkee sitte 14.8. ku on lääkäri..

Viime yö oli aika hankala, sankko piti olla vieressä ku niin teki pahaa, yli puolrn yön vielä yökkäilin ja vähän tuntuu että olis flunssa tulossa..

Kyllä se talvi nyt tekee tuloaan, eilen oli ollu perunkajärveltä rovaniemelle asti pakkasta 1,5 astetta ja tänään sama homma, täälläki kuuden aikaan vain 2-3-astetta plussaa, kauhean kylmä oli..minua ei haittaa yhtään vaikka ilmat kylmenis, sen verran ahistaa tuo helle:D

Mutta nyt katsomaan äkkiä serranoja..

simppu rv 26+6

Vierailija
5/23 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään täällä on jo monta jotka joudutaan hiljentämään tahtia masukin takia.

Onko teillä supistelut kivuliaita vai kivuttomia?

Eilen lääkärissä kä'vin ja kysyin että luetaanko nämä kun lovutteluihin vai supisteluihin. Ei koske, kiristää vaan mahdottomasti. Nyt etenkin viikon akana tullut herkästi jos vähänkin kävelee tai tekee jotain kotihommia (jos niitä nyt pystyy tekemäänkään). Lääkäri oli sitä mieltä että kovuttelua on.

Mutta se kääkäri oli sairaslomaa varten, viikon sain ja käskyn tulla herkästi uudestaan (mitä ne nyt terveyskeskuksessa mun ololle mahtaa??).

Mun tämä tyrä (lääkäri ihmettili sen isoa kokoa, sanoi ainakin olevan 10cm, pitäis mitata, mutta iso se on!) on edelleen kipeä, vaikka pe-su olin vapaalla. Ei kärsi oikein mitään tekemään. Yhden selkätukivyön nimellä olevan tuen sain, mutta ei sitä vielä kärsi pitää kun tyrän seutu on niin arka.

Toinen vaiva on nivuskipu (toisillakin samaa oli). Itse ajattelin että on liitoskipuja, mutta neuvolan terveydenhoitaja viikko sitten sanoi että hänestä olis hermo puristuksessa, koska liitoskivut ei säteile. Mulla kipu säteilee jalkoihin, sisäpuolelle reittä. Töissä kun pitää touhuta ja liikkua koko ajan, niin jalat meni pökkelöksi, vaikea saada toimimaan. Meillä on kylppäriin pieni kynnys, välillä senkin ylittäminen on yhtä tuskaa, saati autoon meneminen tms. Mutta lääkäri oli epäileväinen hermo juttua kohtaan. Ja sit se kun on yhdessä asennossa pitempään, vaikka 10 min, niin liikkeelle lähtö on vaikeaa ja tuntuu ettei pystyssä pysy. Yöllä herään aina sentoa vaihtamaan kun olo on puutunut, joten herään entistä useammin öisin. Jäsenet ovat puutuneet ja asennon vaihtoi koskee tyrään, joten unessa en pysty asentoa vaihtamaan.

Meillä on neuvolalääkäri lomalla, ja tietysti ei kunta sijaista palkkaa. mutta lääkärineuvola menee 25.8., joten silloin oli jotain 28-29 viikkoja. Liian pitkälle, mutta terv.hoitaja pystyi vaan harmittelemaan. Neuvolassa käyn vieläkin hieman useammin sydänkuuntelussa. Vaikka viimeksikin kaikki oli ok.

Vierailija
6/23 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä toista päivää ja ihme kyllä kuljen edelleen fillarilla, aattelin että näin elokuun sadekeleinä olis jo ollut pakko vaihtaa bussiin, mutta niin vaan kroppa kestää. Maha kovenee välillä tiukemman ylämäen jälkeen, mutta kun mihinkään ei satu niin oon antanu mennä vaan.

Kakara potkii minkä kerkiää ja alkaa olla aika tujakkaa meininkiä välillä. Siippa sanoi että odota vaan kun se ei mahdu enää kääntymään, siitä se vasta raivostuu ja yrittää potkia tietään väljemmille vesille.. Vielä kyllä kääntyilee ja möyryää tuolla, tai ainakin siltä tuntuu, ja potkujen suunnat ja sijainnitkin vaihtelee..

Mulla on myös ens viikolla lääkärineuvola, sillon on viikkoja 28+5 joten myöhäisille viikoille menee täälläkin, lomien takia lähinnä. Ja mikäs tässä on ollessa kun olo on suhteellisen hyvä eikä mitään hälyttäviä merkkejä ole, mutta jos olis asiat toisin niin kyllä ottais päähän.

Kovasti tsemppiä kaikille joilla on kipuja ja kremppoja... Ei o kivaa ei.

-zel & z, 27+3

Vierailija
7/23 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Meni hermot kun tää ....hävitti taas mun kaikki...se siitä!

Vierailija
8/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli lapsi kipeeksi ja nyt ollaan sitte ihan sisätiloissa pari päivää.. tulispa oikeen sateiset kelit:D

Haleja88 kokeile tallentaa aina se viesti ennenku painas lähetä, mie ainaki yleensä teen niin..

Tässä pitäis varmaan alkaa pakkailla pikkuhiljaa mutta ku ei oikeen tiiä mistä aloittaa,

koristeista varmaan niinku ennenki:)

8vk enää aikaa siihen ku pitäis muuttaa..ja mie en ole vielä edes alottanu..pykkikoneen ostoki olis edessä ja kaikkea..huh huh.. ressiä pukkaa nyt sitte tästä muuttto jutusta jos ei muusta:)no jos yrittäis vähän rentoutua ku tuntuu että rupeaa supistaanki jo pelkästä muuttoajatksesta..

Mieski on vaan että joo kyllähän tässä on vielä aikaa.. voi elämä ku oliski aikaa..muttaku vauvallekaan ei ole yhtään mitään valmiina vielä, ei siis kertakaikkiaan mitään,ei vaunuja, sittereitä,kaukaloa,vaatteita, rasvoja, tippoja ym!!eikä mullekaan ole mitään, vaikka enpä mie tarvii mitään..mutta sängyt ja kaikki on vielä hukuksissa ja minusta tuntuu että aika loppuu kesken.. synnytyski pelottaa ja pitäis varmaan käydä sype-polilla ettei sitte tuu hätä ku ite homma on jo menossa ja ku mie en taho epiduraalia missään tapauksessa, huonot kokemukset ja pudendidaaliakaan en halua, spinaali on hyvä mutta kestää niin vähän aikaa..että ajattelinpa selvitä ilman mitään..niin se meni viimeksiki,vaikka mitä yritettiinki..emmie tiiä.. mie ainaki nyt vaan tän päivän makaan ja suunnittelen, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!!

Sanokaapa puuttuuko tästä listasta jotaki!!

-vaipat

-harsot

-vaatteet

-cuplaton

-sänky

-petivaatteet

-rintakumi

-pumppu

-tutit ja pullot

-rinnansuojuksia

MITÄ MUUTA VIELÄ???

Vierailija
9/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vilkas ja hyvä vointinen ku ennenki.. aamu vaan oli vissiin niin väy ettei jaksanu mitään ja siksi varmaan tuli mun viereen ku oli kylmä ja kuumaksi meni varmaan siksi että oli mun kainalossa ja kahden täkin alla..no olipahan ainaki rauhallinen aamu:)nyt se sitte onki sitä vauhikkaampi..

Mie ajattelin alkaa pestä nuita äippäpakkauksen juttuja mutta tarviiko nuita ulkovaatteita pestä??kyllähän mie ne pesen kuitenki mutta kysynpähän vaan kuitenki.. ja entä harsot??missä asteessa???

voi auttakaa nyt tyhmempää.. mulla niin väsyttäki että pitäis varmaan jättää toiselle päivälle kaikki tekemiset!

Mutta nyt mie lähen nukkumaan ainaki vähänksi aikaa..josko tuo lapsiki nukkuis vaikka onki nuin vauhisa..

Vierailija
10/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kaikki ok, paitsi että suppareitten takia edelleen leppoisaa eloa jatkossa. Mulla on alkanut tulemaan kipeitäkin välillä ja sitten sellaisia, jotka kestää tosi pitkään eli jää ikäänkuin päälle. En ole kovin huolissani, mutta ylimääräistä ei saa kuulemma kuitenkaan rasittua. Hirveästi tuo ötökkä tuntuu liikkuvan, on ilmeisesti poikittain. Joku puhui jostain lääkärintarkastuksesta, meillä ei säästösyistä enää mahdollisesti pääse ollenkaan, edes loppuaikana ellei sitten tuu ongelmia. Itselleni sillä ei ole merkitystä kun joudun noitten supistelujen takia juoksemaan jatkuvasti.

Simpun listakysymys:

Näytti puuttuvan imetysrintsikat :-)

Ja Simpulle vielä: harsot olen pessyt vähintään silloin tällön 90 asteessa, jotta tahrat saa pois ja hyvin kestävät. Pakkauksen ulkohaalarit ja makuupussin aattelin vaan tuulettaa. Ei kai niissä mitään jäämiä voi olla ja toisaalta eivät oo ihokosketuksessa.

Ei kovin ajankohtainen kysymys vielä, mutta tulipahan mieleeni tuosta Simpun listasta: Tietääkö kukaan noista nykyisistä rinnansuojuksista, että pitääkö ne mitään vai päästääkö miten helposti läpi? Kattelin pakkauksen suojia ja näyttivät samoilta kuin esikoisen aikaan ja ne oli kyllä mun maidon tuloon ihan liian ohkasia, eivät pitäneet yhtään. Sitten keksin taittaa terveyssiteen (ohuen) liivinsuojaksi ja oli ainoa, joka piti. Eli vinkkinä vaan muilekin ja erityisesti jo sairaalaan kantsii varata tehokkaita suojia ellei halua olla paidat märkinä. Riippuu toki maidontulon määrästä. Mun oli pakko käyttää imetysten välissäkin kun maitoa puski suihkuna kaiken aikaa. Nyt aattelin luovuttaa maitoa, jos tulee samaa tahtia. Meijeriaikoja odotellessa... Ugh.

Sirilii 26+4

Vierailija
11/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope4; hyvä, että istukka oli noussut jo ylös!! Paljonko sulla on ollut verensokerit vai mittailetko kotona?

Simppu; Harsot voi pestä ainakin 60 asteessa. Äitiyspakkauksen mukanahan tuli se tekstiilien hoito-ohjelappu, voit siitä vielä tarkistaa! Tässä välissä kysymys kaikille koskien pakkausta: Monta sisävaippaa teillä oli? Kun luin siitä lapusta, että olis pitänyt olla 3, mutta ainakin mulla oli 4...

Tuohon sun listaan lisäisin ainakin itselleni (tai siis meidän vauvalle) vielä:

- septidinin

- keittosuolatippoja

- pumpulipuikkoja ja vanulappuja

- ainakin hoitoalusta (jos ei tarvitse pöytää)

- pari purkkia tuttelia varoiksi

- paaaaaljon pieniä pyyhkeitä pyllypyyhkeiksi (meillä niitä meni tosi paljon, kun lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä tuli kakat vielä pyyhkeellekkin :D) tai vaihtoehtoisesti harsoja -> kuivuvat nopeammin...

- Kotiin kannattaa myös varata vähintään yksi paketti yösiteitä itselle, mulla ollut aina tuo jälkivuoto sen verran runsasta...

- hoitoöljyä ja vauvan pesuneste tai kylpyöljyä

- bepanthenia ja talkkia (meillä toimi hyvin yhdessä, kun vauvan iho meni rikki tiheän kakkaamisen vuoksi)

- itselle lansinohia rinnanpäihin (tarvittaessa käy myös tuo bepanthen)

- imetystyynyä myös tykkäsin tällä kuopuksella käyttää!

- sitterikin on ollut meillä ahkerassa käytössä

Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen. Varmaan on vielä tuhat pientä asiaa, joita en nyt muista :).. Mutta kaikkien listathan taitavat ainakin hiukan poiketa toisistaan ;)

Omaa lähes pullahtanutta napaa sen verran, että äsken äitiyspolilta kätilö soitti ja kyseli noita mun verensokerimittaustuloksia. Sain nyt sitten vielä yhden ajan ä.polin lääkärille rvlle 28+ (muuten ei kai olisi tätä keskimmäistä lääkäriä ollutkaan) ja nyt ainakin siihen asti mittailen noita lukemia parina päivänä viikossa. Ja vain sillä mittarilla, jonka sieltä polilta sain. No näyttäväthän nuo sairaalan mittarin lukemat paljon paremmilta kuin ne mitä olen välillä saanut pojan käytössä olevalla mittarilla. Sairaalan mittarilla vain 5 raja-arvon ylittävää lukemaa, kun tuolla toisella niitä on 9 enkä ole sillä lähes joka kerta edes mitannut... Mutta pääsen vielä lääkärin pakeille asian tiimoilta, joten se tuo edes jonkin verran mielenrauhaa...

Vauva melskaa vatsassa ihan mielettömästi ja pikku hiljaa mieleen on noussut ajatus, että pitäisiköhän tuota vauvan tuloa ihan oikeesti alkaa jotenkin hiljalleen valmistelemaan ;)

maria80 rv 25+4

Vierailija
12/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinu tunnistamaan mikä on supistus ja se kun vauva on jotenkin hassusti eli kun pää tai jokin muu "kova" on tossa melkein navan vieressä. Hyvä minä! Aina oppii kaikkea uutta.

Mä en oo vähän aikaan kirjotellut, kun viikonlopun olin töissä ja tälläkin viikolla olen käynyt kotona lähinnä nukkumassa kun oon töissä yö 2 asti. Mies kun laittaa moottoriin uusia osia, joten autoa ei ole käytössä. Hän tekee tuota siis maalla ei täällä kaupunugissa.

Mulla on taas kaikki perjantai ja lauantai-illat töitä, ja se tietää vähän parempaa tuloa. Mä kun oon varsinaisesti työtön ja teen noita keikkahommia.

Kuka muu ei ole missään työssä nyt ennen vauvansa syntymää??

Äitiysloma alkaisi lokakuun alussa. Siihenkään ei ole enää pitkä aika. HUH!

Itse meinasin kyllä pestä tuon ulkohaalarin ja makuupussin, mutta ei siis ole välttämätöntä?

Kattelin ihan samaa Sirilii, kun nuo rinnansuojukset näyttävät niin ohkasilta että pitääköhän ne mitään?

Mulla taas hävis osa tekstistä tie minne, enkä muista enää että mitä kirjotin.

Meillä on seuraava lääkärintarkastus viikolla 36.

crabu-87 ja Hertta 27+1

Vierailija
13/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivinsuojista sen verran että mulla jäi esikon ajalta ainun suojia, olen siis ostanu ihan kaupasta ku ne pakkauksen ei pitäneet kunnolla, nämä pitää, ainaki ulle toimi hyvin..

Vierailija
14/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas ostelin kaverin kaverilta kasan vauvan vaatteita, 60-70cm. Näköjään ostelin niitä paljon. Samalla ostin häneltä 2 pientä vaippaa ja vaippaharsoja ym vaatetusta. Huutonetin huudon olin voittanut 62cm toppapuvusta, pitää sekin maksaa. Joten pitää kyllä rajoittaa tätä....

Meillä on ongelma että minne sovitellaan hoitotaso ym. Kun tässä tulevassa vauvanhuoneess aon ISO tietokonepöytä ja taittopatja vieraille. No, tämä tietokone on ongelma, kun tämä ei sovi meidän mini makkariin. Haaveena olis kannettava... Mutta ei ole rahaa. jos saatais paremmat veronpalautukset mitä ehdotuksessa oli niin sit vois niistä ostaa. Laitoin molempien ehdotukset takaisin, koska musta matkakorvaukset olivat liian pienet. Tähän huoneeseen ei kyllä mitää nyt sovi. Alkuunhan vauva nukkuu meidön huoneessa, joten ei sillä paniikin paikkaa ole. Mutta olis kiva saada tämä huone valmiiksi, mutta tää tietokoneen paikka... Mahdu ei. Pitää odottaa nyt sitä että verotiedot tulee takaisin niin osaa sen mukaan suunitella.

niin... Pitäähänsitä muutakin ostaa kuin pelkästään vaatteita.... Mut hoitotarvikkeet saa cittarista ruokaostosten mukana ostettua. Ärsyttää vaan kun ei voi laittaa valmiiksi, kun on tää rotisko tiellä. X-(

Sain mieheni lupaamaan että perjantaina käydään varastosta etsimässä poikien entiset vauvan vaatteet sisälle, niin katotaan mitä siellä on...

Mullahan ei oo mitään hajua kumpi masussa on. Unta olen nähnyt tytöstä. Mutta toisaalta on olo että olis poika, koska tuntuis epäuskottavalta että meille tulee tyttö. Lapset ovat varmoja että napero on poika. Mutta kuitenkin ostin tänään 2 kpl 62cm tyttöjen kukalliset housut! oli vaan 0.5e kpl, niin en voinut vastustaa. Laitan sit eteenpäin jos ei tartte. Mutta miehen töistä tullessa tunti sitten niitä sille esittelin, niin oli olo ettei näille käyttöä tule. Olisko masussa poika? Vanhan uskomuksen mukaisesti mulla on poikamaha.

Onko muilla tuntemuksia kumpi masussa on? Onko teilla tyttö vai poikamaha??

Vierailija
15/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt muutaman sanasen tännekin kirjoittelis, en oo taas vähään aikaan kirjoitellutkaan...

Tänne kuuluu ihan hyvää, viime viikon maanantaina oli neuvola ja siellä kaikki hyvin, verenpaineet oli laskenu, mutta pulssi hakkas 101!!! En tiedä mistä moinen johtu, mutta seuraillaan. Sain Kelanlappuset, mutta pystyn ne vasta toimittamaan parin viikon päästä, kun mun pomoni palaa vasta sitten lomilta ja miehenkin pitää selvittää pari asiaa töissään ennen sitä mm onko mahollista pitää sitä isäkuukautta... Joten musta tuntuu niin utopistiselta, että teillä joillain jo on pakkaus hiplailtavana kotona!!! Mä haluun kans!!!

Me ollaan nyt miehen kanssa laitettu hullunlailla tätä taloa myynti kuntoon, perjantaina tulee välittäjä tekeen paperit ja ottamaan kuvia... Huomenna tulee mun isäni tapetoimaan, täytyy vähän peitellä noita koiran jälkiä, mitä se sai tehtyä pentuaikanaan. Ja sitten mun pitäs vielä laittaa toi toinen vaatehuone kuntoon sekä muutenkin vähän raivata tavaroita pois. Sunnuntaina vietiin mun vanhempien vintille neljä jätesäkillistä neulelankoja varastoon, minäkö muka hamstraan... kröhöm!

Meidän masuasukki sai nyt "tekonimen" ja hän on "Eemeli" (me emme siis tiedä tuleeko tyttö vaiko poika, mutta mulla vahva aavistus, että poika tuloillaan, miehen sukuun kun ei tyttöjä synny!) niin ja toi nimi on myös miehen keksimä/ehdottama. Eemelistä vielä, hää pitää kolme-neljä kertaa päivässä ihan mahottoman kovan jumppatuokion!!! Taitaa kokeilla yksiönsä tilavuutta... Mutta on se vaan niin ihanaa tuntea ne pienet potkut tuolla... oih!

Ootteko te keillä jo ennestään lapsia kertoneet tulevasta pienokaisesta? Miten lapset ottaneet vastaan? Kun musta tuntuu, että vaikka ollaan puhuttu ja kerrottu tulevasta, niin ei meidän esikko oo sitä "tajunnu", no eihän hänellä ole kuin 2v6kk ikääkään, mutta luulis nyt jotain ymmärtävän, vai?

Täällä jo kovasti on mietitty mitä ostatte tulevaa varten, mä en oo ostanut kuin muutaman vaatekappaleen! Täytys hommata kestovaippoja ja tietty kaikkia rasvoja yms pientä tilpehööriä, mutta aattelin nyt ootella ainakin tonne seuraavaan lomaan... Ja toisaalta taas en nyt kauheesti aatellut ostaa, kun onneksi on tuolta esikolta jääny paljon tavaraa mm vaunut/sitterit/kaukalo yms isot jutut. Ja toisaalta en nyt hirveen aikaisin viitti muutenkaan ottaa esille mitään, kun eihän sitä tiedä missä asutaan kun eemeli päättää syntyä.

Missäs Simppu asustaa kun noin kylmää on? Hui! Ei vaan musta on ihanaa, ettei tänä kesänä oo ollu kauheesti hellettä, mä inhoon sitä kun ei voi/jaksa tehä juuri mitään!

Ellenlelli kyseli suppareista. Mulla on ollut, tai en mä tiedä onko ne suppareita, mutta kipeetä kuitenkin tekee ja välillä niin pirusti! Tässä just yks päivä maattiin esikon kanssa meidän sängyllä ja siitä sitten nousin niin vihlo ihan älyttömästi tonne alavattaan. Ja näin on ollu monta kertaa aikaisemminkin. Kävely sattuu kanssa tosi paljon, ainakin jos yrittää kovempaa ja pidempää lenkkiä tehä. Nostelu ei ainakaan vielä satu. Mutta kattellaan sitä ens viikon jälkeen, kun töihin palaan ryhmikseen hoitaan muiden lapsia...

Mutta nyt tuli tuo mieskin sisälle, joten taidan käpertyä hetkeksi hänen kainaloon ja sitten nukkumaan, kun huomenna pitäs herätä aikaisin kun mennään esikon uuteen hoitopaikkaan tutustumaan klo 9.00. Mitenhän me päästään sinne noin aikaisin... hmmm!

napero ja eemeli 24+1 sekä untenmailla oleva isoveli 2v6kk

Vierailija
16/23 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hienosti,kohdunkaula vielä 4cm pitkä ja kohdunsuu kiinni. Kaikki veriarvot olivat ok, paitsi hemppa 106 eli rautaa pitäisi alkaa syödä. Painoa oli tullut 100g/viikko eli hyvin vähän, mutta tosiaan tarkoituskin. Vauva melskasi masussa ja syke oli 150.

Näistä nivus ja jalkakivuista lääkäri arveli iskiasta ja kehoitti kokeilemaan tukivyötä. Mitähän sellainen maksaa? Esikoisen aikana ei ollut ongelmia eli ihan uusi juttu. Nyt kyllä on ollut jo monta hyvää päivää, kattelen niitä vöitä sitten jos pahenee kivut.

Kukas se kyseli työnteosta? Mähän olen esikon kanssa kotona enkä ole töihin menossa tässä välissä. Esikon raskauden aikana olin töissä ja silloin päätin, että seuraavassa raskaudessa en ole töissä. Lasten parissa työnteko oli niin rankkaa, etten meinannut jaksaa.

Täällä oli hyviä listoja tarvittavista asioista. Me ei olla todella hankittu vielä mitään, pitäisiköhän jo alkaa katella, Mies on lähdössä työmatkalle syyskuussa, on 3-4viikkkoa poissa, kai sitä ennen sitä pitäisi hommata ainakin se pinnasänky. Paljonhan meillä on esikolta tallessakin, pitäisi vaan kerätä kimpsut ja kampsut kasaan ja katsoa mitä vielä tarvitaan. Tuntuu vaan että onhan tässä vielä aikaa.

murunmamma ja vilpertti 26+3

Vierailija
17/23 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä asustelen, mutta ei täällä nyt niin kylmä olekaan.. koko päivän paistanu aurinko täydeltä taivaalta.. ollaan oltu liikkeellä koko päivä, no ei ihan mutta kuiten.. käytiin kirppiksillä ja hesessä syömässä ja site vielä leikkarissa, ja nyt väsyttää.. ostin vauvalle muutaman bodyn, aika vaaleansinistä on mutta ei kai se mitään:)ja parit sukat, villasta ja sitte lakkia ja lakanaa, pissa alustaa ym... vielä olis vaikka mitä ostettavaa mutta onpa jotaki vähemmäksi..

Vähän supistelee, prunoita kuoriessa tulipari kipeetä niin siirryin olkkariin kuoriin niitä sohvalle..ja nyt on ruoka uunissa..mies on tulityökortti kurssilla ja tulee vasta yhdentoista aikaan joten yritän selvitä tuon lapsen kans kaksin:Dselviänhän mie mutta väsyttää..

mutta nyt jatkuuu kotihommat..

Vierailija
18/23 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ehkä tää kelien viileneminen yhdistettynä töihin palaamiseen ja sen mukanaan tuomaan työmatkapyöräilyn määrän radikaaliin kasvuun.

Me ollaan tehty hankintoja, tai siis suunniteltu hankintoja, ja katseltu turvakaukaloita ja sisarlautoja ja mitä kaikkea. Mä myös varovasti niitä kestovaippoja, mutta mistä hemmetistä sitä aloittaisi?

Pyykinpesukonekin hajosi sopivasti eilen, nyt on sitten myös se hankinta edessä. Vinkkejä, anyone?

No, onneksi on perjantai, perjantai perjantaaaai, ja eka työviikko loman jälkeen pulkassa. Ens kerralla suunnittelen tän niin, että eka viikko ei ole heti kokonainen, vähän pehmeää laskua..

-zel & z, 27+6

Vierailija
19/23 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuten mitään muttaku pitäis sitte jaksaa valvoa päivät tuon esikoisen kans..

oksettaa taas vaihteeksi, onneksi maanantaina lääkärineuvola niin josko niillä olis jotaki vinkkiä tähän..

suihkussa kävin ja kyllä tuo säärikarvojen ajelu on ihan järjetön homma!!en harrasta sitä enää niin usein:)on niin vaikeeta..mutta tänään ne hautajaiset ja mun pakko laittaa mekko päälle ku ei ole fiksuja housuja niin pakkohan tuo oli ne ajaa..

esikoinen lähtee isänsä tykö puoli neljän aikaan, tai me viedään..Eilisestä reippailusta sitte tuli aika kovat supparit eilis yölle, oli kipeitä mutta ei niin usein jotain 10min-20min välein tuli ja sain nukuttua ne välit ja sitte ku ne loppu niin vauva melskas koko loppu yön ja hyppii tuolla virtsarakon päällä niin sain puolentunnin välein nousta vessaan..sitte aamulla alko jalka kramppaamaan ja sillon sitte kiljaisin niin kovasti että tuo poika heräs niin eipä oo paljon nukuttu viime yönä..no onneksi on vapaa vkl nin saa nukkua niin paljon ku tykkää..

meillä myös pesukoneen osto edessä ja tiedän jo millasen haluan, koen helpommaksi sen edestä täytettävän ja sopivan olen jo löytäny kohtuu hintaan..

pakkaamista en ole vieläkään aloittanu, tulee vielä jossain välissä kiire..vauvan tavarat pitää ostaa ennen muuttoa ettei sitte tule hätä jos vauva syntyy muuton keskelle, ku viikot on jo töydet sillon, ja kehto pitäis hioa ja käsitellä uudestaan ja sitte se pakkaus vielä.. one tekemistä..

Vauvan vaatteet olen saanu pestyä, paitti tuo ulkopuku, ei mahtunu koneeseen joten katsotaan nyt pesenkö ollenkaan, en muistaakseni viimeksikään pessy..

mutta nyt meikkaamaan ja pukemaan..

simppu rv 27+2

Vierailija
20/23 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamma06 : mulla käytössä tukiliivi ja sain sen terveyskeskuksen fysioterapieasta lainaan koko raskauden ajalle. Kyseleppä omasta terkkarista niin ei tarvitse ostaa!

ON: Täällä kanssa suppareiden kanssa hiljaiseloa. Ens viikolla lääkäri ja neuvola. Saas nähä mikä on tuomio. Kovasti tuon neiti masussa likkuu. Illalla varsinkin. Hauskaa :)

Lyhyestä virsi kaunis...

Hvyää viikonlopuua!

AIHA rv 25+6