Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.

Kommentit (392)

Vierailija
41/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ukot kulkee Suomi Finland Perkele Leijona -paidoissa ja armeijashortseissa

Suomalaiset akat kulkee tuulipuvun takissa, legginseissä ja sporttissandaaleissa

Eiköhän ainakin nuo sporttisandaalit ole tosi hyvät juuri legolandiin.

Kun näen jossain huvipuistossa tms johon ollaan tultu lasten kanssa ja takia, naisen korkkareissa niin tunnen sääliä lapsia kohtaan ja myötähäpeää tuota naista kohtaan.

Sporttisandaalit jätetään kotiin sitten kun mennään illalla ravintolaan tai teatteriin.

Ne isät ja äidit jotka oikeasti puuhailevat lastensa kanssa eivätkä ole tulleet ainoastaan näytille ansaitsevat kehut eikä arvosteluja.

Vierailija
42/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu ulkoiseen olemukseen panostaminen ja tyylikkyys. Täällä keskiluokan ihanne on "tavis". Siististi pukeutuneelta kysytään usein "mihin sä olet menossa?".  Sama pätee myös vartalon mittasuhteisiin eli aikuisen perheellsien ihmisen on sosiaalisesti hyväksyttyä olla vähän ylipainoinen. Kaikki tuntevat "Ruotsi-tyylin". Ruotsissa "Suomi-tyyliä" pidetään jopa eräänlaisena hassunhauskana vitsinä.

:D

Ruotsalaisten ja suomalaisten ylipainossa ei ole suurta eroa, Suomi on pari pinnaa Ruotsin edellä, mutta ero ei siis ole järin suuri. Eivätkö ylipainoiset ruotsalaiset sitten uskalla liikkua kotoaan vai mistä tämä sosiaalinen hyväksyntä suomalaisten "eduksi" johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä väliä biin vapaa-aikana (paitsi, että palvelu voi olla huonompaa), MUTTA monen suomalaisen naisen etenemisen esteenä on meidän oma toimistolook: farkut ja huonolaatuinen paita. Kunnioitusta tulee siistillä vaatteilla ja juoruamattomalla käytöksellä. 

Vierailija
44/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Oltiin tyttäreni kanssa Parisin Disney worldissa. Kävelimme siellä, ja jo kaukaa näin semmosen porukan; äiti, isä ja kaksi möllykkä-mukulaa poukkoilemassa sortseineen, sukineen, sporttisandaaleineen ja lippiksineen. Sanoin tyttärelleni, että tuolta tulee suomalaisia juntteja vastaan. Niinhän ne olivatkin, ohi kävellessään puhuivat oikein syvää Savon murretta.

Samalla reissulla oltiin kävelyllä vähän itäisemmässä osassa Pariisia, jossa ei yleensä suomalaisia turisteja pyöri. Oli kaunis keväinen lauantai-ilta, paikalliset kävelivät tyynesti ja siivosti. Yhdellä puistonpenkillä oli kaksi epäsiistiä poikaa juomassa pussikaljaa. Ohi kävellessämme, kuulimme kun pojat puhuivat suomea.

Että semmoista.

Vierailija
45/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanutkaan että pitäisi koreilla vaatteilla. Joku siisteys, istuvuus ja tyyli on se mitä peräänkuulutan. Ihan kuin suomalainen kuvittelisi että niskaan pitää vetää se järkky lomaunivormu crocseineen kun nyt ollaan LOMALLA. En väitä itse olevani maailman tyylikkäin mutta minut pelastaa ehkä se että jostain syystä näytän ulkomaalaiselta vaikken kovin tumma olekaan. Helsingin kentälläkin minua puhutellaan joka paikassa englanniksi, aina.

Ap

Häh? Miten sinut pelastaa se ettet näytä suomalaiselta.

Jos olet tyylitön niin olet tyylitön.

Vai onko vielä pahempi olla tyylitön suomalainen?

Vierailija
46/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporttisandaalit pitäisi kriminalisoida. Niitä ei taatusti ole myyty yhtään paria Suomen rajojen ulkopuolella. Eikö niiden ja korkkareiden välissä muka ole mitään? Miksi vain ääripäät aina? En nähnyt yksiäkään korkokenkiä huvipuistossa mutta paljon esim. tyylikkäitä neutraaleja tennareita tai naisellisia kauniita sandaaleja.

Ap

Vierailija
47/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun lukee niin voi vaan todeta suomalaisten suurin puute on heikko itsetunto.

Vierailija
48/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko nyt näin, että minä olen esteettinem ihminen ja rakastan pukeutua hyvin, olla puhdas ja siisti. Ainoa tilanne, kun skippaisin itsestäni huolehtimisen on joku sängyn pohjalle kaatava tauti tai migreeni. En koe oloani mukavaksi junttien ja huonosti pukeutuvien seurassa, mutta en katso ketään nenänvartta pitkin. Miksi minua haittaisi vyölaukku-Jokke jossain kaupassa tmv., eri asia jos pitäisi kaveerata niin eri maailmasta olevan kanssa. Onneksi ei ole pakko.

Vierailija
49/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, etelän lomakohteissa olen huomannut saman, semmoisissa jossa on paljon muita pohjoismaalaisia, sekä esim. saksalaisia. Myös kasvonpiirteet paljastavat ja se yleinen olemus jotenkin, vaikka ei olisi kuullut heidän vielä puhuvan. Mutta sitten kun kuulee niin suomea suustaan suoltavat. Suomalaiset lapset on usein erityisen rumasti ja myötähäpeää aiheuttavasti puettu, sellaiset alle 10-vuotiaat. Nämä perheet ovat puhetyylin perusteella useimmiten jostain maalta. Kreetalla ja Espanjassa olen tällaista huomannut.

Vierailija
50/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sporttisandaalit pitäisi kriminalisoida. Niitä ei taatusti ole myyty yhtään paria Suomen rajojen ulkopuolella. Eikö niiden ja korkkareiden välissä muka ole mitään? Miksi vain ääripäät aina? En nähnyt yksiäkään korkokenkiä huvipuistossa mutta paljon esim. tyylikkäitä neutraaleja tennareita tai naisellisia kauniita sandaaleja.

Ap

Olen ostanut omat sporttisandaalini Genevestä. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
51/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri tänään töihin mennessäni, että eivät suomalaiset naiset pukeudu lainkaan niin huonosti kuin täällä annetaan ymmärtää. Näin muutaman ylipainoisen naisen virttyneissä vaatteissa, mutta lähes kaikki olivat pukeutuneet ihan normaaleihin vaatteisiin. Muutama kesäinen kukkamekko ja korkkaritkin vilahtivat näkökentässäni.

Ja sitä miten ap(?) kehui näyttävänsä ulkomaalaiselta(=tyylikkäältä) en tajua. Kaikki ulkomaalaiset eivät ole automaattisesti tyylikkäitä. Minä olen kalpea punapää, joten näytän ehkä irkulta. Olenko siis tyylikäs? Vai koska olen kalpea suomalainen, en voi olla tyylikäs? Onko kalpeus tyylikästä vain tietyn maan kansalaisilla? Mutta jos on kalpea suomalainen, on automaattisesti aneeminen eikä ulkonäkö kiinnosta? No minulla ei ole terveyssandaaleita eikä legginssejä, joten ehkä minä sitten olen tyylikäs suomalainen/ulkomaalainen...

Vierailija
52/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisellisilla kauniilla sandaaleilla saattaa olla aika helvettiä kävellä pitkiä matkoja.

Jos lähtee oikeasti lasten kanssa sillä mielellä että he ovat pääasia, on hyvä että on mukavat kengät ja vaatteet.

Tyylikkyyttä on niin moneen lähtöön ja usein on kyllä niin että ne jotka satsaavat vaatteisiin eivät ole niitä mielenkiintoisimpia ihmisiä.

Heidän niin aikansa kuin rahansakin menevät tuollaiseen vähän toissijaiseen.

Vierailija
53/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näin kaupassa ukon, jolla oli lyhyet shortsit ja valkoiset pitkävartiset tennissukat sandaaleissa. Lyhythihainen kauluspaita. Päässä tietenkin lippis. Silmälasit, joissa sellaiset aurinkoläpykkeet.

Vierailija
54/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole tainnut viettää aikaa Saksassa :) Kuule, kyllä niitä sporttisandaaleja myydään ihan joka kolkassa, Italiassa ja Espanjassakin.

Vierailija
55/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tyypit "joo, kun minä olin ulkomailla niin heti tunnen kuka on suomalainen" ovat naurettavia. Siis totta kai mekin puolison kanssa aina arvuutellaan kuka on suomalainen ja kuka ei. Mutta sanotaanko näin, että yhtä paljon menee väärin kuin oikeen. No mä voin kyllä kuvitella millaset ihmiset ovat näitä tiedän-matkailijoita, ne samat henkilöt luulevat olevansa maailmanomistajia kun ovat käyneet ulkomailla, sen erottaa heidän puhestaan kun kerrotaan matkoista. Uskon, että jokainen ymmärtää mitä tarkoitan :D

Vierailija
56/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankipa oma elämä äläkä rupea arvostelemaan muiden ulkonäköä

Vierailija
57/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä mielensäpahoittejia! Pelkäätte selvästi, että teidän kalliilla rahalla hankittu muodikas status kärsii, kun maanmiehet lompsivat sandaaleissa ja tuulihousuissa ihan ulkomailla. Kai sinä ja perheesi solkkasitte riikinruotsia, että kukaan ei vaan huomaisi, että suomalaisia taas läpsyttelee crocseissaan.

Vierailija
58/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin kaupassa ukon, jolla oli lyhyet shortsit ja valkoiset pitkävartiset tennissukat sandaaleissa. Lyhythihainen kauluspaita. Päässä tietenkin lippis. Silmälasit, joissa sellaiset aurinkoläpykkeet.

Amerikkalaisen eläkeläisturistin stereotypia.

Vierailija
59/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan ulkomailla asuneena tunnistan suomalaiset aika nopeasti ja kaukaa. Yleisilme kulahtanut, variton, vaatetus juuri ap:n kertoman mukaista, kaytos palyilevaa ja epavarmaa. Ja erikoispiirteena suomalainen tollotys/tuijotus. Muunmaalaiset eivat juuri vilkaisekaan muita ihmisia, mutta suomalainen tuijottaa.

Muualla maailmassa on myos tapana tervehtia ja sanoa kiitos, suomalaiset eivat osaa naita perussaantoja. 

Vierailija
60/392 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Britanniassa suomalaisiin kohdistuu paljon rasistisia hyökkäyksiä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016062821810885_ul.shtml