Club-30 kuulumisia pitkästä aikaa (nettipimento viimein ohi)
Jaahas mistähän sitä aloittaisi, kirjoittelin jo pitkän viestin kuulumisista mutta taisin naputella liian kauan kun rekisteröityminen oli hävinnyt ja sitä samaa tietä koko viesti. =/
On ollut uskomatonta että en ole päässyt nettiin niin pitkään aikaa nlukemaan kuulumisianne ja täytyy myöntää että on tainnut olla välillä vierotusoireitakin. =)
[b]Mutta niihin kuulumisiin.[/b]
29.11. tein siis sen kummallisen testin johon piirtyi ne kaksi viivaa. =)
En kyllä meinannut sitä hevillä uskoa ja ajatuksen tajuamiseen on mennyt todella kauan.
Täälläpäin maailmaa raskaus varmistetaan aina vertestillä ja siinä kävin 20.12. HCG oli 18168 mUI/ml joka tuntu himan alhaiselta kun viikkoja oli kuitenkin tuolloin 7+4 mutta mahtui kuitenkin viitearvoihin.
Seuraavana päivänä olikin sitten ultran vuoro ja sitä jännitin todella. Ensin ultrassa näkyi kysta vasemmassa munasarjassa (sielläpuolellahan se ovis sillon oli), mutta seuraava löydös olikin sitten paljon mielekkäämpi. Pienen pieni alkio jonka sydän sykki. =D
Koko ei vastannut ollenkaan viikkoja kun oli vain 3,1mm kokoinen, mutta kun moneen kertaan kysyin näkikö lääkäri sydämen sykkeen hän sanoi nähneensä. Sykkeen näkyminen oli tietenkin helpotus, mutt hieman olin huolissani siitä kun koko vastasi vain viikkoja 6+0.
Mies siinä vietsailikin, että ovat laittaneet minulle kääpiön siittiöitä kun on niin pieni. ;)
Koska viikot ja sikiön koko ei vastannut täysin toisiaan kehoitti lääkäri että tehtäisiin kontrolli parin viikon päästä.
3.1. mulla olikin sitten varattuna erikoislääkärin aika ja miljoona kysymystä että miten tästä eteenpäin. Jotain tiesin, mutta käytäntö miten täällä kaikki seurannat ym. tehdään oli täysin avoinna. Ensin tietenkin köytiin läpi kaikki perustiedot ja kerroin että minulla on ollut tiputteluvuotoa jo muutamana päivänä. Se on ollut sellaista ruskeaa tuhrua, mutta tottakai oon ollu tosi huolestunut.
No lääkäri sanoi että katsotaan. Heti kun sai ultran paikoilleen sanoi, että ei hyvältä näytä. =´(
Sikiötä ei enää ollut eikä oikein muutakaan, no paitsi se kysta. Teki vielä perus tutkimuksen ja totesi raskauden keskeytyneen.
Se siis niistä miljoonista kysymyksistä, mitä väliä niillä enään on...
Käytiin läpi tilanne ja sain reseptin lääkkeellistä keskeytystä varten. Täällä kun se tehdään niin että saa olla ihan kotona. Mikä oli kyllä todella helpottavaa, kun sain olla vaan kotona ja löhötä sohvalla. Katselin elokuvia ja mupelsin karkkia.
Virallinen km päivä on nyt sitten 4.1. =´(
Kaikki tämä siis tällä viikolla, vielä tänäänkin on ollut vähäistä vuotoa mutta kivut on jo helpottaneet. Toinen asia on sitten miten tästä muuten eteenpäin. Eihän se auta kuin mennä päivä kerrallaan.
Suru on tietenkin päällimmäisenä mielessä, mutta olen tosi tyytyväinen että emme kertoneet tästä vielä läheisille, sukulaisille ja muille tutuille. Nyt saan surra rauhassa, eikä tarvitse leikkiä reipasta tai selitellä kenellekkään mitään.
Olisinpa pitkän palstahiljaisuuden jälkeen voinut kertoa parempia kuulumisia, mutta minkäs teet. Elämä ei aina ole reilua...
SuviTuulia ja
[quote]
¿kirppuenkeli¿
[/quote]
Saitte nyt lyhennetyn version, mutta kyllähän tästäkin aikamoinen romaani tuli.
Kommentit (14)
Suvis,
olen pahoillani puolestanne. Raskas koettelemus. Virtuaalihalaus sinulle ja voimia toivottelen.
Lämmöllä Nuru
Parempi onni seuraavalla kerralla, eikö niin!
Lämpimin terveisin Joganna
Kävin tänään ensimmäisenä Keskenmeno-palstalla ja pala nousi kurkkuun kun näin sinun kommenttisi lääkkeellisestä keskeytyksestä. En osaa edes sanoa miten pahoillani olen puolestasi. Mutta paljon.
Sinä jos joku olisi onnellisen raskauden ansainnut. Mutta eihän näitä asioita tässä maailmassa ansaita vaan epäreilusti jaetaan.
Olet ajatuksissani, Suvis :´´(
Voi että, tällaisia uutisia en sinulta olisi täältä halunnut löytää. Tosi surullinen olo tuli. Koeta jaksaa!
Olipa surullisia kuulumisia. :´( Otan osaa menetykseesi. Keskenmeno on aina hirveän surullinen tilanne. Ehdin jo niin riemuita raskauden alkamisesta pitkän ja hankalankin tienne jälkeen. Toivottavasti saatte mahdollisuuden yrittää uusia hoitoja heti kun olette valmiita siihen.
Olin odotellut mukavia kuulumisia sinulta... Toivotan pikaista toipumista ja jaksamista ja uskoa, että kyllä se vielä onnistuu.
Olen todella pahoillani Suvis! Jos jotain positiivista tästä yrittää hakea niin onnistuit kuitenkin raskautumaan, joten toivottavasti se tuo valoa tunnelin päähän. Keskenmenot ovat aivan kamalia, sen voin todeta itsekkin kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Voimia teille molemmille!
Santsu
Todella pahoillani. Paljon voimia Suvis!
Huoli iski, että miten pärjäät siellä. Huh Huh.
on ollut todella lämmittävä tunne lukea viestejänne.
Kyllähän sitä hieman tuntee olevansa yksin, kun täällä vieraalla maalla on kaukana läheisistä. Toisaalta se on ollut näin helpompaakin.
Henkinen jaksaminen on oikeastaan ihan hyvillä kantimilla, olen edelleen surullinen mutta en sen murtama.
Fyysinen puoli sai eilen illalla sellaisen kolauksen että mies oli vähänllä lähteä kuskaamaan mua jo sairaalaan, mutta muutaman tunnin vääntelehtimisen jälkeen sekin helpotti ja nyt olen taas jo ihan hyvävointinen.
Lähes kolmen viikon palstapimennon jälkeen oli tosi surullista lukea viestisi, SuviTuulia! Olen todella pahoillani teidän puolestanne!
Voimia ja osanottohalit! Olet ajatuksissani!
Favolina
Elama on kylla valilla epareilua, ei voi muuta sanoa. Olen tosi pahoillani. Paljon voimia!