Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuolisoni pyydettiin kummiksi, minua ei.

Marjukka
29.06.2016 |

Olemme seurustelleet avopuolisoni kanssa 2 vuoden ajan.
Olimme vierailulla hänen veljensä luona kenelle on juuri syntynyt vauva. Käydessäni vessassa avokkini veli oli pyytänyt häntä lapsensa kummiksi.
Jäi todella paha mieli etenkin siitä, että tällainen hieno asia kysytään hetkellä kun olen itse vessassa ja tietysti se, että minua ei pyydetty kummiksi. Olen ollut ystävällinen heitä kohtaan ja hoitanut heidän vanhempaa lastaan, sekä koen että vasta seurustelumme aloitettua puolisoni on lähentynyt paremmin veljensä perheen kanssa. Sain vasta bussissa kuulla että poikaystävääni pyydettiin kummiksi, muuten kaikki olivat hiljaa tästä koko vierailun ajan.
Onko tämä teistä normaali tapa toimia? Jäi kieltämättä hieman paha mieli, syystä vai ylireagoinko?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Muista ettei sun sitten tarvi toimia miehen puolesta kummina, jos ei hanki lahjoja tai muutenkaan muista niin olkoon

Vierailija
42/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaveripariskunta pyysi myös minua kummiksi, vaikka en kunnolla tuntenut kumpaakaan. Kieltäydyin, koska tiesin jo etukäteen että minulla ei ole mitään tunnesidettä tähän lapseen. Sanoin kyllä miehellekin, että kannattaa miettiä tarkasti suostutko, ei ole pakko. No, mies suostui, ja nyt ollaan tilanteessa jossa kyseisten ihmisten kanssa ei enää olla missään tekemisissä, joten kummius on vain nimi jossain paperissa.

Juuri tuon takia ketään ei pidä pyytää kummiksi kohteliaisuussyistä. Itse en lapsena omia kummeja nähnyt kuin max kaksi kertaa, joten oman lapsen kohdalla halusi kummeiksi pysyvämmät ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kummius on henkilökohtainen asia. Ymmärtänet ehkä sitten, kun on omia lapsia.

Vierailija
44/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kuulu kirkkoon niin ei tarvitse pohtia kummiutta tai pahoittaa mielensä. Selviää helpommalla kun ei tarvitse olla kenenkään kummi.

Vierailija
45/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on kirkossa pitely. Sen jälkeen asia käytännössä unohtuu.

Vierailija
46/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siskoni esikoisen sylikummi ja avopuolisoni on "tavallinen"kummi.olen myös siskoni kuopuksen kummi mutta mieheni ei ole,eikä tästä kukaan loukkaantunut.mieheni on myös oman siskonsa pojan kummi ja minä en,ei haitannut yhtään.en olisi edes loukkaantunut jos oma siskoni ei olisi pyytänyt minua omien poikiensa kummiksi.

Jokainen tekee kummeista omat valintansa.serkkuni on lapseni kummi mutta en minä ole hänen lapsensa kummi,vaikka olemme paljon tekemisissä.

Vierailija
47/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten vähän kummiketjussa on keskustelua uskonasioista, jankataan vain parisuhteiden laadusta.

Kuuluuko ap kirkkoon?

Onko ap paasannut jotain arvoja joista lapsen vanhemmat eivät pidä?

Vierailija
48/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kummiksi valinta on aina yhtä herkkää, mutta minä olen kerran töpännyt ja senkin oikasin sitten tyylillä. Vanhimmilla lapsillani on neljä kummia, aviopareja ja sitten sinkkujakin, nuoria ja vanhempia. Mutta sitten ei huomattu yhden serkun harvinaisen selvää kummiksi halua kuin vasta sitten, kun kummit oli jo kysytty, joten soitto kirkkoherranvirastoon ja homma oli pelastettu. Lopuilla lapsilla onkin viisi kummia. Kriisi torjuttu ja vain yhden puhelinsoiton avulla. Kaikilla hyvä mieli.

Ei ole kiveen hakattu kummien määrää. Jos tulee vähän arveluttava tilanne, ottaa sitten useamman. Minulla on itselläni kahdeksan kummia, kaikki halukkaat pääsivät. Siskolla neljä, veljellä kuusi.

Vierailija
49/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa lapsilla on kaksi kummia, yksi molemmilta puolilta ja yleensä ovat myös sukulaisia. Ei siihen mitään pariskuntia mahdu.

Vierailija
50/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei kummien valinta ollut mikään iso asia kun ei minullakaan kummit ole ollut iso osa elämää. Valitsin veljeni ja siskoni esikoiseni kummeiksi. En tiedä loukkaantuko veljeni kihlattu asiasta mutta en edes tunne koko naista kauheen hyvin.... Jokaiselle kummeus merkitsee eriasiaa sinuna en murehtia mieti muuta

Vierailija
51/51 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ylireagoi. Tuo on loukkaavaa ja outoa, mutta valitettavasti jotkut toimivat noin.

Minun aviomieheni pyydettiin kummiksi meidän yhteisen ystävän lapselle, mutta minua ei. Olimme tuossa vaiheessa olleet yhdessä miehen kanssa yli 10 vuotta. Lapsen isä on mieheni lapsuudenystävä, mutta mielsin tämän miehen myös omaksi ystäväkseni, hän on mm. yhden lapsemme kummi. Lapsen äiti oli meille molemmille yhtälailla tuoreehko kaveri (koko suhde oli tuore), mutta luulin hänen olevan myös ystäväni. Pahoitin mieleni tietysti, enkä edelleenkään ymmärrä koko kuviota. Ilmeisesti äiti valitsi Kummitädit omista kavereistaan, ja isä Kummisedät omistaan. Loukkaavaa silti.

Mutta toihan on ymmärrettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän