Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmesta avioliitosta eronnut pariterapeutti

Vierailija
30.06.2016 |

Kävisitkö pariterapiassa sellaisen terapeutin luona, joka on eronnut viisi kertaa, joista kolme kertaa avioliitosta?

Ensimmäinen avioliitto kaatui, kun terapeutti "halusi seikkailla, eikä hän ollutkaan valmis jakamaan mitään yhteistä".

Väliin saatiin lapsi suhteeseen, joka ei päätynyt avioliittoon.

Toinen avioliitto "päättyi, kun turvantuntu ja lapsitavoitteet oli saavutettu." Terapeutti "lopetti liiton ja piti lapset."

Lasten isät saivat tavata lapsia vasta kun terapeutti kävi terapiassa, missä "yhtäkkiä hän tajusi, että lapsilla on isät." Tästä terapeutti toteaa: ”Olin jättänyt isät vanhemmuuden ulkopuolelle omassa kaikkivoipaisuuden tunteessani. Pyysin molemmilta anteeksi ja pyynnöt vastaanotettiin. Se toi valtavasti helpotusta vanhemmuuteen.”

Kolmas avioliitto oli "puhdas intohimosuhde: kiihkeää seksuaalista vetoa, umpijärjetön rakastuminen ja naimisiinmeno kolme kuukautta tapaamisesta."

Lähde:
http://www.hs.fi/m/elama/a1467169155109

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

therapist= the rapist. Oikeastaan terapeutteja ei pitäisi tuntea ihmisinä ollenkaan. Heitä voisi pitää mielen huorina jotka eivät juorua eteenpäin. Onko muka ihmisiä joita parisuhdeterapia on auttanut?

Vierailija
2/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itsellä 30 vuoden liitto jo takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kokeilla. Enemmän riippuu siitä millainen hän olisi terapeuttina jatkaisimmeko terapiaa pidempään.

Vierailija
4/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä. Ihmisillä on useimmiten todella omituisia kuvitelmia terapeuttien kaikkivoipaisuudesta - terapeuttikin on lopulta vain inhimillinen olento ja ns. virheisiin (eroihin) keskittymisen sijaan tärkeämpänä pidän kykyä itsereflektioon. Olen nuori ihminen ja minulle viisi eroa on pieni määrä tuon ikäisellä.

Vierailija
5/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä uskottava kuin jokin enkeliterapeutti tai reikihoitaja.

Vierailija
6/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteiseen suhtautumiseeni vaikuttaa jutussa olevat terapeutin lausunnot parisuhteista. En allekirjoita hänen näkemyksiään. Mihin liene pohjautuvat.

Vierailija
7/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää, mikä sekopää!!!

Vierailija
8/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kohta juttua:

Näistä en luovu

HAAHUILU

”Haahuilu on vapaa tila, alkukantainen olemisen ja toimimisen muoto. Toteutan sitä metsässä, vedessä, kotona, töissä, liikkuen tai ollen.”

Vierailija
9/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kohta juttua:

Näistä en luovu

HAAHUILU

”Haahuilu on vapaa tila, alkukantainen olemisen ja toimimisen muoto. Toteutan sitä metsässä, vedessä, kotona, töissä, liikkuen tai ollen.”

Yhtä hyvä oli "visuaalisten ja auditiivisten esteettisten tarpeiden tyydytys on minulle hyvin eksistentiaalinen kokemus". Puhuukohan hän asiakkailleenkin tuollaisella ärsyttävällä ja nololla pätemistyylillä? En kyllä jaksaisi pitkään kuunnella. Muutenkin vaikutti todella epämiellyttävältä. Ollakseen terapeutti eli henkilö, joka auttaa muita näiden ongelmissa, hän kuulosti todella itsekeskeiseltä ja omahyväiseltä.

Vierailija
10/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin omat kokemukset ovat valitettavasti se pohja, josta hän työtään tekee. Vaikka ne yrittää ulkoistaa, ei niistä pääse eroon.

Vierailija
11/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin turun työväenopistossa kuuntelemassa yhden oudon terapeutin luentoa parisuhteista. Oli luentosarja, mutten mennut enää seuraaville. Hänestänpettäminen parisuhteessa on hyväksi ja koko luennon sitä perusteli ja itsekin kuulemma pettää. Tästä on vuosia aikaa.

Vierailija
12/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo terapeutti artikkelin mukaan vaikutti hieman yksinkertaiselta. Esim. "Psykologia oli poissuljettu vaihtoehto, koska Valastilla on numerolukihäiriö ja psykologian pääsykokeet sisälsivät todennäköisyyslaskentaa."

Mun korvissa tämä kuulostaa "hyiii en tykkää matikasta enkä opiskelusta, en ees yritä"-tyyppiseltä kitinältä, ärsyttävää. Samoin noi pseudoviisaudet lopussa kuulostivat perin hölmöiltä.  

Vierailija
13/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutin omat kokemukset ovat valitettavasti se pohja, josta hän työtään tekee. Vaikka ne yrittää ulkoistaa, ei niistä pääse eroon.

Eli sellaisella terapeutilla, jolla ei ole omakohtaista kokemusta kuin pitkästä hyvästä avioliitosta, siis ole juurikaan kompetenssia terapoida muita. Kyllä minun mielestäni  omakohtaiset kokemukset kriiseistä voivat olla eduksi, vaikka voihan sitä kirjatiedon perusteellakin terapoida tietysti.

Tämä yleisellä tasolla, aloituksen terapeutista en sano mitään, en lukenut juttua.

Vierailija
14/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sellaisella terapeutilla, jolla ei ole omakohtaista kokemusta kuin pitkästä hyvästä avioliitosta, siis ole juurikaan kompetenssia terapoida muita. Kyllä minun mielestäni  omakohtaiset kokemukset kriiseistä voivat olla eduksi, vaikka voihan sitä kirjatiedon perusteellakin terapoida tietysti.

Tämä yleisellä tasolla, aloituksen terapeutista en sano mitään, en lukenut juttua.

Kyllä pitkässä liitossa olevalla on komperenssia terapoida muita, koska hänellä on todennäköisesti toimimivat omakohtaiset mallit kriiseistä selviämiseen paikalta pakenemisen sijaan.

Vierailija
15/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitkässä liitossa olevalla on komperenssia terapoida muita, koska hänellä on todennäköisesti toimimivat omakohtaiset mallit kriiseistä selviämiseen paikalta pakenemisen sijaan.

Kyllä sitä voi pitkässäkin suhteessa lakaista asiat maton alle, ts paeta loputtomiin.

Kokemusta on

Vierailija
16/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääripäiden väliin mahtuu taas monia vaihtoehtoja. On todella harvinaista, että takana on kolme lyhyttä avioliittoa, ja minusta määrä kuulostaa jo siltä, että terapeutilla on itsellään jotain elämänhallinnan ongelmia. On hyvä myös huomata, että hän kertoo itse lähteneensä kaikista suhteistaan, ja viimeisimmästä erosta ei ollut haastattelua tehdessä kulunut kovinkaan pitkä aika. Vertaisin tilannetta siihen, että anorektikko toimisi terapeuttina syömishäiriöklinikalla. Tämä on eri asia kuin se, että häiriöstä parantunut, terveen paperit saanut myöhemmin hakeutuisi terapeutiksi.

Vierailija
17/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Vei lapset ja joskus myöhemmin "tajusi" että niillä on isät. Sit pahotteli, "sori siitä" ja kaikki oli hyvin???!!

Vierailija
18/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi terapeutiksi "hinnalla millä hyvänsä" suhteessa pysyjää eli tilannetta, jossa suhteen säilyttäminen olisi terapeutille ainoa tavoiteltava asia, vaikka ongelmat olisivat ylipääsemättömiä eikä terapiakaan auttaisi (eli olisi parempi laittaa pillit pussiin).

Elämän kestävän hyvän parisuhteen omaava terapeutilla ei välttämättä olisi myöskään henkilökohtaista kokemusta huonoista parisuhteista ja niiden kehittämisestä.

Vierailija
19/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin sairaalloisen ylipainoinen ravitsemusterapeutti

Vierailija
20/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä huomata, että hän on kouluttautunut terapeutiksi ilman psykologian opintoja ja psykologin pätevyyttä. Jotta voi toimia "oikeana" terapeuttina, pitää olla itse käynyt läpi tietty määrä psykoterapiaa ja olla todistetusti terveiden kirjoissa. Minulla on aika vahva fiilis siitä, että haastateltu terapeutti ei näitä seuloja läpäisisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän