Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISTEN MAANANTAIPINO

27.02.2006 |

Huomenta! Suomi sitten hävisi eilen. Itse en matsia katsonut, mutta naapurissa oli ruotsalaisten kisastudio, josta kantautuneet ääneet eivät jättäneet mitään arvailujen varaan! Tänään minulla on ollut oikea tehoaamu; olen uinut kilometrin ja nyt tuntuu siltä kuin tänään saisi jotain ihan aikaiseksikin. Tajusin juuri ettei sitten synnytyksen jälkeen ole moneen viikkoon uima-altaaseen asiaa. Voi ankeus!

La-su välisenä yönä supisteli taas tunnin verran rytmikkäästi. Nyt ensimmäistä kertaa oikein kipeästi. Eipä taida nuo antibiootit mitään auttaa tuohon streptokokkiin. Torstaina on taas lääkäri, joten sitten saa taas tietää ovatko supparit saaneet mitään aikaiseksi. Sen jälkeen on vielä sairaalakierros. Miehenkin pitäisi tulla mukaan. Ihan kiva päästä tutustumaan, kun h-hetki lähenee.

Kommentit (30)

21/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdushan minulta löytyi ja 10 päivän antibiootit siihen vaivaan napsahti. Hyvä juttu, sillä makuuasento on ollu niin tukala että oon aivan rättipoikki entisestään kun henki ei kulje kuin p***reiän kautta, mutta täytyy toivoa ettei vauva ehdi syntyä ennenku bakteerikanta on vähän päässy paremmaksi tän jälkeen...

Joku kyseli synnytyksen käynnistymisestä eka kerralla, minulla tosiaan ei ollut mitään merkkejä etukäteen, vajaata viikkoa aikaisemmin lääkäri ultrasi ja totesi että ei synny ainakaan lähimpään viikkoon, paikat oli täysin kiinni ja kohdunkaula täydellinen, vaikka tosiaan limatulppaa oli vuotanut jo 35+ viikolla. Mutta niin vain kävi että vajaan viikon kuluttua tuosta lapsivedet alkoivat yhtenä aamuyönä tihkua ja saman vuorokauden iltana vauva oli sylissä. Yhtään kipeää supistusta en ennen synnytyksen kunnollista käynnistymistä ollut tuntenut, sillon aamulla sitten oli semmosta menkkamaista jomotusta. Mulla supistukset lähti vauhtiin vasta n. 5 tuntia ennen vauvan syntymää mistä synnytyksen kesto sitten laskettiinkin. Eli, kyllä ne paikat voi TOSI ÄKKIÄkin valmistua, vielä kun sairaalaan mentiin ja tutkittiin 6 tuntia ennen kun vauva oli maailmassa, paikat oli täsmälleen samoissa asemissa kuin sillon viikkoa ennen ja kätilö tuumasikin että tässä voi mennä vielä 2 viikkoakin, jos se reikä kalvoissa menee umpeen... (Arvatkaas olinko minä samaa mieltä, että viettäisin 2 viikkoa sairaalassa???) Seuraava huomio papereissa olikin että ' synnytys edistyy reippaasti' 2 tuntia tästä edellisestä kommentista kun kaula oli hävinnyt ja kohdunsuu 3cm auki... =) itse siinä vaan oli aika ihmeessä, kun kuitenkin ensin sanottiin että täällä ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä oltiinkin tositoimissa!

Ja niistä peräpukamista, muistaakseni niissä paketeissa lukee että raskauden 1. kolmanneksen jälkeen saa käyttää mutta imetysaikana ei (?!?!?!), sain itse kuurin vähää ennen kuin tulin raskaaksi (vielä siis edellisen synnytyksen hedelmiä nämä minun pukamat), mutta siinä kävi niin etten ehtinyt aloittaa koko kuuria enkä nyt myöhemmin ole kokenut niin tarvitsevani, kun harvoin vaivaavat. onpahan valmiina sitten kun varmaan taas homma yltyy tän synnytyksen yhteydessä :/ Niitä on tosiaan semmosia, missä on rasvaa + peräpuikkoja ja näin se kuuri on vissiin tehokkaampi. Sitten on pelkästään sitä rasvaa. Mä en oikein ole noihin peräjuttuihin ihastunut, siksikin se kuuri jäi ja jäi sillon... Apuna myös ettei nuku selällään koska silloin painuvat myös nuo takapään suonet tukkoon.

Ja vaunuista, meillä on emmaljungan yhdistelmät. Näin myöhemmin ajateltuna olisin voinut ottaa rattaat + kevyen kantokassin, meillä kun on se kova erillinen koppa. Vaikka se kyllä oli tosi hyvä pienelle vauvalle, ja nyt kuitenkin taas menee koko kesän myös varasänkynä matkalla. Ei ole ollut valittamista. Tosi keveät työntää. Ainoastaan yksi ruuvi kuomussa oli ollut huonosti kiinnitettynä ja ponksahti irti puolen vuoden käytön jälkeen, se korjattiin veloituksetta Lastentarvikkeessa vaikkei vaunuja ollut edes sieltä ostettu enkä ollut takuustakaan ihan varma, kun nuo vaunut ostettiin alesta ja olivat vm. 2002 mallia. Eli huolto ainakin tarvittaessa pelaa. Pyörät on ollu ilmakumiset ja tosi hyvät. Meillä on myös emmaljungan avorattaat jotka nyt esikoisella käytössä, ja tuplat ostettiin myös samaa merkkiä. Muista merkeistä ei ole kokemusta, mutta ainakin tätä merkkiä voin suositella. Vakiona mukaan tuli myöskin jalkapeite sekä koppa - että ratasosaan. Kangasosatkin olen pessyt eivätkä ole haalistuneet mitenkään nähtävästi.

Mutta nyt päiväunille. Poitsu on kohta nukkunut taas 3 tuntia, heräsi tosin taas 1,5 tunnin jälkeen mutta kun käänsi takaisin pään tyynylle niin näköjään menee vielä toinen mokoma. Jos vaikka itse ehtisi silmät ummistaa tässä ennenkuin herättäjä tulee...

Vierailija
22/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit tuossa eilen jostain lastenkirppiksestä Tampereelle, oliko se Tiitiäinen...

Kerroppas mulle tarkemmin, missä se sijaitsee, kun ei ole vastaan tullut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan aika hyvin, nyt kun ei tarvitse enää töihin mennä ja voi ottaa rennommin! Viikonloppuna oltiin vielä sukuloimassa tuolla länsirannikolla, mutta nyt en taida enää lähteä viikonloppuisin kotoa ainakaan niin pitkälle. Huomaa varmaan, että ensimmäistäni odotan.....No, saavatpa sitten tutut tulla meitä katsomaan, jos haluavat nähdä. Jotenkin tuo autossa istuminen ei enää houkuta ja jos jotain alkaa tapahtua, niin haluan olla kotona tai ainakin lähellä sitä!

Tänään vointi oli niinkin pirteä aamulla herätessäni (no kello oli kyllä jo 11), että päätin pitää siivouspäivän, roudasin matotkin ulos. Siivouspäivä kestääkin sitten koko päivän, kun välillä pitää vähän huilailla, mutta kivasti aika kuluu, kun tekee pikkuhiljaa. Mahassa välillä potkiskellaan ja muljataan.....sen verran mukavasti, etten ole mitään liikelaskentoja tehnytkään. Joku valitteli pahoinvoinnista; täälläkin se on hieman palannut, nimittäin aamulla kun herää vatsa tyhjänä, niin herkästi tekee pahaa ja vielä aamupalan jälkeenkin. On kuitenkin pientä verrattuna alkuraskauden pahoinvointiin, joka mulla kesti silloin viikolle 20. asti. Vatsa on ihan mukavan kokoinen, olo välillä tosi tukala, mutta minäkin olen säästynyt kipeiltä suppareilta, ainakin toistaiseksi. Nyt lattiaa luuttuamaan......

Kivampi sitten kotona viettää aikaansa, kun on paikat putsplank!

rv 34+2

Vierailija
24/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä Tiitiäisestä, sen osoite on Mustanlahdenkatu 19, siis metson takana ja se on Hepokattia vastapäätä olevan kerrostalon alakerrassa. niillä on ulkona ständi jossa lukee Rasavilli ja Tiitiäinen samoin niis ikkunoissa ( samassa tilassa on lastenkirrppis Tiitiäinen ja lastentarvike Rasavilli). Siis sieltä tein todella hyviä löytöjä ja jos ei ole just sellasta mitä tarvit tarjolla niin henkilökunta kyl pitää mieles jahka ilmaantuu.

Terkuin,

Annu

Vierailija
25/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Onko kukaan kuullut mitään Siriinistä pitkää aikaan??? Olen yrittänyt vakoilla tätä teidän pinoa, mutta ei näy S:stä vilaustakaan! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

-Q-

Vierailija
26/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero3:

Heippa! Onko kukaan kuullut mitään Siriinistä pitkää aikaan??? Olen yrittänyt vakoilla tätä teidän pinoa, mutta ei näy S:stä vilaustakaan! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

-Q-

Vierailija
27/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin siis lähettämään " vähän" keskeneräisen viestin...

-Q-: En ole minäkään ihan vasta huomannut yhtään Siriinin viestiä, mutta hänellä on tainnut olla tasaisesti kiirusta, ja välillä pitkiä taukoja pinoutumisessa. Ainakin toistaiseksi hänellä on ollut kaikki hyvin, toivottavasti tämä tauko ei johdu ongelmista.

Lisäksi onnittelut sinullekin, huomasin sinun päässeen myös odottajien puolelle. Olin myös Huhtihurmureissa kuumeilemassa, ja vaikka kuinka peukkuja pidimme sinun plussallesi, et sitä silloin saanut taiottua. Olinkin iloinen huomattuani sinun plussanneen, toivottavasti raskautesi sujuu hyvin loppuun saakka!

Kissankello

Vierailija
28/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissankello79:

Lisäksi onnittelut sinullekin, huomasin sinun päässeen myös odottajien puolelle. Olin myös Huhtihurmureissa kuumeilemassa, ja vaikka kuinka peukkuja pidimme sinun plussallesi, et sitä silloin saanut taiottua. Olinkin iloinen huomattuani sinun plussanneen, toivottavasti raskautesi sujuu hyvin loppuun saakka!

Kissankello

Kiitos kun vastasit kissankello, alkoi vaan mietityttää, kun Siriin aina yleensä on kirjoitellut melko ahkerasti. Toivottavasti ilmoittautuu taas pian...

Teillä huhtikuisilla onkin jo hurjasti viikkoja, toivottavasti voitte kuitenkin vielä kaikki hyvin jättiläismasusta huolimatta :)

Meille tuli tosiaan hieman mutkia matkaan, mutta nyt siis olen onnellistakin onnellisempi esikoisen odottaja tuolla elokuisissa, kasassa viikkoja 15+0. Kiitos vielä, sanasi lämmittivät todella mieltäni!

-Q-

Vierailija
29/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tänne pinkan jatkoksi minäkin...

Oli tänään neuvolapäivä, kaikki hyvin ja paino sen kuin kipuaa ja kipuaa. Saapi nähdä, meneekö 20kg tässä raskaudessa rikki. Nyt rupeaa olo tuntumaankin aika turvokkeelta! Toivoa sopii, että imetys tarvitsee näitä lihoja!

Lauantai oli meillä melskettä, ystäväni vauvalla oli nimenantamisjuhlat. Mukava tilaisuus! Veijari vasta viikon vanha. Aivan supersöpö! Ja uskomattoman pieni. Ei voi tajuta, että ne on oikeasti niin pieniä....

Meillä olisi tarkoitus lähteä ensi viikon viikonloppuna Ouluun päin muutaman päivän retkelle. Huh, vähän hirvittää tuo 7n tunnin autossa istuminen. Luultavasti pimukaan ei riemusta kilju, vaikka saattaa kyllä muuten kiljua... Onkohan ihan fiksua lähteä? Mieli kyllä tekee, ei ole juuri tullut viimeaikoina reissailtua, tuntuisi ihan juhlalta päästä vähän vaihtamaan maisemaa. Vaan ei kai siinä kummempaa, täytyy vaan jaloitella välillä (jokatapauksessakin, täytyyhän tytönkin välillä päästä jalkoja oikomaan). Onkohan Oulussa (keskustassa) mitään kivoja

vauvantarvikekauppoja tai lastentarvikekirppiksiä? Oululaiset, tiiäättekö neuvoa?

Joku kertoi, että heillä Emmaljungan avorattaat. Onko hintansa väärtit? Himoan semmoisia tuolle esikoiselle, kun nuo yhdistelmät pian menevät vauvakäyttöön. Olen katsellut käytettyjä, mutta ei ole sattunut kohdalle vielä.

Masulainen taas aktivoitunut, nyt pari päivää mylläillyt enemmän. Välillä joutuu oikein kuulostelemaan ja monena iltana olen tehnyt liikelaskentaa. Paljon mukavampaa, kun tasaiseti tuntuu jytkettä!

Mulla tuo vauvanvaatepuoli ihan kesäterässä! Täytyisi vähitellen ryhdistäytyä. Ehkä sitten Oulun keikan jälkeen. Ostin myös pyyhekankaita, kun nyt saisi tuon ompelukoneen joku ilta esille...

Anoppi oli kyläilemässä ja pimua vahtimassa tänään. Kyseli sitten nimistä... En kyllä hänelle vihjeitä antanut, meillä oli karmeata farssia esikoisen nimenantoiaikoihin, kun nimi ei anopille olisi kelvannut. (mutta anopille anteeksiannettu, minkä sitä luonnolleen kukaan mahtaa. vaikka voisi ehkä välillä vähän miettiä...) Me siis kerroimme nimen heti vauvan synnyttyä, eikä vasta ristiäisissä. Pojan nimi meillä kyllä aika valmiina, tytöllekin tuli ahaaelämys tuossa päiväna eräänä. Vaikka lopultahan sen vasta tietää, kun näkee tulokkaan silmäkkäin. Onko muilla nimilistat jo raakattuina?

Hei vain ja hyvää tätä viikkoa kaikille,

Tilp. 31+4

30/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä lukaisin ketjun uusimmat niin pitää kommentoida edelliselle kirjoittajalle, kun 6 vuotta tuli Oulun keskustaa ravattua :)

Eli keskustasta löydät vauvanvaateliike Nicky&Nellyn Rotuaarin pallon lähettyviltä, ja Tua Rintamäen siitä pari korttelia kirkkoon päin. Stockmannilla on kans ihan kiva osasto. Isommat liikkeet on Limingantullissa, jonne pääsee kyllä hyvin bussilla nro 19 nyt ainakin, keskustasta. Siellä on Baby Style ja Lastentarvike, jolla on suurmyymälä Prisman takana (ns. Paten tullissa). Sinne kyllä lähtisin autolla liikenteeseen, kun bussipysäkiltäkin on matkaa. Sitten Joutsensillan kupeessa Sisustajantorilla (K-marketin yläkerrassa) on aivan ihana OttoBre, jossa myös Ruskovillan tuotteet myynnissä. Onkos niitä nyt muita... Niin ja uusi liike, tinttu.com jolla on nettisivutkin, on avannut keskustassa kirkon lähellä. kirppareilla tuli jonkin verran, ei hirveästi, kuljettua, mutta Oulussa vaihtuvuus niillä on nopeaa, joten hyvää tavaraa en oikein löytänyt (vaikken kyllä mikään kirppisaktiivi todellakaan ollut), esim. syöttötuolia en sitkeänkään metsästyksen jälkeen löytänyt. Lastentarvikekirpparit olivat siellä aika lailla ajoittaisia, esim. jonkun päiväkodin järkkäämiä, niiltä kyllä sitten löysikin paremmin.

Meillä on tosiaan ne Emmaljungan avorattaat, mitkä sitten ovatkaan hienommalta nimeltään, ja olemme tykänneet. Esikoinen 2v. istuu niissä mieluummin nykyään kuin noissa yhdistelmissä (mikä onkin hyvä, kun ottaa huomioon että kohta niihin vaihtuu vauvan koppa!) Ne ostin käytettynä Oulusta yhden nettipalstan kautta edullisesti, ovat vissiin 2001 vuoden mallit mutta tosi hyvät. Kangasosat niistä pesin viimeksi tällä viikolla... renkaat ovat umpikumiset, mutta isot ja jousitustakin löytyy, vaikkei yhdistelmien veroisesti kumminkaan. Niillä me nykyään kärrytellään kuitenkin! Olin tosi iloinen noista kärryistä, ovat kuitenkin kätevän kapeat ja renkaat on isot, eli ei mitkään sellaiset kamalat kääntyvät pienet, kuten monissa avorattaissa, ja kärryt menevät juuri niin kauan kun tarvitaan, edellinen käyttäjä oli vielä 5-vuotiaansa vienyt niillä aamuisin hoitopaikkaan. Brion vastaavat ovat aika lailla samanlaiset, luulisin. No, tässä kehuja, voitte vastustaakin jos siltä tuntuu mutta tähän asti me ollaan oltu emmaljungan vakaita kannattajia, saa nyt sitten nähdä mikä on kokemus niistä tuplista kun sinne asti päästään ;)

eikkuli