30+ Esikot viikko 9
Avaanpa uudelle viikolle pinon, kun kukaan ei ole vielä ehtinyt.
Kommentit (48)
unihiekka tuli perille :-) Nukahdin yöunille klo 21 ja mies toi tytön nukkumaan klo 03. Tästä tuo nukkuikin aina kuuteen jollloin heräsi itkeskelemään. Olen täysin antautunut sen suhteen että tässä olisi jokin kaava jonka mukaan voisi suunnitella elämää. No, tein aamupesut ja vauvahieronnan tytölle ja kävimme kahden tunnin kävelyllenkillä. Nyt vahtaan josko unet jatkuisivat, ja siltä vaikuttaa. Vaikka nukuin 9 h viime yönä, voisin vielä hetken jatkaa.
Etköhän Rudis pian pääse ottamaan kantaa kakkavaippojen väriin, tervetuloa :-)
RouvaSukkulalle voimia lauantaipäivään, tosi kurjaa. Toivottavasti sait vielä unta ja tyttökin nukkui hyvin aamuun asti.
Mitäs muuta... voisin sanoa samaa kuin Lene totesi tuolla odotuspuolella että tällä hetkellä tuntuu että olen riittävästi käsitellyt tuota lapsettomuusasiaa. Enkä ajattele etten saisi valittaa kun viimein olen saanut sen kauan kaivatun oman lapsen. Kyllä tämä silti on rankkaa :-)
Nyt pehkuihin! Mukavaa lauantaipäivää kaikille!
F & F kohta 8 viikkoa
Frida: onneksi ei tosiaan ole vakavampaa, mutta on teillä jaksaminen. Kiva että sait nukuttua viime yönä. Meillä pojan iltahuuto on hieman vaihtelevaa. Eilen selvittiin kahden tunnin ähinöillä. Heijaaminen ja jatkuva tissittely klo 22:sta eteenpäin auttavat häntä rauhoittumaan jo puoliltaöin, eikä tarvinnut valvoa kahteen. Ilmavaivoilta nämä ei vaikuta, vaan ihan kuin hänellä olisi joku ihme turvan tarve: vain syli kelpaa ja siinäkin pitää kitistä tai huutaa, jos ei heiluteta. Kapalointi auttaa joskus. Tätä on ollut vähän vaihtelevasti jo parina viikkona. Ei kai koliikki ala niin aikaisin (kahden viikon ikäisenä)?
RouvaSukkula: tuo juuri on työmatkojen kaikista vi***maisin piirre, kun lennot mättää. Olen itsekin norkoillut päiväkaupalla Euroopan lentokentillä odotellen lumisateen lakkaamista/uutta konetta viallisen tilalle/myöhästynyttä konetta jne... Ja kun kotona on vielä pikkuinen vauva ja väsynyt puoliso, on tilanne molemmille vielä paljon ikävämpi. Toivottavasti sait jo miehen kotiin.
Oma (.): meillä on ensi keskiviikkona lonkkalastakontrolli. Lonkka ultrataan ja lasta vaihdetaan isompaan. Silloin olemme lonkkalastatuomion puolessavälissä. Eipä tuo lasta ole juuri menoa haitannut, kun olen itsekin ollut aika sidottu kotiin alapään kunnon takia. Nyt kyllä alkaa jo haluttaa seikkailla hieman kodin ulkopuolellakin. Tänään menemme miehen kanssa tähän lähistölle uuteen ravintolaan syömään, kun anoppi halusi varta vasten tulla vauvaa hoitamaan. Olemme poissa vain yhden imetysvälin eli pari tuntia, mutta sekin varmasti piristää.
Eilen koin jotain taivaallista... Menin eka kertaa synnytyksen jälkeen saunaan (siellä istuminen ei ole houkutellut tähän asti). Menin makaamaan selälleni lauteille. Sitähän ei pystynyt pitkään aikaan raskausaikana tekemään. Korkkasin jääkylmän oluen ja join sen nautinnollisesti miehen katsoessa vauvaa olohuoneessa. Oli muuten eka olut sitten toukokuun alkupuolen... Oli niin hyvä olo että ihan hymyilytti yksin siellä saunassa. :)
mutta Lenelle: valitettavasti koliikki alkaa nimenomaan kahden viikon iässä :-( Nuo oireet kuullostavat tismalleen samalta kuin meillä. Koliikiksi tuollaiset määritellään jos itku ei rauhoitu syömisen ja vaipanvaihdon jälkeen, sitä jatkuu vähintään kolme tuntia kerrallaan ja väh. kolmena päivänä viikossa. Lievää koliikkia on 30% vauvoista, vaikeaa (kuten meillä) muutamalla prosentilla. Toivotaan että teillä pysyy lievänä.
Meidän neito on alkanut seurustelemaan innokkaasti. Tänään nauratettiin tyttöä oikein urakalla, häntä hymyilyttää kamalasti kun isi tai äiti työntää kielen ulos suusta ja heiluttaa sitä. Aivan valloittavaa!!! Paras palkinto kaiken tämän keskellä, siinä alkaa itseäkin naurattaa.
F & F 7 viikkoa 5 päivää
joko tulee keskeytys tai kone kaatuu... Kiitos Susumille lenkkiseurasta. Naurettiin kotona että meidän pojalla oli ekat treffit.
Kyllä kuulostaa rankalta teillä Frida- toivotaan että loppuu vimeistään siihen kolmeen kuukauteen- kaverillani oli juuri näin-. Mun piti taas kommentoida vaikka mitä mutta pää on ihan tyhjä ja kirjoitan nyt sen vähän minkä ehdin ennen kuin poika kutsuu tai kone taas remppaa.
Meillä on ilmavaivoja vaihtelevasti. Poika kiemurtelee, ähisee ja pieree ja tämä on alkanut nyt muutamana päivänä aamuyöllä (ja minä herään siihen ja valvon kun poika on kainalossa. EI itke mutta puoliunissaan tekee noita em. ja päivisinkin ajoittain ja illalla vääntää pierua, silloin kun on kunnolla hereillä tulee itkukin. Mahallaan heijaaminen auttaa jonkin verran. Kakkahan oli meilläkin välillä vihreää (imetystukiryhmässä sanoivat että voi olla ilmavaivoista tai etumaidosta tai sitten mulla oli myös se ab-kuuri päällä) mutta nyt on muuttunut taas enemmän keltaiseksi ja onneksi ab-kuurista johtunut löysyyskin on hellittänyt.
Lene: meilläkin huomataan että hereillä ollaan nyt paljon enemmän ja seuraa kaivataan, yksikseen ei juuri viihdytä kuin lyhyitä aikoja. Täytyy taas ruveta sitä kantoliinaa kokeilemaan. Illat ollaan paljolti tississä kiinni, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen tiedämpä että poika tilaa maitoa ja nyt sitä riittää.
Oma vointi on varsin hyvä, vaikka häntäluu on istumisesta kipeytynyt. Pinosta mulla on lähtenyt 10 kg ja vielä olisi 6 kg lähtöpainoon (kaikki on tuossa maharepussa), vaikka eipä tuolla kiire ole, lähtee kun lähtee.
Ai, niin piti vielä hehkuttaa etteä oltiin eilen Itiksessä ja söimme (siis poika ;o)) eka kertaa ulkona (lukuunottamatta imetystukiryhmä kokousta) eli Stokkan lastenhoitohuoneessa poika söi mallikkaasti (ehti huutaa ennen sitä pää punaisena ;o)), joten istualtaan imetyskin sujuu jo, Nyt istunkin usein tyytyväisenä sohvan nurkassa poika tississä kiinni.
Nyt pikkumies on nukkunut iltapäivästä kolmen tunnin pätkät ja herännyt välillä vain syömään- taisi olla aika väsynyt edellisen yön ähinöiden vuoksi. Toivotaan etteä ensi yönä silti nukkuu eikä ' rytmi' ole menossa ihan poskelleen. En nimittäin ole itse nukkunut tänään päivällä vaikka hyvin olisin voinut (käytiin ulkona ja sitten en vain malttanut mennä nukkumaan).
RvaSukkulalle jaksuja, onpa rasittavan kuuloista tuo miehesi matkanteko. jotakin muutakin piti sanoa mutten enää muista...
Olivera & Ollie 4vkoa + 2 pv
Kiva kuulla että imetys on alkanut sujumaan Oliveralla. :) Ja juu, kyllä ne kilot tippuu, mäkään en ole mitään ihmeellistä tehnyt enkä dieettejä pitänyt ja olen melkein lähtöpainossa ja mullehan niitä raskauskiloja siunaantu kuitenkin yli 20 kiloa. Tosin, olishan tässä silti varaa pudottaa ainakin 5 kiloa vielä! :)
Ja kiva kuulla myös että Lenenkin kivut on hellittänyt, ja olet päässyt nautiskelemaan saunasta. :)
Voi teitä joiden miehet joutuvat reissaamaan työnsä puolesta. On varmasti rankkaa olla pitkiä aikoja vauvan kanssa kahden, varsinkin jos itse ei saa/ehdi nukkua kunnolla missään välissä. :(
Toivonmukaan RouvaSukkulan mies on tosiaan päässyt turvallisesti kotiin.
Täällä viikonloppu on sujunut mukavasti. Eilen kävin tekemässä sitten turhan neuvolareissun, aika olikin vasta ensi perjantaina! Vähän nolotti. :P
Tänään käytiin Jumbossa syömässä, ah mitä ylellisyyttä, ja olikin tosi hyvää ruokaa.
Ex-duunikavari kävi myös kylässä ja olikin virkistävää nähdä pitkästä aikaa. Toivottavasti en hössöttänyt liikaa vauvasta, musta kun ei pitänyt tulla sellanen! ;)
Ilmeisesti se bussilakko sitten alkaa vai ootteko kuullut muuta? Toivottavasti ei sitten kestä kauaa tai muuten me ei ainakaan päästä tapaamiseen perjantaina, eikä kyllä sinne neuvolaankaan. :/
Mukavaa viikonloppua ja oikein rauhallisia ja pitkäunisia öitä kaikille vanhemmille ja vauvoille!
T: Mari & Dina ihan just 5kk!
Moikka! Mies, vauva ja anoppi lähtivät juuri kävelylle, joten sain omaa " laatuaikaa" . ;) Joten tulin lukaisemaan kuulumiset. Sanoin kyllä ennen kuin lähtivät että tulee varmaan eroahdistus, siis miulle.
Lene, ei tarvinnutkaan pyytää anoppia siivoamaan, kun ehdin tehdä sen sittenkin itse kun vaavi nukkui parvekkeella. Anoppi olisi varmaan kyllä siivonnut mielellään, ei siinä mitään. Enkä lakaissut roskia maton alle..
Mari, tuolla " mokailevat äidit" -pinossa oli varmaan yksi yleisimpiä " mokia" se, että neuvolaan mennään väärään aikaan. Eli eipä syytä nolostua. :)
Täytyy muuten kehua anoppia. Siis hän onnistuu heijaamalla nukuttamaan tytön aika nopeasti Sikeään Uneen, josta pystyy jopa siirtämään sänkyyn. Siihen en minä pysty. Onkohan kyse siitä, että vauva haistaa minusta maidon, ja ei nuku sylissä ihan niin syvästi?
On se aika muuttunut näissä imetysasioissa, kun anoppikin kertoi, että silloin kun meidän sukupolvi oli pieni, niin imetyksessä piti pitää tarkat 3:n tunnin välit ja jos vauva itki, niin vesipulloa piti tarjota, näin pienellekin! Aika hurjaa. On se vähän eri kuin nykyään kun puhutaan lapsentahtisesta imetyksestä. Hän sanoi, että silloin jos vauva itki nälkää esim. tunnin kuluttua imetyksestä, oltiin varmoja ettei maito riitä.
Lohdullistahan se on, että Fridan vauvalla on kyse ihan koliikista, vaikka siis sinällään kurjaa noiden valvomisten kanssa. Mutta ainakin takuulla menee ohi.
Piti varmaan kommentoida muutakin mutta kun en muista..
Nyt pyykkiä viemään, heippa!
susumi & vaavi 7vk 1pv
Heippa!
Tänään oli Kuikkisneidin kastetilaisuus ja kaikki sujui hyvin, oli oikein mukavat ja rennot juhlat. Neiti oli hyvin tyytyväisenä ja hymyilevänä
:-) koko toimituksen ajan.
Nimeksi annettiin Lilli Tuulia :-).
Nyt on anoppi meillä tämän viikon, ollaan oikein tyytyväisiä kun saadaan apua. Viikolla aiotaan miehen kanssa " karata" kahdestaan vähäksi aikaa jonnekin joku ilta.... :-)
Nyt on sauna valmiina, lähdenpä nauttimaan löylyistä. Kirjoittelen viikolla lisää kuulumisia.
Terkuin Suiza ja Lilli
Huomenta!
Ette voi uskoa todeksi tätä, mutta tytsy nukkuu ja on nukkunut koko yön yhtä vaipvanvaihto- ja ruokailuhetkeä lukuunottamatta hienosti! Mutta mitä tekee sitten äippä? Noh, hän valvoo ja on valvonut jo klo 00:30 lähtien, jippii!!!
Eli tarina kokonaisuudessaan: Miehen piti palata työmatkalta eilenillalla kymmenen tietämillä. Iltapäivällä sainkin viestin, että Frankfurtin kenttä on tukossa, eivätkä tiedä miten tässä käy. Joitakin tunteja myöhemmin hän soitti ja sanoi heidän istuneen nyt koneessa pari tuntia, eikä kone pääse matkaan, jippii. Taas useampi tunti vierähti ja soitti sitten Stutgartista, että lentää kohta Köpikseen, josta yrittävät ehtiä viimeiseen Suomeen lähtevään koneeseen. Ja ehtivätkö...? Mitä vielä! Sain sitten puhelun klo 00:30, nukuttuani noin 1-1½ tuntia. Heräsin siis kesken kaikkein sikeintä unta, enkä ole saanut unen päästä kiinni sen jälkeen. Noh, kerran olen hereillä, olen ollut sitten mieheen yhteydessä pitkin yötä. Köpiksessä ei ollut kuin 400 ihmistä jumissa ja kaikille heille yritettiin järjestää hotellia. Mies seurueineen ei hotellia saanut ja yrittävät paraikaa nukkua jossain siellä kentällä. Kotiin lento on luvattu klo 12:45 lähtevään koneeseen, mutta yrittää nyt sitten päästä johonkin aikaisempaan.
Ja kaikkein kypsintähän tässä nyt sitten on se, että olemme kumpikin tasan yhtä väsyneitä huomenna valvottuamme kumpikin. Ja tyttö puolestaan kaipaa jo aikalailla seurusteluseuraa. Hän nukkuu arviolta vielä yhden syöttökerran kanssa tuonne klo 9-10 tietämille, valvoo jonnekin 13-14 asti ja sitten saan hänet taintumaan ehkäpä pariksi tunniksi vaunuihin. sitten valvotaankin klo 16-21 imutellen ja känisten.
Söin juuri pari voileipää, jospa saisin nyt nukuttua edes muutaman tunnin. Tyttö päästelee unissaan vinkunoita tuolla makuuhuoneessa. Nukkuisi nyt myös vielä pari tuntia!
terv.
RouvaSukkula