Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kannattaa ottaa 10 000€ lainaa, jos pankista ei saa?

Vierailija
30.06.2016 |

Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilta, nöyrästi anottuna, sopivalla korolla.

No heh heh. Ei ole sellaiseen mahdollisuutta kun vanhemmat on ihan yhtä köyhiä kuin minä. Ap

Eli ovatko vanhempasikin hyvätuloisia, mutta velkahelvetissä kuten sinä, vai mitä tarkoitat yhtä köyhällä?

Aika erikoisia nämä sinun tarinat. Väität pystyväsi maksamaan tämän uuden 10 000 velan, vaikka jäisit työttömäksi, mutta et mukamas ilman sitä kestä edes vuoden loppuun.

Vierailija
22/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuu-säätiön kohdalla taitaa olla, että et saa sitten velkaantua enää lisää sinä aikana, kun maksat lainaa pois, sitä en muista, meneekö siitä luottotiedot tietyksi aikaa.

Tarkoituksena ei ole ottaa enää koskaan luottoja ja osamaksuja, haluan vain saada nuo velat pois niskoiltani. Rahasta on tullut minulle niin ahdistava asia, ett tuskin tulen koskaan ottamaan edes asuntolainaa. En pysty nukkumaan öitäni edes siten, että minulla on 10 000€ velkaa, niin kuinka voisin nukkua satojen tuhansien eurojen velan kanssa? Jos saan tuon 10 000€ lainaa, makselen sen pois ripeälle tahdilla enkä velkaannu enää koskaan. Ap

Ymmärrän, olen ollut samassa tilanteessa, tosin itsellä ehti mennä jo ne luottotiedotkin. Fiksua ja hieno homma, että olet päättänyt hoitaa asian kuntoon, kyllä asiat järjestyy, kun vaan tahtoa on. Omalla kohdalla tuo Takuu-säätiö oli kyllä hyvä juttu, lainaa taisi olla jotain 11-12k ja se maksettiin pois alle viidessä vuodessa. Soita sinne ja kysele, ovat ystävällisiä neuvomaan. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalta sosiaalista lainaa tai velkaneuvonnan kautta lainojen yhdistely. Ota härkää sarvista ja katkaise kierre kunnolla. Pyydä itselle luottokielto.

Vierailija
24/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämiehiltä.

Vierailija
25/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvontaan yhteys. Nyt heti.

Ja hienoa, että olet päättänyt jatkossa olla velkaantumatta!

Vierailija
26/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa luottotietojen menetyksessä on? Se on parasta mitä sulle tässä tilanteessa voi tapahtua. Et pääse velkaantumaan lisää. tarvitset ulkopuolista apua selvitäksesi tästä, jos pärjäisit yksiksesi, et olisi ajautunut tähän tilanteeseen. Jos kerran et enää ikinä aijo ottaa lainaa, et edes asuntolainaa, niin mitä kamalaa siinä luottotietojen menetyksessä on?

Vierailija
27/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä sun viesteistä näkee, ettei sulla ole oikeasti hajuakaan rahankäytöstä... Silloin kun on velkaa ei todellakaan laiteta rahaa säästöön, vaan maksetaan se velka pois, ettei kasva korkoa. Hae ammattilaisen apua tilanteeseesi.

Vierailija
28/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa luottotietojen menetyksessä on? Se on parasta mitä sulle tässä tilanteessa voi tapahtua. Et pääse velkaantumaan lisää. tarvitset ulkopuolista apua selvitäksesi tästä, jos pärjäisit yksiksesi, et olisi ajautunut tähän tilanteeseen. Jos kerran et enää ikinä aijo ottaa lainaa, et edes asuntolainaa, niin mitä kamalaa siinä luottotietojen menetyksessä on?

Se, että tässä yhteiskunnassa ja maailmassa luottokelvoton ihminen ei ole suunnilleen minkään arvoinen. Ap

Vierailija
29/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin ihan sieltä oikeasta pankista ensin ja käyttäisin sen rahan oikeasti niiden pikavippien, korttisaldojen ja osamaksujen maksamiseen. Uusi laina ei auta jos se tulee vain muiden velkojen päälle ja menee kesälomaan ja muuhun humputukseen.

Laina menisi todellakin kokonaisuudessaan velkojen maksamiseen. Jos pankista tuollaista summaa hakee, niin kannattaako sanoa että se menee lainojen yhdistelyyn? Ap

Kannattaa. Et sinä sitä muuten saa :)

Eli kysyvät nykyiset tulot ja lainat... jos sulla on jo kymppi lainoja joita et saa hoidettua, niin ei ne siihen päälle uutta anna. Mutta jos lopputulos on että sulla on vain kymppi lainaa heille, jonka saat realisitisesti hoidettua niin laina todennäköisesti irtoaa. pankin käsitys elämiskuluista voi sitten olla erilainen kuin sinulla itselläsi, katsovat taulukosta eikä usko että 10 viikossa riittää ruokaan.

No, omien laskelmien mukaan jos saisin tuon lainan 200-300€ kuukausierällä, jäisi vuokran ja juoksevien laskujen jälkeen kuukaudessa n. 1000€ ruokaan, vaatteisiin, säästöön jne. Se olisi parempi kuin nykyinen malli, että laskujen jälkeen jää hyvällä tuurilla 100€ kuukauden ruokiin. Ap

1000e kk ruokaan, vaatteisiin ja säästöön tilanteessa, jossa sulla on 10000e velkaa? 

Ei, ei näin.

Vierailija
30/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tässä yhteiskunnassa ja maailmassa luottokelvoton ihminen ei ole suunnilleen minkään arvoinen. Ap

Niin, no. Minkä arvoisena sinä itse pitäisit ihmistä, joka olisi sinulle esim. 1 000 euroa velkaa eikä hän maksaisi? Varsinkin nykyisessä tilanteessasi, mitä ajattelisit tällaisesta velallisesta?

Vierailija
31/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin ihan sieltä oikeasta pankista ensin ja käyttäisin sen rahan oikeasti niiden pikavippien, korttisaldojen ja osamaksujen maksamiseen. Uusi laina ei auta jos se tulee vain muiden velkojen päälle ja menee kesälomaan ja muuhun humputukseen.

Laina menisi todellakin kokonaisuudessaan velkojen maksamiseen. Jos pankista tuollaista summaa hakee, niin kannattaako sanoa että se menee lainojen yhdistelyyn? Ap

Eli kysyvät nykyiset tulot ja lainat... jos sulla on jo kymppi lainoja joita et saa hoidettua, niin ei ne siihen päälle uutta anna. Mutta jos lopputulos on että sulla on vain kymppi lainaa heille, jonka saat realisitisesti hoidettua niin laina todennäköisesti irtoaa. pankin käsitys elämiskuluista voi sitten olla erilainen kuin sinulla itselläsi, katsovat taulukosta eikä usko että 10 viikossa riittää ruokaan.

No, omien laskelmien mukaan jos saisin tuon lainan 200-300€ kuukausierällä, jäisi vuokran ja juoksevien laskujen jälkeen kuukaudessa n. 1000€ ruokaan, vaatteisiin, säästöön jne. Se olisi parempi kuin nykyinen malli, että laskujen jälkeen jää hyvällä tuurilla 100€ kuukauden ruokiin. Ap

1000e kk ruokaan, vaatteisiin ja säästöön tilanteessa, jossa sulla on 10000e velkaa? 

Ei, ei näin.

Jos sulla on nyt velkaa 10000e edestä, niin miten sen maksaminen toisella 10000e lainalla muuttaa sun elämää? Sulla on edelleen 10000e velkaa?

Mistä tämä velka on kertynyt? Pikavippejä ja osa-maksulla merkkivaatteita? Varmaan lainojen yhdistäminen tässä tapauksessa voisi olla järkevää koska pikavipeissä yms on suuret korot. Mutta on pankinkin myöntämässä lainassa suuret korot.

Kuinka moneen eri paikkaan niitä laskuja ja luottoja sulla on? Voisitko sopia näiden luotonantajien kanssa erilaisesta maksusuunnitelmasta, jolla sinulle jäisi vähän enemmän ruokarahaa kuussa käteen? Maksat yksi kerrallaan lainat pois.

Sen vaan sanon, että 1000e kuussa on aika paljon rahaa ruokaan ja vaatteisiin ja säästöön tilanteessa kun on kymppitonni velkaa.. Tällä hetkellä maksat ilmeisesti ainakin 900e kuussa lainoja pois? Ei ole mitään järkeä pienentää lainanmaksua johonkin 200-300e summaan.

No, tsemppiä joka tapauksessa.

Vierailija
32/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosiaalisen luoton maksuhäiriömerkintä riippuu kuntakohtaisesti, välttämättä ei tule, ja kesto on 2v. Ei siitä maailma kaadu.

Sosiaaliset luotot ovat tarkoitettu nimenomaan APn kaltaisiin tilanteisiin.

Vierailija
33/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kommentti:

- itse sain helposti Nordeasta 10 000€ lainaa (maksuaika n 3vuotta, kk erä 300€). Vakipaikka ja säännölliset tulot. Tosin muita lainoja ei ole. Ja minulla on myös säästöjä hieman (alle 1000€) samassa pankissa. Kannattaa kysyä omasta pankista!

- joku kommentoi yllä, että jos on velkaa ei kannata säästää vaan maksaa kaikki velka pois. Olen tästä toista mieltä. Nimenomaan kannattaa säästää pienimuotoisesti samalla kun lyhentää velkaa. Pieni puskurirahasto auttaa kummasti jos joku hajoaa tai tulee yllätysmeno. Jos on säästöjä, ei tarvitse ottaa yllätysmenoa varten lisää velkaa.

Vierailija
34/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei näin.

Jos sulla on nyt velkaa 10000e edestä, niin miten sen maksaminen toisella 10000e lainalla muuttaa sun elämää? Sulla on edelleen 10000e velkaa?

Mistä tämä velka on kertynyt? Pikavippejä ja osa-maksulla merkkivaatteita? Varmaan lainojen yhdistäminen tässä tapauksessa voisi olla järkevää koska pikavipeissä yms on suuret korot. Mutta on pankinkin myöntämässä lainassa suuret korot.

Kuinka moneen eri paikkaan niitä laskuja ja luottoja sulla on? Voisitko sopia näiden luotonantajien kanssa erilaisesta maksusuunnitelmasta, jolla sinulle jäisi vähän enemmän ruokarahaa kuussa käteen? Maksat yksi kerrallaan lainat pois.

Sen vaan sanon, että 1000e kuussa on aika paljon rahaa ruokaan ja vaatteisiin ja säästöön tilanteessa kun on kymppitonni velkaa.. Tällä hetkellä maksat ilmeisesti ainakin 900e kuussa lainoja pois? Ei ole mitään järkeä pienentää lainanmaksua johonkin 200-300e summaan.

Jos nykyiset lainat ovat liuta pikavippejä niin niissä on järkyttävät korot. Jos ne saisi kerralla maksettua pois vaihtaen ne järkeväkorkoiseen lainaan niin kyllä se kannattaisi.

Sillä oletuksella että rahankäyttö jatkossa järkevöityisi ja opitaan laittamaan suu säkkiä myöten.

Vierailija
35/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pankista saa, niin kannattaa tosissaan harkita ottaako muualtakaan. Pankki kyllä myöntää lainan jos hetkeäkään uskoo sun maksukykyyn.

Olen itse tehnyt laskelmat tuloista ja menoista, nykyisellään menen henkilökohtaiseen konkkaan vuoden loppuun mennessä, mutta jos saan tuon lainan, saan kaikki kuluni maksettua vaikka joutuisin työttömäksi. Pankki ei anna minulle tuollaista summaa, en kyllä ole kysynyt.

Mistä tiedät että pankki ei anna, jos et ole edes kysynyt?

Jos pankkikaan ei pidä sinua luottokelpoisena, miten joku muu sen paremmin pitäisi? Jos sinulla on laskelmat, miten pystyt hyvin lainan maksamaan, miksi pankki ei antaisi lainaa?

Vierailija
36/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei näin.

Jos nykyiset lainat ovat liuta pikavippejä niin niissä on järkyttävät korot. Jos ne saisi kerralla maksettua pois vaihtaen ne järkeväkorkoiseen lainaan niin kyllä se kannattaisi.

Sillä oletuksella että rahankäyttö jatkossa järkevöityisi ja opitaan laittamaan suu säkkiä myöten.

No sitähän mä tässä kysyin että onko pikavippejä yms.

Yksi tuttu kerran yhdisteli osamaksunsa pankista saamalla lainallaan. Muuten ihan kiva, mutta suurimmassa osassa näissä osamaksuissa oli vielä korotonta maksuaikaa jäljellä. Että ei siinä ainakaan ollut mitään järkeä, että korottomat ja kuluttomat lainat muutettiin korollisiksi ja kulullisiksi lainaksi.

Vierailija
37/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Mä suosittelen S-Pankkia, mutta varmasti on hyviä muitakin pankkeja.

Sieltä saa lainaa ainoastaan sellaiset, jotka eivät sitä tarvitse. Ja päätöksessä kestää useamman viikon.

Vierailija
38/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pankista saa, niin kannattaa tosissaan harkita ottaako muualtakaan. Pankki kyllä myöntää lainan jos hetkeäkään uskoo sun maksukykyyn.

Olen itse tehnyt laskelmat tuloista ja menoista, nykyisellään menen henkilökohtaiseen konkkaan vuoden loppuun mennessä, mutta jos saan tuon lainan, saan kaikki kuluni maksettua vaikka joutuisin työttömäksi. Pankki ei anna minulle tuollaista summaa, en kyllä ole kysynyt.

Mistä tiedät että pankki ei anna, jos et ole edes kysynyt?

Jos pankkikaan ei pidä sinua luottokelpoisena, miten joku muu sen paremmin pitäisi? Jos sinulla on laskelmat, miten pystyt hyvin lainan maksamaan, miksi pankki ei antaisi lainaa?

En ole varma siitä että antavatko, koska olen nuori ja kyseessä on suuri summa rahaa. Minulla on vain mielikuva, että pankit myöntävät nihkeästi tuollaisia lainoja. Ap

Vierailija
39/92 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei näin.

No sitähän mä tässä kysyin että onko pikavippejä yms.

Yksi tuttu kerran yhdisteli osamaksunsa pankista saamalla lainallaan. Muuten ihan kiva, mutta suurimmassa osassa näissä osamaksuissa oli vielä korotonta maksuaikaa jäljellä. Että ei siinä ainakaan ollut mitään järkeä, että korottomat ja kuluttomat lainat muutettiin korollisiksi ja kulullisiksi lainaksi.

No sanotaan nyt vain että minä en enää jaksa välittää siitä, tuleeko tällainen lainan yhdistely minulle kalliimmaksi vai ei - haluan saada talouteni sellaiseen kuosiin, että saamallani palkalla elää. Ja ne, jotka valittavat siitä että velallisena ei saisi säästää: eikö esimerkiksi ihminen, jolla on asuntolaina saisi säästää ollenkaan rahaa niin kauan kuin talovelkaa on? Kyllä minä ajattelin muutaman kympin kuussa pistää syrjään, niin ei tarvitse sitten olla ottamassa lisää lainaa jotain isompaa hankintaa varten. Mieluummin maksan maltillisesti nuo velat pois kuin "elän suu säkkiä myöten" niin tiukasti, ettei varaa ole mihinkään muuhun kuin pakollisiin laskuihin, vuokraan ja ruokaan. Kutsukaa tyhmäksi, mutta ei se ole elämä, kuten ei ole tämäkään mitä nyt elän. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi