Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kananmunan raakana syönnistä jotain haittaa?

Vierailija
28.06.2016 |

?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, liekkö edes salmonellan riskiä?

Vierailija
2/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on turvallista syödä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai, liekkö edes salmonellan riskiä?

Suomessa ainakinriski on todella pieni. Eli ei pitäisi olla haitallisia

Vierailija
4/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos on oikein säilytetty. Esimerkiksi tiramisu sisältää raakaa kananmunaa.

Vierailija
5/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski on pieni, mutta itse varon sitä ja olen tottunut töissäkin varomaan. Eli en esim. koskaan tekisi kananmunallista juustokakkua jota ei paisteta. Enkä söisi sitä. Moni muu tekee ja syö.

Vierailija
6/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa tai ulkomaisia en söisi, muuten vetelisin aika huoletta naamariin.

Vierailija
7/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat ovat täydellisin yksittäinen ruoka maailmassa. Siinä on aivan kaikki mitä ihminen tarvitsee lukuunottamatta kuitua ja c-vitamiinia. On totta että se sisältää pienen määrän kolesterolia n.200mg (ihminen valmistaa hormonit siitä ) mutta siitä pienestä kolesteroli määrästä ei ole haittaa varsinkin kun se on niin täynnä muita hyviä rasvoja cla jne. Hinta-laatusuhteeltaan paras yksittäinen ruoka. Lisäksi sisältää hurjasti vitamiineja sekä tietysti huippu laatuista proteiinia.

Vierailija
8/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, raakana ei kannata nauttia pohjoismaiden ulkopuolella. Kypsennettynä myös ravinto imeytyy helpommin.

Vierailija
9/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso, vahva, terve. kirjoitti:

Kananmunat ovat täydellisin yksittäinen ruoka maailmassa. Siinä on aivan kaikki mitä ihminen tarvitsee lukuunottamatta kuitua ja c-vitamiinia. On totta että se sisältää pienen määrän kolesterolia n.200mg (ihminen valmistaa hormonit siitä ) mutta siitä pienestä kolesteroli määrästä ei ole haittaa varsinkin kun se on niin täynnä muita hyviä rasvoja cla jne. Hinta-laatusuhteeltaan paras yksittäinen ruoka. Lisäksi sisältää hurjasti vitamiineja sekä tietysti huippu laatuista proteiinia.

Joo, näin on. En kyllä tajua ihmisiä, jotka jättävät keltuaiset syömättä: "kun on kaloreita" Jostainhan ne kalorit on saatava ja kananmuna on sitä parasta kalorienkin suhteen.

Vierailija
10/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riski on pieni, mutta itse varon sitä ja olen tottunut töissäkin varomaan. Eli en esim. koskaan tekisi kananmunallista juustokakkua jota ei paisteta. Enkä söisi sitä. Moni muu tekee ja syö.

Sä et myöskään syö majoneesia?

Vierailija
11/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini odotti mua 60-luvulla. Silloin odottajia neuvottiin neuvolassa syömään raakoja kananmunia. Äitini sitten söi, vaikka häntä.ne ällöttivätkin.

Vierailija
12/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, kyllä mä näin raskaanakin olen majoneesit sun muut syönyt, vaikka niissä raakaa kananmunaa on. Suomessa tosiaan salmonellariski kananmunan sisuksesta on liki olematon, mutta kuoressa sitä saattaa esiintyä.. Siksi pidänkin hyvää huolta hygieniasta, kun käsittelen raakoja munia. 

Vierailija
13/13 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini odotti mua 60-luvulla. Silloin odottajia neuvottiin neuvolassa syömään raakoja kananmunia. Äitini sitten söi, vaikka häntä.ne ällöttivätkin.

kun pullien voitelusta jäi munaa yli, niin äiti lisäs siihen sokeria ja me lapset saatiin juoda se. Se oli silloin herkkua, nykyään ei kyllä uppois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan