Mistä kannattaa ottaa 10 000€ lainaa, jos pankista ei saa?
Kysymys otsikossa. Nyt olen elämässäni tilanteessa, että lainoja pitäisi saada yhdistettyä vähän hallitummaksi kokonaisuudeksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Saarnoja en tarvitse, vaan ihan vinkkejä mistä kannattaa hakea. En ole vielä 25-vuotias, mutta hyvä työ minulla on. Velkaa vain on niin paljon moneen eri paikkaan, ettei hyvätkään tulot riitä kattamaan niitä kuluja.
Kommentit (92)
Vanhemmilta, nöyrästi anottuna, sopivalla korolla.
Jos ei pankista saa, niin kannattaa tosissaan harkita ottaako muualtakaan. Pankki kyllä myöntää lainan jos hetkeäkään uskoo sun maksukykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilta, nöyrästi anottuna, sopivalla korolla.
No heh heh. Ei ole sellaiseen mahdollisuutta kun vanhemmat on ihan yhtä köyhiä kuin minä. Ei kenelläkään tutulla tai sukulaisella ole yhtäkkiä antaa minulle kymppitonnilla lainaksi! Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pankista saa, niin kannattaa tosissaan harkita ottaako muualtakaan. Pankki kyllä myöntää lainan jos hetkeäkään uskoo sun maksukykyyn.
Olen itse tehnyt laskelmat tuloista ja menoista, nykyisellään menen henkilökohtaiseen konkkaan vuoden loppuun mennessä, mutta jos saan tuon lainan, saan kaikki kuluni maksettua vaikka joutuisin työttömäksi. Pankki ei anna minulle tuollaista summaa, en kyllä ole kysynyt.
Mä kysyisin ihan sieltä oikeasta pankista ensin ja käyttäisin sen rahan oikeasti niiden pikavippien, korttisaldojen ja osamaksujen maksamiseen. Uusi laina ei auta jos se tulee vain muiden velkojen päälle ja menee kesälomaan ja muuhun humputukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin ihan sieltä oikeasta pankista ensin ja käyttäisin sen rahan oikeasti niiden pikavippien, korttisaldojen ja osamaksujen maksamiseen. Uusi laina ei auta jos se tulee vain muiden velkojen päälle ja menee kesälomaan ja muuhun humputukseen.
Laina menisi todellakin kokonaisuudessaan velkojen maksamiseen. Jos pankista tuollaista summaa hakee, niin kannattaako sanoa että se menee lainojen yhdistelyyn? Ap
Kannattaa. Mä suosittelen S-Pankkia, mutta varmasti on hyviä muitakin pankkeja.
Lumipallo metodilla monesta lainasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laina menisi todellakin kokonaisuudessaan velkojen maksamiseen. Jos pankista tuollaista summaa hakee, niin kannattaako sanoa että se menee lainojen yhdistelyyn? Ap
Kannattaa. Et sinä sitä muuten saa :)
Eli kysyvät nykyiset tulot ja lainat... jos sulla on jo kymppi lainoja joita et saa hoidettua, niin ei ne siihen päälle uutta anna. Mutta jos lopputulos on että sulla on vain kymppi lainaa heille, jonka saat realisitisesti hoidettua niin laina todennäköisesti irtoaa. pankin käsitys elämiskuluista voi sitten olla erilainen kuin sinulla itselläsi, katsovat taulukosta eikä usko että 10 viikossa riittää ruokaan.
Ottaisin yhteyttä kunnan velkaneuvojaan. Siellä osataan neuvoa kaikkein järkevin tapa. Itse sain sieltä niin hyvät neuvot että pääsin velkasuosta tiukan talouden ja sinnittelyn jälkeen. Suosittelen.
Saat pankista jos tiedot kunnossa. Kannattaa kertoa rehellisesti mihin menee, ja varautua siihen että takaajan tarvitset!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Mä suosittelen S-Pankkia, mutta varmasti on hyviä muitakin pankkeja.
S-pankista ei taida saada jos on alle 25v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Et sinä sitä muuten saa :)
Eli kysyvät nykyiset tulot ja lainat... jos sulla on jo kymppi lainoja joita et saa hoidettua, niin ei ne siihen päälle uutta anna. Mutta jos lopputulos on että sulla on vain kymppi lainaa heille, jonka saat realisitisesti hoidettua niin laina todennäköisesti irtoaa. pankin käsitys elämiskuluista voi sitten olla erilainen kuin sinulla itselläsi, katsovat taulukosta eikä usko että 10 viikossa riittää ruokaan.
No, omien laskelmien mukaan jos saisin tuon lainan 200-300€ kuukausierällä, jäisi vuokran ja juoksevien laskujen jälkeen kuukaudessa n. 1000€ ruokaan, vaatteisiin, säästöön jne. Se olisi parempi kuin nykyinen malli, että laskujen jälkeen jää hyvällä tuurilla 100€ kuukauden ruokiin. Ap
Jos sinulla on säännöllisest tulot (kuten ilmeisesti on), niin saat sosiaalisen luoton tuohon tilanteeseen takuuvarmasti.
Vielä kysyn, että onko kenelläkään velkaisella ihmisellä kokemusta siitä, saako esimerkiksi Nordeasta tuollaista lainaa helposti? Takaajaa minulla ei ole, en kykene kertomaan läheisilleni että olen näin pahasti kusessa ja paskassa raha-asioiden kanssa. Haluaisin vain itse hoitaa tämän sellaiseen kuntoon, että selviän itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on säännöllisest tulot (kuten ilmeisesti on), niin saat sosiaalisen luoton tuohon tilanteeseen takuuvarmasti.
Mutta jos saa sosiaalista luottoa, niin silloinhan menee luottotiedot? Sitä en halua, pelkään sitä enemmän kuin kuolemaa. Ap
Jos ei pankista muuten irtoa, niin Takuu-säätiöltä voisit saada lainatakauksen pankkilainaan, jolla hoidat entiset velat, ja silloin pankkikin helposti myöntää lainan kyllä. Lyhennys lasketaan tulojen mukaan, niin että elämiseenkin jää. Voit toki yrittää saada lainaa jostain rahoitusyhtiöltä, mutta niissä on isompi korko, niihinkin voi eritellä entiset velat ja että maksaisi uudella velalla vaan vanhat pois, antavat helpommin rahoitusta kuin pankit. Mutta mieluummin varaa ihan keskusteluaika pankkiin ja tee siellä virkailijan kanssa hakemus tuollaisesta yhdistämislainasta. Myös velkaneuvoja löytyy joka kunnasta ja siltä saa ilmaiseksi neuvoja asiassa, voi auttaa lainan hakemisessa.
Takuu-säätiön kohdalla taitaa olla, että et saa sitten velkaantua enää lisää sinä aikana, kun maksat lainaa pois, sitä en muista, meneekö siitä luottotiedot tietyksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Takuu-säätiön kohdalla taitaa olla, että et saa sitten velkaantua enää lisää sinä aikana, kun maksat lainaa pois, sitä en muista, meneekö siitä luottotiedot tietyksi aikaa.
Tarkoituksena ei ole ottaa enää koskaan luottoja ja osamaksuja, haluan vain saada nuo velat pois niskoiltani. Rahasta on tullut minulle niin ahdistava asia, ett tuskin tulen koskaan ottamaan edes asuntolainaa. En pysty nukkumaan öitäni edes siten, että minulla on 10 000€ velkaa, niin kuinka voisin nukkua satojen tuhansien eurojen velan kanssa? Jos saan tuon 10 000€ lainaa, makselen sen pois ripeälle tahdilla enkä velkaannu enää koskaan. Ap
Sukulaiselta koronta lainaa.