Samperi sitä joka seuraavaksi kehuu miten kätevä kuukuppi on runsaillekin vuodoille
Kun tarvii tyhjentää vain aamuin illoin ja pahimpana päivänä kerran päivälläkin.
Oon viimeisen tunnin sisällä tyhjännyt aivan täysinäisen kuukupin kolmesti.
Ja kyllä lääkärissä oon käynyt tän vaivan ja siitä johtuvan kroonisen anemian vuoksi. Kun en huolinut hormonikierukkaa niin eivät tee mitään.
Saatana. Niin odotan vaihdevuosia ja sitä että tämä elämää rajoittava jokakuinen helvetti loppuu.
Kommentit (24)
Mulle on tehty sterilisaatio, koska pillerit nosti verenpainetta. Itsellä menkkojen eka päivä on todella runsas, siteitä saa vaihtaa puolen tunnin-tunnin välein. Gyneltä sain reseptin sellaiseen lääkkeeseen, kuin Cyklokapron. Sitä otan silloin jos joudun olemaan muualla kuin kotona runsaana vuotopäivänä. Se on auttanut, jopa kolmekin tuntia on siteen vaihtoväli kun ottaa lääkettä. Ja oletteko te, joilla menkat on noin kauhean runsaat, käyneet lääkärissä että kaikki on kunnossa? Mulle tehtiin kohduntähystys, jolla varmistettiin ettei runsaan vuodon syynä ole polyypit tms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee kuppi veren mukana ulos ekan päivän ajan. Sinne kuppiin mitään alipainetta saa kun verta puskee paineella ulos. Eka menkkapäivä menee siten, että tungen kaksi super imukykyistä tamppoonia ja sitten housuihin vielä isoin mahdollinen side (jälkivuotoside). Vaihto tunnin jälkeen ja silloin pitää ottaa tampakseista koppi, jos ei halua niiden lösähtävän pönttöön. Joskus kun aikaa on, enkä jaksa toppailla, saatan istua aika pitkäänkin vessassa verta lorottelemassa, ja sitä oikeasti tulee lorisemalla.
Itse en halua enää hormonikierukkaa, sillä edellisestä sain ihan hirveät oireet enkä edes päässyt menkoista eroon. Megasuperlorinat muuttui yli viikon kestäväksi vuodoksi, jossa ekat päivät oli runsaahkot ja siitä eteenpäin jotain, mitä kai normaaliksi määräksi kutsutaan. Mutta siis vuotoa kesti helposti kaksikin viikkoa.
Naurahdin ääneen, on jotenkin niin tutun kuuloista toimintaa :DDD Onko kellään ollut apua Caprilonista/Cyklokapronista?
Ei mulla ainakaan auttannu hormoonikierukka. Sitä piti pitää puolvuotta ja odotella "kärsivällisesti" että alkais tehoo. Ei auttanut mitkään lääkkeet. Anemiaa oli koska vuodin aina n 10pvää kunnolla . Lopulta sitten leikkasivat kohdun pois ja nyt on elämä yhtä juhlaa.
Jos sulle on hormonikierukkaa kokeiltu, eikä se auta, niin sä saat kyllä julkisellakin puolella muuta hoitoa, esim. kohdun limakalvon polttoa tai kohdunpoiston. Siis jos haluat etkä meinaa enää lapsia tehdä.