Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ Esikot viikko 9

27.02.2006 |

Avaanpa uudelle viikolle pinon, kun kukaan ei ole vielä ehtinyt.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimeksi tuli Venla Roosa Eliisa, kutsumanimeksi valitsimme Roosan. Roosa huusi täyttä häkää koko kastetoimituksen ajan (kuten äitinsäkin aikanaan sanoi mummu) hiljentyen tosin siksi aikaa kun pappi suoritti itse kasteen - joten nimi oli kai sitten mieleinen. Meidän kastepäivästä tuli sitten ikimuistoinen, tilaisuus alkoi klo 15 kuten eräs muukin tapahtuma eilen... harmi että jellonat hävisivät matsin.

Lukaisin pikaisesti viime viikon pinon, voimia kaikille väsymyksen, rintatulehduksen ja vatsavaivojen parissa kamppaileville! Meillä on tosiaan ollut äitini kyläilemässä ja avustamassa viimeiset pari viikkoa eli en ole ehtinyt netissä juurikaan roikkua. Äiti lähtee tänään takaisin pohjoiseen, hänestä on kyllä ollut iso apu ja kiva kun on ollut päivisin seuraa ja on saanut vähän omaakin aikaa - nyt täytyy sitten taas pärjätä päivät ihan kahdestaan.

Voitaisiin sopia taas treffejä vaikka ensi viikolle Kuusijärvelle tai kaupungille - olisiko innostuneita tulijoita? Tämän viikon ajattelin rauhoittaa ihan kotona olemiselle kun on viime viikot mennyt sinkoillessa siellä täällä ja pitoja laittaessa.

Ja minä ilmoittaudun myös heti mukaan maastoilemaan! Hevosen selkään en ole vielä kiivennyt mutta mieli tekisi jo kovasti.

Mukavaa viikon alkua itse kullekin!

Sonja ja Roosa

Vierailija
2/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja: Ihana nimi teidän tytöllä :) Venla ja Roosa olivat meidänkin mietinnässä, mutta onneksi siis emme valinneet kumpaakaan ainakaan tälle esikoisellemme... Meillähän on ristiäiset vasta nyt tulevana lauantaina eli 4.3. Vauvan nimi on lipsahtanut vahingossa vaikka kenelle, mutta kerron sen palstalla sitten ensi viikolla.

Olisi kiva tavata vaikka ensi viikolla - tai seuraavalla. Miksikäs ei vaihteeksi vaikka kaupungillakin?

Nyt neitokainen huutelee jo alakerrassa, joten pitää mennä...

Katja ja Joulutyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi tosiaan Roosalla :-) Ja sopii todella hyvin, tyttö oli juuri sellainen ruusunnuppu.

Meidän neito yllätti ja nukkui viime yönä iltakymmenestä aamuyhdeksään kahdella syötöllä!! Vain yhden aikaan jouduin nousemaan tunniksi ylös hyssyttelemään ja hämmästyksekseni tyttö jatkoi unia. Kaksi hyvin nukuttua yötä takana, en tiedä mitä tekisin kun ei tarvitse päikkäreitä nukkua kaikkea ylimääräistä aikaa. Taidan käydä ostamassa paperia nimiäiskutsuihin - juhlat on 12.3. mutta kutsut jäi viime viikolla laittamatta, ei OIKEIN jaksanut.

Nyt on sellainen tohina päällä että täytyy lopettaa. Treffit ensi viikolla sopii!

F & F tasan 7 viikkoa

Vierailija
4/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys mammat!

Ihan samaa mieltä kuin Frida, osuvampaa nimeä teidän ruususelle ette olisi osanneet valita! Onnea Roosalle uudesta, hienosta nimestä.

Joko te olette oppineet kutsumaan oikealla nimellä vai vieläkö lipsuu työnimi? Mulla ainakin kesti tosi kauan ennenkuin Papu jäi pois ja Pinja tuli tilalle. Vieläkin, jos jutellaan miehen kans niin saatan sanoa papuksi. Mutta olihan se nimi käytössä sieltä raskausviikolta 8, joten ehti hyvin juurtua mieleen...

Ihana kuulla Frida, että olette saaneet nukkua! Toivotaan että tästä lähtee uusi, pitkien yöunien kausi.

Meille ei mitään uutta kuulu. Vaari kävi kylässä ja toi pitsat lounaaksi - nam. Piitsu nukkuu partsilla päikkäreitä.. vähän on huono omatunto ku aurinko paistaa enkä lähteny vaunulenkille. Vielähän tässä ehtii ;)

Meillä on tänään tutustumiskäynti vauvauintiin :O Ensi maanantaina päästään sitten oikein tositoimiin. Kävin perjantaina Sellosta ostamassa Pinjalle Muumi-uimapuvun, hih.

Kysymys jbeibille, Marille... Onko teidän neidit alkaneet raapia takaraivoa/niskaa? Ja repivät itseään oikein kunnolla niskahiuksista? Meillä neiti raaskuttaa niin että tänään huomasin vereslihalla olevia jälkiä. Jossain luki että tässä vaiheessa löytävät omat hiukset mutta mitä tuo takaraivon raapiminen on?! Vai onko se sitä niskahiusten haromista?

Nyt pitää alkaa soittamaan VR:lle ja varata junaliput Kolariin :)

Niin ja mullekin treffit sopii.

Toukkis ja Pinja 15vk1pv

Vierailija
5/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Juuri kun olin kehitellyt kaikki keinot yövalvolvomisen katkaisemiseen edes jossain vaiheessa, niin tyttö nukkuikin yllätyksekseni todella hyvin. Jaksoin jopa itse nousta klo 10 tytön kanssa tänäaamuna ja olen jo saanut tehtyä 2 itselleni asettamaa tehtävää 3:sta. Vielä jäljellä " sukutilamme" veroilmoitus, joka pitää jättää kuun loppuun mennessä. Noh, se ei ole tänävuonna vaikea nakki, kun mitään puukauppoja ei ole ollut, eikä varmaan tulekaan seraavaan 10 vuoteen, hehe.

Mielelläni osallistuisin vaikkapa kaupunkikahvitteluun joko ensi- tai seuraavalla viikolla. Ainoa buukattu meno ensi viikon tiistaina on neuvola, mutta muuten kalenteri loistaa tyhjyyttään ja olisi kiva aloittaa bussilla kulkeminen tytsykän kanssa.

Ristiäis/nimiäis-putki meillä Esikoilla jatkuu, kun meillä ristiäiset päätettiin pitää 11.3. Päädyimme tekemään näin, kun veljeni vaimon laskettu aika on huhtikuun alussa (ja ovat vieläpä kummeja), joten parempi juhlistaa riittävästi ennen sitä. Tosin hän sanoi matkustamisen tuntuneen jo nyt ikävältä, joten jännitämme jaksaako tulla keski-Suomesta vielä silloin tänne Helsinkiin, mutta ainakin veljeni tnne pääsee. Anoppi ei pääse paikalle, kun toipuu vasta lonkkaleikkauksesta, mutta muuten kaikille muille tuo päivä sopii.

Noh, nyt en muista pitikö kommentoida jotain vielä. Niin joo, Olivera, olen itsekin tullut siihen tulokseen, että on parempi että pienokainen on kylläinen. Jos sinulla maito loppuu, tai minulla on liian kipeät rinnat imettämiseen, niin korviketta vaan. Eihän sitä kuitenkaan tarvitse yksinomaan antaa ja vain lisukkeena. Pääasiassahan lapsemme kasvavat oman äidin maidolla.

Mutta maitoa taitaa tällä hetkellä meikäläisellä riittää. Tänäaamuna koin itsekin ilmiön suihkutissit, hehe. Eli sitäkö tytsykkä tilasi, kun mussutti rintaa muutaman yön niin ahkerasti?!?

Nyt pistän tytön ulos uinumaan.

terv.

RouvaSukkula & Astris 3vk+3pv

Vierailija
6/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme reippaalla vaunulenkillä ja tyttö nukkuu edelleen. Oletko Toukkis tai muut parvekkeella / terassilla / kuistilla nukuttajat käyttäneet itkuhälytintä? Meillä moinen vekotin on, mutta toistaiseksi se on paketissa. Olen vaan itse aika usein yläkerrassa (tietokoneellapa tietenkin!) ja jos nukutan tyttöä alakerran terassilla, olisi itkuhälytin ehkä paikallaan. Nyt neito jatkaa lenkin jälkeisiä unia sisällä, ja mahdollinen huuto kyllä kuuluu kerroksesta toiseen ;)

Kivaa, että tapaaminen ensi tai seuraavalla viikolla kiinnostaa! joko aletaan sopimaan päivää? Ensi viikon tiistaina RouvaSukkulalla ja Astriksella on neuvola ja keskiviikko taas olisi minun kannaltani huono päivä - muuten minulle sopii milloin vain: Ensi viikolla vaikka torstaina tai perjantaina ja sitä seuraavalla ihan milloin vain. Miten muut?

Kerronpa vielä " hauskan" jutun lauantailta. Katsoimme mieheni kanssa Itsevaltiaita ja samalla imetin Joulutyttöä. Jaksossa oli taas jotain Keskusta-puolueesta. Kesken sarjan neitimme irrotti otteensa tissistä, hymyili ja sanoi " väy" . Meitä hymyilytti, koska Väyrynenpä se Itsevaltiaista puuttuukin... Äiti ja isi siis kuulevat jokelluksessa vaikka mitä merkityksiä ;)

Luin juuri Odotus-puolen viestit. Tutannalla alkaa olla jännät paikat ja minuakin jännittää hänen puolestaan. Toivottavasti ja varmasti kaikki sujuu hyvin ja pian Tutanna ilmestyykin tänne vauva-puolelle!

Katja ja Joulutyttö, jo toista kertaa tänään

Vierailija
7/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ulkoilukelejä on kyllä ollut nyt! Ihanaa kun kevät tekee tuloaan. :)

Me voitaisiin Dinan kanssa liittyä joukkoon ensiviikolla. Päästäisiin vähän kaupungille mekin. Missä siellä sitten nähtäisi? Meille käy kaikki muut päivät paitsi maanantai.

Meillä on ollut vähän huolta ja surua nyt täällä kun miehen äidillä todettiin syöpä joka leikattiin mutta nyt löytyi sitten vatsasta jotain etäpesäkkeitä mitä ei voida leikata. :(

Ja meidän nuorempi koira on kärsinyt jostain vatsavaivoista nyt viikonlopusta asti, ei ole kunnolla syönyt vaikka yleensä syö ihan mitä vain ja miten paljon vain. No, tänään onneksi söi jo mutta oli sen jälkeen taas vähän outo, tuli varmaan vatsa kipeäksi siitä.. :/ Inhottavaa. Täytyy nyt seurata sitä ja ottaa sitten yhteyttä eläinlääkäriin jos tila tuosta pahenee tai lopettaa syömisen kokonaan.

Dinan kanssa käytiin tänään Tikkurilassa yhessä ryhmässä ja sitten käytiin mummia ja pappaa moikkaamassa. Tultiin kotiin tuossa kolmen jälkeen ja Dina on edelleen sillä matkalla, eli nukkuu. :) Hyvä, valvookin tänään taas vähän pidempään sitten.

Turpo-Urpo: Ihana nimi! Onnea tytölle. :)

Kiva olisi kyllä nähdä teitaä kaikkia ja teidän kaikkien suloisia vauvoja! :)

Mukavaa viikon alkua!

T: Mari & Dina 4kk 3vkoa

Vierailija
8/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukkikselle vastata:

Muistelen että jossain vaiheessa Dina muutamia kertoja haroi päätään (varmaan silloin " löysi" sen) mutta ei mitenkään raapimalla raapinut eikä siis ole nyt aikoihin enää päätään juuri kosketellut, naamaa lukuun ottamatta. Takaraivo Dinallakin kyllä on aika usein punertava, mutta olettaisin että se johtuu vaan siitä kun hän joutuu vielä niin paljon makaamaan pää alustassa kiinni.

Dinalle on muuten alkanut tulla välillä outoja punasia pisteitä kaulaan, nyt paniikissa odottelen, ennakoiko ne jotain allergiaa... :/ Toivon mukaan ne on vaan jotain ärsytystä ruoasta tai maidosta mitä aina ruokailun yhteydessä valuu kaulalle tai sitten puklusta ja/tai kuolasta.

-Mari-

Vierailija
9/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistäkin olisi kiva tulla jo ihmisten ilmoille keskustaan ensi viikolla :o) Muut päivät käy, maanataina on neuvola. Meidän täytyy vaan ottaa pullo varulta mukaan, ellei istualtaan imettäminen ole siihen mennessä hallussa (ei taida viitsiä kahvilassa heittäytyä kyljelleen ;o) ), keskiviikkona menen hakemaan siihen neuvoja imetystukiryhmästä.

No joo, kehuin jo kuinka hyvin meni pari päivää. Menisi varmaan vieläkin mutta nyt poikaa vaivaa minun saamastani Flagyl-lääkekuurista saama ripuli- joka pieraisulla tulee kakkaa ja se vaivaa poikaa kun koko ajan tulee plöröt housuun. Muuten hän olisi ihan rauhallinen ja syö hyvin- olen valehtelematta vaihtanut varmaan yli 20 vaippaa vuorokauden aikana... no pian tämä kuuri on ohi ja toivottavasti päästään ' normaalitilaan' .

Tutannalla tosiaan jännät paikat, toivotaan että raskausmyrkytys ei kuitenkaan enempää riehaannu. Kylläpä ne käynnistävät jos siltä näyttää.

T. Olivera & Ollie 3vkoa+ 4pvää

Vierailija
10/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudumme mukaan tapaamiseen! Meille tosin käy vain torstai ja perjantai, mutta muillekin tuntui tuo loppuviikko käyvän paremmin. Olisko se Sanomatalo kätevä näin monien vaunujen kanssa? Onpa ihanaa nähdä teitä kaikkia!

Olivera, mulla on ihan sama imetysongelma... pitää alkaa opettelemaan nyt istualtaan imetystä, kun viimein pystyn jo istumaankin hieman.

Frida, mekin pidetään nimiäiset kunhan lonkkalastasta pääsemme. Millaiset juhlat teille tulee? Tuleeko juhlapuhujaa?

Vierailija
11/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käy hyvin minullekin. Ma menen labraan ja ti on jälkitarkastus.

Lene: laitoin tänne vauvapalstalle kyselyä nimiäisjuhlista kun ei ollut oikein käsitystä mitä sellaiset juhlat pitävät sisällään. Sain muutamia vastauksia ja ideoita. Emme aio pitää mitään kovin virallista juhlaa, vaan lähinnä tarkoitus on julkistaa nimi ja juhlia sitä rennoissa merkeissä sukulaisten kanssa. Nimen julkistamisessa aiomme hyödyntää ideaa jonka sain jonkun juhlista: nimen kirjaimet sekaisin ja kaikki arvaamaan. Saattaa tulla aika hauskaa :-) Puu olisi kiva istuttaa mutta meillä ei ole omaa pihaa emmekä edes pidä juhlia kotona. Ei tänne mahtuisikaan kun neliöitä on 65 ja vieraita tulee noin 30, kaikki " pakolliset" sukulaiset. Puhujaa meille ei tule, mutta jos innostun ja ehdin, kirjoitan oman runon äitiydestä. Muuta virallista ohjelmaa ei varmaankaan tule.

F & F

Vierailija
12/48 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frida: samanhenkiset juhlat tulee teille kuin meillekin: epäviralliset juhlat lähisuvulle. Minustakin tuo puun istuttaminen tuntui kivalta idealta (luin siitä jostain nimiäisketjusta), mutta maaliskuun lopulla ei oikein vielä voi istuttaa pihalle mitään. No, kesällä aiomme istuttaa pihaterassimme keskelle puun, joka kukkii keväisin vaaleanpunaisia kukkia (olikohan se siperianorapihlaja). Jos asumme tässä talossa vielä 20 vuoden päästäkin, voimme aina muistella että se istutettiin pojan eka kesänä. :)

Olivera: kyselit koiriemme suhtautumisesta vauvaan. Nehän oli hoidossa ja tulivat kotiin vasta viikko sitten. Alunperin epäilin nuoremman koiran suhtautumista, kun se pelkää lapsia ja on sellainen pelkoräksyttäjä. Sitä ei vauva kiinnosta alun haistelua lukuunottamatta lainkaan! Sen sijaan tuo vanhempi koira, joka on paljon laumaviettisempi, on ollut enemmän hermona. Se kai tajuaa, että lauman dynamiikka muuttuu, ja stressaa siitä. Se stressaantuu vauvan itkiessä, ja eilen se yritti paimentaa vauvaa. Se yritti varovasti näykkäistä vauvaa lahkeesta, kun vauva huusi iltaitkuaan. Jouduin komentamaan sitä todella kovaa ja häädin sen ulos huoneesta, tuijotin vielä pahasti perään. Joudun näköjään opettamaan sille, että vauvaa ei tarvi paimentaa vaan minä teen sen... Sinänsä en ole huolestunut, kun tämä koira on todella ystävällinen ja kiltti tapaus. Ongelmana on että se on todella paimennusviettinen. Mutta siinä on sekin hyvä, että se on tosi alistuvainen ja oppi nopeasti, joten en usko että pidemmällä tähtäimellä tulee olemaan ongelmia. Olin tän koiran kanssa eka tottelevaisuuskisoissa kun se oli 10 kk, ja siirryimme jo silloin AVO-luokkaan. Se on siis äärettömän oppimiskykyinen. Olen nyt kehunut sitä kovasti kun se on vauvan lähellä rauhallisesti, varsinkin silloin kun vauva itkee. Eiköhän se pian opi paikkansa. Nyt jo se katsoo mua kysyvästi aina lähestyessään vauvaa.

Vierailija
13/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietän aamuyötä lueskellen teidän viestejä. Ihan hauskaa puuhaa sekin, mutta mielummin olisin kyllä unten mailla, en ole mikään aamuvirkku. Huomasin Frida että olit samaan aikaan tuolla odotuspuolella kuin itsekin. ;) Minä aloin sitten tekemään seuraavan päivän etätöitä, ajattelin että kun kuitenkin olen täysin hereillä, niin voinpahan sitten nukkua päivällä.

No joka tapauksessa satuin juuri eilen illalla lukemaan vanhasta Vauvasta nimiäisideioita ja kirjoitan niitä muillekin vinkiksi. Yhdellä perheellä oli tapana järjestää nimiäiset aina lapsen nimeen sopivassa paikassa, niinpä Vanessa (=perhonen) sai nimen Korkeasaaressa, Leonard Kiasmassa, Vincent (=voittaja) Urheilumuseossa, Lorentz (samanniminen tutki vesilintujen käyttäytymistä) saaristoristeilyllä ja Falko Luonnontieteen museossa. Niiden lapsiluku oli nyt täynnä, mutta antoivat ideoita paikkoihin, mm. Gardenia, leffateatteri, leikkipuisto, uimahalli, postimuseo, lastenmuseo, kasvitieteellinen puutarha, lumilinna.

Muita ideoita:

Juhlille teema, jonka mukaan vauvan voi pukea tai pyytää vieraat pukeutumaan. Teema voi tulla sukunimestä tai etunimestä (Karhu -> vauva puetaan nalleksi, vieraat keksii itselleen jotain eläinteemaan sopivaa), kattaus/paikka sen mukaan (vaikka Marja -> marja-aiheisia herkkuja, marjapensaisen luona nimiäiset)...

Kesällä vauvalle kukkaseppele. Synnärille saaduista kukista kranssi oveen. Vauvankengät oveen. Päivänsankarin nimellä varustetun ilmapallon lähettäminen lentoon (lapsille mieluista puuhaa). Vieraille jotain muistoksi vauvasta, kuten kortti jossa vauvan jalanjälki/ kuva vieraasta vauvan kanssa. Vierailta terveiset vauvakirjaan. Itsetehty kummitodistus. Pihapuihin voi ripustaa kuvia vauvasta, joista vieraat voi valita itselleen mieleisensä kuvan mukaan.

Nyt täytyy mennä. Kivaa viikon jatkoa kaikille, toivottavasti joku sai ideoita noista. Itsellä ainakin mielikuvitus lähti heti lentoon.

jaipur 34+1

Vierailija
14/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopis ens viikolla myös torstai tai perjantai Sanomatalon tapaamiseen. Tällä kertaa pääsis ilmeisesti aika moni mukaan... hyvä hyvä!! Mukava olis nähdä uusimmat tulokkaat, mm. Lenen, Oliveran ja Modestyn pikkuiset.

Onnea Turpo-Urpolle ja Roosalle! Osuva nimi rinsessalle, mulla kummityttö saman niminen :-).

Meillä onkin vuorossa ristiäiset ensi sunnuntaina ja Snowapple ehtii päivän aikaisemmin eli lauantaina.

Neuvolakuulumisia: strategiset mitat 4850g ja 54,7 cm. Lisää juteltiin iltaitkuista ja kyllä alkaa meilläkin nuo koliikin tuntomerkit täyttyä :-(. Kolmea iltaa lukuunottamatta parin viikon sisällä on ollut iltahuutoa, viime perjantaina jo välillä itketti äitiäkin, tuntuu niin hirveältä seurata toisen kipuilua kun ei pysty kauheasti auttamaan. Toivotaan että parin kuukauden sisällä helpottaa. Se positiivinen puoli tässä on että nuo itkuthan olis voineet alkaa paljon aiemmin... Yöt meillä edelleen menee mallikkaasti joten sekin auttaa jaksamaan.

Tyttö on selvästi aamuvirkku, parhaimmillaan on pari tuntia aikaisin aamulla. Silloin väläytellään hurmaavia hymyjä! Mieskin sanoi aamulla ettei malttaisi töihin lähteä, olis mukavampi jäädä tytön kanssa seurustelemaan...

Aurinkoista pakkaspäivää toivotellen

Suiza Ja Kuikkis 8 vko ja 4pv

Vierailija
15/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että loppuviikko näyttää saavan kannatusta. Ensi viikon torstaina tai perjantaina siis tapaamme? Minä kannatan Sanomataloa, koska meitä on tulossa paikalle niin monta. Sanomataloon mahtuu hurja määrä vaunujakin :) Mikä olisi hyvä kellonaika?

Olemme tänäänkin menossa keskustaan ja juuri Sanomatalolle. Tyttö vaan on ollut koko aamun käninätuulella: Aamiaisenkin söin siten, että laitoin tytön vaunuihin ja heilutin vaunuja toisella kädellä ja toisen avulla sitten söin voileipää ja join mehua. Meillä koliikkihuuto ajoittuu päivään ja iltaan, yöllä nukumme kaikki aika hyvin. Se toki auttaa jaksamaan, mutta olen suoraan sanottuna alkanut hieman pelkäämään päiviä. Tulee niin riittämätön olo, kun mikään ei auta neitosen itkuihin :( Vähän pelkään jopa kahvilatapaamisia, koska yleensä tyttö saa raivarin niissäkin. Yhdistelmä suihkutissit-pulautus-vauvan masuvaivat-muu kuin koti saa aikaan hermostuneisuutta tytössämme ja huutokonsertti alkaa. Olen ollut hieman alakuloinen viimeiset pari viikkoa ja ajattelin maaliskuulla pyytää äitiäni tänne avuksi. Rakastan omaa vauvaani ihan valtavasti, mutta joskus vaan arki on raskasta.

Usein Joulutyttö toki on kuin aurinko. Suiza kirjoitit juuri äsken aamuisista hymyistä ja niitä saamme täälläkin! Samoin tyttö väläyttelee hymyä, jokeltelee ja harjoittelee kiljumista monesti päivällä, jos vaan itku ei ota ylivaltaa. Tuntuu, että hyvän mielen ja itkun raja on niin häilyväinen ja mikä tahansa voi aikaansaada mielenmuutoksen vauvassamme.

Nyt tyttö nukahti alakertaan, mutta herää välillä itkemään. Juoksenkin portaita vähän väliä alas ja takaisin ylös - tämä äiti saa ainakin liikuntaa ihan kotioloissakin!

:)

Katja ja Joulutyttö

Vierailija
16/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jaipur :-) Lohdullista ajatelllla että joku muukin valvoo. Vaikkei valvomista kelllekään toivoisi. Kiitos noista nimiäisvinkeistä, sain hyviä ideoita. Laitamme varmaan valokuvia johonkin " puuhun" , niin vieraat saavat valita mieleisen kuvan muistoksi. Samalla tulee kuitattua kiitoskortti? Vai mitä mieltä olette?

Katja, minä kanssa olen ruvennut jännittämään lähtöä yhtään minnekään, kun ikinä ei tiedä onko saanut juurikaan nukuttua. Jos ei nimittäin ole nukkunut niin sitten on pakko yrittää päivälllä nukkua koska muuten lähtee järki seuraavana yönä. Valvominen on muutenkin rankkaa jos väsyttää, mutta kun siihen yhdistetään oman vauvan itku ja fyysisesti rankka kantelu ympäri kämppää, niin sitä ei montaa yötä jaksa selväjärkisenä jos ei saa joskus nukkua. Niin että sillä varauksella ilmoittaudun mukaan. Harmittaa vietävästi, kun joudun koko ajan peruuttamaan sopimiani menoja. Ei tee mieli enää sopia mitään. Ymmärrän Katja sinua hyvin. Itseänikin pelottaisi illalla lähteä kahvilaan tytön jatkuvan itkun pelossa. No, kuten miehelle totesin, puolet (koliikki-)tuomiosta jo kärsitty. (Mikäli tämä nyt on sitä kolmen kuukauden koliikkia.) Onneksi aika menee nopeasti.

Keitinpä tuossa teevedet pohjaan. Nousin tytön herätessä syömään aamiaista ja pyysin miestä laittamaan minulle vielä teeveden kiehumaan. Sitten tyttö nukahti ja painuin itsekin vällyjen väliin havahtuakseni hetken kuluttua kummaan hajuun. Onkohan tuo teflonkattila mennyttä... Olettelo muuten lukeneet väsyneiden äitien toilailuja -pinoa? Sain hulvattomat naurut, tytöllä ei meinannut tissi suussa pysyä. Onkohan kylppärissä muuten hana auki..? Kuullostaa vähän siltä. Täytyy käydä katsomassa kun tyttö on syönyt. Olen tullut niin hajamieliseksi etten kohta uskalla jäädä itseni kanssa yksin kotiin.

F & F 7 viikkoa 1 päivä

Vierailija
17/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samaan aikaan kuin Frida ja Jaipur. Olin vain niin väsynyt etten konetta jaksanut avata ja kun oli tytsyn suu kiinni tississä suurimman ajan.

Tässä meidän tytsyssä taitaa olla Dr Jekyll ja Mrs Hyde samassa persoonassa. Joka toinen yö hän on enkeli ja joka toinen hirviö. Mutta onneksi saa aina jossain välissä nukkua. Mitään liian aikaisia tapaamisia ja menoja en uskalla sopia, kun aamuhommeleissa saattaa mennä yli puolen päivän. Eli moneksikos niitä Sanomatalon treffejä ollaan sopimassa...???

Tytsykkä vielä onnistui yöllä puklaamaan komeasti hoitopöydällä maatessaan. Oli koko oikea poski ja korva ja tukka puklussa. Siinä sitten aamuyön tunteina yritin puhdistella häntä. Tänään kyllä mennään kylpyyn, kun haisee puklulle koko tyttö.

Ihania refleksihymyjä on tytöltä tullut. Hän tulee varmaan kääräisemään koko suvun pikkusormensa ympärille, kun alkaa oivaltamaan hymynsä voiman, hehe.

Ensi viikon tapaamista odotellen! Toivotaan, että Frida ja Katja pääsisitte ja uskaltautuisitte myös mukaan!

terv.

RouvaSukkula & Astris 3vk+4pv

Vierailija
18/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin siis ainakin tänään keskustaan :) Tyttö toki sai hirveän raivarin imetyksen jälkeen, mutta jaksoi myös tarkkailla muita joulukuisia vauvoja ja jokellellakin hieman - pitää vaan kerätä itselle rohkeutta ja jos tyttö huutaa, niin sitten hän huutaa... Kyllä jotkut naapuripöytien ihmiset silti katsoivat aika pitkään.

Frida: Toivottavasti etenkin teillä koliikki kestää " vain" sen kolme kuukautta! En voi oikeastaan edes kuvitella sitä väsymystä, mikä sinulla on. Meillä kun itku keskittyy päivään ja/tai iltaan ja yöllä saan nukkua vähintään seitsemän tuntia. Toivottavasti jaksat tulla tapaamiseen ensi viikolla ja toivottavasti saat tukea ja apua arkeesi! Täällä 30+ esikoissa on onneksi hyvä henki ja keskustelu sujuu sekä tukeakin saa porukalta aivan ihanasti. Se ei tietenkään ole sama asia kuin ihan konkreettinen apu vaikka kotona, mutta minua ainakin helpottaa tämä " kanava" kaiken pohtimiselle. Kiitos siis kaikki esikot :)

Mari: On ikävä kuulla äidistäsi. Voimia sinulle!

RouvaSukkula: Meilläkin on joskus ollut tytön poski ja korva puklussa. Viime aikoina tyttö on alkanut viihtymään lattialla ja kannattelee päätään tosi hyvin. Monesti hän vain sekä puklaa että väsyy kesken kaiken ja sitten tyttöä viedäänkin taas poskipesulle ;)

Kaupunkireissusta piristyneenä,

Katja ja Joulutyttö

Vierailija
19/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin pitkät pätkät mutta sitten en muistanut kopsata tekstiä muistiin ja kaikki katosi. Voi tuska. Enkä enää muista mitä kirjoitin.

Ensi viikon kahvittelu kuulostaisi kivalta, joku päivä on jälkitarkastus mutta taisi olla alkuviikosta. Olin muuten viime viikolla yllättynyt kuinka vahvasti se Sanomatalon kahvila on tosiaan " mammakahvila" , eihän siellä päiväsaikaan paljon muita ollut kuin äitejä vauvoineen.

Mekin käytiin kaupungilla tänään, tosin Stockalla vaihteeksi. Oli muuten hyviä ja extrakermaisia laskiaispullia. Ja jääkaapissakin odottaa vielä yksi. :p

Meillä oli lääkärineuvola tänään, tytteli on kasvanut taas kovasti, painaa nyt 6 viikon iässä 4520 g ja pituus on 55 cm (lähtö 3240 g ja 49 cm). Muuten oli kaikki hyvin, kyselin tosin siitä aamuöisestä ähinästä ja örinästä, ja lääkäri kysyi että röyhtäytänkö öisin. Mitenkäs mie, kun aina nukahdan samalla kun tyttö imee....

Jeps, eipä muuta tähän päivään.

tiistaiterkuin

susumi & vaavi 6vk 3pv

ps. Olivera, huvittaisiko joku päivä vaunulenkkeily, ennen kuin muutatte pois täältä iloisesta Itä-Hgistä? ;) Laitoin sulle meiliä, mutta en tiedä käytkö lukemassa sitä kuin usein.

Vierailija
20/48 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla toi opiskelu painaa päälle niin en oo paljoo tänne kerenny. Tänä aamuna oli tentti, saa nähä päsenkö läpi. Aika pinta puolista on toi lukeminen, kun koko ajan tulee keskeytyksiä. Nyt vielä vaihdoin viimeiselle neljännekselle noita opintoja ja joudun käymään lähes joka päivä yliopistolla tytsyn kanssa, jos en pärjää pelkällä tenttimisellä mihin en usko.

Siellä onkin kiva kun tyttö huutaa tai puhelee niin pari sataa ihmistä kattoo. :-O. Alkaa vähän jo hävitä toi hävettäminen tytsyn huutamisille.

joku kyseli päänahan raapimisesta. En oo huomannu. välillä tukkaansa haroo mutta ei muuten.

Meillä ei oo vielä(kään) aloitettu kokeilemaan mitään kiinteetä vaan imetyksellä mennään vielä. Katotaan tonne 5kk neuvolaan, kun tuntuu maitoakin riittävän. Suihkutissi ilmiö esiintyi tänäänkin ja paita ihan märkänä maidosta.

j+beibi 4,5kk