Mistä kannattaa ottaa 10 000€ lainaa, jos pankista ei saa?
Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.
Kommentit (92)
Onko asuinkunnassasi järjestettyä velkaneuvontaa? Jos on, tilaa sinne aika. Kesää kaikki tarvittavat tositteet (menot sekä tulot) nippuun ja keskustele neuvojan kanssa eri mahdollisuuksista. Hän osaa myös neuvoa, millainen laina-anomus kannattaa tehdä. Häneltä saat luultavasti myös tietää, mistä muualta voi hakea lainaa kohtuullisia kuluja vastaan. Mieli tekisi pitää pieni moraalisaarna, mutta olkoon nyt.
En tiedä miksi tästä ketjusta on poistettu ap:n eli minun jatkoviesti. Kerroin että olin saanut Nordeasta tuon 10 000 lainan 200€:n kuukausimaksuerällä. Ei tarvittu takaajia, vaan puhelinsoitot pankkiin riitti. Pankkiin piti sitten mennä velkalistan kanssa ja siellä pankissa maksettiin ne velat suoraan pois. Sanoin myös että jos joku on vastaavassa tilanteessa ollut, niin kannattaa mennä kysymään pankista!
Elän oikein mukavaa elämää tällä hetkellä, lainan takaisinmaksu etenee suunnitellusti ja säästöön on jäänyt tässä vaiheessa yli kuukauden nettopalkkaa vastaava summa. Lainaa olen lyhentänyt myös välillä enemmän kuin 200€/kk.
Sitä en käsitä miten viestini oli poistettu. Onko kyseessä joku pikavippifirmojen salajuoni, poistetaan oikeaa pankkia kehuva viesti ja postataan sitten perään monta viestiä joissa kehotetaan ottamaan lainaa netistä järjettömillä koroilla...
Ap
Paikallinen Mafia auttaa varmaan mielellään?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.
Pankki myöntää yllättävän hyvin, kun varaat ajan ja selität tilanteesi. Jos pyydät ilman selittelyjä uutta lainaa niin sitä he eivät todennäköisesti myönnä.
Huono juttu että laki estää luotottajia saamasta tietoja lainaa hakevan muista veloista.Ap on prototyyppi näistä.
Jos ei kyseessä ole peliongelma, niin takuusäätiö
Olethan sinä tehnyt taulukon, jossa näkyy jokainen laina, jäljellä oleva määärä, kulut ja korot kuukausittain? Sinulla pitää olla tiedossa, mikä laina on sinulle kallein. Aiemmin mainittiin lumipallotekniikka, se on kyllä hyvä. Jos saat pienimmän lainan pois, saat lisää rahaa kalleimman lyhentämiseen. Lumipallotekniikalla saat lainat nopeammin pois kuin maksamalla kaikkia tasaisesti, sillä joka lainassa on kuukausittain kuluja. Mutta käy nyt ekana pankissa ja sitten toisessa, jos ekasta ei lainaa heru.
Hienoa ap että asia järjestyi!
Ja vielä olet säästänytkin ja lyhentänyt velkaa enemmän kuin maksusuunnitelma on.
Onnea jatkoon! :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki myöntää yllättävän hyvin, kun varaat ajan ja selität tilanteesi. Jos pyydät ilman selittelyjä uutta lainaa niin sitä he eivät todennäköisesti myönnä.
Ei kyllä omasta pankista herunu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä lainaa kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.
No eikö noita pankkeja nyt ole enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? https://www.lainalaskuri.fi/ Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.
Kokeile jotain toista pankkia.
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehiltä.
Jospa paikallinen moottoripyöräjengi vippaisi 10000 euroa kohtuukorolla, mutta se kannattaa maksaa ajallaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi tästä ketjusta on poistettu ap:n eli minun jatkoviesti. Kerroin että olin saanut Nordeasta tuon 10 000 lainan 200€:n kuukausimaksuerällä. Ei tarvittu takaajia, vaan puhelinsoitot pankkiin riitti. Pankkiin piti sitten mennä velkalistan kanssa ja siellä pankissa maksettiin ne velat suoraan pois. Sanoin myös että jos joku on vastaavassa tilanteessa ollut, niin kannattaa mennä kysymään pankista!
Elän oikein mukavaa elämää tällä hetkellä, lainan takaisinmaksu etenee suunnitellusti ja säästöön on jäänyt tässä vaiheessa yli kuukauden nettopalkkaa vastaava summa. Lainaa olen lyhentänyt myös välillä enemmän kuin 200€/kk.
Sitä en käsitä miten viestini oli poistettu. Onko kyseessä joku pikavippifirmojen salajuoni, poistetaan oikeaa pankkia kehuva viesti ja postataan sitten perään monta viestiä joissa kehotetaan ottamaan lainaa netistä järjettömillä koroilla...
Ap
Ehkä se on juuri näin. Seuraan tilannetta, mitä tapahtuu tuolle eräälle pikavippejä mainostavalle viestille, josta tein ilmoituksen.
tuolla voi olla ratkaisu, kannattaa tosiaan vertailuttaa aina lainat siinähän säästää. https://bondora.fi/ref/BO511379
Kannattaa kokeilla tuo lomaraha.net. En saanut muualta mutta tuolta irtosi 7000 euroa. Ovat kai ennen lainanneet vain lomia varten, mutta nykyään myös kaikkeen muuhunkin.
Mites luottokortit? Ilmeisesti Visa halvempi kuin MasterCard?
Tai sitten otat jonkun kalliin tuotteen klarnalle tai vastaavalle ja pistät myyntiin uudenveroisena 90% hinnalla, tietokoneita tai televisoita mahdollisesti.
Kannattaa kuitenkin ottaa sellaisia tuotteita mitä myös itsekkin voisit käyttää jos ei menekkään kaupaksi.
MMS85 kirjoitti:
Mites luottokortit? Ilmeisesti Visa halvempi kuin MasterCard?
Tai sitten otat jonkun kalliin tuotteen klarnalle tai vastaavalle ja pistät myyntiin uudenveroisena 90% hinnalla, tietokoneita tai televisoita mahdollisesti.
Kannattaa kuitenkin ottaa sellaisia tuotteita mitä myös itsekkin voisit käyttää jos ei menekkään kaupaksi.
Vähän myöhässä tuo sun neuvo kun asia on ratkennut jo vuonna 2017.
Nythän kaikkien lainojen korko on alle 10%, joten vanhat lainat kannattaa kilpailuttaa ja niputtaa vaikkapa Finrahoituksen kautta; https://www.finrahoitus.fi/kulutusluotto
Linaa netistä ilman vakuuksia - https://hespac.com/crefi.htm Palvelu oli nopea ja sujuva. Rahan sain tililleni puolessa tunnissa.
Kyllä tuollaisia lainoja pankit myöntävät juurikin lainojen yhdistelyyn. Yleensä vaativat kuitenkin jonkinlaista vakuutta lainaa takaamaan eli nykyään ilmeisesti kiinteistöjä eikä enää niinkään henkilötakauksia.
Kannattaa ehdottomasti kysyä useammasta pankista lainaa. Kyllähän pankille asiakkaat ovat tarpeellisia ja osoitathan sinä nyt vastuuntuntoisuutta kun alat etsimään tilanteeseesi ratkaisua.
Turha häpeä pois! Et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka tuossa tilanteessa on. Hyvä vain että heräsit asiaan nyt etkä vasta siinä vaiheessa kun mahdollisuudet asian ratkaisemiseen ovat menneet.
Ja velan maksamisen yhteydessä tulee ehdottomasti säästää juurikin niitä yllättäviä menoja varten! Puskurirahasto auttaa sitten jatkossa siihen ettet joudu uudelleen ottamaan enää kalliita kulutusluottoja.