Mitkä sanat aikuisen ihmisen suusta saavat sinussa aikaan puistatuksia?
Mun mielestä ehdottomasti sana isi.
Eräs tuttuni, aikuinen mies, kutsuu isäänsä isiksi. Jotenkin se kuulostaa omaan korvaan niin kamalalta, kun kuulen hänen puhuttelevan isäänsä: "hei isi, tuuppa tänne", "isi otatko kahvia?".
Hrrr..
Kommentit (81)
Kaikki kirosanat. Ja sitten härskiydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirikello, eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki... Anteeksi kaikki Jyväskylän ja Oulun seuduilla asuvat aikuiset, jotka käytätte noita.
Mikä on pirikello? Narkkarin apuväline joka hälyttää, kun kama on loppu?
Pirikello on vanhan mallinen pyörän kello. Piti pirisevää ääntä. Siitä nimi
Myös uuden mallinen pyörän soittokello voi olla pirikello. Siis sellainenkin, joka sanoo vain "kling". Ainakin Savossa ihan yleisesti puhutaan pirikellosta :)
Mä inhoan sanan "kera" väärinkäyttöä. "Uusia perunoita kera voin." Ei ei, ei ja ei. "Mökkifiilistelyä kera Iinan ja Mian." Argh.
Nanna. Erityisesti miehen suusta. En voisi koskaan seurustella miehen kanssa, joka käyttää tuota sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirikello, eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki... Anteeksi kaikki Jyväskylän ja Oulun seuduilla asuvat aikuiset, jotka käytätte noita.
Myös uuden mallinen pyörän soittokello voi olla pirikello. Siis sellainenkin, joka sanoo vain "kling". Ainakin Savossa ihan yleisesti puhutaan pirikellosta :)
Mä inhoan sanan "kera" väärinkäyttöä. "Uusia perunoita kera voin." Ei ei, ei ja ei. "Mökkifiilistelyä kera Iinan ja Mian." Argh.
Joo siis kyllä sitä vieläkin käytetään uusista kelloista mutta sama tulee niistä vanhoista pirisevistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin pirrikello. t. aito ja oikea oululainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis kyllä sitä vieläkin käytetään uusista kelloista mutta sama tulee niistä vanhoista pirisevistä :)
Olet aivan oikeassa :) Savosta poismuuttaneena käytän edelleen pirikello-sanaa, vaikka saan usein ihmetteleviä katseita, kun jengi liittää tuon piri-alun huumeisiin eikä pirinään. Pidän silti kiinni tavastani puhua. /25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minulle(kin) tuli tuosta piristä mieleen amfetamiini. Oulun seudulla asun ja en ole noita sanontoja kuullut koskaan täällä.
"Vihaan lapsia" saa aina niskavillani nousemaan ja ihon kananlihalle inhosta.
Tuosta tulee aina puistattava fiilis ja sellainen, että noin sanova ihminen on jotenkin mieleltään todella musta ja ruma ihminen, tekee mieli vain mennä kauemmas ja kartella.
Ja ei, en tarkoita että lapsista tulisi jotenkin erityisesti pitää, mutta ei vihaaminen/inhoaminen tervettä ole.
Eikä sivistynyt ihminen sano ikinä ääneen tuollaisia asioita, ei edes sievemmin eli "en pidä lapsista".
Mutta mieleltään vauroituneita, sivistymättömiä juntteja on nykyisin paljon ja joissain piireissä on jopa täysin korrektia mölistä ääneen tuollaisia asioita.
Surullista.
PS. Mä muuten kutsun yhä näin aikuisenakin isääni isiksi tai iskäksi, ja hän kutsuu mua isin prinsessaksi (kuten äitikin).
RAKKAUSLAUKKU tai paita tai housut tai mitä ikinä ollaankaan ostettu. Kaveri sanoo kaikkea mitä ikinä hankkiikaan niin rakkausjotain.
Vierailija kirjoitti:
Kera. Kanakastiketta KERA riisin
Ai eih, mun mielestä toi on just ihana!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ehdottomasti sana isi.
Eräs tuttuni, aikuinen mies, kutsuu isäänsä isiksi. Jotenkin se kuulostaa omaan korvaan niin kamalalta, kun kuulen hänen puhuttelevan isäänsä: "hei isi, tuuppa tänne", "isi otatko kahvia?".
Hrrr..Mäkin tunnen yhden miehen joka sanoo isäänsä isiksi. Onkohan sama? Jotain kolmekymppinen, hirveä kusipää. Epäilisin narsistiksi.
Hyvinkin voi olla sama henkilö kyseessä! Hän on kyllä juuri tuollainen, yh.
Kaikki mitä Hannu suhonen puhuu tuossa 25v vanhassa haastattelussa jota tallenteelta kuuntelen. Kielletty kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
"Vihaan lapsia" saa aina niskavillani nousemaan ja ihon kananlihalle inhosta.
Tuosta tulee aina puistattava fiilis ja sellainen, että noin sanova ihminen on jotenkin mieleltään todella musta ja ruma ihminen, tekee mieli vain mennä kauemmas ja kartella.Ja ei, en tarkoita että lapsista tulisi jotenkin erityisesti pitää, mutta ei vihaaminen/inhoaminen tervettä ole.
Eikä sivistynyt ihminen sano ikinä ääneen tuollaisia asioita, ei edes sievemmin eli "en pidä lapsista".
Mutta mieleltään vauroituneita, sivistymättömiä juntteja on nykyisin paljon ja joissain piireissä on jopa täysin korrektia mölistä ääneen tuollaisia asioita.
Surullista.PS. Mä muuten kutsun yhä näin aikuisenakin isääni isiksi tai iskäksi, ja hän kutsuu mua isin prinsessaksi (kuten äitikin).
Huhhuh, en muista ikinä kuulleeni, että joku ääneen olisi sanonut "vihaavansa lapsia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen nimi on, jos ei pirikello? T. Kouvolan juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen nimi on, jos ei pirikello? T. Kouvolan juntti
Kilikello😁
Nuorison ja aika paljon varttuneemmankin nuorison suosikkisana v*ttu tai v*tuttaa.
Palstasuosikki p*llu. Hyi yök!
Selkeä ja räikeä rasismi suomalaiselta läskimahajuopolta.
Kirjoitetussa tekstissä Suomalainen, Ruotsalainen, Tamperelainen jne. Pahaa tekee.
Nami, namu kun tarkotetaan karkkia. (Okei se puistattaa kans jos joku sanoo vaikka että pekka on aika namupala! ;)))
"tekis mieli ostaa vähän namia"
Tisut. "hyväillä/imeä tisuja", "ihanat tisut"