Poikkis ei tue hakuani oikikseen enää
En ole vielä saanut tuloksia, mutta koe meni niin penkin alle, että tiedän, että en pääse. Poikkis ilmoitti, että nyt minun on kuulemma aika tehdä jotain muuta tai mennä töihin. Olen yrittänyt selittää, että tämä oli vasta toinen hakuni ja monet hakevat jopa 5-10 kertaa. Tiedän kuitenkin olevani täydellinen alalle ja haluaisin vähän tukea elinkumppaniltani! Ymmärrän toki että poikkis tavallaan elättää minua nyt mutta jotenkin luulen ettei hän ymmärrä koulutuksen tärkeyttä sillä hän on itse käynyt vain ammattikoulun...
Kommentit (61)
Ainakin toi sun viimeinen kommentti osoittaa, että omaat jo oikkarin mielenlaadun. Samanlaisia kaikkia muita ammattialoja väheksyviä ihmisiä se koulu on väärällään.
Miksi h*lv*tissä olet hänen kanssaan enää, nuori nainen elämä edessään?
Mikset sä tee töitä muuten ja sit ota lukulomaa kevääks ja jatka sit töitä jos et pääse kouluun? Kyllä muaki kyrsis elättää toista joka lukee kokeeseen 2kk vuodessa ja loppuajan lusmuilis kotona.. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Äh, toivotaan parasta tällä kertaa kuitenkin. On täysin oma asiasi, montako kertaa haet - varmaan käyt kuitenkin töissä ensi vuoden etkä siten ole poikaystäväsi elätettävänä?
Siis täysipäiväinen työni on kyllä ihan kirjastossa istuminen ja Eximian valmennnuskurssille ajattelin myös mennä, viime vuonna olin valmennuskeskuksella.
AP
Blääh.
Poikkis -sanaa käyttävä, miehen elätettävänä oleva nainen ei ole oikea ihminen puolustamaan ja tutkimaan lakia ja oikeutta, oikeushistoriaa, länsimaista oikeusjärjestelmää. Vai onko toiveammattisi Heikki Lampelan kaltainen "kohujuristi"? Ip -lehtiin ja telkkariin pääsee vähemmilläkin opinnoilla. Menkää poikkiksen kanssa johonkin tosi-tv -ohjelmaan! Onhan noita häitä ja parisuhdedieettejä ja jollain trooppisella saarella pantavana ... :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi h*lv*tissä olet hänen kanssaan enää, nuori nainen elämä edessään?
No johan ap sen selitti - poikaystävä elättää hänet, ja mahdollistaa oikikseen hakemisen täysipainoisesti. Hän on siis vain väline ap:n tavoitteiden saavuttamiseksi siinä missä pääsykoekirjatkin.
Oikikseen ei pääse poikkiksen tuella, sinne pitää päättää ihan itse päästä. Hain kerran ja pääsin, en edes ajatellut kokeilla, miltä pääsykoe tuntuu. Vai vahvalla motivaatiolla onnistuu.
Suurin virhe minkä voi tehdä on jättää opiskelematta tai toteuttamatta muita (fiksuja) asioita koska suhteen toinen osapuoli ei sitä salli/halua. Siinä kohtaa kun suhde menee poikki, v*tuttaa varmasti rankasti ettei opiskellutkaan koska Nicopetteri ei halunnut.
Vaikea juttu... Kuinka paljon olet käyttänyt pääsykokeisiin lukemiseen aikaa? Itse tukisin, jos olet oikeasti koko vuoden opiskellut itsenäisesti 6-8 tuntia päivä niihin pääsykokeisiin. Mutta jos olet lipsuillut asiassa, niin ymmärrän poikaystävääsi. Lukeminen vaatii todella paljon, pääsykoevastausten opiskelu ja ne tiiliskivikirjat, huh!
Monet hakevat 5-10 kertaa, mutta aika harva sisään päässyt ja alalla myöhemmin menestynyt on joutunut noin montaa kertaa hakemaan.
Mistä tiedä että sovit alalle, jos et kykene omaksumaan pääsykoeaineistoa riittävän hyvin? Kai tiedät, että oikiksessa opiskelu on pitkälti valtavien kirjakasojen lukemista eli sitä samaa mitä se pääsykoekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, toivotaan parasta tällä kertaa kuitenkin. On täysin oma asiasi, montako kertaa haet - varmaan käyt kuitenkin töissä ensi vuoden etkä siten ole poikaystäväsi elätettävänä?
Siis täysipäiväinen työni on kyllä ihan kirjastossa istuminen ja Eximian valmennnuskurssille ajattelin myös mennä, viime vuonna olin valmennuskeskuksella.
AP
Provo. Ei kukaan lue ympäri vuoden pääsykokeisiin.
Eikös oikiksen pääsykoekirjat vaihdu vuosittain? Julkaistaan aina keväällä.
Eli nyt sinulla on 9kk aikaa tehdä töitä ka kerätä rahaa lukuajalle. Teillä ei taida olla lapsiakaan niin voit tehdä kahtakin työtä, eli säästöä pitäisi syntyä.
Töitä kyllä löytyy, koska sinulla ei tarvitse olla kriteerejä tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Monet hakevat 5-10 kertaa, mutta aika harva sisään päässyt ja alalla myöhemmin menestynyt on joutunut noin montaa kertaa hakemaan.
Mistä tiedä että sovit alalle, jos et kykene omaksumaan pääsykoeaineistoa riittävän hyvin? Kai tiedät, että oikiksessa opiskelu on pitkälti valtavien kirjakasojen lukemista eli sitä samaa mitä se pääsykoekin...
Sovin kyllä alalle todella hyvin, älä siitä huolehdi!!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu... Kuinka paljon olet käyttänyt pääsykokeisiin lukemiseen aikaa? Itse tukisin, jos olet oikeasti koko vuoden opiskellut itsenäisesti 6-8 tuntia päivä niihin pääsykokeisiin. Mutta jos olet lipsuillut asiassa, niin ymmärrän poikaystävääsi. Lukeminen vaatii todella paljon, pääsykoevastausten opiskelu ja ne tiiliskivikirjat, huh!
Miten luetaan ympäri vuoden kokopäivätyönä pääsykokeisiin? Ei mitenkään. Ensinnäkään seuraavan vuoden pääsykoemateriaalia ei julkisteta ennen kuin hakukeväänä. Toiseksi kahdessa vuodessa olisi suorittanut jo oikeustieteen perusopinnot ja osan aineopinnoista sekä tukun sivuopintoja päälle, jos opiskelisi kokopäivätyönä. Kolmanneksi, jos noin paljon opiskelee eikä pääse pääsykokeesta läpi, niin sehän kertoo ettei ole kykenevä selviytymään opinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei niin, oikiksen pääsykoekirjatkin julkistetaan vasta maaliskuussa. Provo.
Vierailija kirjoitti:
Eikös oikiksen pääsykoekirjat vaihdu vuosittain? Julkaistaan aina keväällä.
Eli nyt sinulla on 9kk aikaa tehdä töitä ka kerätä rahaa lukuajalle. Teillä ei taida olla lapsiakaan niin voit tehdä kahtakin työtä, eli säästöä pitäisi syntyä.
Töitä kyllä löytyy, koska sinulla ei tarvitse olla kriteerejä tuossa tilanteessa.
Älä yritä. Menen oman alani töihin ensimmäisen lukuvuoden jälkeen, amisröitä en aio tehdä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei niin, oikiksen pääsykoekirjatkin julkistetaan vasta maaliskuussa. Provo.
Neiti amis ei taida tietää miten kysymystyyppeihin vastaamista voi harjoitella ympäri vuoden. Mee amis muualle provosoimaan!
AP
"Täysipäiväinen työni"? Oikiksen haku kestää sen 2kk eli mikset muuta aikaa voi olla töissä?
Vierailija kirjoitti:
"Täysipäiväinen työni"? Oikiksen haku kestää sen 2kk eli mikset muuta aikaa voi olla töissä?
Taidat olla joku kaupan kassa huoh et ymmärtäisi..
AP