Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuva mun sektiohaavasta, näyttääkö mielestäsi huonolta?

Vierailija
29.06.2016 |

Tänään poistettu tikit, vähän näyttää auenneen. Pitääkö mun mennä lääkäriin vai umpeutuuko nuo itsekseen?

http://aijaa.com/q6dfwP

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pikkukeskosen äidille, toiv kaikki menee hyvin! Minulla myös, tosin normiaikaisen, synnytys hätäsektiolla (siis samansuuntainen arpi), ja oli myös hakasilla kiinni. En kyllä muista, että olisi noin repsottanut, haavani oli tosi siisti eli menisin vaikka huomenna näytille.

Vierailija
22/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miksi katsoin?!?!?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sinun tietää, miten hoidat haavaa, että saat sen umpeen, vaikkei sitä enää tuollaisenaan voi tikata.

Pahimmillaan siihen leikataan tuore reuna ja ommellaan takaisin kiinni. Jos tuo reuna kuivuu, ei se tarraa enää kiinni. Enkä uskalla arvailla, saako tuollaista vatsanalueen haavaa suihkuttaa ja käsitellä kuten vaikka raajassa olevaa. 

Vierailija
24/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo haava on pystyssä?

menet huomenna kuitenkin lasta katsomaan,voit kysyä lääkäreiltä tuosta haavasta samalla.

meillä riehuu tuossa vieressä 4v keskonen,rv31 1635g ,aika iso oli sun vauvaan verrattuna ja silti oli sairaalassa 7 viikkoa.

Vierailija
25/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi varmaan perhosteipit vaatii...onko vauva samassa sairaalassa missä synnytit? Pari vko synnytyksen jälkeen hoitavat sua vielä aairaalassakin. Jos mahdollista, käy siellä näyttämässä. Kuka poisti hakaset?

T.klö

Vierailija
26/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä välttämättä vaadi mitään. Kyseessä on vanha haava, eli sitä ei tulla ompelemaan tai teippaamaan uudestaan. Mulla on noita reikiä ollut ja osasta jopa tulehduksen takia poistettu tikkejä haavan paranemisen nopeuttamiseksi ennen aikojaankin, tyyliin joka toinen pois.

Suihkuttele ja ilmaa..ei hiostavia vaatteita tai laastarilappua..Sidetaitos nätisti teippaamalla kiinni, ettei vaatteet sotkeennu jos kudosnestettä erittyy.

Seuraa, jos neste muuttuu tai nousee kuume, lääkäriin.

Vierailija
27/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt kuva lähtötilanteesta (heti tikkien poiston jälkeen). Nyt vain suihkuttelua aamuin illoin haavalle. Avautuneita ihokohtia ei voi ommella uudelleen kiinni, eikä perhosteipit auta haavaa sulkeutumaan.  Niin kauan kuin erittää kudosnestettä, voit pitää haavalappua suojana. Vaihda suojaa aina suihkuttelun yhteydessä. Jos haava aukeaa reilummin tai tulee tulehduksen merkkejä, niin hakeudu näytille tk:een. Muuten tuon pitäisi kyllä ajan kanssa parantua umpeen. Jos menet näytille tk:een tilanteen pahennuttua, niin voit näyttää tämän lähtötilanne kuvan vertailun vuoksi.

t.sh ensiavusta

Vierailija
28/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Aika avoin on mielestäni ja pitäisi katsoa kuinka syvä on. Ottaisin yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
29/33 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi oo punoitusta. Kovin avoimelta näyttää. Menisin näytille varmuuden vuoksi. Maallikko olen.

Vierailija
30/33 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku vielä haluaa sektion ennemmin kuin synnyttää alakautta. (EN PUHU ALOITTAJASTA!)

Vierailija
31/33 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo haava on pystyssä?

menet huomenna kuitenkin lasta katsomaan,voit kysyä lääkäreiltä tuosta haavasta samalla.

meillä riehuu tuossa vieressä 4v keskonen,rv31 1635g ,aika iso oli sun vauvaan verrattuna ja silti oli sairaalassa 7 viikkoa.

Hätäsektiossa vedetään pystysuunnassa auki.

Mun hätäsektioarpi oli vähän saman näköinen. Aukesi huolella yhdestä kohtaa. Mä perhosteippailin sitä itse ja annoin tietysti hengittää mahdollisimman paljon, huuhtelua unohtamatta. Parani mutta helvetin ruma se on. 

Vierailija
32/33 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntematon oletkin, tuli huoli vauvasta. Miten voi?

Vierailija
33/33 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin näyttämään. Itselläni oli hätäsektio ja silti viilto vedettiin siististi vaakaan. Riippuu lääkäristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme