Mitkä sanat aikuisen ihmisen suusta saavat sinussa aikaan puistatuksia?
Mun mielestä ehdottomasti sana isi.
Eräs tuttuni, aikuinen mies, kutsuu isäänsä isiksi. Jotenkin se kuulostaa omaan korvaan niin kamalalta, kun kuulen hänen puhuttelevan isäänsä: "hei isi, tuuppa tänne", "isi otatko kahvia?".
Hrrr..
Kommentit (81)
TISSILIIVIT KUADGHOILSHFDLIFHWLWKFH;KWHLFKH
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
"Käyn pissillä/kakalla". Jos on pakko ilmoittaa, eikö voisi vain sanoa "käyn vessassa".
TÄMÄ!!!
Lauantaisin saa aina kaupasta ostaa NAMUPUSSUKAN!
Römpsä, muija, akka, ämmä (veli kutsuu jostain syystä äitiä ämmäksi?), tisut, tuhero, pimppa...
Broisku, thaikku, huomiohuora. Huomiohuora on pahin. En pysty ottamaan vakavasti ihmistä, joka käyttää sitä, suullisesti tai kirjallisesti. Puuttuu tyylitaju täysin.
Kaikki typerät lempinimet kuten koira - koiruli,äiti - äityli, isä - isukki jne
Alkomahooli.
Kysyttiin yksittäistä sanaa, mutta "arjen pyörittäminen" jostain syystä saa vatsani kääntymään ylösalaisin.
Vastaa "arkirumbaa", jolloin saan saman reaktion.
Ko-sanan käyttö kun-sanan tilalla ärsyttää. Esim " siinä ko kattelin ikkunaa..."
Vierailija kirjoitti:
Masuasukki.
Unnutus.
Masu.
Masu!
Kyllä! Juuri näin. Masu, hyi hel* kun kuulen jonkun käyttävän tuota sanaa, niin tuntuu että oma masu kääntyy just ympäri!
Iska. Mika hiton iska voisin kysya... ?!
Jaxuhalit kuuluu tietysti tähän listaan. Onneksi sitä näkee vain kirjoitettuna facessa.
Sitten inhoon kun joku sanoo seiskyt, seiskytyks, seiskytkaks.... Se on seitsemänkymmentä!!! Ei seiskytsaatana!
Ihkua meitsin masuasukki eli poikkisen ja mun rakkauspakkaus unnuttaa tuolla! Ketä sai sen kättärillä kun naikkari oli niinkus täynnä.
Tämä oli hyvä! Haa masuasukki. Muuten Kättäri on ihan normaalia stadin slangia, en ole muuta nimeä puheessa kuullutkaan. Naikkari on myöhemmin tullut sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vihaan lapsia" saa aina niskavillani nousemaan ja ihon kananlihalle inhosta.
Tuosta tulee aina puistattava fiilis ja sellainen, että noin sanova ihminen on jotenkin mieleltään todella musta ja ruma ihminen, tekee mieli vain mennä kauemmas ja kartella.Ja ei, en tarkoita että lapsista tulisi jotenkin erityisesti pitää, mutta ei vihaaminen/inhoaminen tervettä ole.
Eikä sivistynyt ihminen sano ikinä ääneen tuollaisia asioita, ei edes sievemmin eli "en pidä lapsista".
Mutta mieleltään vauroituneita, sivistymättömiä juntteja on nykyisin paljon ja joissain piireissä on jopa täysin korrektia mölistä ääneen tuollaisia asioita.
Surullista.PS. Mä muuten kutsun yhä näin aikuisenakin isääni isiksi tai iskäksi, ja hän kutsuu mua isin prinsessaksi (kuten äitikin).
Huhhuh, en muista ikinä kuulleeni, että joku ääneen olisi sanonut "vihaavansa lapsia"
Kyllä se on yleistynyt huolestuttavasti ja alapeukkujen määrästä päätellen täälläkin on runsaasti niitä sivistymättömiä tolloja, joiden mielestä on OK sanoa noin tai jopa sanovat itsekin.
Jotenkin puistattavaa elää niin vinksahtaneiden ja vihaisten ihmisten keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Jänskä, jänskättää. Oksutauti.
Mun mielestä oksutauti on hyvä. Kun oksettaa, ei pysty sanomaan pitempiä sanoja, kun tulee jo..klup..oksu.
Jänskättäminen on kyllä typerä sana. Eräs lto hekumoi ryhmäseksin olevan jänskättävää. Siinä oli kyllä rekisterit menneet sekaisin. Vähän lastenkieltä ja vähän ryhmäseksiä, hieno kombo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä! Haa masuasukki. Muuten Kättäri on ihan normaalia stadin slangia, en ole muuta nimeä puheessa kuullutkaan. Naikkari on myöhemmin tullut sana.
Naikkari(t) on mulle ainakin Nylon Beat.
Heppa, hepittää (=ratsastaa hevosella), masuasukki, vauveli, poikkis, tyttis, ragee (ym. nuorisokieli), aikuisten oikeesti......
Aina kun aikuinen puhuu kuin vauvalle (vaikka kohde ei ole vauva) tai käyttää nuorison keksimää kieltä, vaikkei se sovi hänen suuhunsa, hän kuulostaa idiootilta.