Paljon rippirahaa läheiselle kummitytölle?
Mikä olisi sopiva summa pariskunnalta kummitytölle? Annamme rahalahjan.
Kommentit (29)
Jos tykkäät hänestä niin 100€, jos lahja on vain velvollisuus 50€, jos ei ole varaa näihin niin vähemmän.
Samaa pohdin minäkin!
Ajattelin 100€.
Pariskunnalta 100€, yksin vieraana ollessa 50€. Pienemmät summat ovat noloja, tulee tosi köyhä ja kitsas vaikutelma.
on varmaan kiva silloin olla paikalla
Me annoimme 200€. Se oli mielestäni vähän liikaa, mutta mieheni mielestä sopiva summa. Kummipoika on miehen lapsuudenkaverin poika, joten mieheni mielipide oli "vanhempi" kuin minun. Ko. pojalla ei on muita kummeja kuin me.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat
100€ pariskunnalta on mielestäni sopiva esim. naapurin lapsen yo-lahjaksi. Rippilahja kummilta saisi mielellään olla kaksi kertaa niin arvokas, tosin suosisin jotain muuta lahjaa kun rahaa. Mitä 15-vuotias tekee suurella summalla rahaa, kun vielä asuu kotona? Veisin esim. suomalaisten taiteilijoiden kuvittaman Kalevalan tai kaulakorun. Kummin rippilahjasta on aika lyhytaikainen ilo jos sillä kustantaa muutaman elokuvissa käynnin ja hampurilaisaterian.
Mun mielestä satanen on vähän, jos kyseessä on läheinen kummitytär ja antajana pariskunta. Minä yksin annan tuon verran täditettäville, vaikka he eivät olisi läheisiäkään. Ap:n tilanteessa antaisin 200 €.
Kyllä, paljon.